במרבית המהדורות של מבוכים ודרקונים, למעשה עד 5 לדעתי, יש "מרדף" אחרי חפצי קסם - דהיינו יש הנחה סמויה בשיטה שחלק מהאיזון והיכולות של הדמויות מגיעות באמצעות חפצי הקסם.
אני מרגיש את זה כרגע במשחק הפאת'פיינדר שלי, כשהדמויות בדרגה 3, כאשר אני לא נלהב לתת להם חפצי קסם (הם בעיקר משתמשים במה שהם מוצאים) שבינתיים זה מעיין רולטה. לחלק יש יותר ולחלק יש פחות. הבעיה שבדרגות גבוהות יותר, כנראה שאני אהיה חייב לתת או להתחיל להתעסק עם האיזון (ואני שונא להתעסק עם איזון מפלצות - סתם עבודה שחורה במקרה הזה).
הבעיה שאני לא רואה ממש פתרון פשוט לנושא, מבלי לשכתב את הכל, שזה מבאס... בעיקר ככל שעולים בדרגות.
אני היחיד שחושב שזה מבאס? או אולי זה כיף לשחקנים ופחות לשה"ם?
בכל מקרה, הנושא התעורר אצלי אחרי שקראתי על המכאניקה החדשה שמוצעת לפאת'פיינדר 2 - Resonance Points, שהוזכרה באחד מהפודקאסטים:
בכל מקרה, אני מעדיף כל פתרון כזה על פני מרוץ אחרי חפצי קסם, שזה מעין משחק סכום-אפס לדעתי שגם שובר את הסיפור של העולם. כי הדמויות צריכות למצוא חנויות קסם שמציעות כל חפץ בדרגה גבוהה בערך שהם רוצים. או ליצור את החפצים - שזה כנראה הכיוון שאני אלך במערכה שלי.
אני מרגיש את זה כרגע במשחק הפאת'פיינדר שלי, כשהדמויות בדרגה 3, כאשר אני לא נלהב לתת להם חפצי קסם (הם בעיקר משתמשים במה שהם מוצאים) שבינתיים זה מעיין רולטה. לחלק יש יותר ולחלק יש פחות. הבעיה שבדרגות גבוהות יותר, כנראה שאני אהיה חייב לתת או להתחיל להתעסק עם האיזון (ואני שונא להתעסק עם איזון מפלצות - סתם עבודה שחורה במקרה הזה).
הבעיה שאני לא רואה ממש פתרון פשוט לנושא, מבלי לשכתב את הכל, שזה מבאס... בעיקר ככל שעולים בדרגות.
אני היחיד שחושב שזה מבאס? או אולי זה כיף לשחקנים ופחות לשה"ם?
בכל מקרה, הנושא התעורר אצלי אחרי שקראתי על המכאניקה החדשה שמוצעת לפאת'פיינדר 2 - Resonance Points, שהוזכרה באחד מהפודקאסטים:
קודם כל, מבוסס כריזמה שזה חמוד (אפשר לפתוח נושא על אפליית כריזמה ) במבט ראשון זה נראה בעיקר מיועד להגביל שימוש בחפצים מתכלים, אבל אני מבין מבין השורות שאולי זה גם יגביל חפצים קבועים. או במלים אחרות, מגבלה שמטרתה להפסיק את המרוץ אחרי חפצי הקסם. זה לא מגבלה "גסה" כמו ב-5 ששם מדובר למעשה רק על חפצים קסומים ולא מתכלים, אלא משהו יותר פתוח למשחק לדעתי. במובן הזה אני באמת שמח שפאת'פיינדר 2 הולכת לכיוון שונה של 5 - מצד אחד לשפר את המה' ה-1 אבל באמת להפוך למשחק יותר עשיר באפשרויות והחלטות.There is a concept called "Resonance Score", it is Level + CHA. Whenever you activate magic items or drink potions, you use up your resonance. Once it at 0, you have to start making checks to use items/drink potions. If you fail the check causing the use of the magic item to fail, and if you fumble it, you are cut of from magic items for the rest of the day. Potions no longer do anything. When you start the day, you do whats called "Investing", where you put on your magic items, and invest your resonance so they are good all day. Even if you are cut off, you keep your bonuses (I believe). If you find a magic items that have active effects, each use of that appears to use a resonance as well (example given was a sword that can shoot a ray of fire, each ray would cost one point of resonance). .The check after you resonance is done appears to be a "flat check", which means its a d20 with no modifiers. Starts at 10, goes up by one each time your "overspend". Again if you fumble you are cut off, which means you would need to roll a 1 on your second one to be cut off for the day
בכל מקרה, אני מעדיף כל פתרון כזה על פני מרוץ אחרי חפצי קסם, שזה מעין משחק סכום-אפס לדעתי שגם שובר את הסיפור של העולם. כי הדמויות צריכות למצוא חנויות קסם שמציעות כל חפץ בדרגה גבוהה בערך שהם רוצים. או ליצור את החפצים - שזה כנראה הכיוון שאני אלך במערכה שלי.