• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 שאלות לגבי חישוב ד"א של היתקלויות במו"ד 5

טסוקימארו

פונדקאי ותיק
אם הנתונים של מפלצת או היתקלות לא לוקחים בחשבון את הצורה שאני מתכוון להשתמש בה, האם להשתמש בנתונים הקיימים או להחשיב את הדרך שבה אני הולך להשתמש במפלצת?
למשל, אם אני מכין היתקלות נגד מטיל לחשים עם דרג"ש 12, אבל אני יודע שהוא הולך להישאר מאחורי שולחן גדול שנותן לו חצי מחסה (ולהטיל לחשים מרחוק), האם להשתמש בדרג"ש 14 לחישוב דירוג האתגר שלו?
או אם אני יודע שהשחקנים ימצאו שני קובולדים שמיד ישלחו עכברוש אימים להילחם בד"שים בזמן שהקובולדים בורחים, האם זו היתקלות נגד שני קובולדים ועכברוש אימים, או רק נגד העכברוש אימים?

שאלה אחרת; שמעתי שבמו"ד 4 יש עניין של מיניונים- כמה מפלצות מאותו סוג שמתלוות לרע המרכזי, רק שלכל מיניון יש רק נק"פ אחת, לא משנה כמה יש ליצור שהוא מבוסס עליו. האם ואיך אפשר ליישם את זה במהדורה 5? ואיך מחשבים ד"א של היתקלות שכוללת מיניונים?
 
אני לא יודע לגבי גירסה 5 בפרטים אבל יש לי קצת ניסיון כללי.

חוק אצבע אומר שכול עוד היצור לא נלחם וההווה רק רקע אין טעם לחשב אותו, אם באותו קרב הם יתפסו את הקובלודים זה יהיה נגד עכברוש אימים והקובולדים לצורך חישוב הד"א שלהם (למרות שצריך לשקול שיש הבדל בין להילחם בכולם ביחד לבין להילחם בהם אחד אחרי השני).

בקשר למטיל לחשים: מחשבים דרוג אתגר לפי דרג"ש ב5? זה חדש.
בכל מקרה סביר להניח שלא, שולחן חצי מחסה זה דבר די נפוץ בהרבה מקומות ואתה לא הולך לחשב לכול גובלין שמתחבא מאחורי עץ או אבן דרגש מיוחד, מה עוד שלא דרוש הרבה מאמץ בשביל להשמיד את המחסה הזה.
מדובר במקרים שיש משהו מיוחד שגורם לעסק להיות קשה במיוחד, למשל שגובה הקרקע משתנה עבור כל אזור בכול תור ומקשה על לוחמי הקפפ תוך כדי נתינת יתרון ללוחמי הטווח.
או שרוחות חזקות מפריעות קרב או כל דבר אחר שלא תמצא בקרב רגיל, אם היה מדובר בשדה כוח מיוחד שנותן בונוס לדרג"ש וקשה להיפטר ממנו או להרוס אותו היה על מה לדבר.
 
tkhag1 אמר/ה:
אני לא יודע לגבי גירסה 5 בפרטים אבל יש לי קצת ניסיון כללי.

חוק אצבע אומר שכול עוד היצור לא נלחם וההווה רק רקע אין טעם לחשב אותו
הגיוני :)

tkhag1 אמר/ה:
בקשר למטיל לחשים: מחשבים דרוג אתגר לפי דרג"ש ב5? זה חדש.
לפי מספר פרמטרים, ביניהם דרג"ש.
 
לדעתי השולחן לא אמור להוות חלק מהד"א של האשף, אלא לקבל ד"א משל עצמו (אם בכלל)
זה כי האשף לא מחובר לשולחן, ולכן אפשר להזיז אותו משם ע"י הסחה/משיכה/אסטרטגיה אחרת וגם להשתמש בשולח למחסה בשביל הד"שים.
 
אני מניח שאתה מתכוון לדרג"ש.
כחפץ, אם ינסו להרוס את השולחן אני אכן אצטרך להחליט מה הדרג"ש לגרום לו נזק, אבל בגדול לא נראה לי שאנשים יבזבזו זמן בלתקוף רהיט כשמכשף יורה עליהם אש, ולכן יתקפו את המכשף, שיקבל +2 לדרג"ש עקב חצי מחסה שהשולחן נותן לו.
 
אז השחקנים לא נלחמים במכשף ד"א 2 (לצורך העניין), אלא במכשף ד"א 2 ושולחן- רהיט שלא עושה כלום- ד"א 0? נראה לך הגיוני?...
אם המכשף משתמש במגילה במהלך הקרב, אולי גם לה אני אחשב דירוג אתגר? או לתקרה, כי אפשר לתקוף אותה וכך למוטט חלק ממנה על יריב?...
 
מו"ד לא לוקחת בחשבון טקטקיה של השה"מ.
אם זה תוסף 2 לדרג"ש שיהיה לו לכל אורך הקרב. פשוט תתיחס עליו עם התוסף הזה (כאילו היה לו עוד מגן או משהו)
אם זה תוסף שהשחקנים אמורים להבין שהם יכולים לנטרל או משהו. אז תתיחס לזה באותה צורה, רק תן להם תוסף נק"נ או משהו עם הם הבינו את הרעיון של איך לנטרל את המחסה.
כך או כך, נשמע לי כמו משהו ששווה לדמות עם יותר דרג"ש וזהו
 
אם הדמות משתמשת בחרב במהלך הקרב זה חלק מהציוד שלה ולכן כלול בד"א.
אם הדמות משתמשת במגילה במהלך הקרב זה חלק מהציוד שלה ולכן כלול בד"א.
אם הדמות משתמשת בשולחן במהלך הקרב זה חלק מהציוד שלה ולכן כלול בד"א.
אבל במקרה הזה השולחן הוא יותר תוואי שטח מאשר ציוד, ולכן יכול להיות שהוא לא צריך להיכלל בד"א.
אם בקרב יש תוואי שטח מיוחד, צריך לבדוק - אם לשחקנים יש פוטצניאל גבוה יותר מלאויבים ליהנות ממנו, הד"א צריך לרדת. אם לאויבים יש פוטנציאל גבוה יותר מלאויבים ליהנות ממנו, הד"א צריך לעלות. אם שניהם יכולים ליהנות ממנו בשווה הד"א נשאר זהה.
 
השולחן הוא מקרה קיצון - אבל אולי יש מקרים מובהקים יותר.
למשל - מארב של קובולדים שמתחבאים בצריח מוגן היטב של מצודה נטושה, או סוחר ברכוש גנוב שהחנות שלו מלאה במלכודות קטלניות שהוא מפעיל בלחיצת כפתור מהדלפק. כאן השינויים לשריון ולנזק הם חלק יותר מובנה בהיתקלות עצמה.

השולחן - השימוש בו מאוד תלוי בנסיבות ויכול להועיל לשני הצדדים.

נראה לי שככלל אצבע אפשר גם לחשב את הד"א רטרואקטיבית - אם היתקלות בד"א זהה לדרגת החבורה אמורה לעלות לה בערך ברבע מהמשאבים שלה (לחשים, נק"פ, חפצי קסם מתכלים) ועלתה הרבה יותר, אפשר לתת יותר נק"נ לפי ד"א גבוה יותר כדי לשקף את הקושי.
 
בסופו של דבר, חישוב דירוגי אתגר זה לא מדע מדויק. ובטקטיקה נכונה, לדמויות שחקן אין יותר מדי בעיה להביס אתגר לרמתם גם בלי לבזבז רבע מהמשאבים שלהם (או מה שזה לא יהיה).
מקסימום אם אתה רואה שהקרב קשה מדי, תחליש את המפלצות או תן לדמויות בונוס מסוים. נגיד שהקוסם מגלגל נמוך ומבעיר בטעות את השולחן שלו או משהו כזה.
 
אביעד אמר/ה:
אם הדמות משתמשת בשולחן במהלך הקרב זה חלק מהציוד שלה ולכן כלול בד"א.
לכלול את כל מה שמפלצת משתמשת בו כדי לחשב את הד"א שלה זה הגיוני. זה גם דבר שונה מאוד מלחשב לכל חתיכת ציוד שלה ד"א משלה.

Nextorl אמר/ה:
אם אתה רואה שהקרב קשה מדי, תחליש את המפלצות או תן לדמויות בונוס מסוים. נגיד שהקוסם מגלגל נמוך ומבעיר בטעות את השולחן שלו או משהו כזה.
הא. לא עלה על דעתי לשנות דברים באופן כזה באמצע קרב. זה יכול להיות מגניב- כמו cutscene באמצע קרב שמשנה את מהלך ההיתקלות. בתור שה"ם חדש, אני שמח שסיפרת לי על זה :)

בכל אופן אני חושב ששתי השאלות הראשונות בוררו, פחות או יותר. הקובולדים כנראה לא חלק מההיתקלות, השולחן יכול ללכת לכאן או לכאן.
אני לא שואל בשביל נק"ן, אגב, אלא כדי לא לתת לשחקנים שלי אתגר שיהרוג אותם. (מה שקרה לי כשהרצתי את ההרפתקה הראשונה והיחידה שלי כרגע)

מה שנשאר זה לגבי מיניונים. אני באמת תוהה איך אפשר להשתמש במערכת הזו.
 
חזרה
Top