• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

1 טבעי בגלגולי ידע קלים

חובב מוד

פונדקאי ותיק
פאת'פיינדר

שאלה שעלתה לי לא מזמן בראש, קראתי את מיומנות הידע, נכתב שם שהבדיקה מציינת מה הדמות יודעת, ולא אם הצליחה להיזכר בפרטים, ושלפיכך ניסיון חוזר לא אפשרי.

אבל, יוסי הוא פרופסור שחקר כל חייו את תורת המישורים, אך כשנדרש ממנו לדעת את שמו של מישור חיצוני, יוסי גלגל 1 טבעי בקוביה, משמע שלמרות כל שנות החקר שלו, הוא לא יודע שם של מישור פשוט.

מה אתם הייתם עושים בעניין?
 
1 טבעי זה לא כישלון אוטומטי בגלגול מיומנות.
20 טבעי זו לא הצלחה אוטומטית בגלגול מיומנות.

אם יוסי, לדוגמה, הוא אשף בדרגה 5 שחקר כול חייו את תורת המישורים, ככול הנראה יש לו תבונה של 18, 5 רמות במיומנות ידע (המישורים) שהיא מיומנות מקצוע בעבורו, אז התוסף שלו למיומנות הוא 12+.

אז גם כאשר הוא מגלגל 1 טבעי, התוצאה היא 13, שזה אמור להספיק בשביל לדעת את השמות של רוב המישורים החיצוניים, או לקבל את המידע שדרוש לו. יותר מזה, אם הוא לקח כישרונות או יכולות שנועדו להדגיש שהוא חוקר תורת המישורים (לדוגמה, מיקוד מיומנות) אז אפילו ב-1 טבעי אז בבירור יהיה לו מספיק בשביל לעבור בדיקות ידע קלות. בסופו של דבר, גלגולי ידע שכולם יכולים לדעת הם בד"ק של עד 10, אלו שדורשים ממך ידע אמתי הם בד"ק 11+.

כמובן, כאשר גרוק הברברי ינסה להבין מאיזה מישור החוצן קליפות' המוזר שמולו הופיע, עם מחסר תבונה של 1- ובלי אף רמה בידע מישורים, גם ב-20 טבעי הוא בחיים לא יגלה שהקליפות' הם גזע של חוצנים עתיקים מתחתית השאול שהם מן היצורים העתיקים ביותר שחיים שם ורוצים להשמיד את השדים על מנת לחזור לשלוט בשאול. כי 20 טבעי זו לא הצלחה אוטומטית.
 
זה קורה לי הרבה, כנראה שמתחיל לי הדימנציה של הפרופסר המפוזר.

"תן לי רגע להיזכר, נו. זה עומד לי על קצה הלשון, נו... רגע, פאק ברח לי". או, להגיד שם של משהו אחר כי בדיוק חשבת עליו.

גילגולים פשוטים לא אמורים לזרוק, אחרת תצרך לזרוק הליכה ברחוב, ולראות מידי פעם את הגיבורים שלך מחליקים ונופלים. זה ראליסטי וקורה ואפילו מצחיק, סלאפססטיק, אל לא באמת תורם לזרימת המשחק.
תמשיך קדימה גילגולים פשוטים תצא מתוך הנחה שיצא 10 בקוביה על תעכב את המשחק על דברים כאלה.
 
אם הרקע שלו הוא שכל חייו הוא למד את תורת המישורים, אין טעם לתת לו לגלגל, הוא פשוט יודע את התשובה.
לחילופין, אם הוא היה איכר פשוט שרק עכשיו שמע בפעם הראשונה שיש מישורים אחרים, גם אז אין טעם לתת לו לגלגל
 
כמו שאמרו כבר - יש דברים שאין טעם לגלגל בהם. האם אתה עושה בדיקת טיפוס כשאתה עולה בסולם? כנראה שלא.

מתי כן מגלגלים? כשיש משמעות עלילתית להצלחה או לכישלון. אם שואלים את יוסי חוקר המישורים מה השם של השכבה השביעית של הגהינום בתור חידה מפתיעה בשעשועון ידע עם פרס של מיליונים, יש מצב שהוא יתבלבל וישכח.

בנוגע ל"אי אפשר לגלגל שוב" - אני יוצא מנקודת הנחה שגילגול חוזר של פריצת מנעול/ידע/טיפוס ושאר מיומנויות שמעצבן אם השחקן פשוט יגלגל שוב-ושוב-ושוב, אפשרי במקרה של כישלון רק אם יש איזשהו שינוי במצב הבסיסי - שמתבטא בשינוי לגלגול (תוסף/יתרון לגלגול הקוביה, או אפילו מחסר/חיסרון למען האמת). למשל - לא הצלחת לטפס על הקיר הזה, אבל עכשיו לבשת כפפות דוקרנים שנותנות לך 1+ לגלגול - לא הגיוני שעכשיו יש לך סיכוי להצליח?
 
מצטרף לכל השאר - אם הד''ק קל או קשה מדי אין טעם לגלגל.
המפקד - יש הבדל בין מיומנויות שלא מאפשרות לקחת 20 כי יש להן השלכות בכישלון, כמו טיפוס - אם אתה נכשל אתה עלול ליפול ולספוג נזק נפילה, אבל אתה יכול לנסות שוב ושוב גם אם לא השתנו הנסיבות, לעומת מיומנויות כמו ידע שלא מאפשרות לקחת 20 כי הן לא מייצגות נסיונות לביצוע פעולה בעתיד, אלא תוצאה קיימת, ולכן עד שלא משתנות הנסיבות אתה יכול לנסות שוב ושוב.
 
חזרה
Top