• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כלי נשק מומצאים

טוב,אז אחרי שקיבלתי הרבה השראה מהאשכולות של המפקד האלמוני באתגרי הכתיבה שלו על יריבים וכלי נשק,
החלטתי לפתוח אשכול בו אני אציג שורה של כלי נשק(רובם מעולם מערכה שלי) וגם אתם מוזמנים לכתוב את כלי הנשק שאתם המצאתם.

חרב מפשיטה
החרב המפשיטה פותחה במקור באיי דבוריין הצפוניים,על ידי התושבים הלוחמניים שלהם.
החרב מעוצבת כחרב ארוכה,שזיז משונן יוצא קרוב לבסיסה ועוד להב קצר מעוקל שיוצא מאמצע החרב במקביל לה.
החרב משתמשת בזיז ובלהב המעוקל שלה כדי להיתפס בתפרים בשריון או בחלקים רופפים ממנו,ו"להפשיט" את השריון או חלק ממנו מעל לובשו.
באמצעות החרב הפושטים מהאיים הצליחו להתגבר על השריונות של החיילים ביבשת,ולהצליח להביס אותם למרות שהם עצמם לובשים אך ורק שריונות פרווה ועור.
הרווח בין שני להבי החרג משמש גם לפריקת חרבות או גרזנים מידי בעליהם,על ידי תפיסת הלהב של נשק היריב וסיבוב של החרב,מה שגורם לפריקת הנשק מידי לוחם שלא מוכן לתכסיס הזה.
 
אני פחות יודע איך להמיר פלאפ לנתונים של מו"ד,אם יש לך מדריך כזה אשמח מאוד לקישור...
בנוגע ללא פרקטי-אכן בידיים של לוחם לא מנוסה החרב לא יעילה,כי היא דורשת כוח רב ומיומנות רבה יותר משל סייף רגיל.
אנשי דבוריין חזקים יותר מאנשי היבשת,ואלו שמשתמשים בחרב המפשיטה מתאמנים זמן רב בשביל לתפעל אותה כמו שצריך.
מה גם שבשביל תהליך ההפשטה יש צורך להשתמש בשתי ידיים בחרב,בעוד בשאר הקרב היא חרב יד אחת רגילה.
 
בהתחשב בזה שבמו"ד 3.5 אי אפשר לנפץ שריון ככל הזכור לי, החרב המפשיטה לא ממש מתאימה לשם. אולי כתכונת נשק קסום.
למו"ד 4 זה דווקא יכול להיות נחמד - חרב שעושה פחות נזק, אבל בפגיעה חמורה גורמת ליריב לאבד 1 דרג"ש עד סוף ההיתקלות (לא מצטבר כמובן) אם הוא לובש שריון מסוג כלשהו. לא ממש מתאים למהדורה לדעתי, אבל חביב.
 
1 דרג"ש זה יכול להיות נחמד,אבל אם זה לא מצטבר זה באמת לא יהיה יעיל...
אפשר לנסות לראות איך בדרך אחרת מתאימים את זה למהדורה 4,חוץ מלהוריד דרג"ש,אבל אין לי רעיון מה יכול להחליף את הנזק לדרג"ש...
 
1 דרג"ש זה דווקא די יעיל. חצי מההתקפות במשחק הן נגד דרג"ש, וזו תכונה שיכולה להחליף משהו בסגנון של חומרה גבוהה.
למשל: חרב מפשיטה: נשק קפא"פ קרבי חד ידני, תוסף שליטה 2+, קוביית נזק 1ק8, תכונה: רב שימושי.
תיאור התכונה מפשיט שריון: כאשר אתה מבצע עם נשק זה פגיעה חמורה כאשר אתה מחזיק בו בשתי ידיים, המטרה סובלת מחסר 1- לדרג"ש עד לסוף ההיתקלות.
למעשה פשוט הפחתתי 1 מתוסף ההתקפה של החרב ואתה מקבל אותו אם תצליח לפגוע פגיעה חמורה. זה מאוזן כי כשאתה פוגע פגיעה חמורה כל החרבים שלך מקבלים את התוסף הזה גם הם.
 
אבל כמה -1 באמת יהיה יעיל? אולי -2 יהיה יותר יעיל? כי אחרי הכל החרב הזאת אמורה להיות נשק שובר שוויון מול לוחמים עם נשק כבד...
או שאולי עדיף לעשות שככל שיש שריון כבד יותר(משרשראות ועד לוחות) המינוס גדול יותר?
 
