הושלם שדרוג תחזוקה לפורום
שדרגנו את הפורום לגרסה עדכנית של PHPBB. אם אתם נתקלים בבעיות, זה המקום לדווח: שדרוג תחזוקה לפורום - ספטמבר 2019
בנוסף אנו שוקלים בטווח הארוך יותר לשדרג את מערכת הפורומים למערכת מודרנית יותר ונשמח לשמוע את דעתכם. זה הנושא בו אנחנו מציגים אפשרויות שונות: אז EnWorld עדכנו את האתר שלהם

מקצועות גרועים במהדורה 5

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
פלאפי
The Three Headed Archmage
הודעות: 17742
הצטרף: 29 מאי 2005, 21:41
תשובות: 36
מיקום: כדור הארץ (לא, צדק, מה חשבתם?)

מקצועות גרועים במהדורה 5

שליחה על ידי פלאפי » 01 נובמבר 2018, 23:56

liorgonen3 כתב:
01 נובמבר 2018, 23:41
תאמין או לא, הוא כנראה נועד לתת "טעימה" מכל סוגי הלחשים.
דווקא בארד נשמע יותר מתאים לזה, עם היכולת של Magical Secrets. לוורלוק יש משפחות לחשים שלא זמינות לו בכלל, כמו למשל ריפוי.
למה פלאפי? כי זה פאפי! (כל הזכויות לשם "פלאפי" אינן שמורות וכל מי שקורא הודעה זו יכול להשתמש בשם זה בחופשיות, אך אם אכן ייבחר להשתמש בשם הנ"ל, צפה לתוצאות חמורות מעורך דיני – מיצי!).
סמל אישי של משתמש
the Nerubian
The Fatespinner Archmage
הודעות: 12924
הצטרף: 05 דצמבר 2004, 17:04
תשובות: 62
מיקום: Azjul-Nerub, נורת'ראנד.
יצירת קשר:

מקצועות גרועים במהדורה 5

שליחה על ידי the Nerubian » 02 נובמבר 2018, 08:48

פלאפי כתב:
01 נובמבר 2018, 23:32
אוקי, זה נותן קונטקסט ורציונאל להרבה בחירות ספציפיות שנעשו.
זה עוד לא עונה לי על השאלה הגדולה של למה המקצוע הזה קיים ומה התפקיד שלו בקבוצה בפרט ובשיטה בכלל. הוא עדיין עושה המון דברים בהמון צורות שונות עם המון מכניקות ייחודיות והמון יוצאים מן הכלל, ונראה שכל הדברים האלו נתפרו טלאים טלאים במאמץ רב כדי שיוכלו לתפקד איכשהו כמקצוע שלם שגם לא יהיה שבור. אבל בשביל מה כל המאמץ הזה? אנשים עד כדי כך אהבו את הוורלוק של מהדורה 4 שהם היו חייבים שהוא יהיה במהדורה 5 ויהי מה, גם אם הוא לגמרי לא אחיד עם שאר השיטה? או שיש לו איזה תפקיד ייחודי בתוך השיטה שמצדיק את קיומו ושעדיין לא עליתי עליו? כי באופן כללי, הוא מתפקד בגדול כמו כל מטיל לחשים אחר. אפשר להגיע לפחות או יותר אותה פונקציונאליות שלו אם אתה עושה מולטיקלאס של מטיל לחשים מלא עם עוד מקצוע עוד שניים אחרים. אז בשביל מה לדחוף את כל זה למקצוע אחד מבולגן?
הוורלוק משרת שתי מטרות.

ברמה הסיפורית, יש לו סיפור רקע מוצלח מאוד. במהדורה 3.5 הוא היה עם אותו סיפור רקע של הסורסרר (פשוט עברו על הטקסט והחליפו את המילה "דרקון" במילה "שד"). החל ממהדורה 4, יש מגוון רחב יותר של פטרונים שהם לאו דווקא *מרושעים*, והברית איתם היא *ישירה* כך שהם מהווים גורם עלילתי חזק. פטרונים על-טבעיים גם נוטים להיות מעורבים בעולם באופן ישיר יותר מאלים, והם יכולים להפנות את המכשפים שלהם נגד המכשפים של פטרונים אחרים, לדוגמה.

ברמה המכאנית, הוא מציג מודל הטלת לחשים חלופי ודי מעניין. הקטע הרי שקבוצה יכולה להחליט אילו מקצועות קיימים במשחק שלה. אם אני רוצה משחק Sword and Sorcery גריטי כזה, אפשר להחליט שאין מטילי לחשי מאגיה אלא כולם הם וורלקים. הוא מקצוע פאזל, כך שעדיין נשמר גיוון די רחב באופי של מכשפים שונים.
The strands of destiny weave only a web of death

You can ask an audience to believe the impossible, but not the improbable

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה