• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 2 הלוחם של פאת'פיינדר 2 - ואיך לבנות קוסם מניף חרב אמיתי

השלמתי פערים בסופ"ש וגיליתי שיצא בלוג מעניין באמצע שבוע של פאיזו על מקצוע הלוחם בפ'2: http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkm9?Fighter-Class-Preview
זה גם מהווה הצצה למבנה החדש של המקצועות בפ'2. אז יש גם יכולות שמשותפות לכל מי שלוקח את המקצוע, אצל הלוחם זה התקפות מזדמנות למשל.
מה שעוד מעניין בעיניי זו הצצה למכאניקה ה"אחודה" שעליהם הם מדברים - גילגולי התקפה ומיומנויות (ואולי עוד דברים) מבוצעים באותו אופן. כלומר אתה מגלגל תוסף ששווה לדרגה שלך, מתאם התכונה והמיומנות שלך. כך, הלוחם מקבל אפשרות להשתפר במיומנות שלו בקבוצות נשק שונות. זה טאץ' ריאלי יפה בפני עצמו, דהיינו עד היום לוחם היה מיומן באופן זהה בפגיון, רומח, אלת-קרב, ורובה-קשת. לפי הטקסט, נראה שזה הולך להשתנות (עד דרגה 19, אז הוא הופך לאגדי בכל נשק שהוא).

גם מתוארים מספר כשרונות:
You've probably already heard about Sudden Charge. You can pick up this feat at 1st level. When you spend two actions on it, this feat allows you to move up to twice your speed and deliver a single strike. There's no need to move in a straight line and no AC penalty—you just move and attack! This feat lets the fighter jump right into the thick of things and make an immediate impact.
Next let's take a look at Power Attack. This feat allows you to spend two actions to make a single strike that deals an extra die of damage. Instead of trading accuracy for damage (as it used to work), you now trade out an action you could have used for a far less accurate attack to get more power on a roll that is more likely to hit.
As you go up in level, some of the feats really allow you to mix things up. Take the 4th-level feat Quick Reversal, for example. If you are being flanked and you miss with your second or third attack against one of the flankers, this feat lets you redirect the attack to the other target and reroll it, possibly turning a miss into a hit!
לפי זה, נראה שהדגש על הלוחם הוא באמת "גמישות" בביצוע התקפות ותנועה. מעניין איך הוא יהיה שונה מהסייר.

באיזשהו מקום, פ'2 מזכיר לי ילד כלאיים של פאת'פיינדר 1 ב-70%, עם מבוכים ודרקונים 4 ב-30% - כשהרוח היא בעיקר 3.5 אבל חלק מהגמישות הטקטית שואבת השראה מ-4.

ובקשר לקוסם מניף חרב, על-פניו זה נראה ריאלי לבנות אשף עד דרגה 20, אבל כזה שעל-ידי מיקוד כל הכשרונות שלו בנשקים, הוא יודע להלחם בצורה סבירה אבל מאבד חלק מיכולות האשף.
אישית אני מת על הקונספט - במהדורות האחרונות מטיל-לחשים ולוחם משולבים לא קיבלו גישה מלאה לכל רמות הלחש, וכאן נראה שכן אפשר לבנות אחד כזה - אפילו שהוא יהיה לא אופטימלי באף תפקיד. זה עדיין מגניב בעיניי :)
 
אני חייב לומר שכל פעם שאתה מעדכן לגבי שינויים חדשין בפאת'פיינדר 2 זה תמיד מרגיש לי כאילו פשוט לקחו דברים שכבר קיימים במהדורה 4 והוסיפו אותם לפאת'פיינדר.

עוד הערה לגבי מהדורה 2 של פאת'פיינדר באופן כללי: אני ממש מקווה שבקטע של קפא"פניקים היא תיקח המון השראה מ4, שם זה כיף, לשם שינוי מכל מהדורה אחרת של מו"ד, לשחק קפא"פניק.
(זאת פחות או יותר עובדה. מידהו כאן יכול לומר שהוא לקח קפא"פניק לא קדוש/מאגי, כלומר לא כוהן או פאלאדין או כושף-חרב או משהו כדרגה מאיזשהי סיבה מלבד כשרונות אקסקלוסיביים?)
 
למען האמת, אני חושב שהרגע הם שילבו בין Vital Strike ו-Power Attack. לא יודע אם אני מרוצה מזה, צריך לחכות ששאר המהדורה תצא בשביל להבין כמה זה יעיל. לפחות זה לא נראה שהם הרסו את התקפת עוצמה כמו שבטעות עשו במהדורה 4.

Nextorl אמר/ה:
[post]698332[/post] עכשיו השאלה היא איך האשף יהיה OP הפעם.
גרם לי לחייך יותר משהייתי צריך.
 
אולדמן - איך הולחם יהיה שונה מהסייר? לסייר יש חיה, לסייר יש לחשים, לסייר יש מיומנויות, לסייר יש סגנון לחימה אחד ויחיד שהוא מקובע אליו שזה או שני נשקים או קשת, אם לא מחשיבים ספרי הרחבה. נדמה לי שבמהדורה 5 יש עוד סגנונות גם בלי להשתמש בספרי הרחבה.
Hell lord אמר/ה:
[post]698325[/post] (זאת פחות או יותר עובדה. מידהו כאן יכול לומר שהוא לקח קפא"פניק לא קדוש/מאגי, כלומר לא כוהן או פאלאדין או כושף-חרב או משהו כדרגה מאיזשהי סיבה מלבד כשרונות אקסקלוסיביים?)
אני מאוד אוהב לוחמים. אם אתה ידוע לעשות את זה כמו שצריך, אתה יכול להוות איום עצום בקרב, ולהרוס למטילי לחשים כל ניסיון להטלת לחשים. במיוחד אם החבר הקוסם שלך עוזר לך.
 
הכוונה שלי בהבדל שבין הלוחם לסייר היא לכך שברגע שהופכים את הלוחם לורסטילי על-ידי עצי כשרונות, אתה יכול להפוך את הסייר לסוג של עץ כשרונות, או כל מקצוע קרבי אחר.
אחת הסיבות שיש לוחם, פלאדין, סייר וברברי היא שכולם קשיחים יחסית, ואי אפשר לקחת מקצוע ולשנות לו 70% מה DNA בקלות. אפילו עם ארכיטיפים זה שינויים יותר קטנים.
ברגע שמקצוע מוגדר לפי עץ כשרונות, יש לך הרבה יותר גמישות.
הם כבר אמרו שלא יבטלו מקצועות, אבל זה תיאורטית יותר קל - כמובן שאחכה לראות את ספר החוקים הסופי כדי לחשוב על זה לעמוק...
 
הרשה לי לבקש הסבר. כשאתה מקבע מקצוע לפי עץ כשרונות אתה מקבל יותר גמישות? איך?
ואם קיבעת את הבחירה לעץ כשרונות - עדיין יש לו זאב חבר וללוחם אין.
אני חושש שפשוט לא הבנתי אותך נכון, כי אני לא מוצא שמץ היגיון בדברים שלך.
 
אביעד אמר/ה:
[post]698526[/post] הרשה לי לבקש הסבר. כשאתה מקבע מקצוע לפי עץ כשרונות אתה מקבל יותר גמישות? איך?
כי במקום שבדרגה 1 תקבל שליטה נשק זה וזה, ובדרגה 2 תקבל מכת עוצמה או משהו, בכל דרגה יש לך בחירה בין כמה כשרונות. אני לגמרי בעד.
 
ככה זה בסדר, זה לוחם במהדורה 3.
בפאת'פיינדר קצת הרסו אותו מהבחינה הזאת - יש לו מאפיינים שאי אפשר לשנות, אבל זה מסתדר הגיונית שלוחם יתמחה בכמה כלי נשק ברמות שונות, אז סבבה.
לגבי מקצועות אחרים - אני סקרן לדעת אילו מאפיינים יישארו קבועים ואילו יהיו ניתנים לבחירה לפי עץ כשרונות.
 
לוחם במה' 3 ממש לא גמיש. אתה לא יכול להפוך אותו לסייר או לפלאדין. זאת הכוונה בסוגי לוחמים שונים. נכון שיש לו כשרונות, אבל בספר הבסיס הם די משעממים. הלוחם של פאת'פיינדר הוא בעיניי שיפור משמעותי.
בכל מקרה, לפי המתואר נשמע שכל יכולות המקצועות שלך לא מקובעות, אלא שאתה יכול להחליף אותן. אז אתה יכול לעשות לוחם שמעולה בלחימה עם קשת ממרחק או בשני נשקים (סייר), לוחם שמקבל תוסף בלחימה כנגד יצורים מרושעים (פלאדין) או לוחם כללי של קפא"פ (לוחם).
הרי פלאדין/סייר/Gunslinger/Cavaliar הם כולם לוחמים, פשוט עם כמה שטיקים.

ובקשר למקצועות אחרים, הנה ההצצה לנוכל: http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkn4?Rogue-Class-Preview
לא נשמע שונה מהותית בעקרון, אבל כן אהבתי שטיפלו בבאג הגדול של הנוכל היום, שקשה לו להשיג לפעמים מצב של נטוע, למעט איגוף, שהופך אותו מאוד תלוי בחבורה ומגביל את הטקטיקה, כי כל סיבוב הנוכל ינסה להגיע לאיגוף.
 
בקצרה - לא. כי הם לא אשפים, למעט הכושף אבל לו יש מכאניקה בסיסית שונה של הטלת הלחשים. אני לא רואה איך אתה משנה את זה עם כשרונות/יכולות מקצוע אחר. זה הבסיס של המקצוע.
דרואיד וכהן - בהחלט יש על מה לדבר, הבעיה שכרגע הכוהן הוא "משעמם" - בעיקר הטלת לחשים וזהו. בעוד שלדרואיד יכולות נוספות כשהאיזון מגיע על-ידי רשימת לחשים חלשה/מוגבלת יותר.

ההבדל בינהם לבין הלוחם, שבכל מקרה הלוחם מגיע עם יכולות לבחירה. הטלת הלחשים העלובה של פלאדין / סייר, היא עלובה. אפשר לתת אפקט דומה עם יכולות מיוחדות (וכנראה פחות book-keeping).
לעומת, אשף/כוהן לא מגיעים כמעט עם כשרונות /יכולות מקצוע למעט לחשים ולכן אין את הפוטנציאל לגמישות.
 
גערה ברוע, חייה מלווה, הנחת ידיים ואויב מועדף, אפשר ליישם עם כשרונות (בודד או סדרה) וחוקים ייעודיים.
רשימת הלחשים, באמת מורכב יותר. אבל לטעמי זה הדבר הפחות "חשוב" בהגדרה של הפלאדין או הסייר.
עוד ציטוט של אחד היוצרים:
Not to mention they very briefly and vaguely discuss like 3 or 4 'feats' for the class when you can expect to be able to have around 11 by level 20 if you focus on a class which means there's likely significantly more than that available. And that is just the Class Feats. There's a lot yet to be revealed.
Compared to '3 or 4' class feats, the fighter alone has more than 10 times that number (not going to be more specific because, as Jason has said, we aren't through with copyfitting, so we don't know how many are going to fit).
הפסקה הראשונה זו השאלה והשנייה זו התגובה.
אם לנוכל או ללוחם יהיו עשרות כשרונות, אז יש הרבה משחק וגמישות להגיע ל"בילד" שאתה רוצה.
 
אם כי אני מניח שהם ישאירו את הייחוד של הפלדין והסייר, שמתבטא בגערה ברוע ושות', בתור כשרונות מקצוע לפלדין ולסייר.
לגבי לחשים לפלדין ולסייר - גם לדעתי אם לא חשובים כל-כך, אבל הדמות הראשונה ששיחקתי הייתה סייר, ואני זוכר איך חיכיתי בקוצר רוח לרמה 4 כדי לקבל לחשים :D
ולגבי הטענה שהטלה ספונטנית יוצרת מקצוע חדש לגמרי - לא מסכים. אני עדיין חושב שמכשף הוא אשף עם רשימת לחשים מצומצמת. בפאת'פיינדר איזנו אותו ככה שהוא יתקרב לכוח של האשף על ידי יכולות מגניבות, (המכשף נראה יותר כיפי מאשר אשף. במיוחד עם הארכיטיפ הממש מגניב לדעתי - CROSSBLOODED מUM.) והיכולת ליצור חפצי קסם גם בלי לדעת את הלחש, שהיווה חסרון גדול מאוד למכשף.
 
חזרה
Top