כן זה קורה.
זה היום שבו פלאפי מתקדם למהדורה 5! rcshock:
הבנתי שאי אפשר להתכחש לגלגלי הקדמה לנצח. עד כמה שלמהדורה 3 יש לנצח פינה חמה בליבי, המשחק התקדם מאז, ויש לזה הרבה יתרונות. בראש ובראשונה הפשטות של המשחק קורצת לי עכשיו יותר מבעבר. כבר אין לי כוח (או זמן) לשקוד על עשרות ספרי הרחבה ולחשב בראש אינספור מתאמים וחוקים פתלתלים. I'm too old for this s**t!
ודבר שני שעכשיו חשוב יותר מבעבר, זה הזרימה. העבודה על גלגול גורלי חשפה אותי בעצם למהדורה 5 בפעם הראשונה, והקצב המהיר שבו מתנהל המשחק נראה לי הרבה יותר אטרקטיבי מזה של מהדורות קודמות. ובאותו הזמן הוא עדיין שומר על המורכבות הטקטית שלו שבלעדיה מבוכים ודרקונים לא מרגיש אותו הדבר (שזה גם גורם מרכזי למה אני עדיין נשאר עם מו"ד ולא עובר לשיטות פנטזיה אחרות, שמרגישות אחרת לגמרי).
אז קראתי כבר את הספר לשחקן. עם הספרים לשה"מ וספרי המפלצות אני אחכה לאחרי שאצבור קצת חוויות כשחקן "נוב". ולספרי ההרחבה אני לא בטוח שיש בכלל צורך שאגיע, עם שלל האופציות שקיימות בספר הבסיס.
אני עוד לא זוכר את החוקים בעל-פה, ויש עוד הרבה דברים שאני עוד לא מכיר. אני חושב שהדרך הכי טובה להבין לאיזה כיוונים מעניינים אפשר לקחת את המשחק, זה לשאול אנשים שכבר שיחקו בשיטה הזאת וצברו בה פז"מ. אז בואו ספרו לי בבקשה, איזה דמויות מעניינות השיטה עודדה אתכם ליצור? איזה סיטואציות הזויות נקלעתם אליהן? איזה בילדים שבורים המנחה שלכם פסל על הסף? איזה שינויים משמעותיים משיטות קודמות הכי אכזבו אתכם או הכי שמחו אתכם? ואיך מרגישה החוויה לשחק מבוכים ודרקונים במהדורה 5 (גם לאלה ששיחקו במהדורות קודמות, וגם לאלה שזה המהדורה הראשונה שלהם)?
זה היום שבו פלאפי מתקדם למהדורה 5! rcshock:
הבנתי שאי אפשר להתכחש לגלגלי הקדמה לנצח. עד כמה שלמהדורה 3 יש לנצח פינה חמה בליבי, המשחק התקדם מאז, ויש לזה הרבה יתרונות. בראש ובראשונה הפשטות של המשחק קורצת לי עכשיו יותר מבעבר. כבר אין לי כוח (או זמן) לשקוד על עשרות ספרי הרחבה ולחשב בראש אינספור מתאמים וחוקים פתלתלים. I'm too old for this s**t!
ודבר שני שעכשיו חשוב יותר מבעבר, זה הזרימה. העבודה על גלגול גורלי חשפה אותי בעצם למהדורה 5 בפעם הראשונה, והקצב המהיר שבו מתנהל המשחק נראה לי הרבה יותר אטרקטיבי מזה של מהדורות קודמות. ובאותו הזמן הוא עדיין שומר על המורכבות הטקטית שלו שבלעדיה מבוכים ודרקונים לא מרגיש אותו הדבר (שזה גם גורם מרכזי למה אני עדיין נשאר עם מו"ד ולא עובר לשיטות פנטזיה אחרות, שמרגישות אחרת לגמרי).
אז קראתי כבר את הספר לשחקן. עם הספרים לשה"מ וספרי המפלצות אני אחכה לאחרי שאצבור קצת חוויות כשחקן "נוב". ולספרי ההרחבה אני לא בטוח שיש בכלל צורך שאגיע, עם שלל האופציות שקיימות בספר הבסיס.
אני עוד לא זוכר את החוקים בעל-פה, ויש עוד הרבה דברים שאני עוד לא מכיר. אני חושב שהדרך הכי טובה להבין לאיזה כיוונים מעניינים אפשר לקחת את המשחק, זה לשאול אנשים שכבר שיחקו בשיטה הזאת וצברו בה פז"מ. אז בואו ספרו לי בבקשה, איזה דמויות מעניינות השיטה עודדה אתכם ליצור? איזה סיטואציות הזויות נקלעתם אליהן? איזה בילדים שבורים המנחה שלכם פסל על הסף? איזה שינויים משמעותיים משיטות קודמות הכי אכזבו אתכם או הכי שמחו אתכם? ואיך מרגישה החוויה לשחק מבוכים ודרקונים במהדורה 5 (גם לאלה ששיחקו במהדורות קודמות, וגם לאלה שזה המהדורה הראשונה שלהם)?