• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 כישרון על קסם חדש: "שינוי זרימה" (3.5) (על קסם)

תיעול זרימה (על קסם).
דרישות: דרגת הטלה של חמש לפחות.
תועלת: אתה מסוגל להטיל לחשים בעלי משתנים מספריים תלויי דרגה או בעלי משך תלוי דרגה עם מחסר של -4 לדרגת ההטלה, בתמורה אתה יכול להחסיר דרג לחש אחד מעל קסם שעל המטרה.
ניתן לקחת מחסרים נוספים במנות של -4 עבור דרג
למשל מטיל לחשים בעל דרגת הטלה 8 מטיל כדור את מאוצם שיגרום ל8ק6 נזק +חצי מהנזק בתור לחש בדרג 5.
הוא יכול להטיל את הכדור בתור לחש דרג 4 ולגרום ל4ק6 נזק+חצי נזק.
 
בהתחשב בזה שיש כשרון שמעלה את דרג הלחש ב1 כדי להגדיל את הד"מ ב2 למטרת עקיפת התנגדות לחשים, לא נראה לי שבדרגות הגבוהות, כשלכל יצור שני יש ה"ל, הכישרון הזה כל כך שימושי.
חוץ מזה שכשיש לך לחשים בדרג 7 אתה לא ממש תעניין בלחשי דרג 5 שלך בשביל להגיד "טוב, אז אני אגרום עם כדור האש שלי 15ק10 נזק ואוריד את דרג הלחש ל4" ולחשוב שלהוריד אחד או שניים לדרג 4 זה מה שישנה לך את המשחק.
 
(לאחרונה מפרסמים הרבה כישרונות שמתעסקים עם המכאניקה הבסיסית של על-קסם ב-3.5, זה טרנד?)

כרגע זה נראה לי כמו כישרון שבבסיס יכול להיות סבבה של באף למטילי לחשים, ובפועל אפשר לשבור בכול כך הרבה דרכים שונות.

במקום להתחיל למנות את הדרכים בהם אפשר לגרום לכישרון הזה להיות חזק יתר על המידה, ויש לי כמה שעולות לי כבר עכשיו, אשאל אותך- מהי המטרה שלך? מהם השימושים שאתה רוצה שיהיו לכישרון הזה?
 
כן, זה חלק מהרעיון. אחרת כדור אש יעשה נזק זהה לחרוט כפור, מה שמוריד את הענין בו. יש סיבה לזה שהלחש מפסיק להתחזק מתישהו, והיא די טובה.
חוץ מזה שנתי פה אפשרות מאוד חזקה לשימוש לרעה בכישרון שלך, שאני מניח שלא תאשר בקריאת הארורים כי אם כן אני אקח אותו מיד כשאוכל:
persistant spell - משך הלחש הופך ל24 שעות ללא תלות בדרגת המטיל. מה שאומר שבמקום לחכות לדרגה 13 כדי להשתמש בו על לחשי דרג 1 במחיר של לחש דרג 7, אני יכול להתחיל להשתמש בו כבר בדרגה 9 ולהקריב לחש דרג 5 בשביל לחש קבוע מדרג 1. או שאני יכול לחכות עוד כמה רמות ולהטיל persistant everything כי ברמה 17 אני יכול להטיל לחש קבוע במחיר של דרגה+3, ז"א להטיל לחשי דרג 6 כקבועים!
 
אני מבין את המטרה, אבל יש כל כך הרבה כשרונות שמורדים את הדרג לחש של על קסם (ומקצועות יוקרה) שזה קצת מרגיש מפספס. מעבר לזה שחלקם זמינים הרבה הרבה יותר מהר מדרגה 5 (בעיקר הכשרונות). אומנם רובם הם מאוד ספצפים (בחר לחש אחד, ועל קסם עליו זול יותר) אבל לרוב זה במילא המצב. מה גם שאני מניח שבדרגות שהכישרון הזה באמת פרקטי. מוט על קסם יעשה את אותו אפקט והוא יהיה זול יותר (כישרון > מ"ז).

נראה לי שעיקר הבעייה שלי זה שהכישרון הזה לא... בדיוק יעיל, יש מס' מאוד קטן של על קסם שיהיה שווה להשתמש בו עליהם (מיטבי ומעוצם מחוץ למשוואה. לעשות כדור אש של 8ק6 נזק, שאתה מוריד בשביל מעוצם (ואז זה שווה ערך ל6ק6) או למקסם בשביל 24 נזק (עם דרג הצלה נמוך יותר) זה לא יעיל. מניח שזה יותר רלבנטי ללחש מהיר וכאלה. (להטיל דלת מימדים מהירה בדרג לחש נמוך יותר בשביל לברוח זה אופציה נחמדה) אבל עדיין לא מצדיקה כישרון מלא (לדעתי).

עיקר הבעייה שלי זה מערכת הכנת הלחשים, מכשף שישתמש בכישרון הזה צריך לבזבז פעולה מלאה בשביל על קסם (או לקחת כישרון/לוותר על יציר סוד) שזה עוד סביר. אבל אשף שמכין לחשים יכנס פה לרמות מיקרו שאני לא בטוח שלשחקן כלשהו יש עצבים בשבילם.

וכן, הדוגמה של אביעד די נכונה פה. עם לחש מתמשך של 24 שעות שמעלה את דרג הלחש ב6, אתה יכול למצוא את עצמך מהר מאוד עם מצבור לחשים מפחיד של 24/7 באמצעות כמה מגילות נכונות. (אני מנסה להיזכר מאיפה יש לי בראש היכולת להאריך מחדש את הלחש בסוף ה24 שעות מבלי להטיל אותו, כנראה יכולת מקצוע של אינקנטטריקס, אבל לא בטוח). מצד שני הדבר הזה אפשרי עם מוט על קסם נכון. אז לא באמת שבור מעבר לזה.

בקיצור, סתם קצת מרגיש לי ש... זה כישרון שמבזבז משאבים מעט, לא חושב שמטיל לחשים שלי היה לוקח אותו. אולי יש איזה דרך למתק אותו קצת.

האמת שאני עכשו רואה שהכישרון עובד רק על לחשים עם משתנה תלוי דרגה, אז הוא בכלל לא רלבנטי לדלת מימדים או לחשי "הצלה" כאלה או אחרים.
 
בכללי, הרעיון טוב, אבל היישום שלו מוזר. זה מרגיש אחד משני דברים: כישרון טיפה מיותר, או משהו שקל מאוד לשבור עם כישרונות אחרים. לא מדהים בכל מקרה.
מה בנוגע לזה?


לחש חסכוני (Thrifty Spell)
כישרון זה מאפשר לך להשתמש בכישרונות על קסם ביעילות רבה יותר.
דרישות: העצמת לחש, לחש מיטבי, 10 רמות בתורת הקסם.
יתרון: לחש זה מאפשר לך להפחית את ה"מחיר" שיש לשלם כדי להפעיל כישרון על קסם על לחש. בעת שאתה מכין לחש המועצם בכישרון על קסם אחד או יותר, דרג הלחש שיש להקריב על מנת להכין את הלחש יורד ב-1. עם זאת, הכישרון אינו מאפשר להפחית לחש המועצם באמצעות כישרונות על קסם בחזרה לדרג המקורי שלו. לדוגמה, לא ניתן להפחית את המחיר של לחש חסר תנועה לאפס דרגי לחש.
מיוחד: ניתן לקחת כישרון זה מספר פעמים, והשפעתו מצטברת (אני סקפטי בנוגע לחלק הזה, תנו תגובה)
 
tkhag1 אמר/ה:
הרעיון הוא שדרות לחש הם כוח שאתה מקבל וקצת חורא לי שאחרי רמה מסויימת זה כבר לא משנה בגלל שהגעת לשיא המקסימלי של החלש.
הכישרון שלך, אם כך, מרגיש לי שעושה השפעה מאוד מוזרה ביחס למטרה שלו. אתה בעצם מנסה לדמות שהדמות כזו מומחית בלחש שהיא מסוגלת להטיל אותו בדרג נמוך יותר? או שעם יותר וורסיטיליות?

כי כרגע הכישרון מאפשר לך מינמקס של לחשים שהמשתנים תלויי הדרגה שלהם לא משמעותיים במיוחד. לדוגמה רוב לחשי היוטיליטי, שהדרגה שלהם מתבטאת רק בטווח הלחש או משהו כזה.
 
אני בניתי את הכישרון הזה בשביל מטילי לחשים גבוהיי דרגה שהלחשים מהדרגים היותר נמוכים שלהם כבר לא משתפרים.
למשל יש לך אשף בדרגה 14 שמטיל כדור אש שעושה 1ק6 דרגה עד מקסימום של 10ק6, יש לך 4 דרגות מבוזבזות אם אתה לא נלחם נגד יצור בעל התנגדות לחשים.
הרעיון הוא שתוכל להטיל אותו כלחש מעוצם בדרג 4 במקום 5 עם 10 דרגות הטלה.

נ.ב. לחשי היוטיליטי?
 
מה לגבי כישרון שמאפשר לך להגדיל את המקסימום של משתנה תלוי דרגה ב-2 דרגות נוספות, ומצטבר עם עצמו? לדוגמה, המקסימום של כדור אש יעלה מ-10ק6 ל-12ק6, ולאחר מכך ל-14ק6 וכו'. נשמע לי הרבה יותר מדויק למה שאתה מחפש.

לחשי יוטיליטי (Utility) אלו הם לחשים שלא גורמים נזק. לדוגמה הלחש שיגור, שהכישרון שלך מאפשר להטיל אותו בדרגה 4 במקום בדרגה 5, בעלות הקטנטנה של טווח הנמוך ב-400 מייל. או הלחש Globe of Invulnerability, שהכישרון שלך מאפשר להוריד לו את הדרגה במחיר הפעוט של מעט פחות סיבובים שהוא יפעל. או אפילו שריון מאגי, שכעת בזכות הכישרון שלך ניתן להפעיל כלחש בדרגה 0 במחיר שהוא פועל ל-4 שעות פחות.

מערכות העל קסם והלחשים הן מערכות שצריכים להיות זהירים כאשר משחקים איתן. אם זוהי המטרה שלך בכישרון, תמצא משהו שפועל ספציפית על לחשים עם מקסימום תלוי דרגה, בשביל לא לגלות שכישרון "חלש לכאורה" פתאום הופך לכישרון מטורף ברמה בלתי צפויה על ידי שחקן שחשב על שימוש שלא ציפית לו ושובר כעת את המשחק.
 
חזרה
Top