טסוקימארו
פונדקאי ותיק
אז השאלה מחולקת לשתי שאלות:
*איך אני נותן לשחקנים הזדמנות הוגנת להימנע ממלכודת, בלי להסב תשומת לב אליה באופן שיבהיר לכולם שזו מלכודת?
לדוגמא, השחקנים הולכים לעבור במסדרונות ארוכים מוארים בעששיות. אחת העששיות מחוברת לחוט מוסתר שאם דורכים עליו מפיל את העששית הבוערת לתוך שלולית שמן שנמצאת על הרצפה ומבעיר את כל האזור.
-אם אני אומר "אתם הולכים במסדרונות ... כשלפתע אתם רואים שלולית שמן על הרצפה" אני מושך תשומת לב שמשהו לא בסדר.
-אם אני אומר "אתם הולכים במסדרונות." ומפעיל את המלכודת במידה והשחקנים לא אומרים מראש שהם מחפשים מלכודות, אני לא נותן להם הזדמנות הוגנת "לנצח" את המלכודת.
*מתי ואיך נכון להשתמש בpassive perception? להבנתי, הרעיון הוא שכל עוד יצור לא מחפש אקטיבית, קובעים האם הוא מבחין במשהו בעזרת הPP, אבל אם זה נכון, מלכודות עם DC 12 ומטה כמעט אף פעם לא יוכלו לשמש כמלכודות יעילות כי קבוצה תגלה אותן אוטומאטית. אם יש לך סייר או מתמחה אחר בperception אפשר להניח שמלכודות עם ד"ק 15 ומטה למציאה לא יזיזו לחבורה- וזה כבר מרמה ראשונה ובהנחה שהם אפילו לא מחפשים!
וכן, החבורה יכולה להתפצל ויכול להיות מצב של disadvantage, אבל עדיין.
אז אולי יש משהו שאני מפספס או לא חשבתי עליו, כי אחרת הרבה "מלכודות" הופכות לflavor במקרה הטוב ("מעניין למה מי שהניח פה את המלכודות המאוד גלויות האלה היה צריך אותן") ותקרית לא מאתגרת ומבלבלת בקיומה במקרה הרע.
*איך אני נותן לשחקנים הזדמנות הוגנת להימנע ממלכודת, בלי להסב תשומת לב אליה באופן שיבהיר לכולם שזו מלכודת?
לדוגמא, השחקנים הולכים לעבור במסדרונות ארוכים מוארים בעששיות. אחת העששיות מחוברת לחוט מוסתר שאם דורכים עליו מפיל את העששית הבוערת לתוך שלולית שמן שנמצאת על הרצפה ומבעיר את כל האזור.
-אם אני אומר "אתם הולכים במסדרונות ... כשלפתע אתם רואים שלולית שמן על הרצפה" אני מושך תשומת לב שמשהו לא בסדר.
-אם אני אומר "אתם הולכים במסדרונות." ומפעיל את המלכודת במידה והשחקנים לא אומרים מראש שהם מחפשים מלכודות, אני לא נותן להם הזדמנות הוגנת "לנצח" את המלכודת.
*מתי ואיך נכון להשתמש בpassive perception? להבנתי, הרעיון הוא שכל עוד יצור לא מחפש אקטיבית, קובעים האם הוא מבחין במשהו בעזרת הPP, אבל אם זה נכון, מלכודות עם DC 12 ומטה כמעט אף פעם לא יוכלו לשמש כמלכודות יעילות כי קבוצה תגלה אותן אוטומאטית. אם יש לך סייר או מתמחה אחר בperception אפשר להניח שמלכודות עם ד"ק 15 ומטה למציאה לא יזיזו לחבורה- וזה כבר מרמה ראשונה ובהנחה שהם אפילו לא מחפשים!
וכן, החבורה יכולה להתפצל ויכול להיות מצב של disadvantage, אבל עדיין.
אז אולי יש משהו שאני מפספס או לא חשבתי עליו, כי אחרת הרבה "מלכודות" הופכות לflavor במקרה הטוב ("מעניין למה מי שהניח פה את המלכודות המאוד גלויות האלה היה צריך אותן") ותקרית לא מאתגרת ומבלבלת בקיומה במקרה הרע.