• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד5] יריבים לפי כלי נשק - אתגר כתיבה חדש לעצמי

מזמן לא שמתי לעצמי אתגר כתיבה, אז הנה אחד חדש. במידה מסויימת, זה המשך ל"לוחמי כל העולם" שכתבתי לפני שנתיים:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38012

האתגר הפעם - לכתוב סדרת יריבים (או מפלצות) שכל אחד מהם מתמקד בכלי נשק מסויים מרשימת הציוד בספר השחקן, לפי הסדר.
מעבר לתנאי הבסיסי הזה - אני לא חושב שאני הולך לשמור על עקביות רבה. בחלק מהמקרים היריב יהיה דוגמא לסוג שלם של לוחמים או מפלצות, בחלק מהמקרים יהיה אולי מדובר בדב"ש ייחודי עם שם ורקע. לחלק מכלי הנשק יהיה רק יריב אחד לדוגמא ולאחרים אולי יהיו כמה דוגמאות אם זה מה שעלה לי בראש באותו רגע. כמובן שלחלק מהיריבים שיוצגו כאן יהיה יותר מכלי נשק אחד, אבל לכל אחד יהיה כלי נשק עיקרי שסביבו הוא יכתב.

מעניין לאיזה אורך הפתיל הזה יגיע. דוגמאות - החל מההודעה הבאה אחרי ההודעה הזו

לצורך ניהול המעקב אחר העבודה, להלן רשימת כלי הנשק שיופיעו בהמשך בידי היריבים, לפי הסדר שלהם במקור האנגלי ועם השמות המקובלים בעברית:
נבוט (אלת עץ)
פגיון
אלה גדולה
גרזן יד
כידון
פטיש קל (פטישון)
אלה (אלת-ברזל)
מטה קפא"פ
מגל
חנית
מכה ללא נשק
רובה קשת קל
זיק (סכין הטלה)
קשת קצרה
קלע
גרזן קרב
מורג
כילף (להב-מוט)
גרזן אדיר (קרדום)
חרב אדירה (חרב דו-ידנית)
האלברד (הלמן)
רומח
חרב ארוכה
מקבת (קורנס)
כוכב השחר
מוט-כידון (רומח רגלי)
סיף (דקר)
חרב מעוקלת (סימיטר)
חרב קצרה
קלשון (שלש-שן)
מכוש מלחמה
פטיש מלחמה
שוט
קנה נשיפה
רובה קשת יד (אקדח קשת)
רובה קשת כבד
קשת ארוכה
רשת
 
נאגוני

הנאגוני הם לוחמים ורועים משבט כהה עור המתגורר בדרום המסתורי. כבר מנעוריהם בעודם שומרים על הצאן והבקר לומדים הצעירים כיצד להילחם באמצעות מקלות-קרב, אלות עץ קלות, בעודם מפיגים את השיעמום באימונים ותחרויות זה כנגד זה. הטכניקה המקובלת עליהם היא אחיזה במקל-קרב בכל יד, להנחתת מהלומות מהירות בזו אחר זו ולהתגוננות.

נאגוני
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה כלשהי
דרג"ש: 11
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 10 (0+), חוכמה 10 (0+), כריזמה 11 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: אחד ממאות הניבים של שפת הדרום. נאגוני שהתגלגלו למקומות אחרים כשכירי חרב מדברים שפות נוספות
אתגר: 1/8 (25 נק"נ)

ימין ושמאל: הנאגוני נלחמים במקל-קרב בכל יד ביעילות מלאה.
פריקת נשק: אם הנאגוני פוגע בשתי התקפות במקל-קרב ביריב בגודל גדול או פחות הנושא נשק קפא"פ חד-ידני, על יריבו להצליח בגלגול הצלה כוח בד"ק 11, או שהנאגוני יתפוס את נשקו בין שני המקלות ויפרוק אותו מידיו. הנשק נופל ארצה לרגלי האוחז בו.

פעולות:
שני מקלות: הנאגוני מסוגל לבצע התקפה שניה בתורו תוך ניצול פעולת בונוס, עם מקל הקרב שבידו השנייה.
מקל-קרב: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) מוחץ.

תגובות:
הדיפה: הנאגוני מוסיף 2+ לדירוג השריון שלו נגד התקפת קפא"פ אחת שהייתה עשויה לפגוע בו. כדי לעשות זאת על הנאגוני לראות את התוקף ולאחוז בנשק.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מזכירים לי את המסאי.

האמת שמקור ההשראה שלי היה בכלל קבוצה אתנית דוברת-בנטו מדרא"פ שיש לה אומנות לחימה שמבוססת על שימוש בשני מקלות:
https://en.wikipedia.org/wiki/Nguni_stick-fighting

המסאים הם קבוצה אתנית שגרה הרבה יותר צפונה ומדברת שפה אחרת. באופן כללי, אפריקה מאוד מגוונת מבחינה אתנית, לשונית וגנטית.
 
הצירוף של כושים מהדרום ורועי בקר הביא לי כאסוציאציה את המסאי. אני די משוכנע שבאפריקה יש יותר מדי עמים רועי בקר מכדי לספור אותם על יד אחת (או שתיים, או עשר).
ושאלה - התוכן שאתה כותב יופיע גם בגסמיה ולוגיאנה (שמזמן לא התעדכנו)?
אגב, ציור כפר נגוני מהויקיפדיה:
1280px-South_Africa_and_the_Transvaal_war_%281900%29_%2814779032674%29.jpg
 
חמקנים - אנשי הגלימה והפגיון

בסיפורים רבים, ריגול הוא עניין מסעיר הכולל סכנות רבות ואף התנקשויות ומתואר כ"עבודה עם גלימה ופגיון" - גלימה כדי להסתתר ולהסתיר את הפגיון, ופגיון כדי להתנקש באויבים וסוכני-חרש. החמקנים המתוארים כאן הם תבנית לטיפוסים מהסוג הזה - הם יכולים להיות מרגלים שכירים וחסרי מצפון, סוכני ביון אמיצים הפועלים מעבר לקווי האויב או שליחיו הקטלניים של ארגון מסתורי או שליט רב עוצמה שרודף את הדמויות. כך או אחרת, הם מתאפיינים ביכולת גבוהה להיטמע בין ההמון או להסתתר בצללים, לעקוב ולהתנער ממעקב, לאסוף מידע - ולהכות במפתיע כשהדבר נדרש.

חמקן
דמוי-אדם בינוני (גזע כלשהו), נטייה כלשהי
דרג"ש: 15 (זריזות, הגנה מחוכמת)
נק"פ: 36 (8ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 11 (0+), זריזות 15 (2+), כושר 10 (0+), תבונה 15 (2+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 12 (1+)
כשרונות: התגנבות 6+, הבחנה 7+, חקירה 4+, זריזות ידיים 4+
חושים: הבחנה פסיבית 17
שפות: שלוש שפות כלשהן
אתגר: 1 (200 נק"נ)

הגנה מחוכמת: אם אינו לובש שריון כלשהו אבל כן לובש גלימה ארוכה שמאפשרת לו להטעות את אויביו ולהסתיר את גופו, החמקן מוסיף את תוסף החוכמה שלו לדירוג השריון.
חמקמק ונסתר: באור עמום, חשיכה או כשהוא נמצא בתוך קבוצת אנשים גדולה, החמקן יכול להסתתר כפעולת בונוס.
נשק יש?: כיסים סודיים בגלימה, במגף או בשרוול מאפשרים לחמקן להחביא את הפגיון שלו בצורה שתקשה מאוד על מציאתו. אם עורכים על החמקן חיפוש, ניתן לגלות את הפגיון המוסתר שלו רק אם מצליחים בבדיקת הבחנה בד"ק 14.
נעיצה מדויקת: החמקן גורם לנזק נוסף של 2 (1ק4) דוקר בהתקפה עם פגיון (מחושב בנתוני הקרב).
דקירה בלתי צפויה: אם החמקן מפתיע יריב ופוגע בו בסיבוב הראשון של הקרב, הוא גורם לנזק נוסף של 7 (2ק6) מסוג הנשק שבו הוא משתמש (בדרך כלל פגיון)

פעולות:
ריבוי התקפות: החמקן תוקף פעמיים בקפא"פ באמצעות פגיון, או פעם אחת בטווח באמצעות השלכת הפגיון.
פגיון: התקפת קפא"פ או טווח, 4+ לפגיעה, טווח 20/60 רגל (6/18 מ') נזק 7 (2ק4 + 2) דוקר.


אפשרות - רעל:
לעיתים (הרבה פחות קרובות ממה שנוהגים לחשוב) החמקנים משתמשים בפגיונות מורעלים. רעל שכזה מספיק להתקפה מוצלחת אחת (אחריה הוא נקלט בגופו של הקורבן כמובן) רעל טיפוסי יכול להיות כזה הגורם ל-4 (1ק8) נקודות נזק רעל וגורם להשפעה "מורעל" למשך דקה למי שנכשל בגלגול הצלה כושר בד"ק 13.
 
ניאנדרטלים - אנשי המערות

נכון שבעשורים האחרונים הפליאונתולוגים חידשו לנו הרבה על הניאנדרטלים, אבל אנשי המערות האלה די מתעלמים מהמידע הזה ונראים, מתנהגים ומעוצבים כמו שדמיינו אותם לפני מאה שנה פלוס-מינוס. כפופי גב ונמוכי מצח, שעירים ושטוחי-ראש, בעלי מראה קופי ופראי, לבושים בעורות מעובדים-למחצה ומנופפים באלות עץ כבדות וגסות. התרבות החומרית שלהם ברמה בסיסית מאוד - הם משתמשים באבנים חדות לחיתוך וגילוף, עובדים לאלילים דמויי חיות אותם הם מציירים על קירות מערותיהם ובקושי יש להם שפה - הם מדברים בעיקר בנהמות והברות שנשמעות כמו "אוגה-בוגה" ובתנועות ידיים.

הניאנדרטלים מכונים גם "אנשי מערות" בגלל מקום משכנם המועדף - מה שמוביל אותם להתנגשויות אלימות חוזרות ונשנות עם גובלינים, קובולדים ואורקים - ואת העוגים הניאנדרטלים שונאים במיוחד ויתקפו כל עוג ברגע שיראו אותו. כלפי גזעים כמו גמדים, ננסים, אלפים ובני אדם הם נוטים להיות ידידותיים-אך-חשדנים.

לניאנדרטלים יש מנהיגים שהם גזע נפרד-כמעט - הם גבוהים בהרבה מהניאנדרטל או האדם הממוצע והגדולים שבהם אף מתחרים במימדיהם באויביהם העוגים. מנהיגים אלו נבונים יותר מיתר בני מינם - אך חולקים איתם את הרתיעה והחשש שלהם מקסמים וכשפים. היחידים בקרב הניאנדרטלים שאינם מפחדים מקסם הם השאמאנים שלהם, המטילים אימה והערצה על בני השבט בזכות הקסמים שקיבלו מאליליהם החייתיים.


ניאנדרטל

דמוי-אדם בינוני (אדם או לפחות סוג של), נטייה כלשהי, לרוב נייטרלי
דרג"ש: 12 (שריון עור עבה)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 7 (2-), חוכמה 12 (1+), כריזמה 8 (1-)
גלגולי הצלה: כושר 4+
כשרונות: הישרדות 5+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: נהמות ותנועות ידיים. לעיתים מבין מדוברת
אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

ירא כשפים: ניאנדרטל שעד להשפעה של קסם צריך להצליח בגלגול הצלה חוכמה מול ד"ק זהה לד"ק הטלת הלחש אותו ראה או להיות מושפע מפחד כלפי מטיל הלחש עד שישלים מנוחה ארוכה או קצרה.
טקטיקות להקה: לניאנדרטל יש יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריב אם אחד מבעלי בריתו של הניאנדרטל נמצא במרחק של עד 5 רגל (1.5 מטר) מהיריב ואיננו חסר הכרה.

פעולות:
ריבוי התקפות: הניאנדרטל תוקף פעמיים באמצעות אלה גדולה שהוא מחזיק בשתי ידיו.
אלה גדולה: התקפת קפא"פ, 4+ לפגיעה, נזק 6 (1ק8 + 2) מוחץ


מנהיג ניאנדרטלים
דמוי-אדם גדול (אדם או לפחות סוג של), נטייה כלשהי, לרוב נייטרלי
דרג"ש: 12 (שריון עור עבה)
נק"פ: 68 (8ק10 + 24)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 20 (5+), זריזות 10 (0+), כושר 17 (3+), תבונה 9 (1-), חוכמה 13 (1+), כריזמה 10 (0+)
גלגולי הצלה: כושר 5+
כשרונות: הישרדות 5+
חושים: הבחנה פסיבית 11
שפות: נהמות ותנועות ידיים. מסוגל לתקשר באופן בסיסי במדוברת או גמדית
אתגר: 3 (700 נק"נ)

ירא כשפים: ניאנדרטל שעד להשפעה של קסם צריך להצליח בגלגול הצלה חוכמה מול ד"ק זהה לד"ק הטלת הלחש אותו ראה או להיות מושפע מפחד כלפי מטיל הלחש עד שישלים מנוחה ארוכה או קצרה.
טקטיקות להקה: לניאנדרטל יש יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריב אם אחד מבעלי בריתו של הניאנדרטל נמצא במרחק של עד 5 רגל (1.5 מטר) מהיריב ואיננו חסר הכרה.

פעולות:
ריבוי התקפות: מנהיג הניאנדרטלים תוקף פעמיים באמצעות אלה גדולה שהוא מחזיק בשתי ידיו.
אלה גדולה: התקפת קפא"פ, 7+ לפגיעה, נזק 14 (2ק8 + 5) מוחץ


שאמאן-מערות ניאנדרטלי
דמוי-אדם בינוני (אדם או לפחות סוג של), נטייה כלשהי, לרוב נייטרלי
דרג"ש: 12 (שריון עור עבה) או 16 (עם לחש עור-קליפה)
נק"פ: 32 (5ק8 + 10)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 12 (1+), זריזות 10 (0+), כושר 14 (2+), תבונה 12 (1+), חוכמה 15 (2+), כריזמה 11 (0+)
גלגולי הצלה: כושר 4+, חוכמה 4+
כשרונות: הישרדות 5+, רפואה 4+
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: נהמות ותנועות ידיים. מבין מעט מדוברת או גמדית אבל לרוב לא מדבר בהן.
אתגר: 2 (450 נק"נ)


טקטיקות להקה: לניאנדרטל יש יתרון בגלגול הפגיעה נגד יריב אם אחד מבעלי בריתו של הניאנדרטל נמצא במרחק של עד 5 רגל (1.5 מטר) מהיריב ואיננו חסר הכרה.
הטלת לחשים: השאמאן הוא מטיל לחשים בדרגה 4. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק לחשים 12, 4+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לו את הלחשים הבאים:

ליחשונים (לפי רצון): התנגדות, שוט קוצים, הנחיה
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): סיבוך, דיבור עם חיות, ריפוי פצעים, ידידות עם חיות
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עור קליפה, חושי חיות

פעולות:
ריבוי התקפות: הניאנדרטל תוקף פעמיים באמצעות אלה גדולה שהוא מחזיק בשתי ידיו.
אלה גדולה: התקפת קפא"פ, 3+ לפגיעה, נזק 5 (1ק8 + 1) מוחץ
 
מגניב, אהבתי את ההסבה של ניאנדרטלים לגזע מו''די. האמת שציפיתי למשהו שקשור לאבו-נבוט המפורסם, אבל גם זה יצא מעולה. כל התוכן שאתה כותה ייכנס לגסמיה ולוגיאנה (שמזמן לא עודכנו)?
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
כל התוכן שאתה כותה ייכנס לגסמיה ולוגיאנה (שמזמן לא עודכנו)?

