• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 דרקונים ונתונים דו''נ 22 (נסיוני), התקפות נטענות (4)

הבהרה: זו גרסא ראשונית. אשמח להערות כיצד לאזן את הכוחות והכשרונות.

מילת מפתח טעינה: לפני השימוש בכוח ניתן לנצל פעולות כדי לטעון אותו על מנת להעצים את השפעת הכוח. כאשר אתה טוען את הכוח חלות עליך הגבלות מסוימות, וישנם תנאים להתחלת טעינת כוח. טעינת כוח מעוררת התקפה מזדמנת.

להבה מתגברת * התקפת אשף 1
יומי * אביזר, אש, טעינה, מאגי.
פעולה רגילה טווח 20
טעינה רגילה: ניתן לטעון את הכוח פעם אחת. טווח הכוח משתנה לאזור פרץ 1 בטווח 20, והמטרה לכל יצור בפרץ.
מטרה: יצור אחד
התקפה: תבונה נגד תגובה
פגיעה: 3ק6 + מתאם תבונה נזק אש.
החטאה: חצי נזק.

כדור אנרגיה עוקב * התקפת אשף 5
יומי * אביזר, אש/חומצה/ברק/קור טעינה, מאגיה.
פעולה רגילה טווח 20
טעינה רגילה: ניתן לטעון את הכוח פעם אחת. בטעינה ההתקפה המשנית מקבלת תוסף 4+ וגורמת חצי נזק בהחטאה.
מטרה: יצור אחד
התקפה: תבונה נגד תגובה
פגיעה: 3ק10 + מתאם תבונה נזק אש/חומצה/ברק/קור (נבחר בעת ההטלה)
החטאה: בתורך הבא, ללא פעולה, בצע התקפה משנית:
מטרה: אותה המטרה
התקפה: תבונה נגד תגובה
פגיעה: 3ק10 + מתאם תבונה נזק מהסוג שנבחר.

ערפול חושים * התקפת אשף 9
יומי * אביזר, אשליה, טעינה, מאגיה, תודעה.
פעולה רגילה אזור פרץ 1 בטווח 10
טעינה רגילה: ניתן לטעון את הכוח פעמיים. בטעינה ראשונה, שנה את שורת הפגיעה ל:"המטרה מואטת, מוחלשת, וסובלת ממחסר 2- לזריקות הצלה (הצלה לסיום כל ההשפעות)". בטעינה שנייה, שנה את שורת ההשפעה המשנית של הכוח בפגיעה ל:"המטרה מואטת וסובלת ממחסר 2- לזריקות הצלה (הצלה לסיום כל ההשפעות)".
מטרה: כל יצור בפרץ
התקפה: תבונה נגד רצון
פגיעה: המטרה מואטת ומוחלשת (הצלה לסיום כל ההשפעות)
השפעה משנית: המטרה מואטת (הצלה לסיום)
החטאה: המטרה מואטת (הצלה לסיום)
השפעה משנית: המטרה מואטת עד לסוף תורה הבא.

גרימת פצעים חמורים המונית * התקפת אשף 15
יומי * אביזר, טעינה, מאגיה, מוות.
פעולה רגילה אזור פרץ 2 בטווח 10
טעינה תנועה: ניתן לטעון את הכוח פעמיים. בכל טעינה קובית הנזק של הפגיעה עולה בצעד אחד. בטעינה השנייה הוסף השפעת לוואי לנזק המוות המתמשך: נזק מוות מתמשך 5 (הצלה לסיום).
מטרה: כל יצור בפרץ
התקפה: תבונה נגד קשיחות
פגיעה: 4ק6 + מתאם תבונה נזק מוות, ונזק מוות מתמשך 5 (הצלה לסיום).
החטאה: חצי נזק.

פיצוץ להבות * התקפת אשף 19
יומי * אביזר, אש, טעינה, מאגיה.
פעולה רגילה אזור פרץ 3 בטווח 20
טעינה רגילה: ניתן לטעון את הכוח 3 פעמים. בכל טעינה אתה סופג 1ק6 נזק אש, והכוח גורם בפגיעה 2ק6 נזק אש נוסף.
מטרה: כל יצור בפרץ
התקפה: תבונה נגד תגובה
פגיעה: 6ק6 + מתאם תבונה נזק אש.
החטאה: חצי נזק.

העצמת לחש
דרישות: מקור כוח מאגי
יתרון: אתה יכול לנצל פעולה רגילה לפני שימוש בכוח התקפה מאגי. קובית הנזק של הכוח גדלה בסיווג אחד על כל פעולה רגילה שאתה מנצל לפני הטלתו, עד לק12.
הגדלת לחש
דרישות: מקור כוח מאגי
יתרון: אתה יכול לנצל פעולה רגילה לפני שימוש בכוח התקפה מאגי בעל מילת תחום ההשפעה קרוב או אזור. תחום ההשפעה של הכוח גדל במשבצת אחת.
אצירת אנרגיה
דרישות: מקור כוח מאגי
יתרון: אתה יכול לנצל פעולה רגילה לפני שימוש בכוח התקפה מאגי. אתה סופג 1ק6 נזק, והכוח המאגי גורם קובית נזק נוספת בפגיעה, לכל פעולה רגילה שאתה מנצל וסופג נזק.

בהתחלה חשבתי על דרואיד שמנסה לרתום את אנרגיית הטבע כדי להעצים את הכוחות שלו, אבל חבשתי לנסות את זה על אשף כי אני מכיר אותו יותר טוב :D
 
קונספט מעניין, אבל פחות מה שהמהדורה מכוונת אליו, ומסיבה טובה. אלו כוחות שהייתי שוקל רק על אשף אפי (עם כוחות תכלית כמו עצירת זמן או כישרונות מתאימים) או במשחק עם הרבה נקודות פעולה. מה לעשות, לרוב כוח לפי רצון וכוח יומי רגיל שווים יותר מכוח יומי שלקח ממך 2 פעולות, ואם לא, זה צריך להיות כוח שבאמת שווה את זה.

עכשיו, האשף- גם במו"ד 4- שבור, אין צורך לשבור אותו יותר, ועם זאת- עדיין צריך לזכור את התפקיד שלו שכותבים כוחות בשבילו. להבה מתגברת הוא דוגמה טובה לזה. כוח שהסיבה היחידה לשים אותו על אשף היא שאחרי טעינה הוא הופך לכוח אזורי שסביר על אשפים (כנראה זדים) שממוקדים בכוחות מהסוג הזה. גם פיצוץ להבות וכדור אנרגיה עוקב- כוחות שכול מה שהם עושים זה נזק. זה לא משהו שצריך לשים על מקצוע שהתפקיד שלו זה רכז.

אני אציין בנוסף, שמאז העדכונים והארטות לאשף, כרגע צריך לקשר כול אחד מהכוחות שלו לאחת מהמסורות בשביל אשפים שבחרו במאפיינים של Mage. רוב הכוחות כאן הם ממסורת העוצמה, אבל חשוב לזכור את זה כשכותבים כוחות לאשף המודרני.

בנוסף, איפה שורות הרקע? כאילו, אני רואה רק נזק, ולכן גם כשאני מנסה לחשוב על דרכים להוסיף לכוחות האלו, אין לי מושג מה כי אני לא מבין מה ניסית ליצור כשכתבת אותם.

בכול מקרה, אני אתחיל לעבור כוח כוח ואראה.

להבה מתגברת: הכוח הזה הוא פשוט חלש לכוח יומי. אני משווה אותו לכוח Fountain of Flame מהספר Heroes of the Fallen Lands, שהוא גם כוח יומי מדרגה 1 לאשף, והכוח הרשמי חזק יותר מהכוח הזה בכול צורה אפשרית חוץ מאחת, וזו טווח. הוא דורש פעולה אחת ולא שתיים בשביל להשפיע על פרץ 1. הוא גורם יותר נזק (3ק8+תבונה), הכוח שלך יפגע גם בבני ברית בעוד הכוח הרשמי פוגע רק באויבים. שניהם מכוונים על תגובה, עושים נזק אש וחצי נזק בפספוס, והכוח הרשמי יוצר אזור בשטח הלחש שכול אויב שנכנס אליו או מסיים בו את תורו סופג 5 נזק.
היתרון היחיד של להבה מתגברת על הכוח הרשמי הוא שהטווח של להבה מתגברת הוא 20, בעוד של Fountain of Flame הוא 10.
הכוח הזה ממש חלש, ודורש שיפור. כך או כך.
עכשיו, הבעיה היותר רצינית של הכוח הזה הוא שהוא כוח של רק נזק. לא באמת כזה מתאים לאשף. לא שאין לו כוחות כאלו (כדור אש בדרגה 5 הוא דוגמה לכוח כזה), אבל רק נזק זה משהו שנראה כבר באלף התקפות לפני זה.

כדור אנרגיה עוקב: היתרון של הכוח הזה הוא הוורסיטליות שלו לפגוע באויב בדיוק ברגישות שלו, אבל זה כוח די גרוע למרות זאת. כוח שנותן לך ניסיון שני בו בתור הבא אם פספסת, ואם בזבזת 2 תורות/נקודת פעולה על להטיל אותו אתה תעשה נזק גם בפספוס וכנראה תפגע בהתקפה השנייה... די מעפן. אתה הולך לבזבז הרבה פעולות רגילות ללא השפעה, שכן ההתקפה המשנית דורשת ממך... לפספס, בסופו של דבר.
בסופו של דבר, לא שווה את הטעינה של עצמו, ואני מניח שזו התקפה... קצת יותר טובה ממקודם, גם אם אני מתקשה לראות אשפים שירצו בה.

ערפול חושים: מינוס להצלות הוא דווקא קונספט מגניב שאשפים בהחלט מחבבים, ומוחלש זה מצב לגמרי סבבה, במיוחד שהוא מגיע עם האטה בטוחה. אני מניח ש"השפעה משנית"=Aftereffect אגב. באסה שזה פוגע גם בבני ברית, מוריד מאוד מהכוח, אבל עדיין סבבה.
לא הבנתי למה מילת המפתח תודעה, זו מילת מפתח שיש לדברים שגורמים נזק, הכוח הזה לא גורם נזק.
זה דווקא הכוח הכי קרוב לשווה את זה שראיתי כאן. הייתי מוריד את הפגיעה בבני ברית ואולי גורם למטרות שנכשלו בהצלות לאחר טעינה לבצע התקפות כפעולה חופשית כנגד בני ברית סמוכים שלהם (עדיין מוחלשים, ככה שזה לא כזה מזעזע). זה ייצור כוח שנראה כמו גרסה מוחלשת של Symphony of the Dark Court, ומשם אני מניח שאפשר להוסיף לו עוד כמה שיפורים בשביל להפוך אותו לכוח השווה את הרמה שלו. חשוב לציין שהכוח שהשוויתי אליו הוא בין הכוחות החזקים של הדרגה, ככה שלא צריך להגיע לרמה המטורפת של הכוח ההוא.

גרימת פצעים חמורים המונית: פעם נוספת, כוח חלש. הוא עושה קצת יותר נזק מהכוח Soul Puppets (מהספר גיבורי הצל) רק עם שתי טעינות, ובעוד שהכוח הזה מביא נזק מתמשך (לא גבוה במיוחד), הכוח השני מביא השפעה של נטוע (הצלה לסיום) ואת האפשרות לנשלט (הצלה לסיום) אם אתה משתמש בו על אלמתים, והוא נחשב לאחד מהכוחות החלשים של הדרגה אגב, יש כמה וכמה לחשים שעוברים אותו- ואת הכוח הזה- בנזק. צריך לשפר את הכוח הזה בשביל שהוא יהיה שווה את הפעולות שצריך לבזבז עליו.

פיצוץ להבות: הכוח הזה למען האמת יכול להיות די סבבה בגלל שהוא גורם הרבה מאוד נזק באזור די גדול. ועם זאת, לטעון אותו שוב ושוב זה בזבוז של פעולות לדעתי, גם עם הכמות הזו של נזק. בסופו של דבר, בדרגה הזו התוסף שלך לנזק כאשף שמתמחה בפיצוצים הוא גבוה מ-7 (הממוצע של 2ק6, שזה מה שאתה מוסיף עם כול טעינה), ואתה יכול להשפיע על יותר אזורים עם יותר כוחות, ככה שאני חושב שאם אתה בודק את זה- עדיף לך להשתמש ב-3 כוחות לפי רצון ובכוח היומי הזה, במקום להשתמש בכוח היומי הזה עם טעינה של 3 תורות (שגורמת לך גם לספוג נזק, כחטא על פשע).


על הכישרונות אין לי הרבה מה לדבר. העצמת לחש חלש מידי, הגדלת לחש חזק מידי (אשפים חזקים מידי גם בלי עוד דרך להפוך את הכוחות שלהם לגיהינום על פני מפת מיניאטורות), אצירת לחש קצת יותר טוב מהעצמת לחש אבל עדיין חלש (תחשוב על זה, גם אם אתה מוסיף ק12, אתה מוסיף... 6.5 נזק בממוצע, וזה אמור להיות שווה לפעולה הרגילה שלך).

==
לסיכום, הקונספט הוא לא משהו שראינו מקודם במו"ד 4, הביצוע פשוט חלש מידי, ולא תואם לאופי התפקיד של רכז. לך פחות על נזק, לך לכיוון של השפעות- שם נמצא הכסף הגדול.
 
חזרה
Top