האמת שלהתגבר על כל סוג של הפחתת נזק שהיא לא אגדי זה די קל, ולא צריך יותר מספרי הבסיס.
סוג נזק (חותך, חודר מוחץ) זה הכי בעייתי, כי זה לא משהו שאפשר לשנות. מצד שני, יש כמה נשקים שגורמים כמה סוגים במקביל (מה שנחשב כיתרון, ולכן הם בדרך כלל חלשים יותר מבחינת נזק ופגיעה חמורה). להצטייד בכוכב השחר (מוחץ וחודר) וחרב\גרזן (חותך) מכסה אותך פחות או יותר לכל סוגי הנזק.
להתגבר על הפחתת קסם זה גם די קל. כל נשק 1+ עובר את זה.
לגבי חומרים, זה קצת טריקי אך גם אפשרי. בברירת מחדל כדאי שיהיה לך נשק 1+ מברזל קר. זה יעלה קצת יותר מנשק 1+ (ברזל קר מוסיף 2000 לעלות של ההקסמה), אבל מצד שני אין דרך לדמות ברזל קר, אז עדיף שזה יהיה חומר הבסיס. אם אתה רוצה לחסוך, אפשר גם לקחת סתם נשק ברזל קר ולהטיל עליו magic weapon, גם יעשה את הטריק. אם אתה צריך נשק מכסף, פשוט למרוח על הנשק silversheen. אם אתה צריך להילחם בגלמים, תשיג לעצמךgolembane scarab, שנותן לך להתגבר על הפחתת הנזק שלהם אוטומטית. ונפתר בעיית החומרים.
לגבי נטיות, גם די פשוט. קח כוהן שיטיל align weapon. אפשר גם באותה מידה לקנות שמן קסום שעושה את זה.
זה אומר שעם שני נשקים מברזל קר שמכסים את כל סוגי הנזק, ומספר חפצים קסומים זולים למדי, אתה יכול לעבור כל סוג של הפחתת נזק באופן זמני. ורוב ההשפעות האלה מספיקות לקרב אחד או יותר, אז אתה פשוט צריך לדעת מול מה אתה מתמודד ואתה מסודר.
הפחתת נזק מסוג X/- היא אכן בלתי עבירה ולכן נחמדה למדי, אבל לרוב כמות הפחתת הנזק שאתה מקבל היא קטנה הרבה יותר. יש הרבה יצורים שמסתובבים עם הפחתות נזק 10/משהו ו15/משהו, אבל זה נדיר לראות יצור עם הפחתת נזק של יותר מ 5/- . יוצאי דופן לכך הם יסודנים, שחלק ממה שהופך אותם לייחודיים זה שהעתיקים בהם מקבלים הפחתת נזק 10/- (כי איך בדיוק אתה אמור לחתוך עם החרב שלך יצור שעשוי מאש\מים\אויר\סלעים?), ומגונן גמדי שמקבל בדרגה 10 הפחתת נזק 6/-, שזה הפחתת הנזק הקבועה הכי גדולה מהסוג הזה שדמות יכולה לקבל (ללבוש שריון אדמנטיט יביא אותך עד 3/-, וברברי בדרגה 19 נותן לך 5/-). [צריך לציין אגב שהפחתות נזק מאותו סוג לא נצברות, והפחתות נזק מסוגים שונים הן חופפות; להיות ברברי בדרגה 19 וללבוש שריון לוחות מלא מאדמנטיט לא ייתן לך הפחתת נזק 8/-, אלא פשוט הגבוהה מביניהן נחשבת; ואם אתה גם ערפד במקרה, אז קודם כל מתחשבים בהפחתת קדם 10/קסם וכסף, ואם אתה נפגע מנשק שהוא קסום וכסוף, רק אז מתחשבים בהפחתת נזק 5/-].
עמידות לאנרגיה זה שונה לחלוטין מהפחתת נזק. הפחתת נזק מפחיתה אך ורק נזק מנשקים, לא מלחשים (גם לא מלחשים שיוצרים נשקים עשויי אנרגיה, כמו נשק רוחני). עמידות לאנרגיה מפחיתה נזק מכל השפעה שגורמת נזק אנרגיה, בין אם זה נשקים או לחשים או יכולות מיוחדות.
liorgonen3 - כן, אם הדמות שלך בנויה כך שהיא עושה את רוב הנזק שלה בהתקפה עוצמתית אחת, אז הפחתת נזק היא פחות יעילה. אבל אם אתה דמות שפורסת את הנזק שלה על פני כמה התקפות חלשות (כמו נגיד יצורים עם הרבה התקפות טבעיות, או לחימה בשני כלי נשק), הפחתת נזק פוגע אנושות בDPS שלך.
אביעד - בסופו של דבר המטרה של הפחתת נזק זה באמת לגרום לדמויות לבזבז משאבים כדי לשפר את היעילות של ההתקפות שלהן נגד המפלצת. או זה או להעניש שחקנים שאננים מדי שלא טורחים לברר מול מה הם מתמודדים, ואז ההתקפות שלהם סובלות מהפחתת נזק שהיו יכולים להתגבר עליה.
אם יוצא ויש שחקן עם הפחתת נזק, בתכלס היא תהיה פי כמה יותר יעילה מהפחתת נזק של מפלצת. זה בגלל שדמויות יכולות בקלות לאסוף מודיעין מראש ולהכין את עצמן להתגבר על הפחתת הנזק של המפלצת, אך מפלצת לרוב לא נוטה לשנות את הציוד או הלחשים שלה מראש כדי להתכונן להילחם נגד הדמויות.
ואנקדוטה אחרונה סתם לשעשוע - במגדיר המפלצות הבסיסי יש בדיוק שתי מפלצות עם הפחתת נזק 15/אגדי - טארסק ומלאך חמה. הפחתת נזק אגדית מוגדרת כך שרק נשקים עם תוסף הקסמה 6+ עוקפים אותה. ובשלושת ספרי הבסיס ישנו רק חפץ אחד שמוזכר כבעל תוסף הקסמה כזה - העתק הדגול "חרבו של קאס", שהוא חרב ארוכה +6 טמאה חדה עורפת. הפחתת הנזק של מלאך חמה היא 15/אגדי ומרושע, ויש לו גם התחדשות 15 שמונעת נזק קטלני מכל התקפה חוץ מהתקפה שבוצעה על ידי נשק אגדי ומרושע. כך שלמעשה הדרך הרשמית היחידה להרוג מלאך חמה אם אתה נתקל באחד, זה באמצעות חרבו של קאס.