• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 פאת'פיינדר 2 - עוד מידע על חפצי קסם ועל רזוננס

אחד הדברים החדשים במהדורה השנייה של פאת'פיינדר זה רזוננס, או בעצם השקעת משאבים של הדמויות כיצד להפעיל חפצי קסם.
בבלוג הראשון http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkvl?Trinkets-and-Treasures מוסבר על הפעלת חפצי הקסם, לפחות כאלו שהם לא אוטומטיים, בדומה למהדורות אחרות, חלק מהחפצים דורשים "השקעה" או "הפעלה". לכל דמות יש כמות נקודות רזוננס השווה לדרגה ומתאם הכריזמה (יאי, כריזמה זה תכונה "שווה" :p )
ההגיון מאחורי השינוי מוסבר בבלוג בפירוט, אבל בגדול זה מיועד לפשט את המעקב אחרי חפצים (למשל במקום מטענים של מטה, זה פשוט שימוש בנקודות רזוננס) ובמקביל גם למנוע פאואר גיימרס מלצבור הרבה חפצים חלשים ולהשתמש בהם.
בסך הכל זה נראה מעניין, אבל חייבים לשחק בזה לראות אם זה יעבוד. שווה לראות את דוגמות חפצי הקסם בקישור, אהבתי למשל את גלימת האלפים שיותר מעניינת ממהדורות אחרות.

הבלוג השני הוא על כלי נשק, ששם גם יש שינוי משמעותי גדול. קודם כל, יש עכשיו גם רמות לציוד, אם פעם היה רגיל ו Masterwork, היום יש רמות של Expert, Master וכך הלאה שמגבילים את העוצמה של הנשק. מה זה עוצמה? זה דומה למתאם של פעם, אבל יותר. מעכשיו התוסף לנזק זה עוד קוביות נזק, ולא פלוס קבוע... מעבר לכך, הנושא של יכולות הרבה יותר מסודר - ולמעשה מיוצג פלאפית בידי רונות שחקוקות על הנשק/ציוד (ואף ניתנות להעברה)
http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkvw?Potency-and-Potions

שינוי משמעותי נוסף, אם אני מבין נכון, הוא ששריון קסום גם מתגבר הצלות!
לפי כל הרמזים, אין ספק שחפצי קסם זה אחד המהפכות הגדולות של פאת'פיינדר 2. אם דברים אחרים ממש דומים למהדורה הראשונה, זה אחד הדברים השונים מקצה לקצה. עכשיו השאלה האם זה גם יותר טוב :)
 
אין קשר בעיניי בין פשטות לבין האם הנזק הוא תוסף קבוע או גלגול קוביה. זה יותר נוגע לאקראיות. פשטות יותר מתבטאת בעיניי שאין הרבה תת-מכאניקות שונות ומוזרות אחת מהשנייה, או שיש ריבוי של מצבים ותנאים שיכולים להתרחש. וכאן דווקא בהחלט נראה שפאת'פיינדר 2 מנסה לפשט את השיטה בכך שהכל הופך לאחיד יותר מבחינה מכאנית.
 
אני חושב שכדאי להבדיל בין פישוט ובין ייעול. פישוט זה להפוך את המכלול לקל וזורם יותר על ידי הורדת כל מיני חלקים, מה שאומר שאתה נפטר מבלגן אבל גם מאבד עומק. ייעול זה נסיון להפוך את המכלול לזורם בלי לאבד עומק, להיפטר רק מהחלקים שלא מוסיפים שום דבר. הוא מוגבל וקשה יותר מפישוט, אבל הוא שומר על העומק של המקור.

מו"ד 5, למשל, פישטה את מו"ד 3.5 (לפחות לפי ההרגשה שלי). המשחק הרבה יותר זורם, אבל הם איבדו הרבה מאוד עומק מכאני. פאת'פיינדר, לעומתה, ניסתה לייעל את 3.5, לא לפשט. לעשות שינויים שישמרו על התחושה והעומק של המקור אבל יעבדו טוב יותר, כמו לאחד את כל התמרונים הקרביים לשני ערכים, או להיפטר מכל הבלגן של מקצועות מועדפים ומיומנויות מקצוע. חוץ מזה הם הביאו כמה רעיונות חדשים כמו אבטיפוסים ועוד כל מיני מערכות, אבל תמיד נזהרו רק להוסיף, לא לגרוע.
אני חושב שבפאת'פיינדר 2 הם מנסים לפרק ולבנות מחדש את השיטה ברמה עמוקה יותר, בתקווה שהם יוכלו להיפטר מיותר תסכול, להוסיף יותר מגניבות וכל זה תוך שמירה על תחושה דומה במידת האפשר.

כל עניין הרזוננס יעזור להם לשמור על איזון בצורה קלה יותר ולכן ישחרר אותם לעשות כל מיני דברים מגניבים עם חפצ"קים. שזה רעיון טוב, עקרונית, אבל יכול להיות שהביצוע הזה ישנה מדי את התחושה של המשחק.
 
חזרה
Top