עוד שבוע וחצי לדרקוניקון 2019
עוד שבוע וחצי דרקוניקון 2019, יומיים של משחקים וכיף והשנה יש לנו המון דברים טובים - קודם כל מפגש פונדקאים, אבל גם המון משחקי תפקידים, השקה ישראלית של פאת'פיינדר 2 ועוד. אם עדיין לא נרשמתם בהרשמה המוקדמת, מוזמנים להירשם כעת, או בקופות ביום הכנס.
http://www.dragoncon.co.il/games.aspx

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
The Traveler
הודעות: 374
הצטרף: 18 נובמבר 2018, 18:42

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי The Traveler » 19 נובמבר 2018, 18:27

המפקד האלמוני כתב:
18 נובמבר 2018, 22:43
אני יכול להבין למה יש אנשים שאוהבים יוטיוברים או תוכניות ריאליטי, אבל אני מקווה שאני גם יכול להסביר בצורה הגיונית למה זה מעורר בי סלידה ואי נוחות.
תוכניות רשת הן לא דומות לתוכניות ריאליטי או יוטיוברים "קאלסיים" שמעלים וולוגים כל יום. אני חושבת שיותר נכון להשוות אותן לפודקאסטים או תוכניות רדיו, רק שבמקום לדבר על נושא מסויים, הקאסט של התוכנית משחקים מו"ד. אני יכולה להבין מדוע אתה לא מתחבר, אז כמובן לא אתחיל להתווכח איתך על מה נכון ומה לא - כל אחד מתחבר לדברים שונים.
BadBug כתב:
18 נובמבר 2018, 23:52
בגדול אני גם מעדיף ליצור את החוויות שלי עם הקבוצה אבל אני מאד מעריך את critical role - בהתחלה לא טרחתי אפילו להציץ אבל המשחק שלהם פשוט ממגנט, רולפליי אמיתי שגורם לי לשאוף שיום אחד גם המשחק שלי יהיה באיכות כזו.
בהחלט, למרות שלצערנו זה כנראה לעולם לא יהיה המצב - השחקנים הם מדובבים מומחים, העבודה שלהם היא לעשות משחק דמות, ובקבוצה רגילה כנראה לעולם לא יתקבלו תוצאות כאלו.
ג'וני כתב:
19 נובמבר 2018, 00:04
אני פשוט חושב שהשיקול שלהם יהיה שיש כבר מהדורה שמספקת את האנשים הנרטיביים וכדי להשיג קהל נוסף צריך לפנות חזרה לאנשים שמעדיפים מכניקה כבדה יותר.
בתור צופה מהצד זה נשמע הגיוני, אבל האם זו באמת הבחירה הכלכלית הנכונה? הרי 4 נכשלה יחסית במכירות, והוכיחה שרוב השחקנים מעדיפים גם את האספקט הנרטיבי במשחק שלהם, ובעקבות כך יצרו את 5. האם זה באמת הגיוני עבור וויזארדס לנסות שוב ליצור מהדורה המתמקדת במכניקה בעיקרה, בידיעה שכנראה לא תהיה הענות רבה לשיטה שכזאת?
".I cast grease. On the king and queen. They're the ones that I want"
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 19 נובמבר 2018, 20:22

מחשבים, אפליקציות וכו' - כבר בשנות השמונים דיברו על תוכנות לניהול דפי דמות וכו', ונדמה לי ש"ליגת ההרפתקנים" עושה שימוש דומה באפליקציה/חשבון אינטרנט (?), אבל איכשהו ההפרדה עדיין נשמרה. מצד שני, או-טו-טו המילניאלים שגדלו בעידן דיגיטלי לגמרי יתחילו להתבגר ולא רק להיות צרכנים של משחקי תפקידים אלא גם יוצרים שלהם ברמה המסחרית ואולי אז נראה את זה הרבה יותר.

מקומם של חוקים - מוד"מ1 התפתחה מתוך תפיסה של גארי גייגקס שצריך חוקים מפורטים שמכסים כמה שיותר מצבים - כדי שבטורנירים תהיה אמת מידה קבועה שלא תלויה ברעיונות של שה"מ כזה או אחר. אם נסתכל על זה במונחים של היום, אז כבר ב1977 גייגקס "חשב גיימינג" - חוקים קשיחים ומורכבים למצבים ואתגרים (כשהבעיה - לפעמים לכל אתגר היה חוק פרטי משלו שהיה צריך להכיר ולזכור) שנועדו לשרת תפיסה של משחק תחרותי.

במקביל, כתבו את מו"ד (מה שלימים התפתח ב1983 למהדורת הקופסאות) שהייתה אמורה להיות קלילה יותר וגם להוות שער כניסה - כי אם בהתחלה אנשים נכנסו למו"ד/מוד"מ דרך משחקי מלחמה במיניאטורות והכירו את עולם המושגים שלהם ודרכו את התפיסה של משחקי תפקידים, אז כבר בסוף שנות השבעים היו אנשים שהגיעו למשחקי תפקידים בלי לעבור קודם במשחקי מלחמה ומוד"מ1 הייתה די גרועה ביכולת שלה לפנות למתחילים.

אז לכאורה, באמצע האייטיז היו לנו שתי מהדורת של מו"ד - המורחבת שנועדה לגיימרים וטורנירים, ומו"ד-סתם שנועדה למתחילים וילדים. הן לא היו תואמות לגמרי זו לזו והקופסאות היו פשוטות יותר - בעוד שמוד"מ1 כבר התנפחה בשלב הזה למשהו כמו 7, 10 או 13 (תלוי איך סופרים) ספרים שהיית צריך להכיר את החוקים של כולם כדי לשחק.

אבל אז קרו שני דברים:

- מו"ד בקופסאות הציגה את הערכות למומחה ולאשף, שהתייחסו למשחק בדרגות מעל 14 (עד 36). הערכות האלה, שהתפתחו בנפרד ממוד"מ שרצה במקביל, הציגו כל מיני חוקים מורכבים ומסובכים - חלקם הרבה יותר מסובכים מאלו שהיו במוד"מ באותו זמן.
כך למשל חוקי ההיאבקות והקרב ההמוני של הערכה למומחה (+הכללים למצור של הערכה לאשף) היו משהו שהיית חייב בשבילו מחשבון. דמויי אדם קיבלו כל מיני חוקים פרטיים, והיו טבלאות וחוקים פרטניים לניהול של "דומיניון" (שטח בשליטה של הדמות - מברונות זעירה ועד קיסרות). הערכה למומחה נתנה גם כל מיני מהלכי-קרב מיוחדים ללוחמים ובערכה לאשף גם הוסיפו את חוקי האשפות בכלי נשק בתור אופציה, מה שהפך את הפגיון שלך מסתם "1ק4 נזק" לטבלה שלמה.

- מוד"מ עברה עריכה (לפעמים קצת רשלנית) ותומצתה בתור המהדורה השנייה. הרבה חוקים פרטיים עפו מהחלון (ביחד עם דמויות מסובכות כמו הרוצח והנזיר) אבל הרבה חוקים נשארו (כמו האחוזים של הגנב, שיטת התלד"0 ושאר מרעין בישין).

ככה שהנטייה לגיימינג מחד והנסיונות להתרחק ממנה מאידך, הן מאפיינים של מו"ד עוד מראשית השיטה.
The Traveler כתב:
19 נובמבר 2018, 18:27
השחקנים הם מדובבים מומחים, העבודה שלהם היא לעשות משחק דמות, ובקבוצה רגילה כנראה לעולם לא יתקבלו תוצאות כאלו.
אבל למה זה משנה? בקבוצה רגילה אתה משחק עם אנשים רגילים לכיף שלך - אף אחד לא מצפה לתוצאות ותפאורה של משחק ראווה מצולם.
The Traveler כתב:
19 נובמבר 2018, 18:27
האם זה באמת הגיוני עבור וויזארדס לנסות שוב ליצור מהדורה המתמקדת במכניקה בעיקרה, בידיעה שכנראה לא תהיה הענות רבה לשיטה שכזאת?
בדרך כלל עושים בקטעים האלה מחקרי שוק. זה לא מדע מדוייק (להלן אי-ההצלחה של מו"ד4 שניסתה לקלוע למה שנראה כמו הטרנד "הנכון" בתקופתה) אבל בדרך כלל זה משפיע על התמקדות במוצרים - זה כמו שכמשחקי אימה הפכו לטרנד מקובל, טי אס אר הוציאה את רייבנלופט, ולפני זה את ספלג'אמר כשזוהתה התעניינות במשחקי חלל ומד"ב. אני משער שגם מאחורי מו"ד5 הייתה תפיסה כזו - רצון "להחזיר הבייתה" את השחקנים של המהדורות היותר קלילות-חוקים של פעם מחד, וכמו שנראה מציוצים של אחד מיוצרי השיטה - התרחקות והתבדלות מכוונת של המותג מ"גיימרים רעילים".

על "גיימרים רעילים" שווה להרחיב לפני שאנשים יתחילו לזעוק שוב - זה לא אומר שכל הגיימרים הם אנשים רעילים (Toxic בלעז), אבל כשאתה שם דגש על צבירת עוצמה והתחזקות של דמויות דרך שליטה בחוקים, זה מאוד מושך בעיני המקבילים של עולם הגיקים לאותו סוג של גברים שמאוד חשוב להם שיראו אותם נוהגים בהאמר או מוציאים לטיול כלב ממש גדול. כש"חרישה" של ספרי הכללים ושינון שלהם זה מה שעושה את ההבדל בין דמות חזקה לחלשה, ושכמובן מאוד חשוב שתהיה לך דמות חזקה כי יש דגש רב על גיימינג תחרותי מול עולם המשחק (PvE כמו שקוראים לזה לפעמים) או מול שחקנים אחרים (PvP), אז מכאן הדרך להתבריינות כזו או אחרת כלפי "נובים" - שגם נתמכת רעיונית על ידי מו"ד3 שאחד היוצרים הפחות-נעימים שלה גם טרח למלא אותה ב"מלכודות נובים" שיחלישו בטווח הארוך את הדמויות של מי שלא הכין שיעורי בית.

בעוד שגישה מוטית-גיימינג מייצרת בהכרח נובים (גם אם לא זוכים ליחס רעיל), בגישה יותר קלילת-חוקים להיות חדש לתחביב זה ממש לא חיסרון. להיפך - אנשים שלא שיחקו מעולם במשחקי תפקידים יכולים לבוא עם רעיונות מקוריים, מחוץ לקופסא (או ליתר דיוק מחוץ לספר) וליצור דמויות ועלילות שכיף לשחק - כל עוד השיטה לא תפריע להם. כשהדגש הוא על גיימינג, אז חצי-אורק כשף הוא רעיון מטומטם וחלש (ונובי) ובמקום זה "קבל! בניתי דמות בדרגה 22 משבעה מקצועות שהבאתי מחמישה ספרי הרחבה שונים! היא עושה 28 נק"פ נזק לסיבוב בממוצע!"
Nextorl כתב:
19 נובמבר 2018, 00:12
המפקד- אני באמת לא מבין למה אתה כל הזמן חוזר ומשמיץ את המהדורה הרביעית. זה בסדר גמור לא להתחבר אליה, אבל אתה בהחלט לא צריך לחפש בכוח הזדמנויות להכניס את אי האהדה שלך כלפיה.
אני מניח שפיספסת את הקטע שבו כתבתי את זה:
המפקד האלמוני כתב:
18 נובמבר 2018, 21:21
זה לא שאי אפשר לשחק משחקים מסעירים ומגניבים עם מו"ד4
ובעיקר את הקטע שכתבתי את זה:
המפקד האלמוני כתב:
18 נובמבר 2018, 21:21
אני לא יכול לדבר בשם "קהילת שחקנים" (כי לצערי גם יוצא לי לשחק הרבה הרבה פחות ממה שהייתי רוצה וכי אף אחד לא מינה אותי לדובר שלו, וחוץ מזה אין לי פיצול אישיות) אבל אני יכול להעיד על החוויה שלי עם מהדורות מו"ד:
אם אני מדבר על "החוויה שלי עם מהדורות מו"ד" אז מן הסתם אני אגע פחות או יותר בכולם, וזו הייתה החוויה שלי עם מהדורה 4. יש הרבה אנשים שיתארו חוויה דומה, וגם די הרבה שלא.

