הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי אביעד » 03 מאי 2018, 23:56

נהדרת למשחקי פורום, אני מודה. אבל בבקשה אל תקראו לה מו''ד.
ליאור - אורקוס מהמגד''מ כן חלש. הוא קפא''פניק מובהק עם התקפה בודדת בסיבוב והילת נזק בנוסף. אבל אם אתה מתחיל לירות עליו מרחוק הוא גמור.
ח'אן - אני חוזר על זה שוב, בן אדם שמסתובב עם כלב בטבע זה הוא לא בהכרח סייר. אולי הוא לוחם עם כלב. אבל אדם עם כלב שקשור אליו בקסם - זה בהכרח סייר (או דרואיד)


סיירים שולטים!
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9875
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי liorgonen3 » 03 מאי 2018, 23:59

אביעד אתה מפספס את הנקודה שלי... אני לא עושה איתך עכשיו דין אם הוא חזק או לא, הוא פשוט היה האיום הכי גדול במו"ד 4 עד שיצאו ספרי ההרחבה ומגדרי המפלצות הנוספים, ועד לפני האררטה, סייר אלפי עם 2 חרבות כנראה היה יכול לעשות לו oneshot לבד. סוף דיון.

ח'אן- זה לאו דווקא זאב, זה יכול להיות חזיר, גמל, סוס,תרנגולת,תן,רעם או אפילו חתול. הרעיון הבסיסי שסייר במו"ד הוא מישהו שיצר קשר עמוק עם החייה שלו, היא הרבה יותר חכמה מחיות אחרות בגלל הקשר הזה, ומסוכנת הרבה יותר.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 8891
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
תשובות: 55
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי Nextorl » 04 מאי 2018, 00:40

אביעד כתב:
03 מאי 2018, 23:56
נהדרת למשחקי פורום, אני מודה. אבל בבקשה אל תקראו לה מו''ד.
כאילו, אתה מנסה להתחיל מלחמת מהדורות בכוח? נו באמת. רשום על הכריכה במפורש "מבוכים ודרקונים". זה של מכשפי החוף, זה משחק תפקידים פנטסטי בסגנון ימי הביניים. אני לא יודע, זה נשמע לי בדיוק כמו ההגדרה של מו"ד.

באופן אישי, אני מאוד אוהב את רעיון הסייר. אני מסכים אבל שבמו"ד 5 הוא לא נעשה מי יודע מה, אבל הבנתי שפרסמו מעין עדכון שלו. הבעיה שלי עם הסייר ב3.5 וב5 תמיד הייתה שהוא כל כך situational, מבוסס על תוואי שטח מסוים או על אויבים מסוימים. זה די מעפן.
ב4 הוא היה נהדר, למרות שיש לו חסרון גדול- אין באמת שום סיבה להיות סייר קשת ולא סייר דו להבי, כי הדו-להבי יכול לעשות כל מה שהקשת עושה, וגם להלחם עם שתי חרבות כשבא לו.
מה שמאוד מעניין לדעתי דווקא, זה לא הסייר ה"רגיל" של 4, אלא הוריאציות השונות שלו.
בספר החוקים לשחקן השלישי, מוצג הseeker. מעין קשת מאגי, אבל אחד שקשור יותר לרוחות הטבע ולכוח הprimal מאשר לקסם מאגי. הוא סייר, והאמת שאני מאוד מחבב אותו- למרות שהוא מאוד חלש ביחס לשאר המקצועות כי הוא לא מקבל הרחבות.

ואסנשלז, שנקראת לעתים "4.5", מציגה גם היא שני סיירים.
הצייד הוא סייר קשת מגניב, שיכול גם להשתמש ברובה קשת בצורה נורמלית, והוא מאוד בעצם רכז, מה שאומר שהוא שולט בשדה הקרב. הוא יורה ומזיז יצורים, מאט אוטם, מפיל אותם, הוא ממש מגניב. חוץ מזה, הוא מקבל יכולת לעטות אספקטים של חיות. בעצם, עמידות שנותנות לו בונוסים מאוד ורסטילים ומגניבים.העכביש לדוגמה הופך אותו לקצת יותר נוכל, עם בונוסים להתגנבות ולטיפוס, ובונוס נזק אם יש לו יתרון קרבי על המטרה. זאב הלהקה נהדר אם הוא צריך להכנס לקפאפ פתאום, והנחש או הlynx מושלמים כדי להתרחק מקפאפ.
חוץ מזה, יש לו גם יכולות תכלית נהדרות בשם knacks,בעצם אמפתיה לחיות, או חיפוש עקבות טוב, ושאר דברים. זה ממש נותן לו flavor.

הגשש לעומתו, הוא סער. כלומר הוא מתמקד בלעשות נזק עם שני נשקים, למרות שבניגוד לסייר הדו-להבי המקורי, הנשק המשני שלו צריך להיות... ובכן, משני. מה שאומר חרב קצרה וארוכה, ולא 2 ארוכות. גם הוא מקבל את הknacks ואת האספקטים, גם אם אצלו הם קצת שונים (במקום הlynx יש לו ראם שנותן בונוסים להסתערויות לדוגמה).

בקיצור, מה שמו"ד 4 עשתה טוב עם הסייר לדעתי, בניגוד ל3.5 או ל5, זה הורסטיליות שלו. הוא כבר לא מבוסס מצב. הוא יכול להתאים את עצמו למצב. וכמו שמישהו אמר פעם:
It Is Not the Strongest of the Species that Survives But the Most Adaptable
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
גאלאן
הודעות: 6220
הצטרף: 07 נובמבר 2008, 10:12
תשובות: 27
מיקום: מחכה שהומה יתחפף לי מהטירה

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי גאלאן » 04 מאי 2018, 01:03

אני מסכים עם נקסטורל שהביצוע של הסייר ב4\אסנשלז משמעותית טוב יותר מ3.5. הבעיה שלו בעיניי היא פחות חוזק (כי הסייר יכול להיות מועיל מאוד לחבורה, עם הרבה נקודות מיומנות, לחשים וחיה מלווה) ויותר יצירת דינמיקה בעייתית בין המנחה לשחקנים - מעט מידי אויבים מועדפים, והמנחה "עושה דווקא". יותר מידי, והמנחה "עוזר לשחקן מסוים". כמובן שהפתרון לזה הוא נתינת אמון במנחה (ושמירה על האמון הזה) - אבל מקצוע שבבסיסו יכול לגרום לכעס ופגיעה בדינמיקה הקבוצתית כנראה היה יכול להבנות טוב יותר. לדעתי הגשש של 3.5 הוא גרסה טובה יותר, למרות שהוא אולי דומה מידי לנוכל בשביל להיקרא גרסה של סייר.

לעומתו, הסייר של 4 בגדול היה כיף. הוא כן היה קצת יותר מידי ממוקד קרב לטעמי (הכשרה בטבע מכסה הרבה מהדרישות של הסייר, אבל לא הייתי אומר שאת כולן), אבל הצייד היה גם סבבה מהבחינה הזאת. אף פעם לא שיחקתי את הסייר של 5 אז אין לי הערות עליו
אסיד כתב:אתה לא יכול להגיד לשחקנים לבחור בין 3 אופציות ולצפות שזה יקרה לפני שהם ידעו איך קוראים לברמן המקומי ומה מידת הנעליים של ראש העיר
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4455
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 04 מאי 2018, 09:17

כשאני חושב על זה, יכולת ה"אויב המועדף" של הסייר במוד"מ1 הייתה העוצמתית ביותר והמגוונת ביותר מהמקבילות שלה במהדורות המאוחרות. הוא לא היה צריך לבחור אויב מועדף אחד, אלא קיבל את כל הגובלינואידים, תואמיהם ומיני הענקים, וההשפעה הייתה תוסף נזק שזהה לדרגה.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 9875
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12
תשובות: 31

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי liorgonen3 » 04 מאי 2018, 11:19

אני מניח שאיפשהו, בעבר היה מאוד פשוט להתמודד עם אויב מועדף, כל האויבים היו אורקים,גובלנים,עוגים,ואולי אל מתים פה ושם, בגג חיות או משהו. וסייר פשוט היה יודע מה הוא צריך לבחור בהתאם לסיפור הרקע של המשחק או משהו. אבל אז יצאו כל ספרי ההרחבה שכללו מאות יצורים חדשים, וזה הפך למבולגן.

האמת שבמבט נוסף, אויב מועדף נראה כמו גלגלי עזר לדרגות נמוכות, כי כשתתחיל להילחם בחוצנים ודרקונים, אתה כנראה תהיה ברמה מספיק גבוה כדי להסתדר בלי הבונוס הזה.

בכל מקרה, ההרעיון של "ללמוד" אויב חדש נשמע הגיוני הרבה יותר. די תומך בו
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
המפקד האלמוני
הודעות: 4455
הצטרף: 27 מאי 2014, 21:25
תשובות: 7

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי המפקד האלמוני » 04 מאי 2018, 11:56

הכי הגיוני זה שהסייר מקבל את היתרונות של האויב המועדף מתוך נסיון. למשל - הוא נלחם הרבה בעוגים ואז הוא יודע לנצל את זה שיש להם הפרעות ריכוז ותנועות חדות מבלבלות אותם, ושהם מסתובבים במקום לאט יותר בגלל שהם כבדי-גוף ומסורבלים.

מצד שני, זה יכול להיות גם חלק מההכשרה שלו כסייר. סוג של "תודעת אויב" (תוד"א) - הסייר אולי לא ראה דרקון בחיים שלו עדיין, אבל הוא למד בעל פה מהסייר שאימן אותו את כל נקודות התורפה של הדרקונים - קשקשי השריון של הדרקון דקים יותר בחיבור של הכנף לגוף, הם רגישים מאוד לפגיעות בנחיריים שלהם וכו' - יום אחד הסייר הזה יפגוש דרקון, ואז הידע הזה יבוא לידי ביטוי.
إذا رأيت نيوب الليث بارزة فلا تظنن أن الليث يبتسم
סמל אישי של משתמש
אביעד
הודעות: 3158
הצטרף: 02 מרץ 2014, 11:21
תשובות: 46

הסייר של פעם והיום - מלהיט לסתם?

שליחה על ידי אביעד » 06 מאי 2018, 00:06

ליאור - מה שבאתי להגיד זה שלא רק סייר יכול לחסל את אורקוס לבד. כל דמות טווח יכולה. כמובן הסייר יכול לחסל אותו גם בקפא"פ ובזה אתה צודק.
מהדורה 4 בגדול ממוקדת קרב, ולכן הKNACKS של הצייד ושל הגשש היו שינוי מרענן וממש מגניב.
ד"א, יש בסל"ש נתיב מופת בשם צייד פרא, שנותן לסייר בונוס כנגד אויב מועדף, רק שהאויב מוגבל לחיה או לחיה קסומה. לא ממש אהבתי את הביטוי הזה של אויב מועדף ב4, אבל שיהיה.

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה