• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מקצועות "תוצרת בית" הנפוצים ביותר

לא, אין לי סטטיסטיקה מסודרת, אלא רק התרשמות ממה שנתקלתי בו לאורך שנים.
לצד המקצועות הגנריים והמוכרים, אנשים תמיד כתבו מקצועות תוצרת בית למו"ד. במהדורות הישנות זה היה קשה יותר ודרש יותר עבודה, אבל במהדורות החדשות זה קל יותר.
לחלק גדול מהמקצועות ה"בייתיים" הייתה בשלב כזה או אחר מקבילה רשמית בספרי הכללים וההרחבות, אבל אנשים עדיין כתבו אותם - או כי לא היה להם את ספר ההרחבה הרלוונטי (מאורע נפוץ בישראל שלפני עידן הקניות באינטרנט), או כי הם שיחקו במהדורה שבה המקצוע הזה שהופיע במהדורה ישנה יותר בוטל או קיבל גרסא שהם לא אהבו, או כי הם רצו לשכתב מקצוע קיים שיתאים יותר למשהו שהם ראו בסרט, ספר או קומיקס.

אז, מה לדעתי והערכתי מקצועות תוצרת הבית הנפוצים ביותר בכל הזמנים?

1) נינג'ה - בדרך כלל נכתב כשילוב של לוחם וגנב עם כל מיני קסמים.
2) פלדין רשע - היה קיים בחלק מהמהדורות, ושוכתב לאלה שלא היה קיים בהן.
3) מתנקש - היה קיים במוד"מ1 אבל לא במוד"מ2 (מלבד קיט לגנב שהיה מוגבל יחסית) מה שהוליד הרבה גרסאות ביתיות.
4) קוסם קרבי - במהדורות ישנות קוסמים היו מאוד מוגבלים ביכולת השימוש בנשק ושריון והיו מי שחיפשו לעקוף את זה.

כמה מאלה אני כתבתי למו"ד מתישהו?
אמממ... אני ועוד איזה שחקן שלי כתבנו מקצוע של נינג'ה עוד למו"ד בקופסאות - הוא היה מבוסס בערך על התבנית של האלף (1ק6 נק"פ לדרגה, הרבה נק"נ, נתקע בדרגה 10) והיו לו כמה כוחות וקסמים טיפשיים שאני לא ממש זוכר - נראה לי שהיה לו לחש של "כדור מים" או משהו הזוי דומה.

מתנקש - במוד"מ2 עשיתי דב"ש של מתנקש על בסיס כמה שינויים שהכנסתי בקיט לא מאוזן במיוחד בשם "צל" מהמדריך השלם לדמויי-אנוש. זה לא באמת היה לכתוב מקצוע חדש תוצרת בית אלא יותר שיפצור של התאמת מקצוע מספר הרחבה.

קוסם קרבי - לא בדיוק אבל בערך. עוד כשהנחיתי מו"ד בקופסאות כתבתי מקצוע של "טמפלר" שהיה יכול ללבוש שריון שרשראות אבל לא לוחות, להשתמש בכל כלי הנשק ולהטיל כל מיני לחשים לא מאוזנים שהמצאתי בשבילו - הרשימה כללה לחשים טיפשיים כמו "קיפצוצים" (קפיצות לגובה ולרוחק באופן בלתי נשלט כמעט), לחשים קטלניים מידי אבל עדיין טיפשיים כמו "סמוכטה" (הטמפלר יורק עליך, הסמוכטה הופכת לריר ירוק, שבמו"ד בקופסאות היה הורג די מהר כל יצור חי והופכו לריר גם) או עוצמתיים בצורה בלתי-מאוזנת בעליל כמו "צבא המוות" (מקים המון אל-מתים בבת אחת) או "החרבת מצודה" (וריאנט מוזר של רעידת אדמה שעובד רק על בניינים). את הטמפלר נתתי לאיזה בחור מהקבוצה לשחק ומהר למדי התחרטתי על זה.

ואצלכם?
 
האמת שלא ממש יצא לי לעצב כאלה, ומעניין לציין שלדעתי את כל מה שאמרת כאן יש במהדורה 4 (נינג'ה כמוציא להורג, מתנקש כמתנקש, או להפך, מה שלדעתכם יותר מתאים, פלאדין רשע - יש כרגע עץ על זה, וקוסם קרבי גם כנציב מופת וגם swordmage).
כששיחקתי עם חברים במהדורה 4 (ההגדרה של זה כ"מהדורה" היא נתונה לויכוח, מאחר וחצי מזה היה ג'יבריש שמישהו החליט שמסתדר עם הפעולה הזאת וכולם הסכימו שהוא דובר אמת וזה יותר פשוט מאחר להתחיל ולהתעסק עם ספר החוקים, שאני חושב שרק אחד מאיתנו, פחות או יותר, טרח לקרוא), באיזשהו שלב הייתי נקרומנסר (מקצוע מומצא, לא הדבר המעפן מhots), שלא היה מאוזן בעליל, ולאחר מכן החלטנו שאני אהפוך לרוכב דרקונים, לאחר שמיציתי את הנקרומנסר, מה שגרם לי כדמות דרגה 2 להיות עם קואטל (כבר ציינתי שלא ממש הבנו איך המשחק עובד?).

בכל מקרה, אל תזלזל בכדור מים! לwater drake מהספר מפלצות של דארק סאן יוצר כאלה, ועם שימוש נכון זה יעיל להחריד כנגד שחקנים מעצבנים!
 
"נקרומנסר" כמקצוע שעומד בפני עצמו ולא רק התמחות של קוסם גם יצא לי לשמוע ולראות פה ושם, אבל פחות מהמקרים שתיארתי.

חוץ מהנינג'ה, המזרח הרחוק הביא מידי פעם גם לווריאנטים של סמוראי - כאלה היו גם בגרסאות רשמיות אבל עוד ממוד"מ1 ו-2.

לא חושב שזה היה נפוץ, אבל פעם כתבתי מקצוע ממש גרוע של ענק. במו"ד בקופסאות גזע היה מקצוע, אז החלטתי שם יש גמד וזוטון אז צריך להיות גם ענק. היו לו רק שש דרגות, הוא היה בגובה ארבעה מטרים, קיבל 1ק20 נק"פ לדרגה והשתמש בכלי נשק שעשו נזק כפול. חוץ מזה, הייתה לו תכונה מיוחדת של חוש ריח חד שהשתפר ככל שעלה בדרגות - בהשראת ה"פי פו פאו פאם, אני מריח דם אדם!" מג'ק והאפונים.
 
חזרה
Top