• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 [PF] שאלה על קשירה בחבל (פוצל)

A

Anonymous

Guest
שאלה בגרסא pathfinder
כשעושים tie up למישהו שתפסתי אותו ב pinned האם הDC לברוח מהקשירה זה 20+Cmb grapple או מה שרשום בחבל. וגם איזה סוג פעולה זה (כמה זמן לוקח לעשות tie up ? )
האם זה Standard action או משהו אחר


פלאפי: הדיון פוצל מעץ השאלות של פאת'פיינדר ושל מבוכים ודרקונים 3.5
 
כאשר אתה מצמיד (pin) מישהו, אתה יכול לקשור אותו (tie up). הד"ק להימלטות מהחבלים הוא 20+ המת"ק (cmb) של הקושר, כמו שאמרת. ואתה לא יכול לקשור מטרה באמצע קרב.
גם אם לא מצוין בחוקים הזמן שהפעולה לוקחת, מן הסתם זה לוקח כמה דקות, כפי שהשכל הישר מחייב. אי אפשר לקשור בן אדם בפעולה רגילה (פעולת סיבוב מלא היא 6 שניות בסה"כ)
 
אביעד
כאשר אתה מצמיד (pin) מישהו, אתה יכול לקשור אותו (tie up). הד"ק להימלטות מהחבלים הוא 20+ המת"ק (cmb) של הקושר, כמו שאמרת. ואתה לא יכול לקשור מטרה באמצע קרב.
גם אם לא מצוין בחוקים הזמן שהפעולה לוקחת, מן הסתם זה לוקח כמה דקות, כפי שהשכל הישר מחייב. אי אפשר לקשור בן אדם בפעולה רגילה (פעולת סיבוב מלא היא 6 שניות בסה"כ)

תודה על התשובה אבל:
למה שלקשור מישהו בחבל יקח כמה דקות? ולא יהיה כCMB אם אני מחזיק בו בזמן הקרב? ואפשר לקשור בן אדם שנטוע במקומו ב6 בשניות בטוח עם אזיקים, ונראה לי שגם בחבל. בספר גם אין שום איזכור לכמה זמן לוקח לקשור מישהו בחבל, אז איך אתה אומר שזה לוקח כמה דק'? מאיפה הביטחון שלך להגיד את זה?

tkhag1
יש מקצוע במדריך השלם ללוחמה שנותן לך לקשור באמצעות שלשלאות (אזיקים) בהצמדה מוצלחת
אשמח אם תאמר לי בבקשה מה השם של המקצוע, ואיך קוראים לספר באנגלית כי כרגע אני לא מוצא אותו. תודה :)
 
למה שיקח לך כמה דקות לקשור מישהו בחבל ומאיפה אני כל כך בטוח בזה? לא יודע, נסה את זה בבית. אם תצליח ב6 שניות תעלה את זה ליוטיוב ותשלח כאן קישור. ומה הקשר או המשמעות של המשפט "ולא יהיה cmb אם אני מחזיק בו בזמן קרב?" אין לי מושג. הסברתי כבר - הד"ק לשחרור מהחבל הוא 20+ cmb של הקושר. ולאזוק בן אדם (לא לקשור עם אזיקים) זה הרבה יותר מהיר, ומשתמש בד"ק של האזיקים, אבל לא שאלת על זה, אלא על חבל.
 
אני אדייק, כי לא דייקתי בהודעה הקודמת וגרמתי למעט בלבול.

כהתחלה, אני אתן את הציטוט הבא, שמגיע לפני רשימת הפעולות הכוללת את Tie Up:
PFSRD אמר/ה:
Once you are grappling an opponent, a successful check allows you to continue grappling the foe, and also allows you to perform one of the following actions (as part of the standard action spent to maintain the grapple).

עכשיו, זה לא לוקח 2 פעולות לקשור מישהו, אלא 3 פעולות. זה דורש ממך קודם כול להיות איתו בהיאבקות, לעשות לו Pin, ורק כאשר הוא Pinned אתה מסוגל לקשור אותו. הפעולות ל-Pin ו-Tie Up, כאמור בציטוט, הן חלק מהתחזוק של ההיאבקות על המטרה.

זה לא משנה אגב כמה זמן לוקח באמת לקשור מישהו. זה משחק פנטזיה שחוקיו מופשטים, ואני מניח שזה לא עכשיו קשר מסובך אלא לעטוף אותו בחבל ולמשוך בעוצמה כך שהוא לא יכול לזוז בנוחות. זה למה זה דורש בדיקת תמרון קרבי, שמושפעת מהיכולת ההתקפית שלך, ולא ממיומנות כולשהי.
 
סיבוב הוא טכנית 6 שניות, אבל בפועל הוא זמן הרבה יותר גמיש שההגדרה הכי טובה שלו "משך הזמן שלוקח לך לעשות פעולה מעניינת אחת). במהדורות קודמות של מו"ד הוא היה גם 10 שניות (מו"ד בקופסאות) ובמוד"מ הוא נמשך... דקה שלמה!
 
מכיר את ההגדרה הזאת, אבל העניין הוא שמשך הסיבוב אמור להיות אחיד לכלל המשתתפים בקרב. אני לא יכול לקשור את הנבל הראשי במשך סיבוב של 10 דקות ולצפות שהעוזר המרושע שלו שלו יחכה בשקט לתורו.
 
קרב זה כאוס. דברים קורים במקביל, דברים שנראה לך שנמשכו המון זמן התרחשו תוך כמה שניות ודברים שנראו ממש מהירים לקחו בעצם רבע שעה. אנחנו מפרקים אותו לסיבובים ולתורות כדי שיהיה לנו נוח לשחק אותו, אבל זה רחוק ממה שהדמויות מרגישות.
 
אביעד אמר/ה:
בהצלחה לך לעשות את זה ב18 שניות מתחילת ההיאבקות כשאתה גם צריך לשלוף את החבל באמצע
תפנה את התלונה לספר החוקים.

בנוסף, במצב הנוכחי קשירה היא פעולה שיעילה לעתים נדירות, אבל לא נוראית מידי כך שיהיו מצבים שתרצה להשתמש בה. אני חושב שהמקום הזה הוא מתאים לפעולה שכזו, ובכנות לא ראיתי אף בילד שמנצל אותה כראוי. החוקים מדמים גם את הקושי בקשירה בכך שאם אתה המתאבק יש לך מחסר 10- לניסיון הקשירה, כמו שמצוין במפורש בחוקים.

לא רואה בעיה עם קשירה ב-6 שניות לפי החוקים הקיימים, אשמח אולי אם השיטה תתייחס יותר לאופציה הזו, שהדיון הזה היה הפעם הראשונה ששמעתי עליה.
 
כמו שכתבתי מקודם...

העוג הברברי אמר/ה:
כהתחלה, אני אתן את הציטוט הבא, שמגיע לפני רשימת הפעולות הכוללת את Tie Up:
PFSRD אמר/ה:
Once you are grappling an opponent, a successful check allows you to continue grappling the foe, and also allows you to perform one of the following actions (as part of the standard action spent to maintain the grapple).
 
חזרה
Top