אולי כן ואולי לא - בסוף יצא לי להנחות בעולם המערכה ההוא הרבה פחות ממה שתכננתי ורציתי בגלל כל מיני אילוצים של חיי היום-יום, אבל בדיוק בשביל זה תיעדתי את הרעיונות שלי בפורום - כדי שלא אשכח אותם ושאוכל לחזור אליהם כשיהיה לי זמן.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
אהבתי את ההסבה של ניאנדרטלים לגזע מו''די.

אנשי מערות היו עוד בחוברת האדומה - את הרעיון של "גזע מנהיגים" נפרד וענקי לקחתי משם.
 
שאדאם "העורב", קוצץ הגופות מהר האובות

הר האובות בכלל נקרא במקור "הר האבות" בגלל שהיו בו המון מערות קבורה ומזוליאומים של משפחות עשירות שקברו בו דורות של מתים. כמה מהאבות הטמונים בו לא היו אנשים נעימים במיוחד ועסקו בחייהם בכל מיני מעשים רעים מהם לפעמים סירבו לחדול גם לאחר מותם והמקום משך גם כל מיני בעלי-אוב, טיפוסים מורבידיים ומשונים, עובדי-שדים ושאר אנשים מאוסים ובלילות ניתן היה להיתקל בו גם בפעילות של רוחות ואלמתים אחרים - מה שהקנה למקום את שמו הנוכחי.

שאדאם הוא אחד הטיפוסים שאפשר לפגוש בהר האובות, מתגורר בין הקברים. בצעירותו הוא עסק בפולחן המסתורי והאסור של "קבורת שמיים" - פירוק גופות כך שיושמו למאכל עבור עופות דורסים וחיות טרף ב"מגדלי השתיקה" הקודרים ובצוקים נישאים. שאדאם הוקסם מהמוות וככל שהזדקן ונחלש גם הוקסם מאפשרות שנלחשה מפה-לאוזן במקדשים סודיים - אכילת בשרם של המתים תביא לך כוח רב וחיי נצח. הוא התמסר יותר ויותר למסתורין המתועב של חומסי הקברים, המוכרים גם כגועלים וביעותים וביקש ללמוד את דרכיהם כדי להגיע לחיי נצח. זה מה שהביא אותו אל הר האובות - מקום עמוס בגופות ובאנרגיה אפלה.

שאדאם הוא אדם די דוחה למראה - ראשו קירח ברובו מלבד כמה אניצי שיער דליל ואפור וקרחתו זרועה בצלקות וגלדים של גירוד מתמשך, שיניו רקובות וציפורניו שחורות וסדוקות מרוב חיטוט בקברים. לגופו הוא לובש גלימה חומה, מצחינה ומרופטת החושפת את ברכיו המיובלות. בידו שאדאם נושא את כלי העבודה המסורתי של מפרקי וקוצצי הגופות - גרזן קטן. הגרזן מכוסה בחלודה וזוהמה שמהוות איום בפני עצמן.

ככה שאדאם יראה בפעם הראשונה שהדמויות יתקלו בו והוא עשוי לזמום לרצוח אותן או להוביל אותן למארב של ידידיו חומסי הקברים. אם הוא ישרוד את המפגש עם הדמויות, הן עשויות לפגוש בו שוב - ובמפגש הבא הוא כבר יהיה הרבה יותר חזק לאחר שלמד עוד על סודות הקבר ואכל עוד מבשרם של המתים. מראהו המבחיל לא ישתנה בהרבה, מלבד קומתו שתזדקף, עיניו שיפסיקו לפזול ויחלו להקרין אפלה ואש זרה ושיניו שיגדלו ויתארכו ויהיו דומות לאלו של צבוע ולא של אדם.

שאדאם "העורב"
דמוי-אדם בינוני (אדם, אם אפשר לקרוא לו ככה), נטייה תוהו מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 36 (8ק8)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 10 (0+), זריזות 10 (0+), כושר 11 (0+), תבונה 14 (2+), חוכמה 16 (3+), כריזמה 7 (2-)
גלגולי הצלה: חוכמה 5+
כשרונות: התגנבות 2+, דת 4+
חושים: הבחנה פסיבית 13
שפות: מדוברת ושפה נוספת
אתגר: 2 (450 נק"נ)

ידיד הפגרים: בעיני אל-מתים תבוניים הכריזמה של שאדאם היא 14 והם באופן כללי ידידותיים כלפיו ולא יתקפו אותו.
מגע הקבר (מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): כאשר שאדאם פוגע בקפא"פ, הוא יכול לגרום לנזק נוסף של 15 תאובה.
הטלת לחשים: שאדאם הוא מטיל לחשים בדרגה 5. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק לחשים 13, 5+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לו מוכנים את הלחשים הבאים:

ליחשונים (לפי רצון): מגע מצמרר (chill touch), תאומטורגיה, התנגדות
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): גרימת פצעים, גילוי טוב ורע, מארה (bane)
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עיוורון/חרשות, הגנה מרעל
עוצמה 3 (2 יחידות לחש): הנעת מתים, דיבור עם מתים, רוחות שומרות (spirit guardians)

פעולות:
ריבוי התקפות: שאדאם תוקף פעמיים בקפא"פ באמצעות גרזן היד שלו.
גרזן יד חלוד ומזוהם: התקפת קפא"פ, 2+ לפגיעה, נזק 3 (1ק6) חותך. מי שנפגע מהגרזן צריך להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לסבול מהשפעות מצב "מורעל" למשך שעה.


שאדאם - אדון הר האובות
דמוי-אדם בינוני (אדם, כבר בקושי אפשר לקרוא לו ככה), נטייה תוהו מרושע
דרג"ש: 10
נק"פ: 90 (12ק8 + 36)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 15 (2+), זריזות 10 (0+), כושר 16 (3+), תבונה 14 (2+), חוכמה 17 (3+), כריזמה 7 (2-)
גלגולי הצלה: חוכמה 6+
כשרונות: התגנבות 3+, דת 5+
התנגדות לנזק: רעל
חסינות לנזק: תאובה
חסינות למצב: מוקסם, מורעל, מפחד
חושים: הבחנה פסיבית 13, ראיית חושך למרחק 60 רגל (18 מ')
שפות: מדוברת ושפה נוספת
אתגר: 6 (2300 נק"נ)

שליט הפגרים: בעיני אל-מתים תבוניים הכריזמה של שאדאם היא 18 והם נוטים להיענות לדרישותיו ולציית לו. אל מתים שאינם תבוניים מצייתים לו מיד.
מגע הקבר (פעמיים/מתחדש במנוחה קצרה או ארוכה): כאשר שאדאם פוגע בקפא"פ, הוא יכול לגרום לנזק נוסף של 23 תאובה.
הטלת לחשים: שאדאם הוא מטיל לחשים בדרגה 9. תכונת הטלת הלחשים שלו היא חוכמה (ד"ק לחשים 14, 6+ לפגיעה בהתקפות קסם) ויש לו מוכנים את הלחשים הבאים:

ליחשונים (לפי רצון): מגע מצמרר (chill touch), תאומטורגיה, התנגדות, הנחיה
עוצמה 1 (4 יחידות לחש): גרימת פצעים, גילוי טוב ורע, הגנה מטוב ורע, מארה (bane)
עוצמה 2 (3 יחידות לחש): עיוורון/חרשות, הגנה מרעל, שקט
עוצמה 3 (3 יחידות לחש): הנעת מתים, דיבור עם מתים, רוחות שומרות (spirit guardians), קללה
עוצמה 4 (3 יחידות לחש): שומר האמונה, גירוש
עוצמה 5 (יחידת לחש אחת): גרימת מחלה

פעולות:
ריבוי התקפות: שאדאם תוקף פעמיים בקפא"פ באמצעות גרזן היד שלו.
גרזן יד חלוד ומזוהם: התקפת קפא"פ, 5+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 + 2) חותך. מי שנפגע מהגרזן צריך להצליח בגלגול הצלה כושר בד"ק 13 או לסבול מהשפעות מצב "מורעל" למשך שעה.
 
"קבורת שמיים" באמת לא נשמעת נוראית כל כך, כלומר הפירוק של הגופה קצת מגעיל אבל מעבר לזה זו נשמעת כמו קבורה שתמצא חן בעיני דרואידים או שמנים, אני יכול לדמיין בקלות שבט של דמויי אדם הררים שקוברים כך את המתים שלהם.
 
כידונאי הברקים, לוחמי העיר האבודה

אי-שם במעמקי הג'ונגל, נמצאת העיר האבודה. היא בנויה מאבנים ענקיות שצמודות זו לזו בדיוק מושלם ללא מלט ובמרכזה עומד מקדש עצום ממדים שהמלומדים משערים כי שימש לפולחנו של אל ששלט בסופות ובברקים. לא ברור מתי העיר הפכה לאבודה, אבל למרות שהג'ונגל חזר וצמח בין הבניינים הגדולים והקשר שלה עם ארצות התרבות נותק, היא לא נטושה לחלוטין.

צאצאים של תושביה המקוריים של העיר עדיין חיים בה. הם שכחו רבות מהיכולות של אבותיהם מייסדי העיר וכיום הם פראים עירומים-למחצה המשתמשים בכלי אבן ועצם וחיים מציד וליקוט. לוחמיהם מסוגלים להגן היטב על העיר, וזאת בזכות מאגר נשק מהעידן האבוד שככל הנראה עבר מדור לדור - כידוני הברקים. כנראה שבעבר היו כידונים רבים כאלה, או שעדיין מסתתר איזה מחסן נשק גדוש בהם אי-שם במעמקי מקדש הברקים שבעיר, כי כל לוחם נושא עימו שניים או שלושה כידונים - אחד מוכן להטלה בידו ושני האחרים מחוברים מאחורי מגן העור הגדול שלו כתחמושת נוספת.

