• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים [דו"נ 38][4] מאפיין, כוחות וכישרונות חדשים לנוטר- הנוטר הראשון

הטבע הוא רחב, מגוון, מלא בחיות מוזרות, תנאי אקלים שונים, יצורים מגוונים שכול אחד נאבק בשביל לשרוד, ושרשרת מזון אדירה המייצגת את הטבע עצמו. בני האדם, יצורי קסם ואפילו האלים עצמם התעסקו משחר הימים בטבע, שבכול פעם השתנה מעט על מנת להתאים את עצמו.

ישנם נוטרים שלוקחים את האספקט ההישרדותי של הטבע. נוטרים שמשתלבים בשרשרת המזון בתור טורפי האלפא, כי על מנת להגן על הטבע אתה חייב להיות חלק ממנו. הם מדמים את הכוחות של החיות החזקות ביותר, ומקדישים מחשבה מעטה לחיות שלא מסוגלות לשרוד בעצמן. החזקים שורדים, ואלו שלא יכולים לשרוד ישתנו על מנת לשרוד. זהו מאז ומתמיד היה החוק של הטבע, זהו העקרון שמנחה את הנוטר הראשון.

מאפיין מקצוע חדש לנוטר
הנוטר יכול לבחור במאפיין זה בתור מאפיין עוצמת השומר שלו.
החוק הראשון: כאשר אתה לא לובש שריון כבד, אתה משתמש בחוסן במקום בזריזות או תבונה לחישוב הדרג"ש שלך. בנוסף, כאשר אתה משתמש במשב מרענן, כול אויב המסומן על ידך סובל מרגישות 2 לכול נזק עד סוף תורך הבא. בדרגה 11, הרגישות עולה ל-5. בדרגה 21, הרגישות עולה ל-8.


תעצומות חדשות לנוטר

צורת הצפרדע הרעילה- דרגה 1

העור שלך מתכסה ברעל דביק וצבעים עזים לאזהרה, ואתה מגדל לשון ארוכה היוצאת מהפה שלך.
יומי * התמרה, קדמוני
פעולה משנית * אישי
השפעה
: אתה נכנס לצורת השומר של הצפרדע הרעילה. בצורה זאת, אתה זוכה בתוסף 1+ לקשיחות ולתגובה, עמידות 10 לנזק רעל, וכול אויב הפוגע בך בהתקפת קפא"פ סופג (מתאם חכמה) נזק רעל, אך רק פעם אחת בתור.
--
פעם אחת במהלך ההתקלות הזאת אתה מסוגל לבצע את התקפת הנשק הבאה:
פעולה רגילה * קפא"פ הישג 3
מטרה: יצור אחד.
התקפה: כוח נגד תגובה.
פגיעה: 1[נ]+ מתאם כוח נזק רעל, 5 נזק רעל מתמשך (הצלה לסיום) והמטרה נמשכת למשבצת הסמוכה אליך.
החטאה: חצי נזק וללא נזק מתמשך, והמטרה נמשכת רק משבצת אחת.
--
מיוחד: נזק הרעל שאתה גורם מההשפעה של כוח זה לא נחשב לגלגול נזק.

צורת הינשודוב חסר המעצורים- דרגה 9
הגפיים שלך גדלות במידה מאיימת וטפרים אכזריים מכסים אותן, כאשר הגב שלך מתכסה בנוצות והפה שלך במקור קטן. בדומה לינשודוב, אתה מוכן למחוץ כול אויב למותו.
יומי * התמרה, קדמוני
פעולה משנית * אישי
השפעה
: אתה נכנס לצורת השומר של הינשודוב חצר המעצורים. בצורה זאת, אתה זוכה בתוסף 1+ לקשיחות ולתגובה, תוסף 2+ להתקפות אחיזה ובדיקות שנועדו לתחזק אחיזה, ותוסף 5+ לבדיקות אתלטיקה לקפיצה. בנוסף, אתה יכול לתחזק אחיזה כתגובה מיידית.
--
פעם אחת במהלך ההתקלות אתה יכול להשתמש בהתקפת הנשק הבאה:
פעולת תנועה * מגע
מטרה
: יצור אחד האחוז על ידך.
התקפה: כוח כנגד קשיחות.
פגיעה: 2[נ]+ מתאם כוח נזק והמטרה מואטת וסובלת ממחסר 4- לבדיקות על מנת להשתחרר מהאחיזה (הצלה לסיום שני המצבים).
החטאה: חצי נזק והמטרה סובלת ממחסר 2- לבדיקות על מנת להשתחרר מהאחיזה עד סוף תורה הבא.

