• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 מקצוע חדש, טובע צורות [3.5]

אחרי חיפוש קצר הגעתי למסקנה שאין שום מקצוע משנה צורה שנותן גישה ליכולות העל טבעיות של יצורים, זה כמובן מאוד הגיוני בהתחשב בכך שהיכולות האלה חזקות מאוד.

אני החלטתי לנסות ליצור מקצוע שייתן גישה ליכולות האלה, המקצוע עושה הקרבות עצומות למען היכולות שהצורות נותנות לך וכולל אובדן כמעט מוחלט של הטלת הלחשים של הדמות, בתמורה בשלב מאוחר במקצוע הדמות זוכה ביכולות יוצאות דופן ועל טבעיות של הצורה שהיא עוטה.
המקצוע נבנה על השילדה ולקח השראה מהמקצוע "

סביר מעוד להניח שהמקצוע יצא שבור מדי ואי אפשר לאזן את היכולות הללו, אבל אני אנסה כמיטב יכולתי.

ואחשב אחרי שחפרתי לכם באו ניגש למקצוע: טובע צורות! (אני פתוח להצעות לשם)


טובע צורות.
מאז או מעולם חשקו הבריות הנמוכות בכוחם של יצורים נעלים מהם, היכולת לירוק אש, לשתק ברעל עוצמתי או אפילו לאבן במבט.
מתילי לחשים השתמשו בכוחות מולד קסומים, למדו את רזי הקסם במשך שנים או הקדישו את עצמם לישות אלוהית כדי לקבל לחשים, יכולות שחיקו את היכולות של הבריות הנעלות.
מעט מתילי לחשים בחרו ללכת בדרך שינוי הצורה, באמצעות לחשי התמרה ושיטות שונות הם הגיעו למידה כזו או אחרת של הצלחה.
אך אילו מעט הבינו שזו אינה הדרך הנכונה, הם הבינו שהתשובה האמתית אינה לובשת צורת לחשים, יש לקחת את הקסם עמוק יותר לתוך עמקי נשמתם וגופם, לטבוע אותו לצורות מסוימות של בריות נעלות.
הם היו טובעי הצורה הראשונים.

מקצועות: מכשפים עקב היותם הראשונים שגילו וחישלו צורה זו של קסם הם החברים כמעט הבלעדיים על מקצוע זה.
אשפים ספורים בלבד פנו למקצוע הזה עקב הרתיע מהשלכת לימודיהם האקדמיים לטובת צורה פראית וקדמונית של קסם.
חברי מקצועות אחרים הם בודדים עם בכלל הצטרפו למקצוע זה.

קוביות פגיע: 1ק4

דרישות
על מנת הפוך למטביע צורות על הדמות לענות על הדרישות הבאות:
מיומנויות: תרמית 5, התחזות 5.
כישרונות: מיקוד מסורת (תהפוכה), השמטת רכיב לחש.
לחשים: היכולת להטיל שינוי עצמי ושינוי צורה.

מיומנויות מקצוע

תרמית, ריכוז, מלכה, התחזות,ידע (מאגיה), משלח יד, תורת הלחשים.

לחשים ויכולות דמויות לחש:
מטמיר מעבד את כל הלחשים שלו ומחליף אותם ביכולות דמויות לחש.
לקביעת היכולות דמויות הלחש יש לעבוד בצורה הבאה:
משתמשים במערכת התקדמות הלחשים הרגילה של המקצוע בשביל לראות כמה לחלשים הדמות יכולה להטיל וכמה היא יודעת, לאחר מיכן יש למחוק את כל הלחשים הידועים מעל דרג 4, כל יחידת לחש מדרג 5 ומעלה הופחת ליחידה של יכולת דמוית לחש שאפשר להשתמש בה בשביל להטיל את היכולת דמוית הלחש התמרה בלבד, יוצאי הדופן היחידים הן יחידות מהדרג ה9 שהופכות ליחידות דמויות לחש שניתן לנצל עבור הלחש "שינוי צורה" בלבד ויחידות מהדרג ה8 שניתן לנצל עבור התמרת כל. (השה"ם הרשאי להוסיף לחשים נוספים יוצאי דופן של שינוי צורה אך זה לא מומלץ), שימו לב שעקב העובדה שמדובר ביכולת דמוית לחש לא ניתן להשתמש בכישרונות על קסם אך ניתן להשתמש בכישרונות עבור יכולות דמויות לחש כדוגמה עילו שבמגדיר המפלצות, לצורך העניין ניתן לומר שכול היחידות הם יחידות דרג 4 קבועות של הלחש "התמרה".

חצי מדרגת המטביע מצטרפת לדרגת ההטלה של המקצוע מטיל הלחשים לצורך קביעת נתונים אילו, בשביל נוחות נקראה לזה "רמת הטבעה" המשמשת במקום דרגת ההטלה ויש להשתמש בה לצורך קביעת רמת ההטלה של היכולת דמויות הלחש, יוצאי הדופן הם היכולות דמויות הלחש ממסורת התהפוכה שלצורך העניין משתמשות בדרגת מטיל הלחשים ובדרגת המטביע לקביעת דרגת.
לדוגמה: נניח שמכשף 8/מטביע 4 יטיל קליעי קסם (יכולת דמוית לחש ממסורת העוצמה), רמת ההטמעה שלו תעמוד על 10, לעומת זאת עם אותו מכשף יטיל את היכולת דמוית הלחש מכת ברק (ממסורת התהפוכה) רמת ההטמעה שלו תעמוד על 12.

במידה ויש לדמות שתי כמקצועות הטלת לחשים העונים על התנאים עליה להחליט באיזה מהם היא מפעילה את השינויים הלל.

שאר הלחשים מדרג 4 ומטה הופכים ליכולות דמויות לחש בדרך הבאה: הלחשים נשארים זהים מיכול בכינה חוץ מהשינוי הבאה: לחשים עם רכים חומרי שארכו פחות מ1 מ"ז ניתנים להטלה ללא רכיב חומרים, לחשים עם רכיב חומרי יקר יותר או בעלי מוקד דורשים מוקד כרגיל.
בנוסף בניגוד לרוב היכולות דמוית הלחש היכולות הללו עדיין דורשות רכיב תנוע וקול כרגיל.

מטילים ספונטנים ממשיכים להטיל את הלחשים שלהם כרגיל אך כיכולות דמויות לחש, מטילים המכינים את לחשיהם חייבים "לקבע" את לחשיהם.
נניח שיש לנו אשף עם 4 לחשים מדרג אחד, הוא צריך להחליט כיצד הוא מקבע את הלחשים שלו, בוא יכול למשל לקבע לחש 1 כהגדלה, שתי לחשים כמגן מאגי ואת היחידה האחרונה קליע קסם, באותה מידה ניתן לקבע בכול צירוף אחר העולה על דעת הדמות.
לאחר שלחש קובע לא ניתן לשנות אותו.

עקב ההתקרבות לטבע המאגי הקדמוני של הלחש המקרבת את הקסם של הדמות יותר ויותר לטבע התהפוכה מגוון המסורות מהן ניתן ללמוד יכולות דמויות לחש.

בדרג 1 ניתן ללמוד מכול המסורות.
בדרג 2 ניתן ללמוד יכולות דמויות לחש מהמסורות הבאות: תהפוכה, חיזוי, הקסמה, מגננה.
בדרג 3 ניתן ללמוד יכולות דמויות לחש מהמסורות הבאות: תהפוכה, מגננה.
בדרג 4 ניתן ללמוד מתהפוכה בלבד.

במידה לדמות היו לחשים ידועים ממסורת אסורה בדרגים אילו עליה להחליף אותם.
חובה שבין היכולות דמויות הלחש הטבועים או הידועים של הדמות יהיו היכולות דמויות הלחש שינוי עצמי ושינוי צורה.

*הערה: ידוע לי שזה יצא מאוד מסורבל ולא ממש נוח אך זה חלק מהמאפיין הפלפי של המקצוע.


הטמעה מאורכת (י"ד): מטמיע זוכה בכישרון הארכת יכולת דמוית לחש עבור כל יכולות דמויות לחש שהוא מטיל על מנת להשתנות לאחת הצורות במוטמעות שלו (ראו להלן), יכולת זו אינה מעלה את דרג היכולת ואינה מאריכה את זמן הטלתה.
יכולות המקבלות יתרון זה הן בדרך כלל שינוי עצמי, התמרה, התמרת כל, שינוי צורה.

צורה מוטבעת (ע"ט): בדרגה 1 זוכה המטביע ב3 צורות מוטמעות, כל היכולות המיוחדות של מקצוע זה תקפות אך ורק לצורות המוטמעות בלבד עילה אם צוין אחרת.
לא ניתן לבחור צורה של יצור מאותו הסוג של המטביע (כנראה דמוי אדם)
בכול דרגה אי זוגית רשאית הדמות להטביע צורה נוספת.
בכל דרגה המתחלקת ב3 (3,6,9) ראשי המטמיר לזנוח צורה מוטבעת לטובת אחת אחרת, במידה והוא זנח צורה והחליט לשוב עליה הוא צריך לעבור טקס הטבעה חדש (בנוסף יתכן שהיצור לא יראה את זה בעין טובה).
על מנת להטביע צורה יש צורך באחד משלושת הטקסים הבאים: קבלת צורה, קורבן ספיגה, וזיכרון גוף.
על מנת להטמיע צורה יש קודם כל למצוא יצור (או חתיכה מיצור במקרה של טקס הזיכרון) שמטמיעה יכול להפוך עילו באחת גם אם הוא מפותח יותר מהצורה שהמטמיע יכול ללבוש כרגע או אם היא חלשה יותר מהצורה שהוא יכול ללבוש (לדוגמה ניתן לעבור את הטקס עם דרקון ארד לטאי עליון ואם מכשף9/מטמיע 1 אך לא יהיה אפשרי עבור המטביע ללבוש צורת דרקון ארד לטאי עליון עילה צורה פחותה יותר בהתעם למקבלת קוביות הפגיע הרגילות של הלחש, אך במקרה הפוך שהוא מבצע את הטקס עם דרקון ארד עלול הוא יכול להפוך לדרקון ארד בוגר יותר בהתאם למגבלה הרגילה של הלחש).

הטקס הראשון הראשון הוא קבלת צורה, זה הטקס הקל הזול ביותר. על המטביע למצוא יצור שיהיה מוכן לעבור איתו את הטקס, בדרך כלל יצורים לא יסכימו לכך בקלות וידרשו משימה כל שהיא כהוכחה לכך שהמטביע רשאי לקחת את צורתם.
לאחר הסכמת היצור יש לארוך טקס בן 24 שעות הכולל חומרים השווים 1,000 מז עבור כל קובית פגיע של היצור שהמתמיר רשאי לגשת אילה (למשל עם מטמיר יכול להשתנות דרקון אדם עם 11 ואורך טקס עם דרקון אדום בעל 20 או 5 קוביות פגיע הוא עדיין ישלם 11,000 מ"ז. לעומת זאת עם הוא אורך טקס עם יצור שקוביות הפגיע שלו מוגבלות כמו למשל ניפה שהיא בעלת קוביות פגיע מקסימליות של 12 והוא בעל יכולת להפוך ליצורים עם 15 קוביות פגיעה הוא ישלם 12,000 מז ולא 15,000).
לאחר הטקס המטביע יזכה בצורתו של היצור. היצור אינו נפגע כלל מהטקס.
לא ניתן להכריח את היצור באמצעות לחשים לעבור את הטקס (אף שניתן לעשות זאת באמצעים רגילים).

הטקס השני הוא קורבן ספיגה, למען טקס זה יש ללכוד את היצור המבוקש ולהקריב אותו בטקס מיוחד. במהלך הטקס גוף היצור מושמד לחלוטין ונשאב לתוך המטביע, הטקס עולה 1,500 מז עבור כל קובית פגיע.
לא ניתן להחיות את אותו יתור בתחיית המתים או החייאה אך ניתן לעשות זאת באמצעות החייאת אמת.
יצור שחזר מהמתים לרוב יחתור לנקמה, בנוסף לצורך לחשים כמו סקירה שהיצור מטיל המטביע נחשב בעל היכרות וכאילו יש לו חתיכה מהמטיל כל עוד המטביע עדיין מחזיק את הצורה של אותו יצור.

הטקס השלישי הוא זיכרון גוף, לחש זה משמש עבור יצורים שכבר נהרגו, המטביע זקוק לחתיכה מהיצור והטקס עולה 2,000 מז לקובית פגיע.
אין השפעה מיוחדת במידה והיצור חוזר לחיים בלבד כך שהוא מודע במעורפל שמישהו מחזיק בצורה שלו.

הערות: בניגוד לרוב לחשי שינוי הצורה הרגילים במקרה הזה הוא הצורה היא של היצור שאיתו נערך הטקס, זה אומר שמאפיינים מיוחדים מיכול סוג תקפים גם לצורה אך מדובר רק בדברים שהתפתחו אצל היצור, לחש שנתן ליצור ראש נוסף לא ישפיע גם עם הוא קבוע וכך גם איבר שנכרת אך חשיפה לכוח קדמוני או מוטציה גנתית שגרמה לכך כן ישפיעו.
דוגמאות למקרים שכאילו: איברים נוספים או חסרים (באופן טבעי), יכולות יוצאת דופן או על טבעיות מיוחדות, תכונות גבוהות או נמוכות מהרגיל.
השה"ם רשאי להחשיב יצור שכזה כבעל יותר או פחות קוביות פגיע לצורך הלחשים והמחיר.

חושים מוטבעים (ע"ט): בדרגה 2 המטביעה זוכה בחושים של הצורה המוטבת שלו, לדוגמה ראיית חושך וחוש סומה.

הטבעה טבעית(י"ד): הכל מדרגה 4 רשאי מטביע להתייחס לכול יכולת דמוית לחש המשנה את צורתו לצורה מוטבעת כעל יכולת דמוית לחש חסרת רכיב קולי ותנוע.

משנה צורה (י"ד): בדרגה 5 זוכה מטביע בתת הסוג "משנה צורה" והוא רשאי להישאר בצורה שעטה ב"שינוי עצמי" ללא הגבלת זמן. כלומר הלחש קבוע עד שהוא מחליט לבטל אותו או שמפיגים אותה.

תכונות מוטבעות (י"ד): הכל מדרגה 6 המטביע זוכה בכל היכולות יוצאות הדופן של הצורות המוטמעות שלו.

הטבעה על טבעית (ע"ט): הכל מדרגה 8 המטביעה זוכה בכל היכולות העל טבעיות של הצורות המוטבעות שלו.

הטבעה כפולה (ע"ט): בדרגה 10 זוכה מטביעה ביכולת לשלב בין ההטבעות שלו, כאשר הוא עוטה צורה מוטבעת הוא יכול לנצל התמרה אחת בשביל להוסיף את אחד המאפיינים הבאים של צורה מוטבעת אחרת:
1 החלפת תוסף השריון הטבעי בזו של הצורה השניה.
2 הוספת אופני תנועה של הצורה השנייה.
3 הוספת מתקפה טבעית אחת (עם טווח הגישה המתאים) של הצורה השנייה במידה לאין אותו כבר לצורה הראשונה.
4 הוספת מתקפה מיוחדת יוצאת דופן או על טבעית של הצורה השנייה.
5 הוספת יכולת מיוחדת יוצאת דופן או על טבעית של הצורה השנייה.
6החלפת אחד מערכי התכונות של הצורות במידה והם באותה סידרת גודל.




התבוננות אחריה סיום:
בכנות? יש לי תחושת בטן שהרגע יצרתי את לוחם הברק 2, גרסת משנה הצורה.
 
מגניב!

חזק מדי.
אם זה נראה כמו דרקון, הולך כמו דרקון, עושה קולות של דרקון ויש לו את כל היכולות הי"ד והע"ט של דרקון זה כנראה דרקון לכל דבר וענין. (ברור שלא הוספת יכולות ד"ל כי זה צועק משאלות חינם) בנוסף, הוא יכול לקחת עוד צורות.
בכל מקרה, מסובך למדי במבט ראשון, אבל מתרגלים לזה אחרי כמה קריאות. אישית הייתי הולך על ארכיטיפ לדרואיד במקום מקצוע יוקרה. גם ככה רצחת את יכולת הטלת הלחשים של הדמות, תן לה להתחיל בלעדיה. הייתי הולך על מקצוע עם הטלת לחשים עד דרג 4 (או לא בכלל), יכולת דמוית "צורת פרא" אבל משופרת, עדיף בלי לשלם כסף כדי לקנות צורות, וכשרונות בונוס אם צריך להוסיף עוד מאפיינים.
 
בקושי היה לי כוח לקרוא הכל.

כן, זה בעייתי מבחינת עוצמה. אני חושב שהדבר הכי קיצוני פה זה ההסרה של מגבלת הזמן. להפוך לדרקון זהב שיש לו יכולת איבון של איבון של מדוזה בלי הגבלת זמן, בנוסף ליכולות דמויות לחש וכן הלאה? אני לא חושב שזה מאוזן. אם כבר, אני חושב שפלאפית יהיה מעניין ליצור דמות שמסוגלת לעשות שינויים כאלה יותר בקלות, אבל לפרקי זמן מאוד קצרים, של כזה חמש סיבובים. בלי קשר, המקצוע מסורבל מדי וקשה לעבוד איתו. אחד החסרונות העיקריים של 3.5 הוא העובדה שזה משחק לרואי חשבון, שדורש מלא חישובים ביחס לגרסאות אחרות גם ככה, אז עדיף לשמור דברים פשוטים במידת האפשר.
 
משה - אמרת שיש לצורות גם יד''לים. לא ראיתי את הדבר הזה, שבעצם מחזיר לדמות את יכולת הטלת הלחשים, ובעוצמה כפולה.
אלישע - באמת יש לו גם את היד''לים של הצורות שהוא לובש? אם כן, את זה תבטל בטוח.
 
tkhag1 אמר/ה:
משנה צורה (י"ד): בדרגה 5 זוכה מטביע בתת הסוג "משנה צורה" והוא רשאי להישאר בצורה שעטה ב"שינוי עצמי" ללא הגבלת זמן. כלומר הלחש קבוע עד שהוא מחליט לבטל אותו או שמפיגים אותה.
tkhag1 אמר/ה:
אין הסרה של מגבלת זמן. יש הארכה .

כנראה לא הבנתי נכון. מה זה?
 
אולי אפשר פשוט לקחת את לחשי שינוי הצורה של פאת'פיינדר ןלהעביר למו''ד 3.5, במקום לנסות לאזן אותם, דבר שוויזארדס התייאשו ממנו אחרי ניסיונות אין ספור? למרות שנראה לי שהם לא מאפשרים יכולות ע''ט. לא זוכר כרגע.
 
חזרה
Top