• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 איך לשקף במו"ד 5 יריב "בלתי מנוצח"?

במסגרת אתגר הכתיבה העצמי שלי:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/40685

הנשק הבא שאני אמור לכתוב עליו הוא רומח. חשבתי כבר כמה זמן על לנסות ליצור יריב שמבוסס בצורה רופפת על האופן שבו לנסלוט מוצג במשחק "פנדרגון". מה כל כך מיוחד באופן שלנסלוט מוצג שם?

לנסלוט של פנדרגון הוא "האביר המושלם" וככזה, הוא מתואר כמי שלא ניתן להביס אותו בקרב-רמחים הוגן (מן הסתם ניתן להביס אותו בדרכים הוגנות פחות..) במונחי השיטה של פנדרגון, זה אומר שרמת המיומנות שלו ברומח היא 39 מתוך 20, ופירוש הדבר שהוא תמיד פוגע בקרב-רומח וכל פגיעה שלו היא פגיעה קריטית.

אז, איך לדעתכם אפשר לשקף את זה במו"ד5 בלי שזה יהיה שבור מידי, סותר את היגיון השיטה או סתם מעצבן? שימו לב שמדובר בבנייה של מפלצת (דב"ש) שהיא גמישה יותר מבנייה של דמות שחקן.
 
מצד אחד, להעביר את התחושה ש"אי אפשר לנצח אותו בקרב-רמחים" ומצד שני, שהוא לא יהיה לגמרי בלתי מנוצח ושהיתרון המוחלט שלו בקרב-רמחים לא יהיה יותר מידי בולט וצעקני.

ההמרה הכי קרובה ומתקבלת על הדעת היא ש"לנסלוט" הזה נהנה מיתרון קבוע להתקפה ברומח, וגורם לנזק גבוה יותר מהנזק הבסיסי (ככה שנותנים לו בעצם "פגיעה קריטית" בלי לומר שכל פגיעה שלו היא קריטית). מצד שני, זה פחות "אגדי" מהתיאור בפנדרגון. אולי אפשר לתת לו פעולה אגדית של לבטל החטאות? זה מרגיש לי חזק מידי במונחי מו"ד.
 
לנסלוט כזה מדהים ברומח, שאפילו כאשר הוא מפספס הוא עדיין פוגע בך, פשוט לא בנקודה הטובה ביותר. בכול פספוס בהתקפת רומח שאינו 1 טבעי, לנסלוט עדיין גורם לנזק (בערך חצי ממה שההתקפה שלו עושה, אולי טיפה פחות, מה שיתאים לך).
 
בגדול מה שהעוג רשם זה הכיוון הנכון - היתרון ב-5 (וב-4) שמפלצות הן לא מבוססות על המכאניקה של הדמויות, אז אין בעיה לעשות "עיוותים" לשיטה כי זה לששחקן אחר-כך יכול לקחת את הכשרון/יכולת וכיו"ב.
בנוסף הייתי גם נותן לו תכונה הגנתית, תוסף דרג"ש או חיסרון לתוקף אותו על עוד לנסלוט רכוב.
 
חזרה
Top