• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 28][PF1] נתיב דם למכשף: טאנוקי

מבוסס על אנימה חביבה, נראה אם מישהו יזהה ;)

נתיב דם למכשף: טאנוקי
הטאנוקי הם גזע קטן ומלא תחבולות שנפוץ ברחבי היבשת טיאן-שיה. אוהבים להשתעשע ביצורים גדולים ורציניים יותר, וחיים את החיים ללא דאגה בכול יום, הטאנוקי הם מקור לאגדות רבות ברחבי היבשת. הם חיים בהרמוניה עם האדמה, ונאמר שיש להם קשר מיוחד לחפצים של האדמה. הם משני צורה משכמם ומעלה, כאשר הטאנוקי האדירים ביותר הם ממשני הצורה הטובים ביותר, משלבים אשליות על מנת למנוע מיריביהם מלהבחין בצורתם האמתית.

ברחבי היבשת, אנשים שנושאים מעט מדמם של הטאנוקי הם נפוצים. בעוד שבני אדם בעלי הדם קיימים, הרוב הם דווקא מגזעים אחרים- קיטסונה, וואיאנגים וטנגו. הם נפוצים ביותר בממלכה של מינקאי, לצד החוף הדרומי והעיר וואנשי, אך הדם נפוץ גם באזורים כמו יער הרוחות, גוקה, קוואנלאי וקוואין. נאמר שבצ׳ו יה ישנם טאנוקי ששועבדו בידי האוני המרושעים של האדמה, וייתכן שדם הטאנוקי זורם גם שם, נחבא מפני האדונים המרושעים של המקום.

מכשפים בעלי דם הטאנוקי הם משני צורה ואשליינים מעולים. אגדות עליהם עוברות מפה לאוזן, מספרות על מעלליהם המדהימים.

מיומנות נתיב דם: שימוש בחפצי קסם.
לחשי נתיב דם: Disguise Self (3rd level), Shrink Item (5th level), Beast Shape II (7th level), Minor Creation (9th level), Mislead (11th level), Heroes' Feast (13th level), Project Image (15th level), Polymorph Any Object (17th level), Shapechange (19th level)
כישרונות נתיב דם: Deceitful, הטעייה משופרת, יוזמה משופרת, יצירת חפצי פלא, מיקוד לחש (אשליה, תהפוכה), רקיחת שיקויים, תגובות ברק, תכסיס מלוכלך משופר.
ארקאנת נתיב דם: כאשר אתה משתמש ביצור בהצלחה בהטעייה או בתכסיס מלוכלך, היצור סובל ממחסר 2- לגלגולי הצלה ולהתנגדות הלחשים שלו כנגד הלחש הבא שלך.
בנוסף, הוסף את שפת הטאנוקי לרשימת השפות אותן אתה יכול ללמוד מהגזע שלך.

כוחות נתיב דם
אהבת סאקה (ע״ט)
בדרגה 1, המכשף זוכה ביכולת אהבת הסאקה המפורסמת של הטאנוקי. מספר פעמים ביום השווה ל-3+מתאם הכריזמה שלו, המכשף יכול לשתות משקה אלכוהולי ולרפא 1ק4+מחצית מדרגת המקצוע שלו נזק. בדרגה 6, הריפוי עולה ל-2ק4+מחצית מדרגת המקצוע, בדרגה 11 ל-3ק4 וכן הלאה. המכשף יכול לנצל מספר שימושים ביכולת זו במכה. המשקה האלכוהולי יכול להיות שיקוי בפני עצמו.

מקום בסדר השמימי (י״ד)
חוקי העולם קבעו כי האוויר הוא ארצם של הטנגו, הים הוא ארץ הקאפה, וכי האדמה היא מקום לקיטסונה ולטנוקי. יכולת זאת פועלת בדומה ליכולת תוואי שטח מועדף של הסייר, למעט העובדה שהמכשף אינו יכול לבחור בתוואי שטח מים או מישורים. החל מדרגה 3, המכשף מקבל תוואי שטח מועדף אחד. בדרגות 10 ו-17, המכשף זוכה בתוואי שטח מועדף נוסף, עם אותן ההגבלות.

הכוח הטמון בכלים (ע״ט)
אגדות מספרות כי הטאנוקי קיבלו חיים מכלים פשוטים שטופלו באהבה וחיבה במשך שנים רבות. לא כול הטאנוקי תומכים באגדה, אך כישרונם עם חפצים פשוטים וקסומים הוא המקור לסיפורים רבים.
החל מדרגה 9, פעם ביום, כאשר הוא אוחז בחפץ קסום בעל יכולת עם מספר שימושים ביום שנוצלה כבר, המכשף יכול להשתמש ביכולת זאת שוב, כאילו היא עוד לא נוצלה ביום זה. המכשף יכול להשתמש ביכולת זאת רק על חפצי קסם בדרגת מטיל השווה לדרגתו ומטה, ולעולם לא על עתקים.
בנוסף, כאשר הוא משתמש בכלים פשוטים, הוא זוכה בתוסף 1+ לכול בדיקת מיומנות בכלים שאינם מאולתרים.

עקשנות טאנוקי (י״ד)
הטאנוקי, למרות שהרוב רואים בהם יצורים חלשים וקטנים, נאחזים בחיים בחוזקה. זהו מקור האושר שלהם, הדבר שנותן משמעות לקיומם. ההנאות הפשוטות של החיים, יש שיאמרו, כמו להערים על הדאיטנגו האדירים בעזרת תכסיס פשוט או לראות פרח נפתח באביב לאחר שעבר את כול החורף הקר. החל מדרגה 15, המכשף מתייצב מיידית בכול פעם שהוא נופל מתחת ל-0 נק״פ, ויכול לבחור להיראות מת- רק בדיקת תפיסה בד״ק 25 תוכל להראות את האמת. כול לחש ריפוי המוטל על המכשף מתחת ל-0 נק״פ מרפא לו כמות נק״פ נוספת השווה לדרגת המקצוע שלו. לסיום, המכשף מגלגל 2 הצלות כנגד השפעות מוות ומשתמש בתוצאה הטובה יותר.

מאסטר התכסיסים (ע״ט)
עם כול האגדות השונות על התכסיסים של הטאנוקי, בסוף היום הסיפור המפורספ ביותר הוא על יכולות שינוי הצורה שלהם, כאשר הטאנוקי האגדיים היו יכולים להשתנות לחיות האדירות ביותר של האדמה לפי האגדות. האגדות הללו לא מדויקות, הטאנוקי האגדיים היו אדונים של שינוי צורה, כשם שהם היו אדונים של אשליות. החל מדרגה 20, בכול פעם שהמכשף מטיל על עצמו לחש התמרה מדרג 5 ומעלה, הוא מקבל מיידית גם על עצמו את השפעת הלחש תמונה מתמשכת. כאשר הוא מטיל על עצמו לחש התמרה מדרג 4 ומטה, הוא מקבל מיידית גם את השפעת הלחש תמונה שקטה. השפעות אלו נפרדות מן הקסם וזהות ללחשים שהן מייצגות, אך להפיג אותן לא יפיג את הלחש המקורי. להפיג את הלחש המקורי יפיג גם את האשליות עם זאת. אשליות אלו מכסות את גופו של המכשף ומבלבלות אף יצורים עם ראיית אמת, שבעוד שהם רואים את צורתו המקורית של הטאנוקי, מתקשים להבדיל בין האשליה לשינוי הצורה, ונאלצים להציח בבדיקת תפיסה בד״ק 30 על מנת לעשות זאת.

פס צד: חולשת משנה הצורה
רוב הטאנוקי, בעודם משני צורה מיומנים, מתקשים לשמור על יכולת שינוי הצורה שלהם בעומדם בפני לחץ או פחד. הם יצורים בעלי צורת מחשבה קלילה, שהפחד לא תואם להם. הם אפילו לעתים חולקים את התכונה הזו עם הקיטסונה. הדבר ידוע, שכאשר אחד מן הדרקונים הקיסריים עף מעל מאורת טאנוקי, כול שינוי צורה מופג תוך רגע.

אבל האגדות מספרות שפחד הוא לא החולשה היחידה לשינוי הצורה הזה. טאנוקי רבים ואמיצים התגברו על חולשת הפחד, אך גילו חולשות אחרות. אחד מן הטאנוקי האדירים ביותר שחיו, אדון למשני הצורה, לא היה יכול לשמור על צורתו בראותו את אהבת לבו. טאנוקי אדירה אחרת נאמר כי לא הייתה מצליחה לשמור על צורתה תחת הברקים של השמיים, שכן היא זכרה את זעמו של היי פנג שפגע בכפר שלה לפני שנים רבות.

יצורים בעלי יכולת גזע של שינוי צורה יכולים לקחת את החסרונות (Drawbacks) הבאים:
שינוי צורה פחדני: אם אתה כרגע תחת השפעת לחש התמרה שאתה מסוגל להפיג או לבטל את השפעתו, בכול פעם שהשפעת פחד מופעלת עליך, עליך לגלגל הצלה נוספת באותו הד״ק. במידה ונכשלת, אתה חוזר מיד לצורתך המקורית. במידה ואתה זוכה בחסינות להשפעות פחד, חסרון זה מוחלף בחסרון חולשת שינוי צורה.
חולשת שינוי צורה: ישנו תנאי אחד הגורם לך מיידית לחזור לצורתך המקורית מכול שינוי צורה בו אתה שולט (יכול להפיג אותו, או לבטל אותו בקלות). התנאי נקבע בינך לבין המנחה- הוא יכול להיות הנוכחות של דמות, יצורים מסוג מסוים, במקומות או זמנים מסוימים או אפילו במצב רגשי מסוים.
 
עריכה אחרונה:
הוספתי קישור לנתונים הרשמיים של הטאנוקי, כי קלטתי ששכחתי לעשות זאת.

אביעד-
אני אתן קצת זמן לאנשים אולי לזהות לפני שאגלה, זו לא אנימה מוכרת מאוד אבל אני מאמין שמישהו יזהה ;)

השפעת האשליה נועדה בשביל לתגבר את השינוי צורה. לדוגמה, אתה יכול לשנות צורה לדינוזאור אבל לגרום לו להיראות כמו דינוזאור אלמת, או שד, או אפילו דינוזאור גדול פי כמה מגודלו האמתי. זה שילוב של יכולת אמתית לשנות צורה, והיכולת להונות באשליות את הצופים מהצד.

תודה על הפידבק החיובי!
 
[mention]dragonian[/mention]- זו אנימה למען האמת ששמעתי עליה ממש קצת. מומלצת? על מה היא בעצם?

[mention]ת'ור[/mention]- קלעת לאנימה.
חשבתי על זה הרבה, בהתחלה חשבתי לתת לזה לעבוד רק על חפצ״קים בעלי שני שימושים יומיים או יותר, אבל לא מצאתי דרך לכתוב את זה בצורה מובנת ואני מעדיף לא ליצור יכולת מסובכת ברמות, מה גם שאין לי קנה מידה לכמה חפצים מהסוג הזה קיימים.

הרעיון של להגביל על פי דרגת מטיל טוב, אבל דרגות מטיל של חפצי קסם לפחות מהמעט שראיתי מוגזמות הרבה פעמים ללא סיבה. דרגת מטיל של חפצים היא 2-4 דרגות מעל הדרגה שאתה אמור לקבל אותם לפחות. אני אשמח להצעות נוספות אם יש לך... אני לא בטוח שזו ההגבלה שחיפשתי עדיין.
 
הבעיה העיקרית, אני חושב, היא שיש כל כך הרבה חפצ"קים שקיים לפחות אחד (וכנראה הרבה) שישברו את היכולת. זה כמו יכולת שמאפשרת לך להטיל מחדש לחש שהוטל לידך - יש כל כך הרבה לחשים, לא כולם שווים, אז השה"מ יצטרך להיזהר מה הוא מכניס למשחק או שהיכולת תשבור אותו.
אני חושב שהגבלה לפי ד"מ היא סבבה לגמרי. אולי לפעמים הד"מ קצת גבוה סתם, אבל זה מתאזן עם הפתיחות האדירה של היכולת. חוץ מזה, השחקן בוחר על איזה חפצ"ק להשתמש, אז הוא ימצא את אלה שמנצלים את היכולת הכי טוב.
 
בהתחשב בזה שדרגות מטיל מוגזמות בכול מקרה ברוב חפצי הקסם, אני חושב ש-3/4 זה יותר מידי. בנוסף, אני לא רוצה להוסיף חישובים שכאלו. לעקוב אחרי דרגת המטיל של החפצים שלך זה מציק מספיק כמו שזה, להוסיף על זה חישוב הופך את זה כבר ללא מהנה.
 
האנימה היא meh.לקחו מנגה מקורית מוזרה ומלהיבה והפכו אותה למשהו גנרי להחריד.
המנגה היא מוזרה, ולפעמים מטרידה. היתה אחת המנגות הראשונות שלי, והיו כמה פעמים שעצרתי את הקריאה לחודשים ואולי לשנה, בגלל יפניות הזויה ומוזרה.

סוף מפתיע לחלוטין גם בהקשר של ג'אנר השונן וגם כסיפור סיפורים בכלל. המנגה מאוד בודיסטית ויש בה דגש פסיכולוגי רוחני.

האנימה פשוט התרכזו בקרבות ובטכניות...
מצטער 'אין לי מה לומר על הקלאס עצמו, לא מכיר פת'פיינדר.
 
חזרה
Top