צורת הכריש הקטלן- התקפת נוטר דרגה 15
הגוף שלך מתכסה בסנפירים אפורים ואתה זוכה בזנב מאיים, האף שלך מתחדד ואתה יכול להריח את הדם מהפצעים של האויבים שלך. והריח של הדם… גורם לך לרעב.
יומי * התמרה, קדמוני
פעולה משנית * אישי
השפעה
: אתה נכנס לצורת השומר של הכריש הקטלן. בצורה זאת, אתה זוכה בתוסף 1+ לגלגולי התקפה ובתוסף 2+ לגלגולי נזק כנגד יריבים מדממים. בנוסף, אתה זוכה בחוש עיוורון לטווח 5 משבצות כנגד יריבים מדממים שאינם מסוג יציר כפיים. במים חוש העיוורון שלך גדל לטווח של 10 משבצות.
--
פעם אחת במהלך ההתקלות אתה יכול להשתמש בהתקפת הנשק הבאה:
פעולה רגילה * קפא"פ נשק
השפעה: אתה יכול לפסוע עד מהירותך לפני ההתקפה.
מטרה: יצור מדמם אחד.
פגיעה: 1[נ]+ מתאם כוח והמטרה סובלת ממחסר 2- לדרג"ש עד סוף תורה הבא. בנוסף, אתה יכול לפסוע עד מהירותך ולבצע את התקפה זאת פעם נוספת כנגד יצור מדמם אחר. אתה יכול לחזור על ההתקפה עד 3 פעמים, כולל ההתקפה הראשונה.
החטאה: חצי נזק והמטרה סובלת ממחסר הדרג"ש, אך אתה לא יכול לפסוע לאחר ההתקפה ולבצע את ההתקפה פעם נוספת.

מביא השיטפון ההרסני- התקפת נוטר דרגה 19
אתה מביא איתך את השיטפון, שמפיל את האויבים שלך ומקשה עליהם לקום מבין הגלים המטביעים. הדרך של הטבע לסנן בין החזקים לחלשים.
יומי * נשק, קדמוני, קור
פעולה רגילה * קרוב
פרץ 3
מטרה: כול אויב בפרץ.
התקפה: כוח נגד קשיחות.
פגיעה: 1[נ]+ מתאם כוח נזק קור והמטרות נופלות שרועות. הפעולה "לקום" הופכת לשוות ערך לפעולה רגילה בעבור המטרה (הצלה לסיום), והמטרה צריכה לנצל משבצת נוספת של תנועה בכול פעולת זחילה שהיא מבצעת.
החטאה: חצי נזק והמטרה נופלת שרועה.

צורת הוויברן האכזר- התקפת נוטר דרגה 25
אתה לוקח את הצורה מהויברן, החיה הפראית שנוצרה מהזעם והרצון להתעלות על הדרקונים עצמם מלטאות פשוטות.
יומי * התמרה, קדמוני
פעולה משנית * אישי
השפעה
: אתה נכנס לצורת השומר של הוויברן האכזר. כאשר אתה בצורה זאת, אתה זוכה במהירות תעופה השווה למהירותך. בנוסף, כאשר אתה מסתער על יצור מעופף אתה זוכה בתוסף 2+ להתקפות ומוסיף את תוסף הכוח לנזק.
--
פעם אחת במהלך ההתקלות אתה יכול להשתמש בהתקפת הנשק הבאה:
פעולה רגילה * קפא"פ נשק
מטרה: יצור אחד.
התקפה: כוח נגד תגובה.
פגיעה: 3[נ]+ מתאם הכוח והמטרה הלומה [Dazed] (הצלה לסיום).
החטאה: חצי נזק והמטרה הלומה עד סוף תורה הבא.
מיוחד: אתה יכול להשתמש בכוח זה כהתקפת קפא"פ בסיסית בסוף הסתערות.

צורת הבהמות' האגדי- התקפת נוטר דרגה 29
אתה לוקח את צורתו של הבהמות' האגדי, יצור אדיר שנוצר מחרון האלים עצמם לפי האגדה, וגדל למפלצת עצומה ומעוררת אימה.
יומי * התמרה, קדמוני
פעולה משנית * אישי
השפעה
: אתה נכנס לצורת השומר של הבהמות' האגדי. בצורה זאת, אתה גדל לגודל עצום (3 על 3 משבצות), וכול יצור שנמצא בשטח שלך נדחף עד שהוא סמוך אליך (השפעות המפחיתות את המרחק שאתה נדחף לא משפיעות על דחיפה זאת). אם יצורים לא יכולים להידחף מספיק על מנת שתיכנס לצורת הבהמות' האגדי, אינך יכול להיכנס לצורה זאת. ההישג שלך נותר כשהיה בצורה זאת.
--
פעם אחת במהלך ההתקלות אתה יכול להשתמש בהתקפת הנשק הבאה:
פעולה רגילה * קרוב פרץ 3
מטרה: כול אויב באזור וכול אויב המסומן על ידך הנוגעים באדמה.
התקפה: כוח נגד דרג"ש.
פגיעה: 1[נ]+ מתאם כוח והמטרה נופלת שרועה.


כישרונות חדשים
החיה המסתגלת [מופת, נוטר]
אתה יודע להסתגל למצבים, ולנצל את מירב כוחותיך בצורה המיטבית לקרב.
דרישות: דרגה 11, נוטר, לפחות 2 כוחות נוטר יומיים עם מילת המפתח התמרה.
תועלת: כאשר אתה נמצא בצורת השומר שלך, אתה מסוגל לנצל על כוח נוטר יומי עם מילת המפתח התמרה מבלי להשתמש בו על מנת לחזק את התקפותיך. זוהי פעולה חופשית שאתה מבצע לאחר פגיעה בהתקפה. ההתקפה גורמת לנזק נוסף של 1[נ] אם ניצלת כוח מדרגת הגבורה, 2[נ] אם ניצלת כוח מדרגת המופת, או 3[נ] אם ניצלת כוח מדרגת האגדה. הנזק נגרם ליריב אחד בלבד.
במידה והיריב מסומן על ידך, אתה יכול לגרום לו לסבול גם מאחד מהמחסרים הבאים עד סוף תורו הבא לו ייפגע- אך רק אם המחסר מתאים לתקופה של הכוח המנוצל או לתקופה נמוכה יותר: מחסר 2- למהירות הקרקעית (תקופת הגבורה), מחסר 2- לגלגול ההצלה הבא שלו כנגד השפעות שמקורן בך (תקופת המופת), מחסר 2- להתקפה הבאה שלו (תקופת האגדה).
ניתן לנצל כך כוח רק פעם אחת בקרב.

הטבע מסתגל [אגדה, נוטר]
החיה היחידה מסתגלת כנגד האיומים ומתאימה את עצמה אל הטורף הטבעי שלה. אך אתה הוא הטבע, אתה יכול להסתגל כנגד כול איום.
דרישות: דרגה 21, נוטר, החיה המסתגלת.
תועלת: אתה יכול להשתמש בתועלת של הכישרון החיה המסתגלת כמה פעמים שתרצה במהלך הקרב.
 
עריכה אחרונה:
רעיון מגניב, הפלאף של הכוחות מעורר השראה!*
החוק הראשון - לא בטוח לגבי האיזון שלו, לא זוכר אם יש לעוד מקצוע רגישות לנזק כמאפיין מקצוע בדרגה 1. שימושי ביותר לחבורה עם הרבה התקפות, או התקפות אזוריות.
צורת הצפרדע הרעילה - הפסקה "מיוחד" מיותרת.
צורת הינשודוב חסר המעצורים - אין היאבקות במו"ד 4. יש אחיזה. לא ניתן לשמר אחיזה כפעולה מיידית, כי פעולה מיידית מבוצעת מחוץ לתורך ואת שימור האחיזה אתה עושה בתורך, אז צריך להחליף בפעולה חופשית.
צורת הכריש הקטלן - מטח להבים משופר. לא מאוזן בעליל. תחליש את זה.
צורת הוויברן האכזר - הכוח אמור להיות בדרגה 25, והתרגום של stunned הוא המום. (הלום הוא התרגום של dazed.)
צורת הבהמות' האגדי - גודל עצום זה לא משהו שאמורים לתת לשחקן במו"ד 4, אפילו בתקופת האגדה, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל. מצד שני הכהתקפה של הזה חלשה בהשוואה למביא השיטפון ההרסני.
כשרונות - חלשים לגמרי. אתה מבזבז כוח יומי (וכישרון) כדי לקבל התקפה שוות ערך לכוח היתקלות, בהנחה שאתה משתמש בכוח לפי רצון. ואם אתה רוצה אז כשתגיע לרמה 21 אתה יכול לבזבז עוד כישרון כדי לעשות את הדבר חסר התועלת הזה כמה פעמים שאתה רוצה.

*אם כי כמובן אני טוען שהשורות של תיאור הכוח מיותרות כשמדובר בלחשים כמו כדור אש או צורת הצפרדע הרעילה, ושימושיות בכוחות כמו זעם הגריפון, שברור שוויזארדס היו צריכים להמציא לזה שם שיגרום לאנשים לקנות את הספר. אבל זה מקום לדיון אחר ולא לעץ שלך.
 
ביקורת מפורטת, ובהחלט מוערכת. תודה רבה על התגובה.