בעזרת כידוני הברקים מגנים הלוחמים על העיר האבודה מפני חוקרי ארצות, הרפתקנים, שודדי עתיקות ומפלצות הג'ונגל - אויביהם הגדולים ביותר הם הקיקלופים, ענקים גסים ופראיים בעלי עין אחת החיים אף הם במעבה יער העד ופושטים מידי פעם על העיר. כמה מהמלומדים טוענים כי הקשר בין העיר האבודה וכידוני הברקים לקיקלופים הרבה יותר מורכבים - בנייה מדוייקת מאבני-ענק ללא מלט וחישול ברקים לכלי נשק הן מיומנויות שייוחסו במחקר ובאגדות לאבותיהם המפותחים יותר של הקיקלופים בני זמננו - והגם שמישהו השחית בעקביות ושיטתיות את כל פני הפסלים של אל הסופות והברקים של העיר האבודה, על כמה מהם ניתן לזהות במעומעם שלאל הייתה עין אחת במרכז מצחו.

כידונאי הברקים
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה כלשהי
דרג"ש: 13 (מגן, זריזות)
נק"פ: 11 (2ק8 + 2)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 12 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 8 (1-), חוכמה 10 (0+), כריזמה 10 (0+)
חושים: הבחנה פסיבית 10
שפות: שפה מוזרה של נקישות-לשון, שיהוקים ושריקות
אתגר: 1 (200 נק"נ)

טקטיקת להקה: לכידונאים יש יתרון בגלגולים הפגיעה נגד יריבים הנמצאים במרחק 5 רגל (1.5 מטר) מאחד מבעלי בריתו של הכידונאי שאינו חסר הכרה.
כידון ברק: כידון הברק הוא נשק קסום - באמירת מילת קסם כאשר משליכים אותו, הוא הופך לחזיז ברק לכל אורך הטווח שלו (עד 120 רגל/36 מ') וברוחב של 5 רגל (1.5 מ'). כל יצור במסלולו של החזיז מלבד המשליך ומטרת ההתקפה צריך להצליח בגלגול הצלה זריזות בד"ק 13 או לספוג נזק של 4ק6 ברק - או חצי מכך אם גלגול ההצלה הצליח. אם הכידון פוגע במטרתו בגלגול פגיעה מוצלח, היריב שנפגע ממנו סופג בנוסף לנזק הכידון גם 4ק6 ברק (מחושב בנתונים). בתכונת הברק של הכידון לא ניתן להשתמש עד הזריחה הבאה אם כי עדיין ניתן להלחם בו באופן רגיל והוא נחשב לנשק קסום למטרות התגברות על עמידויות לנזק.


פעולות:
כידון ברקים: התקפת טווח או קפא"פ, 3+ לפגיעה, טווח 30/120 רגל (36/9 מ') נזק 4 (1ק6 + 1) דוקר ועוד (פעם ביום) 14 (4ק6 חשמל)
סכין אבן או עצם: התקפת קפא"פ 3+ לפגיעה, נזק 3 (1ק4 + 1) דוקר. סכינים אלו נשברים בגלגול פגיעה טבעי של 1 או בפגיעה קריטית מוצלחת ואינם מאוזנים מספיק להשלכה.
 
הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב! הקשר בין העיר לקיקלופים יכול להיות פתח מצויין להרפתקה.

לא חשבתי על מה היה הקשר הזה עד הסוף - פשוט חיברתי בין עיר אבודה בסגנון אופאר (אופיר!) מסיפורי טרזן לכידוני ברקים ולקיקלופים כמחשלי הברקים של זאוס וזה מה שיצא בינתיים.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב, אם כי די דומה פלאפית לנוכל רגיל (נכתב על החמקן)

יש לפחות שלוש "מפלצות" רשמיות שדומות לו (מתנקש ומרגל מאסופת המפלצות, רב-גנבים מהמדריך של וולו) אבל ניסיתי להדגיש בו את הקונספט של "גלימה ופגיון". הוא לא בדיוק גנב או מרגל או מתנקש אלא משהו בין שלושתם.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
מגניב ודוחה, אהבתי מאוד. מה אסור בקבורת שמיים?
tkhag1 אמר/ה:
"קבורת שמיים" באמת לא נשמעת נוראית כל כך, כלומר הפירוק של הגופה קצת מגעיל אבל מעבר לזה זו נשמעת כמו קבורה שתמצא חן בעיני דרואידים או שמנים, אני יכול לדמיין בקלות שבט של דמויי אדם הררים שקוברים כך את המתים שלהם.

