• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

היתקלות בארבעה אורקים שאהבתי למחזר כמה פעמים

כמו שהזכרתי כבר לא פעם בעבר, לפני שהיו פורומים וקבוצות פייסבוק, שחקני תפקידים יכלו לקבל מידע ורעיונות בעיקר ממגזינים, שבשנות התשעים הבולט שבהם היה WIZ (היו עוד כמה קצרי ימים כמו "המכשף האחרון", ומדורי משחקי תפקידים בעיתוני ילדים ונוער כמו "כולנו", "מעריב לנוער" ו"צ'ופר").

בעמודים האחוריים שלו, כלל WIZ קומיקס, שהתחלף מידי פעם ובדרך כלל נגמר כלשיוצריו נגמרו הרעיונות, הסבלנות או התקציב. הקומיקס הראשון בסדרה, שנקרא פשוט "מבוכים ודרקונים" (למרות שלפי קיומו של הלחש "פטיש רוחני" התייחס דווקא לדמויות מ"מבוכים ודרקונים מורחב") לא היה בדיוק יצירת מופת, אבל סצנה אחת בו מאוד עוררה בי השראה - חבורת ההרפתקנים (שמורכבת מזוטון גנב שנראה כמו אלביס, כוהנת אנושית שחורדינית ואלף בבגדי רובין-הוד עם קשת שדי ברור שהוא סייר) נתקלת בארבעה אורקים ואחרי חילופי דברים קצרים, מתחולל קרב.

מה מיוחד בזה? בזה בטח תשאלו. היתקלויות כגון זו קורות בכל מפגש של ילדים שמשחקים מו"ד בקצב של שש פעמים בשעה לפחות!
אז, מה שהשאיר עלי רושם עז כל כך, היה שהאורקים לא היו אחידים - כל אחד מהם לבוש אחרת ועם נשק אחר. טיפשי ככל שזה נשמע, האיור החובבני הזה פתח לי צוהר לעולם שלם של "התנתקות מהגנריות" - לא כל היריבים באותה קבוצת יריבים נראים אותו דבר גם אם כולם נמצאים תחת אותה כותרת באסופת המפלצות. ואם הם לא נראים אותו דבר בטח גם אין להם את אותן יכולות, אותו מניע ואותה אישיות!

את ארבעת האורקים הספציפיים האלה, מיחזרתי בתור כמה וכמה "היתקלות ראשונה" עבור חבורות שהנחיתי להן - וכשזה היה בעולמות ללא אורקים, החלפתי את האורקים באנשים עם לבוש וציוד זהה.

מצורף כאן האיור, שכולל את הארבעה. מאוחר יותר אולי אני אנסה לכתוב להם גם כמה גרסאות של נתונים למו"ד5 ואתם מוזמנים גם.
אם למישהו האיור לא נפתח או חסום לצפיה, אז ארבעת האורקים הם:

1) ככל הנראה ראש הכנופיה, עם רטיה על העין ומה שנראה כמו שריון חזה צהוב ומלוכלך מעור (או סתם חולצה מרופטת), שנושא חרב מעוקלת ומגן.
2) אורק שלובש שריון קשקשים (אם כי מגני הרגליים מזכירים שריון לוחות) ונושא גרזן קרב.
3) אורק בתחתוני עור בסגנון קונאן הברברי - הוא נמצא קצת מאחורה והפרספקטיבה לא משהו, אבל הוא כנראה גדול וחזק קצת יותר מהשאר. לא רואים איזה נשק יש לו וכך גם בהמשך הקומיקס (רואים אותו פוגע בסייר האלף בנשק ככל הנראה בעל להב אבל נשקו לא נראה לעין) - אני בדרך כלל חימשתי אותו בחרב ממזרית/ארוכה או אף חרב דו ידנית. אתם רשאים גם לקבוע שהוא נלחם בידיים ריקות.
4) אורק במכנסיים אדומים עם שלייקעס, שאוחז בחנית.

אורקים.jpg
 
זה מאוד תלוי ב"איפיון" של היריבים.
אם הם חלק מצבא מאורגן, אז הגיוני שתהיה שם סטנדרטיזציה - בעיקר אם זה נשק וציוד שמגיעים מאגר מרכזי - כל הלגיונרים למשל יראו אותו דבר.

אם מדובר בכנופיה או מיליציה, אז הנשק והציוד שלהם יתבססו על כל מה שהם הצליחו לגנוב/למצוא/לאלתר - בלי הרבה התאמה ובטח שבלי אופטימיזציה.
 
אפשר לטעות לשני הצדדים לדעתי. גם עולם בו כול דמות היא מישהו מיוחד יכול להיות מעייף מאוד, דבר שלמדתי לאחרונה בעצמי באחד ממשחקיי.

אבל זה באמת אחד מהדברים שהכי מתעלמים מהם. בעיקר במשחקים בהם יש התעסקות רחבה עם ״קבוצות״ מסיג זה, אני חושב שדווקא מגניב ברמות לחקור את ההבדלים בין הפרטים בקבוצה. לא כול חייל הוא עם המנטליות של רמבו, לא כול זומבי הוא גבר מת ורקוב בבגדים קרועים שממלמל ״Brains...״
 
מגניב, אשתמש בשיטה הזו אם מתישהו אריץ מ״ת אמיתי.
העוג הברברי אמר/ה:
לא כול זומבי הוא גבר מת ורקוב בבגדים קרועים שממלמל ״Brains...״
הזומבים הנורדיים (דרוֹאוּגר) היו אבות קדמונים שצאצאיהם שכחו מהם והם חזרו לנקום, והיו להם כוח מפחיד, גודל מפחיד ובהחלט רצון חופשי. ושום תיאבון למוחות.
 
העוג הברברי אמר/ה:
אפשר לטעות לשני הצדדים לדעתי. גם עולם בו כול דמות היא מישהו מיוחד יכול להיות מעייף מאוד, דבר שלמדתי לאחרונה בעצמי באחד ממשחקיי.

הפקטור הוא "האם זה מעניין" לאותו רגע במשחק - אבל יריבים עם "עיצוב אישי" גם עושים לך חשק להמשיך את השימוש בהם - למשל, אחד האורקים מההיתקלות הזו יכול לשרוד ולחזור בהמשך כדי לנקום - אולי אחרי שכרת ברית עם אויב אחר של הדמויות.

הח׳אן הטטרי אמר/ה:
הזומבים הנורדיים (דרוֹאוּגר) היו אבות קדמונים

מתים מהלכים מכל מיני סוגים קיימים בכל מיני מיתולוגיות. השם "זומבי" בכל מקרה, מקורו בפולקלור וודו כלשהו אם אני זוכר נכון.

חובב מוד אמר/ה:
אפשר למצוא את הקומיקס במקום כלשהו באינטרנט?

כן - זה בוויזים הראשונים במאגר המגזינים הישנים - כאן:
https://sites.google.com/site/abandonwaremagazines/magazines/wiz
 
וכמו שהבטחתי, נתונים למו"ד 5 לאורקים שבתמונה

אורק #1 - בעל הרטיה:
דמוי אדם בינוני (אורק), תוהו מרושע

דרג"ש: 15 (שריון עור, מגן, זריזות)
נק"פ 45 (6ק8 + 18)
תנועה: 30 רגל (9 מטר)

כוח: 15 (2+), זריזות 15 (2+), כושר 16 (3+), תבונה 13 (1+) חוכמה 11 (+0), כריזמה 14 (2+)
מיומנויות: איום 4+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10.
שפות: אורקית, מדוברת
דירוג אתגר: 2 (450 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, האורק יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה.
ראיית עומק גרועה: האורק בעל הרטייה סובל מחיסרון לגלגולי התקפה לטווחים מעל 30 רגל (9 מ')

פעולות:
ריבוי התקפות: האורק בעל הרטייה מסוגל לתקוף פעמיים בקפא"פ
חרב מעוקלת: 4+ לפגיעה, נזק 5 (1ק6 +2) חותך
חבטת מגן: 4+ לפגיעה נזק 4 (1ק4 + 2 ) מוחץ. יריב בגודל גדול או קטן יותר, צריך להצליח בגלגול הצלה: כוח בד"ק 12 או ליפול ולהשטח אפיים.
עין הרע (1/יום): כפעולת בונוס, האורק בעל הרטייה יכול לנעוץ מבט בעינו האחת ביריב אחד, ולגרום לו לחיסרון בגלגול הבא שהוא מבצע בתורו.

אורק #2 - גרזן ושריון קשקשים:
דמוי אדם בינוני (אורק), תוהו מרושע

דרג"ש: 15 (שריון קשקשים, זריזות)
נק"פ: 15 (2ק8 + 6)
תנועה: 30 רגל (9 מטר)

כוח: 16 (3+), זריזות 12 (1+), כושר 16 (3+), תבונה 10 (0+) חוכמה 11 (+0), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: איום 2+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10.
שפות: אורקית, מדוברת
דירוג אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, האורק יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה.
חסר זהירות: האורק בעל הגרזן סומך יותר מידי על ההגנה של השריון שלו ומתגאה בתוקפנותו. יש לו יתרון לגלגולי ההתקפה אבל לכל גלגול התקפה נגדו יש גם כן יתרון.

פעולות:
גרזן קרב: 5+ לפגיעה, נזק 7 (1ק8 + 3) חותך ביד אחת או 8 (1ק10 + 3) חותך בשתי ידיים.

אורק #3 - תחתוני עור וחרב דו-ידנית
דמוי אדם בינוני (אורק), תוהו מרושע

דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 42 (5ק8 + 20)
תנועה: 30 רגל (9 מטר)

כוח: 18 (4+), זריזות 12 (1+), כושר 18 (4+), תבונה 7 (2-) חוכמה 11 (+0), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: איום 2+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10.
שפות: אורקית, מדוברת
דירוג אתגר: 2 (450 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, האורק יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה.
תיאבון לאלימות: אם האורק המגודל הזה רואה שאחד מחבריו הרג יריב בקרב, הוא מסוגל כתגובה לבצע התקפה נוספת משלו.

פעולות:
ריבוי התקפות: האורק הזה מסוגל לתקוף פעמיים בחרב הדו-ידנית שלו.
חרב דו-ידנית: 6+ לפגיעה, נזק 11 (2ק6 + 4) חותך

אורק #4 - שלייקעס וחנית

דרג"ש: 11 (זריזות)
נק"פ: 15 (2ק8 + 6)
תנועה: 30 רגל (9 מטר)

כוח: 16 (3+), זריזות 12 (1+), כושר 16 (3+), תבונה 7 (2-) חוכמה 11 (+0), כריזמה 10 (0+)
מיומנויות: איום 2+
חושים: ראיית חושך לטווח 60 רגל (18 מ'), הבחנה פסיבית 10.
שפות: אורקית, מדוברת
דירוג אתגר: 1/2 (100 נק"נ)

אגרסיבי: כפעולת בונוס, האורק יכול לנוע במלוא קצב התנועה שלו לעבר יריב אותו הוא רואה.
הסתערות ונעיצה: אם האורק נע לפחות 10 רגל (3 מ') לעבר יריבו ופוגע עם החנית באותו תור בזמן שהוא אוחז בה בשתי ידיו, היריב סופג נזק נוסף של 4 (1ק8) דוקר. אם היריב הוא בגודל גדול ומטה, עליו להצליח בגלגול הצלה: כוח בד"ק 13 או להידחף למרחק 10 רגל (3 מ') ולהתשטח אפיים ארצה.

פעולות:
חנית: 5+ לפגיעה, נזק 6 (1ק6 + 3) דוקר ביד אחת או 7 (1ק8 + 3) דוקר בשתי ידיים.
 
העוג הברברי אמר/ה:
תיאבון לאלימות זו יכולת ממש אדירה, שלא חושב שיצא לי לראות בעבר.

יש יכולות דומות פחות-או-יותר, אבל חלק גדול מהן הוא אקטיבי - מפלצת שמסוגלת לגרום למפלצות אחרות מהסוג שלה לבצע התקפה נוספת כתגובה או כפעולת בונוס. כאן עשיתי את זה פסיבי.
 
בכנות,זה נשמע יותר מפריע ממגניב. זה אומר שכמנחה אני אצטרך להסתכל על 4 טבלאות נתונים שונות, ולזגזג ביניהן, במקום תיבה אחת. לא באמת רואה סיבה להכניס את ה"שוני" הזה לקראנץ', מספיק פשוט לתאר שהאורקים האלה נראים שונה או מחזיקים נשקים שונים.
 
Nextorl אמר/ה:
זה אומר שכמנחה אני אצטרך להסתכל על 4 טבלאות נתונים שונות

באותה מידה, תצטרך להסתכל על ארבע טבלאות שונות אם הדמויות יתקלו בשלושה גובלינים שרוכבים על וורגים, מונהגים על ידי גובלין בוס ומלווים בשאמאן.

מורכבות היא דבר מאט, אבל אם יש במשחק שלך יחסית מעט היתקלויות לחימה מידי סשן, כל אחת מהן יכולה לקבל תשומת לב ממוקדת ולקחת יותר זמן.
 
חזרה
Top