• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 עזרה בבחינת ההרפתקה הראשונה שלי [3.5] (קרנצ'ית בעיקר כרגע). שחקנים שלי לא להיכנס.

אני אוסיף את הפלף של העולם שלי באופן מורחב יותר במועד מאוחר יותר אחרי שאגמור לחשוב עליו באופן סופי.

חומרים בשימוש: ספרי הבסיס, המדריך השלם ללוחמה קדושה ומגיה וכמה מספרי WOW

הפלף על רגל אחת:
היבשה שבא מתרחש המשחק נמצאת כבר 3,000 שנה במאבק כוחות מתמיד, המאבק במצב כול כך גרוע שאנשים כבר לא יודעים את השם של המדינות/אמפריות הראשונות שהתחילו את הקרב מרוב הפעמים שמדינות התמוטטו נכבשו ונבנו מחדש כרגע יש 5 מדינות גדולות יחסית ויציבות בין הים הגועש של המלחמות האין סופיות שהצעירה מבינהם בת 150 שנה והזקנה בת 400 שנה, כל אחת מהם התבוססה באזור אחר על פני הארץ שמבוצר במחסומים טבעיים ובנתה שם את עיר הבירה שלה. אף אחת מהן לא קרובה במיוחד למרכז היבשה אבל כולן מחזיקות במאחזים שמתמעטים ככול שמתקרבים לדרום מזרח מרכז היבשה, דרום מזרח מרכז היבשה מוכר כ"הצלקת", שטח עצום שנהרס פעם אחר פעם ובו 5 המדינות מנהלות מאבקים באופן קבוע, במרכז "הצלקת" נמצא ים יחסית קטן שבמרחק גדול מהחוף שלו נמצאת חומת מים ענקית המכילה בתוכה אי גדול, האי כושף על ידי רוחות טבע/דרואידים בפרוץ המלחמה והתנתק מהעולם החיצון.

הדמות של השחקן (יש לי רק שחקן אחד והשאר הם דבש"ים) היא בן אנוש לוחם שמשתמש בכפפות שריון בלבד בתור נשק שסקרנית לגביי העולם החיצון, הדמות ורוב תושבי האי לא יודעים כמה רע המצב בחוץ (למרות שלאחרונה הוא קצת נרגע, הסבר מקיף על מבנה הארץ בקרוב). כול מה שהן יודעות שלפני 3,000 שנה הייתה מלחמה גדולה ומנהיגי האי החליטו להקים את חומת המים.

רמת הטכנולוגיה של האי היא ימי ביניים בעוד הרמה של העולם בחוץ היא של הרנסנס (רובים ותותחים נמצאים בשימוש צבאי נרחב על אף שלא כול חייל נושאה רובה, יש יחידות רובאים בנוסף ליחידות רגילות).
הדמויות נועדו למערכה קשה (תכונות של שלושת הקוביות הטובות מבין 5ק6 ותוסף +2 לכול תכונה).

דף דמות מצומצם של הדמויות:
אדוארד איסט (דמות שחקן)
גזע: בן אנוש
מקצוע: לוחם
מין: זכר
תכונות: כוח- 19 (4). זריזות- 17 (3). חוסן- 17 (3). תבונה- 14 (2). כריזמה- 15 (2). חוכמה - 16 (3).
הצלות: תגובה- 3 . רצון-3 . קשיחות -5 .
נקודות פגיע: 13
דרג"ש 17 (+3 זרז, +4 חולצת טבעות)
תוסף התקפה בסיסי: 1
נשקים: כפפת שריון +5 1ק3+4 או שני כפפות שריון +3 1ק4 +3.
כישרונות: לחימה בשני כלי נשק, מכה משופרת ללא נשק, נשק טבעי משופר (אגרוף).

לונה (דב"ש)
גזע: איש חתול (+2 זריזות -2 כוח, תוסף +1 לתגובה ותוסף +2 להסתתרות תנועה שקטה ואיזון)
מקצוע: קשת (כמו לוחם אבל גם תגובה וגם קשיחות הן הצלות טובות, 4 נקודות מיומנות במקום 2, קוביות פגיע ק8 במקום ק10, אין שליטה בשריונות כבדים ובינוניים*
מין: נקבה
תכונות: כוח- 12 (1). זריזות- 22 (6). חוסן-19 (4). תבונה-17 (3). כריזמה- 13 (1). חוכמה -16 (3).
הצלות: תגובה- 9 . רצון- 3 . קשיחות-6 .
נקודות פגיע: 12
דרג"ש: 16 (+6 זריזות)
תוסף התקפה בסיסי: 1
נשקים: רובה מוסקט גדול, תוסף התקפה +5 (-2 אחיזת קוף +6 זריזות +1 תוסף התקפה בסיסי) נזק: 3ק6 *3, טעינת סיבוב מלא, טווח 45 מטר.
או פגיון +1 1ק4 +1
כישרונות: שליטה בנשק אקזוטי (רובה מוסקט), אחיזת הקוף.

אלייס אלדריק (אשף, עדיין לא נוספו נתונים. דב"ש)
גזע:
מקצוע:
מין:
תכונות: כוח- (). זריזות- (). חוסן- (). תבונה- (). כריזמה- (). חוכמה - ().
הצלות: תגובה- . רצון- . קשיחות .
נקודות פגיע:
תוסף התקפה בסיסי:
נשקים:
כישרונות


ההרפתקה מתחילה כאשר הדמות הולכת על החוף ורואה 2 ספינות עוברות דרך חומת המים באופן בלתי אפשרי (בהמשך יתברר שמדובר בסדק שנפתח בחומה מסיבה לא ברורה ונסגר, הספינות מרוסקות למחצה בגלל שהסדק קצת נסגר עליהם ), הספינות מרוסקות באופן חלקי ובשלב הזה הם מחליפות אש תותחים שהורסת את אחת הספינות באופן סופי (אני שוקל לתת לכמה מחברי הצוות שלה לשרוד בתור אויבים עתידיים) הספינה השנייה מתפרקת ל4 חלקים שתיים מהם טובעים ושתיים מגיעים לנקודות שונות בחוף, אחת במרחק של חצי יום הליכה והשנייה במרחק של יום שלם של הליכה (שניהם לאותו כיוון מהשחקן).
אני סומך על כך שהשחקן ילך לחתיכה הראשונה של הספינה, כאשר הוא יתקרב מספיק הוא ישמע רעש נפץ חזק. בשלב הזה אני מניח שהוא ימהר לשם ויגיע באמצע קרב, על החוף ליד ההריסות שוכב בן אנוש מאולף בקרעי מדים (אלייס), לידו בתנוחת כריעה נמצאת אשת חתול חמושה ברובה בגודל ענק (לונה). מולם בחוף רצים לכיוונם שני כלבי דינגו (משתמשים בנתונים של כלב רכיבה).

בשלב הזה זורקים יוזמה, הכלבים יגיעו אל לונה ואלייס תוך שני סיבובים, אדוארד יכול להגיע למקום שהכלבים יגיעו עילו בתור הראשון גם הוא בתור הראשון, במידה והוא פועל אחרי הכלבים הוא יהיה יכול לבצעה הסתערות על אחד הכלבים, במידה והוא יפעל לפניהם ויחליט לעמוד בין הכלבים לטרפם אחד מהם יבצע הסתערות עליו והשני ימשיך לרוץ כרגיל במטרה לתקוף את לונה.
במידה והוא יחליט לא להתערב (לא סביר) הכלבים יסתערו על לונה ואלייס, כלב אחד יתקוף את לונה בעוד השני יתחיל לגרור את אלייס מהזירה.

לאחר שהכלבים יובסו אדוארד כנראה יתחיל לשאול את לונה מי הם וכולי, לונה תסרב לענות לא על השאלות חוץ משמה והשם של השותף שלה עד שהוא יעזור לה לרפואת את אלייס, אדוארד ישים לב בשלב הזה שהרגל שאלייס פצועה ומזוהמת.
בגלל שאין לאף אחת מהדמויות רמות במרפא הם יצטרכו לערוך חיפוש בניסיון למצוא פריט כול שהוא שיכול לעזור להם לרפואת את אלייס, במידה והם יצליחו בחיפוש כנגד ד"ק 15 הם יצליחו למצוא בקבוקון של שיקוי מרפא בתוך ארגז שבור למחצה, השיקוי ישפר את מצב הרגל אבל אלייס עדיין ישאר חסר הכרה.
במידה והם לא יצליחו למצוא את השיקוי הרגל תתחיל להסריח למחרת.
גם ללונה וגם לאדוארד אין תוסף במיומנות החיפוש אבל לכול אחד מהם יש תוסף +3 מתאם החוכמה שלהם.

בין אם הם הצליחו בחיפוש ובין אם לו הם יקימו מחנה בקוו החוף בגלל שהלילה כבר ירד.

למחרת בין אם הם הצליחו למצוא את השיקוי או לא (במצב הראשון אלייס רק מאולף ובשני הרגל שלא התחילה להסריח) אדוארד נזכר שיש במרחק של שעתיים הליכה מהחוף לתוך הג'ונגל של האי מג טרול בשם קרוקו (מהסוג של WOW) שמרפא אנשים תמורת שירותים שונים, לרוב אסיפת מרכיבים מהאי.
תמונה של טרול WOW
dd8070445c76fc6ebf374a723e3673df.jpg
במידה והם הצליחו למצוא את השיקוי הוא ישלך את לונה ואדוארד למצוק קטן בחוף שגדל עליו שורש אנגרי'ץ סגול.
במידה והם לא הוא ישלך אותם קודם על אתר מסוים ביער שמכיל פרח דרי'ץ צהוב.
הוא יסכים לתת לכול אחת מהדמויות ריפוי פצעים קלים מדרגת הטלה אחת (1ק6) בתחילת המשימות בניהם ובסופן.

במצוק יש קן של 2 הרפיות (מהסוג של WOW)
המצוק בגובה של 10 מטר (בגלל שהמהירות של הדמויות היא 9 מטר ידרש 3 בדיקות מוצלחות בשביל להגיע לפיסגה, אחרי 3 בדיקות מוצלחות תידרש פעולת תנועה אחת ללא בדיקה בשביל לצלוח את המטר וחצי האחרונים)
בנפילה מגובה 6 מטר סופגים 1ק6 נזק הכנעה בגלל החול שמרכך את הנפילה, מגובה 9 מטר סופגים 1ק6 נזק קטלני נוסף.
בבדיקת הבכנה בד"ק 15 הם שמים לב לקן, ב20 הם שמים לב לכך שמדובר בקן של הרפיה, בקן יש שתי הרפיות, אחת מהן ישנה והשניה ערה, הקן מספק מחסה כך שלא ניתן להבחין בהן.
ד"ק הטיפוס הוא 15, ללונה יש תוסף +5 של ולאדוארד תוסף של +6.

לונה תציע שאדוארד יטפס בזמן שהיא תשאר למטה ותספק חיפוי למקרה ומשהוא ישתבש, במידה ואדוארד יתעקש והיא לא הבינה שמדובר בקן של הרפיה היא תסכים לטפס איתו.

במידה ורק אדוארד מטפס יקרה אחד מהתסריטים הבאים:
1 אם אדוארד נופל מגובה 6 או 9 מטר ההרפיה מגלה את עצמה וצוחקת על אדוארד, היא תציאה לאדוארד עזרה בתמורה לבשר ותשלך את אדוארד ולונה למאחורי המצוק לצוד חיות ים (מה שיצור התקלות אקראית עם חייה ימית כול שהיא), היא תתן להם את השורש לאחר שהם יתנו לה את הבשר ולא תעיר את אחותה.
2 אדוארד מצליח לטפס, היא תערוב לו ליד שפת המצוק ותנסה להפיל אותו, לאחר מיכן יתחיל קרב, ההרפיה השניה תתעורר בסיבוב הראשון תזרוק יוזמה ותתחיל בסיבוב את תורה בסיבוב הבא.
במידה והיא הצליחה להפיל את אדוארד ההרפיה הראשונה תתמקד בלונה ותשאיר לאחותה לטפל באדוארד, לאחר שלונה תירה ברובה שלה (ויש סיכוי גדול שהיא תפגע אנושות באחת מההרפיות) ההרפיות יתמקדו בנסיון לחטוף את הרובה.
אם הן הצליחו לחטוף את הרובה ואף אחת מהן לא מעולפת או מתה הם יחזרו לצוק ויסכימו לפתוח במסה או מתן עם אותם תנאים כמו בתסריט הקודם אבל זה יהיה קשה יותר בגלל שלונה איבדה את הרובה שלה והן ידרשו כמוט כפולה של בשר (מה שידרוש 2 התקלויות אקראיות עם יצורים ימים.
במידה ואחת מהן מעולפת והשנייה הצליחה לחטוף את הרובה לונה תמהר להצמיד פגיון לגרון של המעולפת וההרפיה תסכים להחזיר את הרובה ותיתן להם את השורש.
במידה ואחת מהן מתה השנייה תיתקוף ללא הבכנה את מי שהרג אותה.
במידה ולונה לא תעבד את הרובה שלה והם יצליחו לקחת את אחת מהן כבת ערובה ההרפיה תסכים לוותר על רכושה והשורש.
במידה ושניהם יטפסו ההרפיה תעיר את אחותה והן ינסו להפיל את שניהם מהצוק, הן יחכו שאחד מהם יגיע לצוק ואחת מהן תנסה להפיל אותו בעוד השניה תתקוף את הדמות שעדיין לא הצליחה להגיע למעלה במטרה להפיל אותה.

ההרפיות עוטות צמידי זרוע וצמדי רגל על סכום כולל של 900 מטבעות זהב, כולל בתוכו את האוצר של כלבי הדינגו והתקלות פרח הדרי'ץ הצהוב (הסבר מהמשך מחר).

נתוני ההרפיה ותמונה
latest

הרפיה, דמוי אדם מפלצתי בינוני.
קוביות פגיעה: 2ק8 (9)
יוזמה: +1
מהירות: הליכה 10 רגל (2 משבצות), תעופה 80 רגל (16 משבצות, ממוצע)
דירוג שריון: 15 (+1 זרז +2 טבעי +2 עור)
תוסף התקפה בסיסי/היאבקות: 2/2
התקפה: תופר +2 (1ק3) או חנית הטלה +3 1ק6
התקפה מלאה: שתי טפרים +2 (1ק3) ופגיון -3 (1ק4).
תפוסה/הישג: משבצת אחת
התקפות מיוחדות: -
יכולות מיוחדות: ראיית חושך 60 רגל.
הצלות: קשיחות 0, רצון +4, תגובה+4.
תכונות: כוח 11 (0). זריזות 13 (+1). חוסן 10 (+1). תבונה 9 (-1). חוכמה 12 (+1). כריזמה 8 (-1)
מיומנויות: איום +5, האזנה+7, הבכנה +6.
דרוג אתגר: 1
אוצר: רגיל
נטיה: בדרך כלל תוהו רוע.

פרח הדריץ' הצהוב: כמו שאמרתי במידה והם לא ימצאו את שיקוי הריפוי מצב הרגל של אלייס יחמיר והם יקבלו משימה נוספת מקורורו של אסיפת פרחי דריץ' צהובים. פרחי הדריץ' גדלים מבגוון מקומות ביער ולא קשה למצוא אותם אם יודעים איפה לחפש. הבעיה היא שריח פרחי הדריץ' מושכים עליהם greil.
בקרחת יער שהוא שולח אותם עליה יש 3 greil ועוד grellkin(גרסה חזקה יותר של הgreil) אחד.
הם חשופים לעיין ולכן בסיר להניח שזו תהייה התקלות קלה יחסית (לונה תירה מאחור בעוד אדוארד יצמצם מרחק ויתקוף)

נתוני greil (וגם grellkin) + תמונה
300px-Grell.JPG



grell
פיה קטנה
קוביות פגיעה: 1ק6 (3)
יוזמה: +2
מהירות: 20 רגל (4 משבצות)
דירוג שריון: 16 (+1 גודל +2 זריזות +3 טבעי)
תוסף התקפה בסיסי/היאבקות: +0/-4
התקפה: טופר +3 (1ק4)
התקפה מלאה: טופר +3 (1ק4)
תפוסה/הישג: משבצת אחת
התקפות מיוחדות: -
יכולות מיוחדות: ראיית חושך חלשה.
הצלות: 0 קשיחות, +4 תגובה, +3 רצון.
תכונות: כוח 10, זריזות 14, קשיחות 11, תבונה 7, חוכמה 13, כריזמה 12.
דרוג אתגר: 1/3
אוצר: רגיל
נטיה: נטרלי.

grellkin
פיה קטנה
קוביות פגיעה: 3ק6 (13)
יוזמה: +2
מהירות: 20 רגל (4 משבצות)
דירוג שריון: 186 (+1 גודל +2 זריזות +5 טבעי)
תוסף התקפה בסיסי/היאבקות: +1/-2
התקפה: טופר +4 (1ק4 +1)
התקפה מלאה: טופר +4 (1ק4 +1)
תפוסה/הישג: משבצת אחת
התקפות מיוחדות: -
יכולות מיוחדות: ראיית חושך חלשה.
הצלות: 2 קשיחות, +5 תגובה, +5 רצון.
תכונות: כוח 30, זריזות 15, קשיחות 12, תבונה 8, חוכמה 14, כריזמה 13.
דרוג אתגר: 1
אוצר: רגיל
נטיה: נטרלי.

כאשר הם יאספו את כול החומרים קורוקו ירקח שיקוי שירפא את אלייס. אחרי שאלייס יתעורר הוא יספר לאדוארד שהם החלק מצבא של אחד הצדדים במלחמה שבחוץ ויספר לו שמלחמה כוללת מתרחשת אבל הוא ינסה להסתיר עד כמה המצב רע שם בחוץ.
אחרי שהוא יתרפא הוא ולונה ילכו לחתיכה השנייה של הספינה ויבקשו מאדוארד, המסע לספינה ומה שיקרה שם הם ההרפתקה הבאה.
 
זה לא רע, אבל אני מאוד נגד ליצור קו עלילה עד כדי כך... מוגדר. מה אם הוא יחליט אחרי שהוא הציל את הניצולים מחלק של אחד של הספינה, לפנות להציל את האנשים שבחלק השני, שבמרחק של יום הליכה? מה אם השחקן יירצה להתעניין יותר בקרוקו ואולי להציע לו את שירותיו בשביל לרפא את הדב"שים למצב מעולה?

ובעצם, יש כאן כמה דברים בבדיקות שקצת לא הגיוניים לי. הצלחה בבדיקה צריכה להוסיף משהו מעניין, אבל לא להיות התנאי שיקרה משהו מעניין- משהו מעניין תמיד צריך לקרות. אם הצוק כול כך קשה לטיפוס, יש סיכון שפשוט הדמויות ייכשלו ויתקעו שם, כי הן לא מסוגלות לטפס על הצוק, ואתה הנחת שהן יצליחו. אז אולי עדיף שתגיד משהו בסגנון "על הצוק יש הארפיות, אם הם מחליטים לעקוף את הצוק הם מוצאים נמרים" או משהו כזה, לא עלילה חקוקה בסלע. בנוסף, ההצלחה בבדיקה לא אמורה להיות התנאי להמשך. אם היא תנאי, לא צריכה להיות בדיקה, כי ההרפתקה תמיד חייבת להימשך.

אחד מהקטעים היותר כיפיים במשחקי יחיד הן אינטראקציות. כשחקן יחיד, כול מערכות היחסים במערכה ממוקדות מסביב לנקודה אחת, שהיא אתה. תשקיע באופי של הדב"שים שמסתובבים איתו, תכניס סצנות שהם מדברים עם השחקן, על דברים כמו "אני לא מאמין שהספינה התפוצצה, עכשיו איך אני אגיע לאחותי שבדרום" (מה שיכול לפתוח קו עלילה חדש לחלוטין) או אפילו תן להם דברים יותר אישיים כמו "אני מפחדת שאני לא אמצא את הדרך חזרה הביתה, והמחשבה הזו מפחידה אותי יותר מכול נמר או הרפיה". תחקור איך הדמות של השחקן מגיבה למצבים שונים, לאנשים שונים, ורגשות שונות. זה עצה שאני יכול לתת בתור אחד שמנחה משחק יחיד כבר בערך שנה וחצי- החלק של היכולת לחקור ולהתעמק בכול פרט קטן בדמות יחידה, זה אחד מהקטעים שהכי מוסיפים למשחק יחיד.

מקווה שיהיה מוצלח!
 
בהתחשב בתוסף הטיפוס של הדמות (+5) אדוארד יצטרך לזרוק 4 בשביל להיכשל וגם אז הוא יוכל לזרוק אקרובטיקה בשביל לרכך את הנפילה.

על פי העדות של לונה היא ואלייס הניצולים היחידים של הספינה, ומהאופי של הדמות (נטיה טובה ורצון אז לעזור+סקרנות על מה שקורה מחוץ לאי) אני לא חושב שסביר שזה יקרה, מה עוד שהדמות יודעת שאם היא לא תעזור לאלייס והוא ימות אין סיכוי שלונה תספר לו כלום.

ואני לא מבין את ההערה על הבדיקה, במידה ואתה מדבר על הטיפוס על המצוק הבדיקה קובעת את השתלשלות האירועים, ובגלל שזו בדיקה קלה יחסית ובעלת אפשרות חוזרת הם יצליחו לטפס על המצוק בסופו של דבר אם הם הרגו את ההרפיות (ויש קוו עלילה גם למקרה והוא נכשל וגם למקרה והוא לא).

בקשר לקוו עלילה מוגדר: בגלל שזו הרפתקה ראשונה אני נותן קוו עלילה מגודר יחסית בשביל להקל על השתלשלות האירועים, מה גם שהחלק השני של הספינה יהיה עיקר ההרפתקה הבאה ובדיקה מהירה שלו תגלה שמשהוא כבר הישתכן שם עם סימנים לקח שהרפתקן יחיד לא יוכל להביס את היצורים האלה.

קורוקו הוא דמות חוזרת שעומדת להופיע הרבה בהרפתקאות אבל הוא עובד לפי הסכם ברור של הבאת רכיבים בתמורה לשרות, מה שכן הוא יגלה עניין במידה וההצעה תעלה וזה ישמש כקרס עתידי.

את האינטראקציות בין הדמויות אני לא כותב בגלל שאני מעדיף לעשות את זה תוך כדי משחק בהתאם להשתלשלות האירועים, לונה תפתח עילו במהלך ההרפתקה והם ינהלו דיאלוגם בין האירועים, בעיקר בחניות הלילה.

אני בונה התנהגות של דמות על פי 3 קווים כלליים: 1 אופי 2 עבר 3 מטרה.

קצת רקע על לונה: לונה גדלה ברחובות העיר כיתומה ועברה התעללות די קשה (אנשי חתול לא העודים במיוחד) אלייס לקח אותו תחת חסותו כשהוא היה בן 17 והיא בת 14 (אלייס הציל אותה מבריונים שתקפו אותה), היא נאמנה מאוד לאלייס והיא תקריב את עצמה בשבילו בשמחה.
אלייס התגייס לצבא בגיל 18 והיא עקבה אחריו וסירבה לעזוב אותו, אלייס הצליח לדאוג שיציבו אותה איתו הודות ליכשרון הנדירה שלה ברובים וקשרי המשפחה שלו (עוד בהמשך).
זה העבר שלה על רגל אחת.
 
בעיקרון אפשר לראות שיש לך נטייה לנסות לשלוט באירועים כמה שאפשר, כמוני.
זו נטייה טובה ביסודה ( לדעתי) אבל צריך להקפיד שלא להשתלט על הדמות (ולצערי אני עוד לא מושלם בזה...)
אהבתי את הנתיב, אם כי לדעתי צריך לארגן את האזור כמו מבוך, כשיש חדר להרפיות, חדר לספינה, חדר לטרול, וכמובן זו מטאפורה, אלו פשוט מיקומים שונים.
ואני ממליץ לך לא לפתח אסטרטגיה קרבית מדויקת, זה קרב ואתה לא יודע מה באמת יקרה בו.
 
קרוקו הוא דמות מדליקה, בקשר לדב"שים הייתי נזהר שלא יהיו דומיננטיים מדי - בעיקר כי יש רק שחקן אחד ואתה לא רוצה שהוא ירגיש שהם מאפילים עליו.
שאלה, ראיתי שנתת סופר-תכונות לשחקן, אבל מדוע לא פשוט לקבוע שהוא מתחיל בדרגה 3 למשל ? דרגה 1 זה מרגיז ובייחוד בדמות בודדת אתה רגיש למזל של הקוביה. אם הוא יחטיא את הכלבים והם יפגעו בו, הוא פשוט יכול למות וזהו. בדרגה 3 ועם כמה חפצים מתכלים יש לו יותר יכולת בחירה.
 
אני רוצה להוסיף ש "אני סומך על השחקן שילך ל..." היא לא שיטה טובה, מניסיון, מה, גם שבאפשרות הספינות תוכל לעשות את זה גם הפוך, שבחלק הראשון של הספינה תתרחש ההרפתקה, ובחלק השני הוא יפגוש את הדב''שים, בהתאם לבחירתו.
 
נוסף החלק של הפרחים, מחר יעלו הנתונים של אלייס וההרפתקה השניה (שתהייה קצרה יחסית).
The oldman
אני נותן סופר תכונות בגלל שזו אמורה להיות מערכה קשה, אני גם לא אוהב להתחיל מדרגה גבוהה מאחד כי לדעתי זה פוגם בחוויה.
בקשר לסכנה של המוות: יש לי תוכנית מגירה לכול אחת מההתקלויות אם הן ישתבשו, בכלבים אלייס יתעורר לרגע יתיל לחש ואז יתעלף שוב, הgrell איטיים מאוד (4 משבצות) כך שהדמויות יוכלו לברוח במידה ומשהוא ישתבש.
ובהרפיה הם יצתרחו להרוג אחת מהן קודם (מה שכבריתן להם יתרון) ורק אז ההרפיה השניה תתעקש להרוג אותם).

בקשר דב"שים: בגלל שהוא הריץ לי הרפתקת יחיד עם דב"שים אני יודע כמה זמן מסך הוא מצפה שהדב"שים יקחו.
 
מעניין אותי מהי החוויה אליה אתה מכוון, שתיפגע מלהתחיל בדרגה גבוהה.

בנוסף, העניין הזה שאין משמעות להפסד בקרבות, די מעפן. ברגע שהשחקן יבין את זה (ואני מאמין שזה יקרה במהירות, כי כפפות שריון הם נשק חלש) זה עשוי ממש לפגוע בשאר הקרבות. זו מערכת יחיד, תן לדברים רעים לקרות. ״אם הוא בורח מהכלבים, אלייס מת״, ״אם הוא עוזב את ההרפיות, הן בעתיד יחזרו לרדוף אותו״, תן משמעות להפסד/ניצחון. אם הוא נלחם אבל לא משנה מה יקרה הוא יצא מנצח ולא נגרם שום דבר רע, אז למה בכלל לתת את האפשרות להפסיד?
 
אני הייתי מאוד נזהר בשימוש בדב״שים ״חיוניים להרפתקה״. זה לא משהו שאני אוהב, גם דב״שים יכולים למות- וזה צריך להיות אחד מהשיקולים העומדים מול השחקן. ״חסינות מוות״ למישהו זה לא כיף.
 
המלצה - אם אתה כותב הרפתקה לשימוש בקבוצה שלך ולא כהרפתקה מוכנה לכנס/מכירה/פרסום אז אל תנסה לכתוב את כל העלילה של ההרפתקה מראש, תשאיר הרבה אופציות פתוחות, ותכתוב את ההרפתקה באופן "טלסקופי", שמתפתח מתוך הבחירות של השחקן ומותאם אליהן.

למשל, כתבתי סצנה שבה הדמות של השחקנית שלי נתקלת בשלוש לוחמות שבדיוק התחילו לריב על משהו - היא יכלה להסתכל מהצד, לבחור לעזור לאחת מהן, להסתלק משם וכו', והנחת היסוד שלי הייתה שבסוף "רק אחת נשארת עומדת", כשלכל אחת מהלוחמות יש סיפור ואינטרסים משלה שישפיעו על המשך העלילה. אבל כמובן שזה נהיה מסובך יותר, כי הדמות שלה שכנעה אותן להפסיק לריב לפחות עד שכולן יגיעו ליעד המשותף שלהן בעיר נמל מסוימת.
 
עניין של תיאום ציפיות. אם ההרפתקה מתוכננת להיות מוסללת, זו לא אמורה להיות בעיה, רק צריך עדיין להיות פתוחים לרעיונות ומקוריות מצד השחקנים. אם ההרפתקה לא מתוכננת להיות כזו או לפחות השחקן לא מבין זאת, אין צורך לריב בתוך המשחק- זה רק ייצור משחק רע- צריך לעשות תיאום ציפיות.
 
תלוי כמה מוסללת. אין לי בעיה עם קצת הסללה, אבל אם אין לי השפעה לגבי תוצאות הפעולות שלי בגלל הסללה, אז די מהר ימאס לי מהמשחק.
אם המנחה רוצה אני יכול לפרוש עד הקטע שאין הסללה, והצעתי את זה פעם לאיזה מנחה.
 
פעם נוספת, תיאום ציפיות. לא תמיד לפעולות שלנו יש השפעה על העולם, לפעמים אנחנו פועלים על מנת להראות את ההשפעה על הדמות.

תחשוב על משחקים שמתחילים בכך שאנחנו רואים בסצנה הראשונה את המצב, ואז מבינים במשחק איך הגענו לשם. העלילה יכולה להיות מוסללת לחלוטין, וזו לא בעיה בבירור, לא בסוג המשחק הזה, כי זה משחק עם מוסכמות קצת שונות.
 
השאלה היא - אם יש במשחק קטע שאין לך שום החלטה לגבי מה שקורה - למה לך לשחק בו? שהמנחה יגיד לך מה קרה עד שיש לך בחירה ותמשיך לשחק משם.
כל המשחקים מתחילים ברגע שנגמרת ההסללה הטוטאלית. אחרי זה יכולה להיות הסללה, אבל זה כבר קשור בתיאום ציפיות כמו שאמרת.
 
חזרה
Top