דף 1 מתוך 1

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 24 ינואר 2019, 15:35
על ידי אורח
איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 24 ינואר 2019, 19:46
על ידי פלאפי
על איזה מהדורה מדובר? לא זכור לי נשקים כאלה במהדורה 5. במהדורה 3.5 אני חושב שהם מופיעים בספר למנחה, בטח מצויין שם גם איך מקבלים בהם שליטה.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 24 ינואר 2019, 22:13
על ידי אביעד
בין אם מדובר במהדורה 3.5 או פאת'פיינדר, שהן המהדורות היחידות עריכה: שאני זוכר בהן כלי נשק חמים, הדרך להשיג שליטה בכלי נשק חמים היא כישרון שליטה בכלי נשק חמים, שמוצג בספר שמציג את אותם הנשקים, או מאפיין גזע/מקצוע שמוצג בספר שבו מופיעים הגזע או המקצוע הנ"ל.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 24 ינואר 2019, 22:34
על ידי Nextorl
למעשה, נשק חם נמצא במה' 5 בעמודים 267-8 במדריך לשה"מ. רשום שם במפורש שזה להחלטת השה"מ למי יש שליטה בנשק חם ואיך משיגים אותה.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 24 ינואר 2019, 23:59
על ידי העוג הברברי
אם להיות מדויקים, בפאת'פיינדר הכישרון שליטה בכלי נשק אקזוטי (כלי נשק חמים) מעניק לך את השליטה בנשקים האלו.

ה-Gunslinger זוכה בשליטה בנשקים חמים מהמקצוע, בנוסף לארכיטיפים הבאים שגם הם זוכים בשליטה בנשקים חמים: Gun Chemist Alchemist, Gunmaster Vigilante, Muskeeter Cavalier, Spellscar Drifter Cavalier, Steel Hound Investigator, Holy Gun Paladin, Gun Smuggler Rogue, Toxic Sniper Slayer, Musketeer Swashbuckler, Spellslinger Wizard.

לסיום, אינקוויזיטור עם Black Powder Inquisition או נוכל עם התכסיס Gun Training אף הם זוכים בשליטה בנשקים חמים.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 25 ינואר 2019, 17:27
על ידי המפקד האלמוני
במו"ד 5 זה לא נאמר במפורש לגבי נשק חם/עתידני, אבל יש את הכישרון Weapon Master שמאפשר לך להעלות את הכוח או הזריזות בנקודה וללמוד להשתמש בארבעה כלי נשק פשוטים או קרביים (ז"א, כל סוגי הנשק, כי אין אקזוטיים במהדורה זו) לבחירתך.

במשחק שמתרחש ברמה טכנולוגית של תקופת הרנסאנס, המנחה יכול לקבוע שכל מי שמיומן בכלי נשק קרביים מיומן גם בנשק חם - אם כי היסטורית נשק חם היה פשוט מספיק כדי שכל אידיוט יוכל להשתמש בו אם יתורגל כמו תוכי, אבל יקר להחריד - מה שאיפשר למלכים להקים צבאות גדולים בלי להסתמך על השיטה הפיאודלית אלא על הון בלבד, וללכת לפצפץ את הטירות של כל מיני ברונים ורוזנים מכעיסים.

אבק השריפה הוא אביה של המדינה המודרנית. כשהפיאודליזם מת זה כי ירו בו.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 29 ינואר 2019, 13:21
על ידי The oldman
המקצועות בספרי הבסיס של מבוכים ודרקונים נכתבו עבור עולמות פנטזיה בהנחה המובנית שאין בהם נשק חם, ולכן גם למקצועות אין אפשרות לשימוש בנשק חם.
החריג העיקרי לזה הוא פאת'פיינדר, שם כן יש יותר התייחסות לנשק חם מובנית בשיטה, בדמות ה Gunslinger ואפשר לטעון שגם האלכימאי שמשתמש ברימונים ופצצות. אבל זה בגלל שבעולם יש נשק חם.

לכן קודם השאלה צריכה להיות באיזה עולם מדובר?
אם זה עולם פנטזיה, שבו נשק חם קיים רק בשתיים-שלוש מעבדות של ממציאים מטורפים/מתקדמים, אז זה באמת ייחודי. במקרה כזה, כשרון זה משהו שנשמע מתאים, אבל בהנחה שהנשק עצמו באמת עוצמתי יותר במעט מנשק רגיל.
אם זה עולם שבו נשק חם נפוץ יחסית, אז שליט המבוך צריך לאפשר לטעמי למקצועות מסויימים שליטה בו כברירת-מחדל ולאחרים להשלים את הפער בקלות.

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

נשלח: 31 ינואר 2019, 22:00
על ידי המפקד האלמוני
אאז"נ במהדורה 3 נשק חם נחשב בהגדרה לנשק אקזוטי.