• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

חוסר תועלת של לוחמים ודרכים שיהיה כיף לשחק אותם

A

Anonymous

Guest
יצא לי פעם לשחק לוחם(דרגה 8-4), והרגשתי חסר תועלת, הן במבחינה מכאנית, והן מבחינה סיפורית. אז חשבתי להוסיף עוד כמה אפשריות בשביל שיהיה כיף לשחק לוחם; רקע+נשק ללוחם בדרגה 8+(ככה אני חושב שמתאים, תלוי בשה"מ...)
ועוד כלי נשק שסתם נראה לי נחמד וגם קשת/פגיון מגניב.

רקע מגניב יכול להיות לוחם חצי אורק שבא מהצפון הקפוא, שעבר את מבחן הצ'יראקה, וקיבל את החרב הכסופה, שיצר האל למחצה, גרודו, בנו של גרומאש, מן אגם הכספית שנמצא ליד הרי הכפור.

החרב הכסופה(באורקית: סילבור שזאג),נתונים מכאניים: חרב שעשויה כספית, אך מוחזקת בעזרת רוח הכפור, וגם רעילה מאוד.
2ק6 נזק חותך, 1ק4 נזק כפור, ו1ק6 נזק רעל. מי שלא עבר בעצמו את מבחן הצ'יראקה ומחזיק בחרב, סופג כל דקה 1ק4 נזק כפור.

רזטאר(לקוח ממחזור שער המוות, כנף הדרקון),נתונים מכאניים:נשק מסוגנן, זרז. זה מעין יויו שכאשר אתה משליך אותו הוא שולף 7 להבים קטנים. טווח: 28 רגל 3ק4 נזק חותך.

קשת/פגיון משתק, נתונים מכאניים: קשת/פגיון פשוט/ה אשר משובצת בו אבן חן ירוקה המכילה בתוכה רעל משתק של גרל. 1ק6 נזק חודר והצלת חוסן בד"ק 11. בכישלון בהצלה המטרה נעשת משותקת לדקה.

אשמח לתיקונים, ביקורות או סתם "כל הכבוד!" :eek:rcwink:
 
הנשקים חמודים, אבל חסר מידע כמה הם עולים, ומה המגבלות שלהם? כלומר אם יש רזטאר למה שאקח אי פעם נשק אחר?
בנוגע לחוסר תועלת של לוחמים, היום בחבורה של פאת'פיינדר שלי, הלוחם הוא הכי קטלני מכולם (דרגה 5-6). זה נורא תלוי במהדורה ובאופן הבנייה שלהם.

נ.ב. ברוך הבא לפורום, מוזמן גם להירשם
 
לגבי הלוחמים דיברתי על מו"ד 5, הרזטאר אמור להיות נשק עתיק שכבר לא מייצרים אבל אפשר לקבל בירושה, וגם הוא בעיקר בשביל הגיוון במקום סתם חרב סייף או גרזן הטלה.
 
כל הכבוד!
ביקורת - איזו מהדורה? רקע מגניב אכן יותר חשוב ל"לא מטילים" מכיוון שאין להם מליון לחשים, אז
נתונים - אתה מודע לזה שכל הנתונים שלך ניתנים לייצוג מכאני די בקלות עם תכונות נשקים פשוטות שקיימות בכל מהדורה. בנוסף אין כזה טווח 28 רגל. טווח נמדד בכפולות של 5 רגל.
עריכה - ראיי שמדובר במו"ד 5 לפי "הצלת חוסן"
 
הרגשה של חוסר תועלת מבחינה סיפורית זה משהו שבדרך כלל מגיע מהדינמיקה בקבוצה. אם יש שחקן שמתחזר על מרכזיות הסיפור או מנחה שלא יודע למנן אור זרקורים בין השחקנים, יכול להיות שמישהו ירגיש שהוא נדחק הצידה והדמות שלו לא מעניינת כמו האחרות. זה לא קשור לשיטה וגם לא משהו שאפשר לפתור על ידי תוספות לדף דמות. זה משהו שצריך לדבר עליו עם המנחה ושאר השחקנים, ובמקרה הכי חמור מצריך להחליף קבוצה.

לגבי חוסר תועלת מבחינה מכאנית, אשמח אם תפרט מה גרם לך להרגיש ככה. אבל לפני זה כדאי להפנים שלוחם הוא כשמו הוא, והוא נועד בעיקר כדי להיות יעיל ומעניין בתוך קרב, והרבה פחות מחוצה לו. יש מקצועות אחרים שבנויים מראש להיות הרבה יותר מעניינים מחוץ לקרב, ויש מקצועות שמצליחים להיות מעניינים גם וגם.
 
אני בעיקר כיוונתי לדרגות יותר גבוהות, כי נגיד לאשף /כושף יש מיליון לחשים חזקים וכל דמות מאוד חזקה בדברים מסויימים והכוונה שלי לחזק קצת את הלוחם גם מבחינה סיפורית, וגם מכאנית. זה לא שאתה מרגיש כמו אוויר, פשוט מרגיש רגיל ולא מיוחד, בשונה ממטילי לחשים.
 
במוד'מ עשיתי חוק בית ללוחמים, שמדרגה 9 אם הם משתמשים באותו נשק כמה דרגות, ואם הם עשו איתו משהו מרשים כמו להרוג מפלצת גדולה, הנשק הופך לקסום, עם פלוס רגיל או יכול יחודית, וככל שהנשק צובר מע'י גבורה הקסם שלו גובר.

כי תמיד ראיתי בזה שמבחינה מכאנית "החרב של קאלום מרטש הקיקלופים", היא בעצם תוצרת של קוסם, וקאלום סתם היה בר מזל להשיג אותה.
יותר אהבתי את הרעיון שלתהילה עצמה יש קסם.
אני חושב שזה יכול לעבוד ברמת העקרון בכל מהדורה.
ולנשק או שריון יכולים להיות תכונות מענינות מחוץ לקרב.

למשל לפטיש של איזה גמד גאנרי איזה יכולת תיעול אדמה.
 
אתה יכול לקחת את הארכיטיפ הדי-בסיסי של לוחם (אלוף) שבסה"כ מקבל טווח פגיעה קריטי גדול יותר ועוד כמה השפעות, אבל גם את שליט-הקרב שיש לו כל מיני מהלכים נחמדים עם "קוביות עליונות" שיוצרים השפעות מיוחדות.

בנוגע לכלי הנשק המיוחדים - רעיונות מגניבים, אבל אם הם חפצי קסם למו"ד5 (כמו שזה נראה) שווה לכתוב אותם לפי הפורמט שיש בספר הכללים (אם זה חפץ נפוץ, נדיר, אגדי וכו') ולנסות להשוות לחפצים קיימים כדי לראות במה זה דומה ושונה.

el-hawer אמר/ה:
החרב הכסופה(באורקית: סילבור שזאג),נתונים מכאניים: חרב שעשויה כספית, אך מוחזקת בעזרת רוח הכפור, וגם רעילה מאוד.
2ק6 נזק חותך, 1ק4 נזק כפור, ו1ק6 נזק רעל. מי שלא עבר בעצמו את מבחן הצ'יראקה ומחזיק בחרב, סופג כל דקה 1ק4 נזק כפור.

מגניב וגם הרעיון שצריכים לעבור מבחן כדי להשתמש בה. הייתי אומר שהמבחן הוא תנאי להתכווננות ומי שלא מכוונן לנשק סופג את הנזק. בנוגע לקוביות הנזק - אני מניח ש"2ק6 חותך" מייצגים חרב דו-ידנית. בנוגע לנזק הנוסף - השימוש בשתי קוביות שונות (ק6 וק4) מקל על ההפרדה בין סוגי הנזק וזה רעיון די נחמד. השאלה היא אם לרעל יש גם השפעת מצב-מורעל - זה יותר מתאים לכספית מאשר נזק בנק"פ ואולי יכול אפילו להיות השפעה אפשרית אם נכשלים בגלגול הצלה נגד ד"ק בינוני כלשהו.

el-hawer אמר/ה:
רזטאר(לקוח ממחזור שער המוות, כנף הדרקון),נתונים מכאניים:נשק מסוגנן, זרז. זה מעין יויו שכאשר אתה משליך אותו הוא שולף 7 להבים קטנים. טווח: 28 רגל 3ק4 נזק חותך.

ביצוע פחות מוצלח. נתחיל בזה שהנשק חורג לטובה בנתונים שלו מכל נשק אחר בספר הכללים - הוא עושה בממוצע יותר נזק שמשתווה לזה של חרב דו-ידנית, ומטווח שארוך יותר מהטווח הקצר של חלק גדול מכלי הנשק המושלכים הקלים (יו יו עם חוט של 8 וחצי מטר? נשמע מוזר). ואנחנו מדברים פה על.. יו-יו, לא על אקדח האש הפיצוצי הקסום של לאונרדו דה-וינצ'י או משהו. הרבה יותר הגיוני שלרזטאר יהיו נתונים של שוט מבחינת נזק והישג - נזק 1ק4 חותך והישג במקום טווח.

el-hawer אמר/ה:
קשת/פגיון משתק, נתונים מכאניים: קשת/פגיון פשוט/ה אשר משובצת בו אבן חן ירוקה המכילה בתוכה רעל משתק של גרל. 1ק6 נזק חודר והצלת חוסן בד"ק 11. בכישלון בהצלה המטרה נעשת משותקת לדקה.

העיצוב מגניב - רעל בתוך אבן חן, אבל במה זה שונה מהותית מהרעל המשתק של האלפים האפלים או כלי נשק דומים? מכיוון שיש כלי נשק עם השפעה זהה ב100%, שווה פשוט להעתיק מהם את המכניקה שכבר קיימת (מה שיתכן וכבר נעשה פה, לא בדקתי לעומק בספרי הכללים כרגע).