1 יהיה יעיל - אנשים משקיעים כישרון כדי לקחת את התוסף 1+ הזה, ו-2+ חזק מדי. אני מבין שהנשק הזו אמורה להיות שוברת שוויון, אבל אם תיתן מחסר גבוה יותר זה כבר יפגע באיזון לדעתי. גם ככה זו בעיה שמדובר פה בנשק שעובד רק נגד שריונות. אבל אם הופכים את החרב המפשיטה לנשק מובחר זה אפשרי, ואז זה כמו לקחת כישרון שכופה על היריב 1- בפגיעה חמורה.
 
אביעד אמר/ה:
1 יהיה יעיל - אנשים משקיעים כישרון כדי לקחת את התוסף 1+ הזה, ו-2+ חזק מדי. אני מבין שהנשק הזו אמורה להיות שוברת שוויון, אבל אם תיתן מחסר גבוה יותר זה כבר יפגע באיזון לדעתי. גם ככה זו בעיה שמדובר פה בנשק שעובד רק נגד שריונות. אבל אם הופכים את החרב המפשיטה לנשק מובחר זה אפשרי, ואז זה כמו לקחת כישרון שכופה על היריב 1- בפגיעה חמורה.

השאלה היא אם זה באמת יעיל...
אולי היא יכולה גם לעורר התקפה מזדמנת לבעל ברית קרוב? (בגלל חוסר בשיווי משקל שנוצר כשמושכים אותך הצידה וקורעים לך חלק מהשריון)
 
בזמנו כתבתי את "האלברד מנפץ שריון", שהיה חפץ קסום עם השפעה דומה:
https://www.pundak.co.il/forums/viewtopic.php?p=674969#p674969

אם אתה רוצה שזה יהיה נשק רגיל שזמין גם לדמויות, אפשר לקבוע שאם גרמת לנזק מתואם של, נניח 10 ומעלה (מה שאומר בשביל חרב שעושה 1ק8 שנדרש גם לפחות כוח 14+תוצאה מקסימלית בקוביית הנזק, או פגיעה קריטית) אז אתה יכול לבחור במקום לגרום נזק, לפרק ולתלוש חתיכת שריון ולהפחית את הדרג"ש ב-1 (מצטבר) - זה גם יתן לך את האפקט שאתה רוצה, גם לא יהיה קל מידי וגם לא יהיה איטי מידי לחישוב.
 
האמת שלא ראיתי את האשכול שלך,אבל אני לא רוצה שזה יהיה קסום,כדי שזה כן יהיה נשק נפוץ...
אבל אהבתי את מה שהצעת,כי זה באמת עושה את הקונספט של החרב משפיע מעבר למכה אחת.
 
המפקד האלמוני אמר/ה:
מה שאומר בשביל חרב שעושה 1ק8 שנדרש גם לפחות כוח 14+תוצאה מקסימלית בקוביית הנזק, או פגיעה קריטית

אלא אם כן יש התמחות בנשק/הסתערות/הלחש נשק קסום/חרב קסומה/התקפת עוצמה/התקפת פתע....

אבל אני מסכים שהרעיון הזה נראה מאוזן.
 
אנשים, הרעיון של המפקד טוב למו"ד 5 בלבד.
מו"ד 3.5 יכול לשבור את זה די בקלות ברמות הגבוהות עם התקפות שעושות הרבה נזק (יש דרכים להגיע לזה)
מו"ד 4 פשוט לא מתאימה לזה. לוחם עם חרב ארוכה 18 כוח וגם כשירון אקראי (שלא נדבר על סייר) גורם נזק ממוצע של 9.5 בפגיעה מוצלחת, ועם כוח יומי זה 18.5. אתה יכול לתת לאויב התקפה אחת ולהוריד לו את הדרג"ש ב2. ובדרך כלל לכוח היומי יש עוד איזה שטיק מגעיל נוסף שיכול לשבור את המשחק טוטאלית נגד מפלצות בכירות: כל הד"שים ישקיעו סיבוב או שניים כדי לאפס לאויב את הדרג"ש באיזה 5 נקודות ואז יקרעו אותו עם כוחות יומיים.
 
הסברתי איך אפשר לעשות את זה במו"ד 4.
או בדרך שהמצאתי או בצורת חפץ קסם או כדבר שלא זמין לד"שים. אם יש דרך מאוזנת לעשות את זה כמו שאתה רוצה אני לא מכיר אותה, אבל אנסה לחשוב על משהו.
 
חזרה
Top