עירבבתי כאן בין "קבורת שמיים" המקובלת בטיבט לבין "מגדלי השתיקה" של הדת הזורואסטרית והוספתי הנחה-מראש שבעולם המשחק שבו נמצא שאדאם (במקור הוא היה דב"ש אויב בו נתקלו דמויות במשחק שהרצתי פעם בשיטה שאיננה מו"ד) מדובר בפולחן אפל-משהו. בכל אופן, גם אם מרבית מפרקי-הגופות של קבורת השמיים יהיו אנשים ישרי-דרך, שאדאם לקח את זה לכיוונים זדוניים יותר - במקום לפרק גופות כדי שחיות ועופות יאכלו אותן הוא מנסה להגיע לחיי נצח ע"י אכילת בשר המתים - קונספט שנלקח מהghouls במשחק קריאתו של קת'ולהו - שם גם יש פוליטיקה שלמה מאחורי זה - הגהולים ה"מקוריים" שנולדו כאלה לא אוהבים כל כך אנשים שהפכו לגהולים כתוצאה מאכילה ממושכת של בשר אדם, ויש ויכוח אידאולוגי עמוק בין גהולים שמרנים שמאמינים שצריך למצוא גופות של מתים ולאכול אותן כמו שהיה מקובל מימים-ימימה ובין גהולים צעירים ורדיקליים שחושבים שהרבה יותר פרקטי לתפוס ולרצוח אנשים ואז לאכול אותם.

tkhag1 אמר/ה:
שאתה לגבי הכידוני הברק: המידה וגילגול ההתקפה נכשל הנתף צריך גם להציל? ואם הכידון הופך לברק אז כאשר הברק נגמר הכידון מופיעה בסוף הטווח של הברק באמצע?

כידון הברק הוא בדיוק אותו כידון ברק שמופיע ברשימת חפצי הקסם בספר לשה"מ. גלגול ההצלה זה לכל מי שנמצא בנתיב שלו, אבל גלגול הפגיעה (ונזק ללא גלגול הצלה, או שום נזק אם החטאת) הוא נגד מי שתקפת אותו איתו.

בכל אופן, יש לי כבר בראש את היריבים שמבוססים על פטיש קל ועל אלת-ברזל, אני רק צריך לבשל עוד קצת את הרעיונות ומקווה לכתוב אותם בהקדם. לפי כמות הצפיות, נראה שדי הרבה אנשים קוראים את הפתיל הזה - אם יש לכם בקשות/רעיונות/הצעות ליריבים הבאים, אשמח לראות.
 
מגל מתקשר לי אישית לטיטאן קרונוס ולמלאך המוות, ששניהם קשורים לזמן. אולי מסדר אפל שזומם להשיב את הטיטאן הקדמוני, ואולי יש להם גם יכולות הקשורות בזמן (הקפאת זמן וכו')?

מטה קפא''פ - פלמ''חניקים עסקו בזה.
 
הולמי הזכרונות

הולמי הזכרונות הם חברי כת איזוטרית ומשונה, שלרוב נחשבים כבלתי-מזיקים גם אם מטרידים-משהו. ניתן לראות אותם משוטטים ברחובות בלילות וקל לזהות אותם בזכות לבושם המשונה - גלימה לבנה שמזכירה טוגה מאולתרת מסדינים ישנים, קרחת חלקה מלבד תלתל אחד ארוך שיורד מהמצח ונח על האוזן, שפם ארוך רק בצד אחד של הפנים (נגדי לזה של התלתל) ובידם הם אוחזים פטיש עבודה קל, מהסוג המשמש נגרים ובנאים. לפעמים הם מזמינים את עצמם לארוחות או מסיבות של אנשים עשירים והללו בדרך כלל חוששים לסלק אותם. שיחה איתם היא עניין מתסכל - הם כל הזמן מחליפים ומבלבלים בין עבר, הווה לעתיד.

מהמעט שידוע עליהם, הולמי הזכרונות סוגדים למושג המופשט של האינסוף בזמן. בעיניהם העבר הוא בעתיד, ההווה עוד לא קרה וזכרונות הם חלומות אמיתיים לגמרי. המיסטיקה המוזרה הזו שלהם מתבטאת גם באומנות לחימה מוזרה שהם מתרגלים בה הם משתמשים בפטישים שלהם כדי להלום בך באמצעות זכרונות, פשוטו כמשמעו.

הולם זכרונות
דמוי-אדם בינוני (אדם), תוהו ניטרלי
דרג"ש: 13 (זריזות, הגנה ללא שריון)
נק"פ: 33 (6ק8 + 6)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 13 (1+), זריזות 13 (1+), כושר 12 (1+), תבונה 9 (1-), חוכמה 15 (2+), כריזמה 11 (0+)
גלגולי הצלה: חוכמה 4+
חסינות לנזק: מוחי-נפשי (psychic)
חושים: הבחנה פסיבית 12
שפות: מדוברת בלי הקפדה על זמנים.
אתגר: 2 (450 נק"נ)

הגנה ללא שריון: כאשר אינו לובש שריון, הולם הזכרונות מוסיף את תכונת החוכמה שלו לדירוג השריון שלו.
מהלומת הפטיש: הולם הזכרונות גורם לקוביית נזק נוספת של 2 (1ק4) מוחץ עם הפטיש הקל שלו (מחושב בנתונים)
כאב הזיכרון: אם היריב של הולם הזכרונות הוא יצור תבוני, בפגיעה מוצלחת מהפטיש היריב חווה פלאשבק של זיכרון מכאיב ומשפיל מהעבר שגורם לו לנזק נוסף של 9 (2ק8) מוחי-נפשי (מחושב בנתונים)
מהלומת זכרונות: אם היריב של הולם הזכרונות נותר עם 33 נק"פ או פחות לאחר שנפגע מהפטיש, עליו להצליח בגלגול הצלה כריזמה בד"ק 14, או שישתל במוחו זיכרון כוזב אקראי כלשהו - לא ניתן להבדיל בין זכרונות כוזבים לאמיתיים, ועל המנחה לעשות שימוש יצירתי בהשפעות המוזרות שיכולות להיות ליכולת הזו.

