• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

כתיבת הרפתקה

A

Anonymous

Guest
יש איזשהו מדריך לכתיבת הרפתקה? (מוד 4 אם זה משנה)
חיפשתי ולא מצאתי... וגם אם אין, יש אחד של בניית התקלויות? אני זוכר שיש באחד הספרים אבל אין לי אותם...
 
במדריך לשה''ם. אין לי את הספר מולי אז אני לא יכול לומר את העמודים המדויקים. ואל תשתמש במכשיר המפלצות הראשון, הוא לא טוב. המפלצות חלשות מדי.
הערת שוליים - אני ממש אוהב את המדריך לשה''ם של 4, ונעזר בו בכל המהדורות.
 
יש אולי את זה לא בספר? כי אין לי אותו ואני לא קורא טוב באנגלית... ובקשר לבניית התקלויות יש את זה גם בספר? אני אשמח אם מישהו אפילו יצלם רק... אם יש את זה רק באנגלית אז תגידו
 
תחפש את הספר בחנויות כמו פריק בת''א והממלכה בהוד השרון. כמו כן אם אתה רוצה לקנות אותו ביד שניה יש כאן את פורום https://www.pundak.co.il/forums/forums/25. אתה יכול לפרסם בו הודעה.
ולצלם חלקים מהספר זה לא חוקי ולכן אסור כאן בפורום.
 
אין ממש מדריכים לבניית הרפתקאות, אני ממליץ לך להסתכל על הרפתקאות מוכנות ולהשוות. אתה יכול להוריד די הרבה הרפתקאות מוכנות למו"ד 4 מאתר הפונדק https://www.pundak.co.il/
מקסימום, אם אתה מרגיש שההרפתקה קשה או קלה מדי, תאלתר. אלתור היא מילת המפתח במשחקי תפקידים.

בנוגע לבניית התקלויות, יש על זה פרק שלם במדריך לשה"מ (פרק 4). כיוון שאין לך את הספר (מה שחבל, אבל לא נורא) אני אתקצר.
אם יש 4 דמויות, אז התקלות בדרגת החבורה תהיה כנגד 4 מפלצות באותה דרגה (כשחפ"ש נחשב כרבע מפלצת, עלית נחשבת כ2 מפלצות, ובכירה נחשבת כ4 מפלצות).
עדיף לא ליצור התקלויות מעל 3 דרגות מדרגת החבורה, אבל כן מומלץ לגוון- פעם התקלות קלה יותר, פעם קשה יותר, וכו'.
כמו כן, תמיד מומלץ להפוך את ההתקלות למגניבה. בדרך כלל- עם תוואי שטח. נגיד זרם שדמות שמתחילה את התור שלו בה מוחלקת 3 משבצות לכיוון מסוים, או עצים שחוסמים קו השפעה והסתערויות... תגוון, תחשוב על רעיונות מגניבים, ומקסימום תחליש או תחזק אותם במהלך המשחק.
זה הבסיס. יש במדריך לשה"מ כמה תבניות התקלות שמדברות על איזה סוגי מפלצות (חייל, אורב, מתגושש...) מתאימים יחד וכך הלאה, אבל זה לא קריטי. פשוט תנסה שיהיו כמה סוגי מפלצות שונים בכל התקלות, ותחשוב על איך המפלצות הללו יעבדו יחד.
 
כעיקרון, יש חוקים לכך במדריך לשהם. מכיוון שאין לך אותו, והם ממילא די מסורבלים, הכל נעוץ במילת המפתח הבאה-תיאור. נניח שאתה רוצה שהשחקנים ילחמו נגד דרקון אדום, אבל הם חלשים מדי. במקום לוותר על הרעיון או להתחיל להסתבך עם נתוני המפלצות, קח יצור בגודל דומה עם התקפות מספיק דומות (לצורך הדוגמה, דרקון חלש יותר, אבל יכול להיות כל יצור בגודל המתאים עם לפחות התקפת קפא"פ אחת, מעוף, והתקפה לטווח), ותתאר אותו בתור דרקון אדום. מאחר שאני נוהג להריץ בעולמות מערכה אישיים, במרבית המקרים אין במגדיר המפלצות בדיוק את המפלצת שאני רוצה. אבל מפלצות הן בסופו של דבר פסקאות נתונים עם סיפור, ואת הסיפור הרבה יותר קל לשנות מאשר את הנתונים.
 
ItayElf אמר/ה:
ואיך מורידים או מעלים מפלצות בדרגות? ומה מורידים או מעלים? (נק"פ, נזק, התקפות)
לא כזה מסובך, למרות שזה עבודה שחורה וטיפה מעצבנת.
אתה פשוט מעלה את תוספי ההתקפה וההגנות ב1 על כל דרגה שאתה מוסיף.
על כל 2 דרגות שאתה מוסיף, אתה מגדיל את תוספי הנזק ב1.
כמו גם היא מקבלת נק"פ נוסף לפי הרשימה הבאה:
  • מתגושש, חייל ורכז מקבלים 8 נקודות פגיעה נוספות על כל דרגה.
  • בריון מקבל 10 נקודות פגיעה נוספות על כל דרגה.
  • אורב וארטילריה מקבלים 6 נקודות פגיעה נוספות על כל דרגה.
  • עלית תסתכל על התפקיד שלה ותשווה לרשימה למעלה. תכפיל את המספר. חייל עלית יקבל 16 נק"פ נוסף על כל דרגה לדוגמה.
  • מפלצות בכירות הן מסובכות יותר, ותאלץ לחשב את הנק"פ שלהן מחדש לפי הנוסחא הבאה: (דרגה*8)+1+ערך חוסן. לאחר מכן, תכפיל את התוצאה ב4 אם היא בדרגה 10 ומטה, או ב5 אם היא בדרגה 11 ומעלה.
בהורדת דרגות, ההפך המוחלט.
שים לב שלא מומלץ להעלות או להוריד מפלצת ביותר מ5 דרגות לכל כיוון.
 
כבר הוזכר איך מחשבים נזק. 2 רמות שונות לנקודת נזק אחת.
הבעיה בעסק הזה היא שיש מפלצות עם הרבה התקפות חלשות, המפלצות עם מעט התקפות חזקות, לכן כלל שרירותי כזה לא תמיד טוב. בכל אופן, גם אם משתמשים בו בעקביות, הוא לא מזיק לדעתי, כי חלק מהמפלצות יתחזקו יותר מהראוי וחלק פחות מהראוי, ככה שיצא מאוזן בסופו של דבר.
 
לדרגות הגבוהות אכן קיים קושי בתיבת הרפתקאות, מכיוון שיש להן יותר לחשים שעלולים להפריע למהלך ההרפתקה המתוכנן.
אתה שם להם חומה, והם צריכים לשאת ולתת עם אגודת הסוחרים כדי שיבריחו אותם בתוך העגלות שלהם - טיפוס עכביש.
אתה שם להם תהום, והם צריכים לקחת את הדרך העוקפת בה חי הדרואיד החכם שיספר להם איך להביס את מלך הטרולים - תעופה.
אתה מתכנן להם מסע ארוך ומייגע למאורת הדרקון - והם פשוט משתגרים לשם.
כשלדמויות יש יותר אפשרויות, צריך להתכונן יותר.
 
חזרה
Top