בגדול, כשממציאים נשק חדש (קסום או לא) צריך קודם כל לחשוב על השאלות הבאות:
1) האם כבר יש משהו עם מכניקה דומה שאפשר לשכפל במקום להמציא אחת חדשה?
2) האם הנשק הזה הוא עם כל כך הרבה יתרונות עד שכולם ירצו להשתמש בו במקום בכל נשק אחר?
3) אם הייתי רואה סרט אקשן שבו הגיבור משתמש בנשק כזה, עד כמה זה היה נראה לי הגיוני?*

* במאמר מוסגר - כותב שורות אלו ראה בילדותו סרט בו צ'אק נוריס מפליא להשתמש במטול M203. אני חושד שלסרט הייתה השפעה מאוד מזיקה על שיקול הדעת שלי כמה שנים טובות אח"כ כשחתמתי על אחד כזה.
 
dragonian אמר/ה:
במוד'מ עשיתי חוק בית ללוחמים, שמדרגה 9 אם הם משתמשים באותו נשק כמה דרגות, ואם הם עשו איתו משהו מרשים כמו להרוג מפלצת גדולה, הנשק הופך לקסום, עם פלוס רגיל או יכול יחודית, וככל שהנשק צובר מע'י גבורה הקסם שלו גובר.

אני חושב שעשיתי את זה פעם אחת - שאחרי שהדמויות הרגו יריב קסום מסויים, החרב של הלוחם שהנחית עליו את מכת המוות הפכה לחרב 1+.

זה באמת הרבה יותר מגניב והגיוני מבחינת עלילת הפנטזיה שנשק שעשו איתו מעללי גבורה ישזור את עצמו בגורל של העולם ויקבל יכולות קסומות כתוצאה מכך, מאשר לקחת חרב ממש טובה לקוסם שבקושי יודע מאיזה כיוון מחזיקים אותה ולבקש ממנו להטיל עליה כמה לחשים.
 
el-hawer אמר/ה:
אני בעיקר כיוונתי לדרגות יותר גבוהות, כי נגיד לאשף /כושף יש מיליון לחשים חזקים וכל דמות מאוד חזקה בדברים מסויימים והכוונה שלי לחזק קצת את הלוחם גם מבחינה סיפורית, וגם מכאנית. זה לא שאתה מרגיש כמו אוויר, פשוט מרגיש רגיל ולא מיוחד, בשונה ממטילי לחשים.
ממה שיצא לי לראות במהדורה 5, מטילי לחשים קיבלו נרף די רציני בדרגות גבוהות. קודם כל, רובם מוגבלים ללדעת\להכין מספר מאוד קטן של לחשים חזקים ביום, והם גם יכולים להטיל רק קומץ כאלו כל יום. אומנם בדרגות גבוהות יש להם לחשים די מרשימים ברשימת לחשי המקצוע, אבל הם עדיין נדירים בזמינות שלהם.
אם אתה רוצה דמות לוחם שהיא מעניינת וחזקה, לדעתי הbattle master הוא הכי מוצלח, והמימוש הכי טוב של הקונספט של לוחם כמומחה בטכניקות מגוונות. להבדיל מלמשל אשפים, שפוטנציאל העוצמה שלהם אומנם עולה בדרגות גבוהות אבל הם מאוד מוגבלים בשימוש שלו, לוחם בדרגות גבוהות רק זוכה ליותר ויותר שימושים ואופציות בתחום שבו הוא מתמחה. שילוב של תמרונים וכשרונות הופכים אותו ליותר ויותר אפקטיבי ומגוון ככל שהוא עולה בדרגות.
 
פלאפי אמר/ה:
אם אתה רוצה דמות לוחם שהיא מעניינת וחזקה, לדעתי הbattle master הוא הכי מוצלח, והמימוש הכי טוב של הקונספט של לוחם כמומחה בטכניקות מגוונות.
גם היכולת של דרגה 7 היא חמודה מאוד, וגורמת ללוחם להפוך קצת לסמוראי מאיזה סרט וושיה - במובן הרעיוני.

וכמובן - תמיד מעניין לשלב מקצוע אחד עם רקע שונה מאוד. לדוגמה, במקום לוחם חייל, לעשות לוחם אומן גילדה או לוחם מלומד.
 
the Nerubian אמר/ה:
וכמובן - תמיד מעניין לשלב מקצוע אחד עם רקע שונה מאוד.

כאן אפשר לעשות גם כל מיני דברים נחמדים עם הכשרונות (feats) - לאו דווקא אלה שמעצימים יכולות קיימות של הלוחם (כמו התמחות בשריון, צליפה וכו') אלא לקחת למשל "הכשרה בקסם" ולתת ללוחם שלך שני ליחשונים מאחד המקצועות מטילי הלחשים + לחש מעוצמה ראשונה.
 
חזרה
Top