• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איזה אויבים אתם מעדיפים, אנושיים או מפלצתיים?

אני נמצא במערכה שהשה"ם מעדיף להשתמש באויבים אנושיים במקום מפלצות. באופן רגיל זה היה עשוי להיות משעמם מאוד אבל הוא דואג תמיד לבנות דמויות יחודיות או שהן משתמשות בטקטיקה מעניינת, זה תמיד משאיר אותי סקרן ועל קצות האצבעות.

לא יצא לי לשחק במערכה רגילה ונראה לי שהאויבים הפלצתיים היו רק 10% מהאויבים ורק אחוז אחד הייה אויבי בוס מפלצתיים.


מה אתם מעדיפים? אויבים מפלצתיים או אנושיים?
 
חד-משמעית יריבים אנושיים.
עד כדי כך שכתבתי פעם את הפתילפלצת הזה שכל כולו מוקדש לנתונים עבור לוחמים אנושיים מכל מיני תקופות בהיסטוריה, מקומות בעולם וגם ספרים בדיוניים לגמרי:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38012
 
בואו ונגדיר קודם מה זה "אנושי". אנושי זה אומר בן אדם. האם גמד הוא אנושי? האם קנטאור הוא אנושי? מה ההבדל בעצם בין מפלצת לבין אויב אנושי?
דרקון יכול להיות נבל טוב בעל מניעים ואג'נדה טובים באותה המידה כמו בן אדם.
אם השאלה היא אם עדיף יצורים תבוניים או לא תבוניים, אז אגיד שאין לי העדפה. לכל אחד מהם יש את השימוש שלו.

אם השאלה היא אם בני אדם או אל-אנושיים, אני חושב שזה תלוי מאוד בהרפתקה. אבל בני אדם (או שאר הגזעים התבוניים) פשוט מתאימים יותר כמשרתים שיכולים לפעול על דעת עצמם ולקדם את העלילה יחד עם האינטרסים של הנבל. למרות שהנבל עצמו לאו דווקא יהיה אנושי, כנראה שאשתמש יותר בבני אחד הגזעים התבוניים. אבל שוב, הם פשוט כלים נוחים יותר להרפתקאות שאני מריץ.
 
יריבים אנושיים מעניינים, או מפלצות תבוניות כבוסים/מיני-בוסים/אויבים חשובים. לא חשוב לי המראה האנושי, אלא המחשבה, המניע האמיתי וההגיוני והיכולת לדבר עם הדמויות ולעשות את הקרב מעניין.
כאויבים פשוטים, אני מעדיף לרוב מפלצות פשוטות, לא רק תבוניות, שנוצרו/נשלטות על ידי הבוס התבוני במטרה להגן על המבוך שלו/לשמור על משהו/לקטול את חבורת הגיבורים המעצבנים האלה.
כאן אני מעדיף מפלצות בעיקר כי יש להן מכאניקה מעניינת יותר, אם כי זה בעיקר תלוי באויב הראשי והפלאף שלו - ליץ' איום ישלח אל-מתים, נסיך שדים ישלח שדים ומלך מרושע ישלח חיילים אנושיים.
 
dragonitzan אמר/ה:
כאן אני מעדיף מפלצות בעיקר כי יש להן מכאניקה מעניינת יותר,

מצד שני, אפשר להוסיף מכניקה מעניינת גם ליצורים "בנאליים" - הדרגונים של רומח הדרקון הם בבסיסם "איש לטאה עם כנפיים לא מוצלחות" אבל יש לחלקם התקפות מיוחדות (רעל, לחשים) ולכולם כל מיני השפעות מעניינות שקורות כשהורגים אותם (מתאבנים, מתפוצצים, נמסים לחומצה).

באותה מידה אתה יכול לקחת שודד רגיל ולתת לו כמה קסמים, במינימום.
 
אין לי העדפה ספיציפית.
אם תיצור אויבים אנושיים מעניינים במצבים שונים, זה יהיה מהנה.
אם תחזור שוב ושוב על אותן מפלצות מגניבות הן יתחילו לשעמם.
המנחה יכול לעשות כרצונו. אם הוא יעבוד טוב זה יהיה מגניב, אם הוא יעבוד גרוע זה ישמים את השחקנים.
 
כשאני אומר אנושיים אני מתכוון שכאשר אתה נלחם בהם יש לך הרגשה שאתה נלחם נגד מקצוע ולא נגד גזע.

למשל כאשר אתה נלחם נגד דרו כוהן אתה מרגיש שאתה נלחם נגד כוהן. לעומת זאת כאשר אתה נלחם נגד מצליף מוח מכשף בדרך כלל הפן המודגש יותר הוא של מצליף מוח.
 
כשאתה נלחם מול אלף אפל לוחם תרגיש שתילחם מול לוחם, ואלף אפל אשף יתן הרגשה שונה, אבל אתה עדיין נלחם הצבאות האלפים האפלים של מנזוברנזן.
באותה המידה, מצליף מוח אביר טומאה יתן הרגשה שונה לחלוטין מצליף מוח פסיון או ממצליף מוח נזיר, אבל כל אלה הן מצליפי מוח.
 
ההתקלות הנחמדה מאוד שפרסמת פה לאחרונה https://www.pundak.co.il/forums/threads/40119 בהחלט נתנה לי השראה, ולא צריך בהרכרח להוסיף לאורקים מאפיינים קסומים. לפעמים גם סתם שינוי קוסמטי יספיק, (ולהסתנן למבצר אורקי הוא משימה מרתקת בפני עצמה, כשאתה צריך לחסל כמויות אורקים שעולות עליך מספרית עשרות מונים :D) ויכולת מיוחדת מדי פעם יכולה להוסיף המון.
 
dragonian אמר/ה:
אישית, כשאני משחק בעולם פנטזיה אני מעדיף להנות מאלמנט הפנטזיה עד כמה שהמערכה מאפשרת לי.

בני אנוש אני פוגש יותר מדי ביום יום. חח.
??? o_O
כן, גם לי יצא להרוג לאחרונה יותר מדי אנשים ולהרוס את התכניות המרושעות שלהם להשתלט על העולם... ;)
אז תן להם מאפייני פנטזיה כדי להדגיש את תחושת הפנטזיה. ד"א ברמות נמוכות כמעט תמיד האויב העיקרי הוא דמויי אדם (וחיות) כי זה מה שיש לדרגות הנמוכות.
 
מפלצות, ללא ספק.

עזבו מניעים. מניעים זה מה שמפריד נבל בנאלי מנבל טוב. אבח כאויב? מפלצות הן אדירות הרבה יותר. הפעם ההיא שנתתי אגרוף לייטי מגניבה יותר מהפעם ההיא שנתתי אגרוף לאלף אפל גשש. להתאבק עם אורק זה מגניב והכול, אבל האם אי פעם התאבקת עם הידרה? והראש של המלך המרושע הרבה פחות מרשים על הקיר שלי (ומעלה הרבה יותר מבטים מוזרים) מאשר הראש של הדרקון האדום.

הרבה ממה שמבוכים ודרקונים נותנת לנו זה את האפשרות לחשוב בגדול, לעשות דברים מטורפים שאחרי זה אפילו לדמיין אותם מחדש זה מגניב. ובשבילי, אחת מהדרכים הכי כיפיות לעשות את זה היא עם מפלצת. עדיף ענקית.
 
העוג הברברי אמר/ה:
הרבה ממה שמבוכים ודרקונים נותנת לנו זה את האפשרות לחשוב בגדול

אני חושב שהחלק של בגדול מהווה כאן נקודה חשובה בעד מפלצות.
אם אני משתמש ביריבים אנושיים, אז יש משהו קצת פחות אמין באביר אחד עם 200 נק"פ שנלחם בחבורה שלמה. תחליף את האביר הזה בטרול דו ראשי ענק, הידרה או דיונון עצום ממדים - ופתאום הקרב של "יריב אחד נגד כל החבורה" "מצטלם" אמין יותר.
 
חזרה
Top