פעולות:
ריבוי התקפות: הולם הזכרונות תוקף פעמיים באמצעות הפטיש שלו.
פטיש קל: התקפת קפא"פ, 3+ לפגיעה, נזק 5 (2ק4 + 1) מוחץ ועוד 9 (2ק8) מוחי-נפשי.
זינוק למחר: הולם הזכרונות יכול לטלפרט לשבריר שניה לעתיד אפשרי כלשהו, ולאחר שהוא חוזר להופיע מיד עם כל ציודו למרחב פנוי כלשהו הנמצא במרחק של עד 30 רגל (9 מ') ממקומו הנוכחי. מתישהו באחת ההרפתקאות העתידיות של הדמויות הן גם יראו אותו מופיע וחולף בזווית העין שלהן לרגע חטוף.
 
בוריס השובר

כולם יודעים שבוריס הוא אלים ומסוכן ולפחות חצי-משוגע. כשהוא נכנס לפונדק זה בטוח יגמר בקטטה. מצד שני, כשהוא נכנס לפונדק הוא בטח מביא איתו הרבה זהב מההרפתקה האחרונה שהוא השתתף בה. מצד שלישי, ההרפתקאות של בוריס הן בדרך כלל להתחבר עם בני בליעל הדומים לו, לשדוד הרפתקנים צעירים מהאוצר שצברו במאמץ רב בכל מיני חורבות עתיקות ואחר כך לריב עם "חבריו" על השלל. את הכינוי "בוריס השובר" הוא קיבל בגלל ההרגל שלו לשבור רגלים, ידיים, שיניים, אצבעות, ראשים, צלעות וגם חפצים דוממים באמצעות אלת הברזל שלו - את האלה, שהראש שלה מעוצב בצורת ראש של הובגובלין זועם, הוא השיג לפני כמה שנים כאשר שבר את אצבעותיו הקפואות והמתות של הרפתקן אמיץ שהיו מהודקות סביבה.

בוריס הוא איש שרירי וגדל-ממדים, עם שיער וזקן בצבע חום ופרוע הקלועים בראסטות שבקצותיהן עצמות-אצבע (של הרפתקנים שבוריס שבר להם את האצבעות) שביניהם מציצות עיניים אדומות-מדם עם מבט אטום ומטורף. הוא בדרך כלל לובש שריון טבעות (היה לו פעם שריון לוחות אבל הוא החליד ונהרס כי בוריס לא תיחזק אותו טוב) ומדיף מפיו ריח של מנטה - כי למרות חזותו המרושלת בוריס מקפיד מאוד על נקיון שיניו ושלמותן.


בוריס השובר
דמוי-אדם בינוני (אדם), נטייה תוהו מרושע
דרג"ש: 16 (שריון טבעות, מגן)
נק"פ: 65 (10ק8 + 20)
מהירות: 30 רגל

תכונות: כוח 17 (3+), זריזות 9 (1-), כושר 14 (2+), תבונה 9 (1-), חוכמה 7 (2-), כריזמה 7 (2-)
גלגולי הצלה: כושר 4+
חסינות למצב: מבוהל, מוקסם.
כשרונות: איום 6+ (רמת מיומנות כפולה, ומחסר הכריזמה של בוריס נחשב כבונוס בגלל המוניטין הרע שלו)
חושים: הבחנה פסיבית 8
שפות: מבין מדוברת, לא איש שיחה.
אתגר: 3 (700 נק"נ)

מטורלל: בוריס איננו שפוי במיוחד ומה שמשפיע על תודעתם של אנשים אחרים פחות משפיע עליו - הוא חסין לכל השפעה של פחד או הקסמה ויש לו יתרון בגלגולי ההצלה מפני השפעות קסומות שאמורות להרדים או לשתק.
רץ לרוצץ: כפעולת בונוס בוריס מסוגל לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה. כאשר הוא מבצע פעולה זו, יש להתקפות עליו יתרון כי הוא לא מסתכל לצדדים.
ביריון: בוריס גורם לקוביית נזק נוספת מסוג הנשק בו הוא משתמש בקפא"פ (מחושב בנתונים)
שובר עצמות: כאשר בוריס פוגע פגיעה קריטית עם נשק מוחץ, הוא גורם לנזק משולש במקום כפול.

פעולות:
ריבוי התקפות: בוריס תוקף פעמיים בסיבוב באמצעות אלת הברזל שלו.
אלת ברזל (קסומה 1+): התקפת קפא"פ, 6+ לפגיעה, נזק 11 (2ק6 + 4) מוחץ
 
חזרה
Top