אישית, אני לא חושב שמו"ד5 היא שיטה מושלמת. יש בה עדיין הרבה דברים שהיו מעצבנים כבר במהדורות הישנות (ההתבססות המרובה על דרגות, שיטת קרב אבסטרקטית מאוד ולא ממש מסוכנת, התאמה פחות טובה לכל מה שהוא לא איפשהו בין קונאן הברברי למערבון בלי המאה ה19) אבל כמו שכתבתי קודם, יש לה פשוט feel פנטסטי נחמד ונעים כזה. משחק של הרפתקאות וקסמים וגיבורים מינוס הרבה מהקטעים שהזכירו לי את הקורס ב"מבוא לכלכלה לאנשים שלא יודעים כלכלה" שהייתי חייב לקחת בתואר הראשון ושהבריחו אותי הרחק ממהדורה 3 אחרי ששיחקתי בה קצת.

וכשיש משהו שמוצא חן בעינינו באופן כללי, אנחנו נוטים להיות יותר סלחניים כלפי הפגמים שלו.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
ג'וני
הודעות: 1371
הצטרף: 14 יוני 2016, 18:51

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי ג'וני » 20 נובמבר 2018, 22:17

The Traveler כתב:
19 נובמבר 2018, 18:27
בתור צופה מהצד זה נשמע הגיוני, אבל האם זו באמת הבחירה הכלכלית הנכונה? הרי 4 נכשלה יחסית במכירות, והוכיחה שרוב השחקנים מעדיפים גם את האספקט הנרטיבי במשחק שלהם, ובעקבות כך יצרו את 5. האם זה באמת הגיוני עבור וויזארדס לנסות שוב ליצור מהדורה המתמקדת במכניקה בעיקרה, בידיעה שכנראה לא תהיה הענות רבה לשיטה שכזאת?
אני מסכים עם המפקד על כך שהשוק בא בגלים ומסכים שעכשיו הגל הוא לכיוון הנרטיבי, אבל בשביל שתצא המהדורה הבאה צריכה להיות ירידה במכירות של המהדורה החמישית. לדעתי הירידה תבוא רק אחרי שהשוק יגיע לרוויה ממשחקים נרטיביים, כלומר כדי שתצא המהדורה השישית הגל צריך להתהפך והביקוש לאספקט הגיימיסטי יגדל.
בנוסף, לא כל משחק קראנצ'י חייב להיות קראנצ'י באותה רמה כמו מו"ד 4, אחרי הכל מה שכתבתי זה "מכניקה כבדה יותר" ועושר מכני יכול להתבטא במספר דרכים. האמת, עכשיו יש להם את האפשרות ללמוד מהעבר ולתקן מהטעויות של 4, מה שלא ממש היה להם מקודם.
זאת אומרת, אני לא חושב שהמהדורה הבאה תיכשל גם אם היא תהיה יותר כבדה מכנית.

בהחלט יכול להיות שאני כותב שטויות, הירידה במכירות של 5 תגיע מסיבה אחרת ולא יהיה שוק לשיטה מכנית.

Nextorl כתב:
19 נובמבר 2018, 00:12
בסופו של דבר, אני חושב שהשינוי העיקרי בעתיד הוא דבר שניתן לראות כבר עכשיו. שיטות רזות וגנריות יותר עולות לבמה- מנוע האפוקליפסה, עולמות פראיים ופייט הן שלוש דוגמאות מצוינות למשחקים שפשוט אף אחד לא היה שומע עליהם לפני כמה שנים. אבל עכשיו הן סופר פופולאריות, ודווקא בגלל שהמכאניקה שלהן מאוד בסיסית וניתנת להתאמה להרבה מאוד דברים.
אה? עולמות פראיים וגורל הן שיטות בנות 15 שנה. לצורך ההשוואה הן יצאו בשנה בה מו"ד 3.5 יצאה.
אאל"ט גם גורל וגם עולמות פראיים זכו בפרסים מהרגע שהן יצאו אז גם קשה לומר שאף אחד לא שמע עליהן (אולי המהדורה הרביעית של גורל הגדילה את התפוצה, אבל אני כמו הרבה אחרים שמענו עליה שנים לפני).
האמת, יכול להיות זה רק אני, אבל דווקא גורל מרגישה לי בירידה בשנה האחרונה. יכול להיות אני מרגיש ככה רק בגלל שקראתי שהחברה בצמצומים, למרות שהם מצמצמים דברים אחרים ומתמקדים במשחקי תפקידים ויכול להיות שיש משהו בהרגשה ובגלל זה החברה בצמצומים...
אם לא שמעת על עולמות פראיים וגורל לפני השנים האחרונות, אז אני חושב שזה דווקא מוכיח את התאוריה שהשוק נע בגלים.
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8262
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 46
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי Nextorl » 20 נובמבר 2018, 22:48

ג'וני כתב:
20 נובמבר 2018, 22:17
אה? עולמות פראיים וגורל הן שיטות בנות 15 שנה. לצורך ההשוואה הן יצאו בשנה בה מו"ד 3.5 יצאה.
אאל"ט גם גורל וגם עולמות פראיים זכו בפרסים מהרגע שהן יצאו אז גם קשה לומר שאף אחד לא שמע עליהן (אולי המהדורה הרביעית של גורל הגדילה את התפוצה, אבל אני כמו הרבה אחרים שמענו עליה שנים לפני).
הכל יחסי. לפני כמה שנים, כמות השחקנים ששיחקו בגורל או בעולמות פראיים היה די מינורי. כיום מדובר בנתח הרבה יותר גדול מהשוק, לפחות בארץ.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
The oldman
The Rainbow Archmage
הודעות: 18300
הצטרף: 09 נובמבר 2002, 19:21
תשובות: 12
מיקום: Somewhere over the rainbow
יצירת קשר:

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי The oldman » 21 נובמבר 2018, 23:13

ממש הגעתי באיחור לנושא הזה אבל אני אוהב אותו מאוד.
לדעתי במקום מסוים כן, מבוכים ודרקונים 5 מוציא את המשחק מתוך משחקי התפקידים ושם את הדגש על הסיפור ועל הדמויות. הרבה פחות מהדגש במשחק הוא הקומבו הטקטי שעושים בשדה הקרב, כמובן שעדין יש שילובים מכאניים, אבל הדגש על מיקום וטקטיקה הוא פחות בהרבה. הדוגמא הקלאסית זה התקפת פתע של נוכל, שבחמש מספיק להיות סמוך ליריב ובמהדורות קודמות היית צריך לתמרן למקום שממנו אתה מאגף אותו.
אבל, זה גם מגיע ממקום שמבוכים ודרקונים 4 הייתה שיטת הקרב הטקטית הטובה ביותר של כל מהדורה כלשהיא של מבוכים ודרקונים, והיא כשלה בשוק. ולכן מכשפי החוף עשו שינוי והפכו את חמש שנותנת את הדגש על הסיפור ולא על ה"משחק" (GAME).

השינוי לא הגיע דרך-אגב משינוי של קהל, אין לי מושג על מה זה מבוסס - אבל לא על המציאות. בפועל בתקופה ש-4 דעכה, מי שזרח זה פאת'פיינדר ובמקביל שיטות כמו מרוצללים או מלחמת הכוכבים של FFG. ולכן המתחרה העיקרי של 4 היה בעצם פאת'פיינדר שהיא שיטה שלטעמי מסורבלת יותר מאשר 4.
הגורם הנוסף שגם דחף לשינוי, זה אולי העובדה שהיום יש לא מעט משחקי לוח שמציעים חוויה טקטית טובה, ומבחינה מסחרית הקלף החזק של משחקי תפקידים זה הסיפור ולא הקרב.

אני חושב שדווקא פאת'פיינדר 2 מנסה ללכת לכיוון של משחק פשוט אבל שעדיין שומר על ה GAME, בעוד שמבוכים ודרקונים 5 בעיקר שומרת על ה SPIRIT של המשחק בעוד שיש פחות חלקים נעים בחוקים ופחות "פינות" שאפשר להיתקע בהן (או לנצל אותן).

