• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 5 [מו"ד 5] מודל סייר - מוביל הדרך

בהשראת העולם שכתב חבר הפורום אורי ט. (כאן - https://www.pundak.co.il/forums/threads/35732 ), ניסחתי מודל סייר פשוט יחסית למו"ד 5.
מוביל הדרך הוא מסוג האנשים שיודעים להסתדר בארצות הארורים ובפרא העמוק של יבשת "סדן הזהב" - או, בעולם המערכה שלכם, בכל ארץ אחרת שבה האדמה עצמה נחשבת למקוללת ומסוכנת.
כאשר יוצאים למסע בארץ הנשלטת על ידי תפלצים או פיות, או בידי יצורי החשכה, מוביל הדרך הוא מסוג האנשים שכל אחד רוצה לשכור אותם כדי שיובילו אותו בארץ הסכנה.


מוביל הדרך (מודל סייר)

אתה לומד לפלס את דרכך גם בארצות המסוכנות ביותר: לנוע בחשאי ובבטחה בגיא צלמוות כשאתה מוביל את אלו שזכו להתלוות אליך. אתה יודע להתמודד עם סכנות על-טבעיות ועם תנאי השטח המקוללים.

רשימת לחשים מורחבת
מוביל הדרך זוכה ברשימת לחשים מורחבת. הלחשים הבאים מתווספים לרשימת לחשי הסייר עבורך.
1 - גילוי רוע או טוב, טיהור מזון ומשקה
2 - העצמת תכונה, נשק קסום
3 - הסרת קללה, מעגל קסם
4 - הילת חיים, משמר מוות
5 - הפגת רוע או טוב, מעגל עוצמה

זריקות הצלה
חלק ממאפייני המקצוע של מוביל הדרך כופים על יריב לגלגל זריקת הצלה. ד"ק להצלה זהה לזה של לחשי הסייר.

ד״ק להצלה מלחשים = 8 + תוסף השליטה שלך + מתאם תכונת החוכמה שלך

נושא המשואה
אתה מכיר את ארצות הסכנה וחש בהן בטוח. החל בדרגה 3, אתה זוכה באחד מהמאפיינים הבאים, לבחירתך.
לחימה באמצעות לפיד. כאשר אתה אוחז לפיד, אתה יודע להניף אותו ככלי נשק מבלי שיישבר. אתה מניף לפיד כאילו היה נבוט. אם הלפיד דולק, הוא מסב בכל פגיעה נזק אש נוסף בסך תוסף השליטה שלך. אתה יודע להכות בו ביעילות מבלי להסתכן שייכבה. כאשר אתה מבצע פעולת התקפה, אתה רשאי לוותר על התקפה אחת באמצעות הלפיד כדי לכפות על יריב זריקת הצלה נגד לחשי סייר באמצעות החוכמה. בכשלון, היריב מפוחד ממך עד סוף תורך הבא.
יריבים עם עמידות או חסינות לנזק אש, חסינים גם להשפעת הפחד הזו.
השבעות סילוק. כאשר אתה מחזיק לפיד דולק ומניף אותו מעל ראשך, אתה יכול כפעולה לדקלם מילות לחש שגורמות לאור הלפיד להכאיב ליצורים השוכנים באזורים המקוללים של ארצות הפרא. כל יצור פיה או שיקוץ בטווח 9 מטרים ממך חייב לבצע זריקת הצלת חוכמה. בכשלון, היצור מגורש למשך דקה אחת או עד שהוא סופג נזק. היצור ממשיך להיות מגורש אפילו אם הלפיד כבה לאחר מכן.
יצור מגורש חייב לנצל את תורו כדי לנוע הרחק ממך ככל הניתן, ואינו יכול להתקרב לטווח של 9 מטרים ממך. הוא גם אינו יכול לבצע תגובות. הוא חייב לנצל את הפעולה שלו כדי לבצע מאוץ או כדי להשתחרר מהשפעה שמונעת ממנו לזוז. אם אין לו עוד לאן להתרחק, הוא חייב לבצע את פעולת החמיקה.
אם צורתו האמיתית של היצור המגורש נסתרת באמצעות אשליה או שינוי צורה, צורה זו מתגלה כל עוד הוא מגורש.

עמידות בפני מחלות
אתה יודע להתמודד עם הסכנות שבתוואי שטח מקולל כמו ארצות הצל או הפרא העמוק. החל בדרגה 7, אתה זוכה ביתרון לכל זריקות ההצלה כנגד מחלות וכנגד נגעים הפועלים בדומה למחלה, כמו נגע הליקנתרופיה. אם אתה מטפל בפצעיו של אחר בתוך שעה מהמגע עם גורמים מזהמים, גם הוא נהנה מיתרון לזריקות ההצלה נגד מחלות ונגעים.

גב אל גב
החל בדרגה 11, כאשר אתה נצמד בגבך אל גבו של בן ברית אחר, דבר לא יוכל לאגף אתכם. לחלופין, תוכל להילחם בגבך אל האש.
כל עוד אתה סמוך לבן ברית, כל ההתקפות נגדכם סובלות מחיסרון לגלגל ההתקפה. אם אתה סמוך למספר בני ברית, עליך לבחור רק אחד מהם בסוף תורך. כל עוד אתם סמוכים ועד סוף תורך הבא, שניכם נהנים מההגנה.
לחלופין, כל עוד אתה סמוך למקור אש בגודל בינוני לפחות, כל ההתקפות נגדך סובלות מחיסרון לגלגול ההתקפה - אלא אם הן מגיעות מתוך מקור האש שבאמצעותו אתה מתגונן.

שמיעה חדה
החל בדרגה 15, אם אתה מסוגל לשמוע, אתה יודע בדיוק כמה יצורים נמצאים בטווח 9 מטרים ממך, ומה גודלו של כל אחד מהם. אם יצור נסתר או בלתי נראה, אתה יודע על נוכחותו את גודלו, אבל לא יודע את מיקומו המדויק בתוך הטווח.
 
חזרה
Top