אביעד אמר/ה:
החוק הראשון - לא בטוח לגבי האיזון שלו, לא זוכר אם יש לעוד מקצוע רגישות לנזק כמאפיין מקצוע בדרגה 1. שימושי ביותר לחבורה עם הרבה התקפות, או התקפות אזוריות.
לנוטר יש מאפייני מקצוע שהופכים אותו ליותר מגונן, יותר מנהיג ויותר רכז, אבל לא יותר סער. התלבטתי בין רגישות לנזק לכול הקבוצה (שזה שילוב בין סער למנהיג) לבין רגישות לנזק כנגד ההתקפות של הנוטר.
לכרגע אני מוריד את הרגישות ל-2/5/8, אני אחשוב על זה יותר אם אשמע עוד טיעון משכנע בנושא.
אביעד אמר/ה:
צורת הצפרדע הרעילה - הפסקה "מיוחד" מיותרת.
אולי, אבל היא מבהירה שאתה לא מקבל בונוסים לנזק מכול מיני מקורות לנזק הזה, מה ששומר על זה לא שבור.
אביעד אמר/ה:
צורת הינשודוב חסר המעצורים - אין היאבקות במו"ד 4. יש אחיזה. לא ניתן לשמר אחיזה כפעולה מיידית, כי פעולה מיידית מבוצעת מחוץ לתורך ואת שימור האחיזה אתה עושה בתורך, אז צריך להחליף בפעולה חופשית.
הערה סמנטית יותר, אבל אני אערוך. מה שכן, פעולות מידיות בהחלט ניתן לבצע במהלך תורך. יש מגוון כוחות, בין אם בחפצי קסם או בכוחות מקצוע כאלו ואחרים, שנחשבים לתגובה מידית ואתה מפעיל כאשר אתה תוקף/מסתער/גורם נזק לאויב, כך שניתן בהחלט להשאיר את זה כפעולה מידית.
אביעד אמר/ה:
צורת הכריש הקטלן - מטח להבים משופר. לא מאוזן בעליל. תחליש את זה.
ייתכן שקצת הפרזתי, הכוונה שלי היא בהחלט ליצור כוח זהה למטח להבים, רק מוחלש. אבל, אתה חייב לשים לב לכך שניתן לבצע את ההתקפה רק כנגד אויבים מדממים, מה שממש מגביל את כמה שניתן להשתמש בהתקפה הזו.
בכול מקרה, באמת הלכתי לקרוא כוחות דומים ואכן זה חזק. אני אוריד את קוביית הנזק והנזק המתמשך, אבל אשים שם דיבאף אחר. אני כן חושב שיש לכוח הזה מקום אצל הנוטר כי בסדרת הכוחות הזו ניסיתי לקחת את הנוטר לכיוון הרבה יותר "סערי".
לכרגע, הופחת ל-1[נ]+ מתאם כוח נזק ומחסר 2- לדרג"ש.
אביעד אמר/ה:
צורת הוויברן האכזר - הכוח אמור להיות בדרגה 25, והתרגום של stunned הוא המום. (הלום הוא התרגום של dazed.)
צודק וצודק, אבל הטעות היא באנגלית, לא בעברית. התכוונתי שזו תהיה התקפה של הלם אוטומטי, לא המום אוטומטי.
אביעד אמר/ה:
צורת הבהמות' האגדי - גודל עצום זה לא משהו שאמורים לתת לשחקן במו"ד 4, אפילו בתקופת האגדה, אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל. מצד שני הכהתקפה של הזה חלשה בהשוואה למביא השיטפון ההרסני.
בגלל שהצורה ממש חזקה, איזנתי את זה כנגד כוח חלש יחסית. מה שכן, אתה חייב לזכור שבגודל עצום זה אומר שהפרץ יהיה בעצם פרץ 5. הגדלתי את הפרץ ב-1, בשביל לנסות להפוך את הכוח ל"זוהר" קצת יותר.
אביעד אמר/ה:
כשרונות - חלשים לגמרי. אתה מבזבז כוח יומי (וכישרון) כדי לקבל התקפה שוות ערך לכוח היתקלות, בהנחה שאתה משתמש בכוח לפי רצון. ואם אתה רוצה אז כשתגיע לרמה 21 אתה יכול לבזבז עוד כישרון כדי לעשות את הדבר חסר התועלת הזה כמה פעמים שאתה רוצה.
אני מאוד לא מסכים. הכישרון נוצר כתגובה לתגובה למשחק של נוטר ששמעתי, שמדברת על כך שברגע שאתה בצורה האידיאלית בקרב הסופי, אתה בבעיה שכול הכוחות שלך של שינוי הצורה הופכים לפחות טובים כי אתה לא רוצה להחליף צורה- אבל הם מכריחים אותך לעשות את זה. ניתן לטעון שזו פשוט הדרך שאתה אמור לשחק נוטר ואתה אמור להשתמש בכוח הטוב ביותר רק בסוף ולהיתקע בצורה הנכונה, אבל אני במקום זה מציע "מכת זעם" מוחלשת מהברברי לנוטר, ביחד עם מחסרים שמסייעים לנוטר לבצע את העבודה שלו ולא רק נזק נוסף.
 
חזרה
Top