בקשר לכל מיני דברים שהוזכרו כאן על השוק:
- גורל זרחה בשוק הישראלי לפני ~חמש שנים בערך. אז גם תרגמנו את גורל מואץ לעברית. היום הכוכב של האינדי זה מנוע האפוקליפסה.

- עולמות פראיים היא סבבה, אבל היא דווקא שיטה פחות נרטיבית אלא יותר גיימרית קלילה. מזכירה אולי את מבוכים ודרקונים 5.

- אין כזו חיה שולחני ישראלי, זה המצאה של 20 אנשים בארץ, שכבר רובם שכחו ממנה בעצמם ולא דבר אמיתי. באמת חבל להזכיר את זה ... אף אחד מהאנשים שעמם דברתי על הישראבלוף הזה לא הצליח לספק תיאוריה שמסבירה מה מייחד את זה (למעט שזה משחקים ששיחקו בכנסים בישראל ומדובר במשחקים שנכתבו כחד-פעמיים ולא כקמפיין) ורובם ככולם טענו שאין כאלה משחקים בעולם. כשהסברתי שאני שיחקתי במשחקים כאלו בג'נקון 2011 בארצות הברית, ושאלתי מה הנסיון שלהם בכנסים בחו"ל, אז התגובה שלהם הייתם שהם לא שיחקו בחו"ל, אבל הם קראו באינטרנט שיש המון משחקי מבוכים ודרקונים בכנסים בחו"ל.
אז ההיפותזה שבמדינת ישראל המציאו משחקים חד-פעמיים בכנסים זה עובדתית לא נכון ופשוט הטעיה לטובת ניפוח אגו.

- רוב-רובה של הקהילה בארץ משחקת מבוכים ודרקונים על גווניה. אמנם באינטרנט ה-3% שכותבים 95% מההודעות משחקים יותר דברים אחרים, אבל זה לא משליך על הקהילה כולה. זה נכון גם בעולם. וזה גם מבוסס על נתוני מכירות שאני חשוף אליהם מכל הכיוונים בארץ. דברים כמו אוגדן הקלאסיקות / ואנור / מיזם אספמיה מוכרים (ואני אופטימי) 2-3 עותקים על כל 100 עותקים שנמכרים מספר החוקים הבסיסי של פאת'פיינדר.
בעלים, הפונדק הוצאה לאור
מנחה: פאת'פיינדר (מורדי הגיהנום - מערכה של פאת'פיינדר)
משחק: מבוכים ודרקונים 5 (גלגול גורלי), משחקי לוח בכל הזדמנות :)
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 22 נובמבר 2018, 20:30

The oldman כתב:
21 נובמבר 2018, 23:13
ולכן המתחרה העיקרי של 4 היה בעצם פאת'פיינדר שהיא שיטה שלטעמי מסורבלת יותר מאשר 4.
נראה לי שמהדורה 4 הייתה ניסיון (שלא צלח) לעשות "אוקיינוס כחול" - לקחת את המותג של מו"ד למקום חדש לגמרי שלא מלא בכל מיני CLONES של ק20 במקום להישאר איתם באותה נישה. אבל זה היה יותר מידי שונה, בעוד שפאת'פיינדר הציעה את אותה מכניקה מוכרת עם שיפורים שאנשים די התרגלו אליה והיו להם בה "עלויות שקועות" (ספרי הרחבה יקרים שנרכשו, זמן שהוקדש ללמידת כל מיני חוקים על בוריים) פלוס היכולת לתמוך בה בייצור שוטף של תוכן שנחשב לאיכותי יחסית.
The oldman כתב:
21 נובמבר 2018, 23:13
אין כזו חיה שולחני ישראלי, זה המצאה של 20 אנשים בארץ, שכבר רובם שכחו ממנה בעצמם ולא דבר אמיתי. באמת חבל להזכיר את זה ... אף אחד מהאנשים שעמם דברתי על הישראבלוף הזה לא הצליח לספק תיאוריה שמסבירה מה מייחד את זה
כשהנפיצו את זה לפני שנתיים, אמרו שזה "משחק שמייצר חוויה טוטאלית" - לשאלה מה זה "חוויה טוטאלית" הייתה תשובה ממש מוזרה - לא לתת לשחקנים לאכול או ללכת לשירותים.
The oldman כתב:
21 נובמבר 2018, 23:13
אז ההיפותזה שבמדינת ישראל המציאו משחקים חד-פעמיים בכנסים זה עובדתית לא נכון ופשוט הטעיה לטובת ניפוח אגו
אפשר למצוא את הדיון המקורי כאן למי שממש רוצה:
כנס איגור 11 מזמין אתכם!

כבר בהודעה הראשונה מסבירים לנו שמדובר ב"סוגה ייחודית של העמותה", מה שהופך את כל העניין לגרסא אנושית של כדור פורח (מלא באוויר חם, עף על עצמו, מיותר עבור רוב הציבור מאז שנת 1903).
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
יובל סול-בוקר לנצח
הודעות: 13
הצטרף: 24 ספטמבר 2018, 14:29

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי יובל סול-בוקר לנצח » 24 נובמבר 2018, 22:58

המפקד האלמוני כתב:
18 נובמבר 2018, 22:43
קצת כמו שהקולנוע "הפסיד" לאינטרנט ולטלויזיה, אבל המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי-ענק שנראים ממש טוב על מסך גדול + הקטע של יציאה לסרט כבילוי חברתי.
לא הייתי אומרת שהקולנוע המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי ענק ויציאה לסרט כבילוי חברתי, זה משהו שקיים עוד לפחות משנות החמישים
ליזי כתב:
19 נובמבר 2018, 16:12
לא הייתי אומר שהיא מרגישה לא זורמת עבורי. דווקא בגלל שהקרבות כאן יחסית פשוטים, הם גם נוטים להיות קצרים, מה שעוזר במיוחד בפלטפורמה כמו הפורום. עם זאת, אני מסכים שהקרבות יכולים להרגיש דלים, ורוב השחקנים יחזרו על אותה פעולה תור אחר תור ומדי פעם יעשו משהו מגניב שחורג מה"התקפה הבסיסית" (אני לא יכול לומר אם ככה גם היה במהדורות קודמות, אבל לפי מה שאני מבין במשחקים כמו PF הקרבות טיפה יותר מעניינים)? אני גם לגמרי מסכים איתך לגבי המצבים, במיוחד דברים כמו prone.
בכ"מ, באמת דיון מעניין, למרות שאין לי מה להוסיף.
מאיפה הציטוט בחתימה?
"לערביות רוסיות קוראים קטיושה?"
-יובל סול-בוקר, 2017
:coffee:
סמל אישי של משתמש
ליזי
הודעות: 1559
הצטרף: 09 מרץ 2012, 19:45
תשובות: 4
מיקום: בחהפן הבירה, מגדל הרבמג

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי ליזי » 25 נובמבר 2018, 16:49

יובל סול-בוקר לנצח כתב:
24 נובמבר 2018, 22:58
מאיפה הציטוט בחתימה?
ציטוט של יובל סול בוקר. חשבתי שזה חובה לשים ציטוטים שלה בחתימה כדי להתקבל לאתר, לא?
"...And we are all connected to each other, in a circle, in a loop that never ends"
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 3858
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 6

האם מה' 5 "הורגת" את המשחק במשחק תפקידים?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 25 נובמבר 2018, 18:42

יובל סול-בוקר לנצח כתב:
24 נובמבר 2018, 22:58
לא הייתי אומרת שהקולנוע המציא את עצמו מחדש עם סרטי ראווה בעלי תקציבי ענק ויציאה לסרט כבילוי חברתי, זה משהו שקיים עוד לפחות משנות החמישים
ומה קרה באמריקה בשנות החמישים? הטלויזיות התחילו להיכנס לבתים.
הקולנוע עבר להתמקד במה שהוא טוב בו - מתי בפעם האחרונה הלכת לקולנוע אחה"צ כדי לראות מקבץ רנדומלי של סרטים מצויירים? ראית סרט שהקדים אותו מבזק חדשות?

אז גם במשחקי תפקידים יש דברים שמשחקי מחשב, לוח וקלפים פשוט עושים טוב יותר ומהר יותר. ומצד שני, במשחקי תפקידים יש משחק תפקידים, שאין בשום משחק אחר.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה