השלמתי פערים בסופ"ש וגיליתי שיצא בלוג מעניין באמצע שבוע של פאיזו על מקצוע הלוחם בפ'2: http://paizo.com/community/blog/v5748dyo5lkm9?Fighter-Class-Preview
זה גם מהווה הצצה למבנה החדש של המקצועות בפ'2. אז יש גם יכולות שמשותפות לכל מי שלוקח את המקצוע, אצל הלוחם זה התקפות מזדמנות למשל.
מה שעוד מעניין בעיניי זו הצצה למכאניקה ה"אחודה" שעליהם הם מדברים - גילגולי התקפה ומיומנויות (ואולי עוד דברים) מבוצעים באותו אופן. כלומר אתה מגלגל תוסף ששווה לדרגה שלך, מתאם התכונה והמיומנות שלך. כך, הלוחם מקבל אפשרות להשתפר במיומנות שלו בקבוצות נשק שונות. זה טאץ' ריאלי יפה בפני עצמו, דהיינו עד היום לוחם היה מיומן באופן זהה בפגיון, רומח, אלת-קרב, ורובה-קשת. לפי הטקסט, נראה שזה הולך להשתנות (עד דרגה 19, אז הוא הופך לאגדי בכל נשק שהוא).
גם מתוארים מספר כשרונות:
באיזשהו מקום, פ'2 מזכיר לי ילד כלאיים של פאת'פיינדר 1 ב-70%, עם מבוכים ודרקונים 4 ב-30% - כשהרוח היא בעיקר 3.5 אבל חלק מהגמישות הטקטית שואבת השראה מ-4.
ובקשר לקוסם מניף חרב, על-פניו זה נראה ריאלי לבנות אשף עד דרגה 20, אבל כזה שעל-ידי מיקוד כל הכשרונות שלו בנשקים, הוא יודע להלחם בצורה סבירה אבל מאבד חלק מיכולות האשף.
אישית אני מת על הקונספט - במהדורות האחרונות מטיל-לחשים ולוחם משולבים לא קיבלו גישה מלאה לכל רמות הלחש, וכאן נראה שכן אפשר לבנות אחד כזה - אפילו שהוא יהיה לא אופטימלי באף תפקיד. זה עדיין מגניב בעיניי
זה גם מהווה הצצה למבנה החדש של המקצועות בפ'2. אז יש גם יכולות שמשותפות לכל מי שלוקח את המקצוע, אצל הלוחם זה התקפות מזדמנות למשל.
מה שעוד מעניין בעיניי זו הצצה למכאניקה ה"אחודה" שעליהם הם מדברים - גילגולי התקפה ומיומנויות (ואולי עוד דברים) מבוצעים באותו אופן. כלומר אתה מגלגל תוסף ששווה לדרגה שלך, מתאם התכונה והמיומנות שלך. כך, הלוחם מקבל אפשרות להשתפר במיומנות שלו בקבוצות נשק שונות. זה טאץ' ריאלי יפה בפני עצמו, דהיינו עד היום לוחם היה מיומן באופן זהה בפגיון, רומח, אלת-קרב, ורובה-קשת. לפי הטקסט, נראה שזה הולך להשתנות (עד דרגה 19, אז הוא הופך לאגדי בכל נשק שהוא).
גם מתוארים מספר כשרונות:
לפי זה, נראה שהדגש על הלוחם הוא באמת "גמישות" בביצוע התקפות ותנועה. מעניין איך הוא יהיה שונה מהסייר.You've probably already heard about Sudden Charge. You can pick up this feat at 1st level. When you spend two actions on it, this feat allows you to move up to twice your speed and deliver a single strike. There's no need to move in a straight line and no AC penalty—you just move and attack! This feat lets the fighter jump right into the thick of things and make an immediate impact.
Next let's take a look at Power Attack. This feat allows you to spend two actions to make a single strike that deals an extra die of damage. Instead of trading accuracy for damage (as it used to work), you now trade out an action you could have used for a far less accurate attack to get more power on a roll that is more likely to hit.
As you go up in level, some of the feats really allow you to mix things up. Take the 4th-level feat Quick Reversal, for example. If you are being flanked and you miss with your second or third attack against one of the flankers, this feat lets you redirect the attack to the other target and reroll it, possibly turning a miss into a hit!
באיזשהו מקום, פ'2 מזכיר לי ילד כלאיים של פאת'פיינדר 1 ב-70%, עם מבוכים ודרקונים 4 ב-30% - כשהרוח היא בעיקר 3.5 אבל חלק מהגמישות הטקטית שואבת השראה מ-4.
ובקשר לקוסם מניף חרב, על-פניו זה נראה ריאלי לבנות אשף עד דרגה 20, אבל כזה שעל-ידי מיקוד כל הכשרונות שלו בנשקים, הוא יודע להלחם בצורה סבירה אבל מאבד חלק מיכולות האשף.
אישית אני מת על הקונספט - במהדורות האחרונות מטיל-לחשים ולוחם משולבים לא קיבלו גישה מלאה לכל רמות הלחש, וכאן נראה שכן אפשר לבנות אחד כזה - אפילו שהוא יהיה לא אופטימלי באף תפקיד. זה עדיין מגניב בעיניי