• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איך משיגים מיומנות בנשקים שמוגדרים כfirearms?

בין אם מדובר במהדורה 3.5 או פאת'פיינדר, שהן המהדורות היחידות עריכה: שאני זוכר בהן כלי נשק חמים, הדרך להשיג שליטה בכלי נשק חמים היא כישרון שליטה בכלי נשק חמים, שמוצג בספר שמציג את אותם הנשקים, או מאפיין גזע/מקצוע שמוצג בספר שבו מופיעים הגזע או המקצוע הנ"ל.
 
אם להיות מדויקים, בפאת'פיינדר הכישרון שליטה בכלי נשק אקזוטי (כלי נשק חמים) מעניק לך את השליטה בנשקים האלו.

ה-Gunslinger זוכה בשליטה בנשקים חמים מהמקצוע, בנוסף לארכיטיפים הבאים שגם הם זוכים בשליטה בנשקים חמים: Gun Chemist Alchemist, Gunmaster Vigilante, Muskeeter Cavalier, Spellscar Drifter Cavalier, Steel Hound Investigator, Holy Gun Paladin, Gun Smuggler Rogue, Toxic Sniper Slayer, Musketeer Swashbuckler, Spellslinger Wizard.

לסיום, אינקוויזיטור עם Black Powder Inquisition או נוכל עם התכסיס Gun Training אף הם זוכים בשליטה בנשקים חמים.
 
במו"ד 5 זה לא נאמר במפורש לגבי נשק חם/עתידני, אבל יש את הכישרון Weapon Master שמאפשר לך להעלות את הכוח או הזריזות בנקודה וללמוד להשתמש בארבעה כלי נשק פשוטים או קרביים (ז"א, כל סוגי הנשק, כי אין אקזוטיים במהדורה זו) לבחירתך.

במשחק שמתרחש ברמה טכנולוגית של תקופת הרנסאנס, המנחה יכול לקבוע שכל מי שמיומן בכלי נשק קרביים מיומן גם בנשק חם - אם כי היסטורית נשק חם היה פשוט מספיק כדי שכל אידיוט יוכל להשתמש בו אם יתורגל כמו תוכי, אבל יקר להחריד - מה שאיפשר למלכים להקים צבאות גדולים בלי להסתמך על השיטה הפיאודלית אלא על הון בלבד, וללכת לפצפץ את הטירות של כל מיני ברונים ורוזנים מכעיסים.

אבק השריפה הוא אביה של המדינה המודרנית. כשהפיאודליזם מת זה כי ירו בו.
 
המקצועות בספרי הבסיס של מבוכים ודרקונים נכתבו עבור עולמות פנטזיה בהנחה המובנית שאין בהם נשק חם, ולכן גם למקצועות אין אפשרות לשימוש בנשק חם.
החריג העיקרי לזה הוא פאת'פיינדר, שם כן יש יותר התייחסות לנשק חם מובנית בשיטה, בדמות ה Gunslinger ואפשר לטעון שגם האלכימאי שמשתמש ברימונים ופצצות. אבל זה בגלל שבעולם יש נשק חם.

לכן קודם השאלה צריכה להיות באיזה עולם מדובר?
אם זה עולם פנטזיה, שבו נשק חם קיים רק בשתיים-שלוש מעבדות של ממציאים מטורפים/מתקדמים, אז זה באמת ייחודי. במקרה כזה, כשרון זה משהו שנשמע מתאים, אבל בהנחה שהנשק עצמו באמת עוצמתי יותר במעט מנשק רגיל.
אם זה עולם שבו נשק חם נפוץ יחסית, אז שליט המבוך צריך לאפשר לטעמי למקצועות מסויימים שליטה בו כברירת-מחדל ולאחרים להשלים את הפער בקלות.
 
חזרה
Top