אחד הדברים היפים במהדורה 5 זה הורדת רוב החסמים לריבוי מקצועות. במהדורה 3.5, היית צריך לשים לב שאתה לא מאבד יותר מדי תה"ב ותוספי הצלות כשאתה עושה דיפים, ומקצועות מסוימים היו מוגבלים לנטיות ספציפיות שמתנגשות עם נטיות של מקצועות אחרים. היו מספר קטן של מקצועות שנשאו מגבלות חמורות יותר (כמו הפלאדין והנזיר שמנעו ממך לקחת דרגה נוספת אם היית עולה דרגה במקצוע אחר), ועניין הטלת הלחשים בשריון ומגן היה מאוד מגביל לבילדים מסוימים (פלאדין ומכשף לא עבד טוב...). גם העניין הסופר קריטי של דרגת מטיל היה מקור לדאגה לכל מטיל לחשים מלא שרוצה לעשות דיפ למקצוע אחר, בכך לבלום את ההתקדמות שלו ביכולת המקצוע העיקרית שלו. מולטיקלאס היה אופציה טובה לעיתים, אבל מאוד מוגבלת.
במהדורה 5 רוב המגבלות האלו ירדו. תוסף הפרופישנסי האוניברסלי עכשיו מייתר את החשש מאובדן תוסף התקפה, מטילי לחשים יכולים להטיל בשריון בלי בעיה, ומשתני לחש לא תלויים יותר בדרגת מטיל. אומנם קבעו במהדורה הזאת שכדי לעשות מולטיקלאס אתה צריך לעמוד בדרישות תכונה מינימאליות, אבל זה בדרך כלל ממש לא מחסום. ובמילא, אם אתה הולך לקחת דרגה במקצוע מסויים, סביר להניח שיהיה לך יותר מ-13 בתכונה העיקרית שלו, אחרת מה הטעם.
המכניקה היחידה שאני כן רואה שהורעה בהקשר הזה, זה תוספי התכונות\כשרונות לפי דרגה. עכשיו במקום שדמות תקבל תוסף תכונה וכשרון בדרגות דמות קבועות, הדברים האלו הם יכולות מקצוע. ויותר מכך, זו יכולת מקצוע שתמיד מתחילה בדרגה 4, ובדרך כלל מתקבלת פעם ב-4 דרגות. כך ששחקן שלוקח 2-3 דרגות במספר מקצועות, מהר מאוד ימצא את עצמו מתעכב בטירוף בקבלה של תוספי תכונה וכשרונות. זה נראה לי הכאב ראש העיקרי כשבאים לעשות מולטיקלאס, והאמת שהוא לא כזה נורא.
מקריאה בספר קפצו לראשי הרבה שילובים מעניינים בין מקצועות שפעם לא חשבתי שיוכלו לעבוד ביחד. מעניין אותי לשמוע איזה מולטיקלאסים מעניינים יצא לכם לשחק, או איזה מולטיקלאסים הייתם רוצים לשחק. וגם מעניין איזה מולטיקלאסים הייתם ממש רוצים שיעבדו ביחד אבל יש איזה מאפיין מקצוע אחד שמקלקל את החגיגה.
במהדורה 5 רוב המגבלות האלו ירדו. תוסף הפרופישנסי האוניברסלי עכשיו מייתר את החשש מאובדן תוסף התקפה, מטילי לחשים יכולים להטיל בשריון בלי בעיה, ומשתני לחש לא תלויים יותר בדרגת מטיל. אומנם קבעו במהדורה הזאת שכדי לעשות מולטיקלאס אתה צריך לעמוד בדרישות תכונה מינימאליות, אבל זה בדרך כלל ממש לא מחסום. ובמילא, אם אתה הולך לקחת דרגה במקצוע מסויים, סביר להניח שיהיה לך יותר מ-13 בתכונה העיקרית שלו, אחרת מה הטעם.
המכניקה היחידה שאני כן רואה שהורעה בהקשר הזה, זה תוספי התכונות\כשרונות לפי דרגה. עכשיו במקום שדמות תקבל תוסף תכונה וכשרון בדרגות דמות קבועות, הדברים האלו הם יכולות מקצוע. ויותר מכך, זו יכולת מקצוע שתמיד מתחילה בדרגה 4, ובדרך כלל מתקבלת פעם ב-4 דרגות. כך ששחקן שלוקח 2-3 דרגות במספר מקצועות, מהר מאוד ימצא את עצמו מתעכב בטירוף בקבלה של תוספי תכונה וכשרונות. זה נראה לי הכאב ראש העיקרי כשבאים לעשות מולטיקלאס, והאמת שהוא לא כזה נורא.
מקריאה בספר קפצו לראשי הרבה שילובים מעניינים בין מקצועות שפעם לא חשבתי שיוכלו לעבוד ביחד. מעניין אותי לשמוע איזה מולטיקלאסים מעניינים יצא לכם לשחק, או איזה מולטיקלאסים הייתם רוצים לשחק. וגם מעניין איזה מולטיקלאסים הייתם ממש רוצים שיעבדו ביחד אבל יש איזה מאפיין מקצוע אחד שמקלקל את החגיגה.