• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

דרקונים ונתונים [דו"נ 39; מו"ד 5] נונדסוכוס

נונדסוכוס

Nundasuchus_Songeaensis.png


הנונדסוכוס, המכונה גם תנין יבשה או תנין רץ, הוא יצור הדומה ללטאה תנינית באורך של כ-3 מטרים, עם זנב ארוך, רגליים מותאמות לריצה מהירה ולסת מלאה בשיניים חדות. למרות המראה שלו, הוא אינו תנין או לטאה ואף לא דינוזאור "אמיתי", אלא זוחל עתיק יותר. אביהם הקדמון של הדינוזאורים המוכרים יותר.

בעידן בו התקיים, הנונדוסוכוס לא היה יצור מיוחד או חריג, אחד מאלפי מינים של זוחלים טורפים שנעצו את שיניהם זה בזה על פני המישורים הקדמוניים. אלא שבעולם העתיק הגבולות בין היקומים עדיין לא היו מגובשים מספיק, וכך אירע שלהקה של נונדסוכוסים החליקה דרך סדק במציאות אל מימד אחר. מימד שבו אין זמן ומרחב. הם היו לכודים במימד הזה זמן רב. כמה זמן? אולי יותר ממאתיים וחמישים אלף אלפי שנים. אבל מכיוון שהזמן והמרחב לא קיימים, מבחינתם לא עבר שום זמן. כעת, בעקבות אירוע מסתורי כגון ליקוי חמה או מפגש כוכבים במרומים הסדק נפתח שוב והם החליקו בחזרה לעולמנו, להוטים להמשיך לצוד. השהייה במימד המוזר נתנה לנונדסוכוסים חושים על-טבעיים, אך התכונה המוזרה ביותר שלהם היא עמידותם המוחלטת לקסם - הם היו קיימים לא רק לפני הקסם המאגי אלא אפילו לפני שהאלים הפנו את כוחם אל המאמינים, ולכוחות אלו אין השפעה עליהם.

נונדסוכוס
חיה בינונית, ללא נטייה
דרג"ש: 14 (שריון טבעי, זריזות)
נק"פ: 52 (7ק8 + 21)
מהירות: 50 רגל

תכונות: כוח 16 (3+), זריזות 14 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 1 (5-), חוכמה 15 (2+), כריזמה 7 (2-)
כשרונות: הבחנה 6+
חושים: ראייה על-טבעית, הבחנה פסיבית 16
שפות: אין
אתגר: 3 (700 נק"נ)

ראייה על-טבעית: הנונדסוכוס רואה בחשיכה כבאור יום ומסוגל לראות גם יצורים בלתי נראים או אתריים.
טקטיקות להקה: לנונדסוכוס יש יתרון לגלגול הפגיעה אם נונדסוכוס אחר נמצא במרחק 5 רגל (1.5 מ') ממנו ואינו מחוסר הכרה.
חסינות לקסם: הנונדסוכוס לא מושפע משום צורה של קסם קדושה, מאגי או אחר. הוא עדיין יכול להיפגע מהשפעה עקיפה של קסם כמו נשק עם תוסף קסום לפגיעה (אך לא מסוגי נזק קסומים כמו חרב לשון אש, כידון ברק וכו') או מהשפעה סביבתית כמו רעידת אדמה.

פעולות:
ריבוי התקפות: הנונדוסוכוס מסוגל לתקוף פעמיים בנשיכה.
נשיכה: התקפת קפא"פ 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3 ) דוקר
 
אהבתי מאוד, בעיקר איך שהסברת איך הם נפגשים עם הרפתקנים או כל אחד אחר(בניגוד ל"דינוזאור מופיע מולכם! גלגלו יוזמה"). איך הוא בגודל 3 מטרים ונחשב בינוני?
 
מגניב, אהבתי. הרעיון שהוא חסין לקסם מגניב, אבל הסיבה לו נשמעת... לא הגיונית. אם כבר הוא אמור להיות פגיע לקסם, כי הוא לא הספיק להסתגל לו, כמו המחלות שהספרדים הביאו לאמריקה.
 
Nextorl אמר/ה:
למה לא לתת לו פשוט יתרון בהצלות נגד לחשים?

התשובה:

Nextorl אמר/ה:
היא ממש דופקת שחקנים של מטילי לחשים.

שיחשבו יצירתי, או יחזרו לזרוק פגיונות. בכל זאת מדובר במפלצת הרבה פחות קטלנית מבוהה שגם הוא יודע לדפוק מטילי לחשים.
 
התכונה חסינות לקסם עמומה להפליא, אני מניח שהוא חסין לforce, אבל למה עוד?
כלומר, חרוט כפור למשל כנראה יזיק לו כרגיל, אבל לא יעשה ממנו פסל קרח.
כדור אש לא ישפיע (כמעט?) בכלל.
מה עוד?
 
אני עדיין לא מבין למה ליצור בדרגה 3 יש חסינות לקסם, זה נראה לי מוגזם. וגם, כמו שנאמר, זה לגמרי דופק מטילי לחשים. קצת בעייתי לבקש ממטיל לחשים להטיל פגיונות וכו', כי גם הסיכוי שיפגעו קטן מאוד, וגם הנזק הוא ממש מזערי. אם לפחות היית עושה לו דרג"ש נמוך, אז מילא.
 
kwint stormbelow אמר/ה:
אני עדיין לא מבין למה ליצור בדרגה 3 יש חסינות לקסם

כי לפני 250 מיליון שנה לא היה קסם. קסמים לא קיימים מבחינתו.

הוא באותו דירוג אתגר (ועם נתונים יחסית קרובים) לבסיליסק שיכול לאבן את הדמות שלך או אפילו באותו דירוג אתגר כמו מומיה שעמידה לכלי נשק לא קסומים (האם זה "דופק לגמרי לוחמים"?) וגם יכולה לגרום לדמות שלך להירקב למוות תוך כמה ימים, איש זאב שחסין לנשק מלבד נשק כסוף (האם גם זה "דופק לגמרי לוחמים") וגם יכול להוציא את הדמות שלך מהמשחק ע"י הדבקה שלה בליקנטרופיה, צלמוות (גם עמיד לנשק שאינו כסוף וגם שואב חיים) או שטן מזוקן שגורם לך לאבד נק"פ מפצעים מתמשכים עם הכילף שלו ומרעיל אותך ומונע ממך השפעות של ריפוי עם הזקן שלו.

kwint stormbelow אמר/ה:
קצת בעייתי לבקש ממטיל לחשים להטיל פגיונות וכו', כי גם הסיכוי שיפגעו קטן מאוד, וגם הנזק הוא ממש מזערי.

אז? מה הבעיה פה בדיוק? הרפתקנים לא יכולים לצפות שתמיד הכל יעבוד כמו שצריך ויסתדר לטובתם. בשביל זה אתגרים נקראים אתגרים.
 
אחרי בחינה של נתוני יצורים דומים, הנמכתי את הדרג"ש שלו ל-14 (12 טבעי ועוד 2+ מהזריזות), דירוג האתגר עדיין לא השתנה, אבל בתור יצור שההתמודדות מולו היא רק באמצעות נשק הוא נהיה קצת יותר נוח.
 
אני רק רוצה לציין שאנשים מאוד מגזימים עם מה שהם אומרים על החסינות לקסם. במהדורה 3.5 גלמים היו חסינים כמעט לחלוטין לכול קסם, עם קסמים ספציפיים שהשפיעו עליהם (כמו קסם בשר לאבן על גולם בשר, קסם חלודה על גולם ברזל...), ועדיין הם היו מהמפלצות הנפוצות ביותר. אתגר שכזה הוא לא אתגר בלתי אפשרי, ולחשוב מחוץ לקופסה זה לא בעיה.

אם כבר, אני אטען שהיצור הזה חלש מידי. דירוג אתגר 3 והדבר היחיד שהוא יכול לעשות זה לתקוף ולעשות לך 7 נזק? אולי עם יתרון? זה לא ממש מאיים.
 
אני אוהב מפלצות חסינות לקסם, זה גורם למטילי לחשים להפעיל את הראש.
אני זוכר קרב כנגד גולם אבן ענקי שהיה די חסין לקסם ב3.5 שניצחתי אותו על ידי מיטוט מערה על ראשו בעמצעות כמה קרני התפוררות.


כאשר נלחמים ביצורי חסינים לקסם בדרגות בינוניות גבוהות כדי לתת למטלי הלחשים אופציה להשתמש בלחשים שלהם בשילוב עם השטח להפוך את הקרב למעניין גם עבורם.
 
העוג הברברי אמר/ה:
אני אטען שהיצור הזה חלש מידי. דירוג אתגר 3 והדבר היחיד שהוא יכול לעשות זה לתקוף ולעשות לך 7 נזק? אולי עם יתרון? זה לא ממש מאיים.

אם כבר, 14 נזק (תוקף פעמיים)
ואפקטיבית אפשר לומר שהנק"פ שלו כפול כי הוא דה-פקטו חסין לכל סוגי הנזק שאינם כלי נשק בזכות החסינות לקסם.
 
חזרה
Top