• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

לאחרונה אני קורא את הספר דרך המלכים של ברנדון סנדרסון, ספר ממש מומלץ, והחלטתי לנסות ליצור חלק מהדברים שם (מחרבות רסיס עד לפבריאלים ומטילי נשמה) ולהמיר אותם לפאת'פיינדר.

אזהרה! אני לא קראתי עדיין את הספר השני, אז בבקשה בלי ספוילרים! יכול להיות שיהיו לי טעויות שיתגלו רק בהמשך, בבקשה אל תהרסו לי...
בנוסף, עלולים להיות ספוילרים לספר הראשון (ולשני כשאקרא אותו).


אני אתחיל בברור מכל: חרבות רסיס ושריונות רסיס. אשמח לקבל מכם הצעות לאיך להמשיך, וכמובן הצעות לשיפור הדברים מבחינה פלאפית ומכנית.

חרב רסיס
חרבות רסיס הן כלי הנשק ההרסניים ביותר בעולם. הן כמעט בלתי ניתנות להשמדה, יכולות לחתוך עשרות אנשים בבת אחת והורגות במגע. חרבות אלו הן עתקים רבי עוצמה, שניתנים להשגה רק אם הן ניתנות לך על ידי בעלים אחר - או אם אתה הורג נושא חרב רסיס אחר.
כל מי שנושא חרב רסיס, עיניו ישתנו לירוקות בהירות, זהובות או כחולות, לבחירתו/לבחירת המנחה. בנוסף, עיניו של מי שנהרג עם חרב זו נשרפות בארובותיהן.

חרב רסיס היא חרב עצומה בגודלה, שניתן להחזיק ביד אחת או בשתיים. לחרב 2ק6 נזק, ובנוסף ההשפעות הבאות:
- חרב רסיס היא חרב אדירה 5+.
- את החרב אתה לא נושא איתך. לזמן אותה זה פעולה משנית, אבל לוקח שני סיבובים לזימונה. אם אתה עוזב את החרב, היא תעלם מידית. הצלת רצון בד"ק 15 יכולה להשאיר אותה במישור האצי ולמנוע ממנה להתפוגג לערפילים.
- נושא החרב נושא את השפעת הכישרון ביקוע אדיר. במידה שהוא הורג אויב עם החרב, הוא רשאי להמשיך בתנופה ולהרוג אויב נוסף (וכך זה ממשיך עד לעצירה).
- החרב יכולה לחתוך דרך כל דבר. היא מתעלמת ממחסה פיזי (לדוגמא להתחבא מאחורי קיר) ובנוסף זוכה ל10+ לנזק כאשר היא מנסה להוריד נזק לחפץ. בנוסף, היא מתעלמת מהקשיחות של החפץ ומורידה לו נזק מלא תמיד.
- החרב מתעלמת מכל סוג של הפחתת נזק, חוץ מהפחתת הנזק של שריון רסיס (אותו אפרסם בהמשך).
- כל התקפה עם החרב נחשבת התקפת מגע, ומתעלמת משריון פיזי, מגנים וכו'.
- כל התקפה עם החרב מאלצת את האויב להטיל לרצון (ד"ק 15+חכמה של הלוחם), או שהאיבר שנפגע על ידי החרב ישותק ויהפוך לחסר תועלת. איבר שנפגע נחשב כאיבר כרות (אם כי הוא עדיין נמצא), ורק לחש נס או משאלה יכולים להחזיר את האיבר לפעול.
- החרב הורגת במידי יצורים בעלי 2 ק"פ ומטה (שלרוב ימותו מהנזק, אבל לא נורא).*

אני יודע שחרב זו היא חזקה מאוד, וגם כך מיתנתי אותה. שריון רסיס, פבריאלים, קשירות אור-סער וכדומה יפורסמו בהמשך. תודה על הקריאה, ואשמח לתגובות.



______________________
* אני יודע שזה כנגד רוח השיטה, אבל זה חלק מהותי מחרבות הרסיס. גם כך אני מיתנתי אותן מאוד, אי אפשר לוותר את זה
 
נראה ממש מגניב, אע"פ שאני לא חושב שצריך להכניס את הקטע של המוות המיידי בכשלון. אני לא חושב שזה חלק כזה מהותי בחרבות הרסיס.

מה שכן, חרבות רסיס מבוססות ברמה מסוימת על חרבות וורפאליות, אז אולי כדאי להסתכל על ההקסמה vorpal.
http://www.d20pfsrd.com/magic-items/magic-weapons/magic-weapon-special-abilities/vorpal/
 
הניסיון להמרה לא כושל, המרה מצויינת לספר מצויין.
גם אני לא בעד המוות המיידי, אפשר (כמו במקרים אחרים), לגרום לנכשל פשוט לספוג כמות אדירה של ק6 נזק.
 
מעניין. אפשר לשנות את זה להרג ב-20 קריטי.
לפי דעתי אפשר לעשות שזה פשוט הורג יצורים עם פחות מ-X ק"פ, ואז היא תשמש כמו בספרים - לקטילת המונים, אבל לא תהרוג דרקון בזריקה לא טובה.
 
א. שיניתי את הכותרת בעקבות
חובב מוד אמר/ה:
[post]694008[/post] הניסיון להמרה לא כושל, המרה מצויינת לספר מצויין.

בכל אופן, שריונות רסיס יגיעו בקרוב, עתקים עם הפחתת נזק ובונוס שריון מטורפים והדבר היחיד שיכול לחסום חרב רסיס. (ובונוסים ללחימה בשניהם).
 
הערה אחת על חרבות רסיס:
חרבות רסיס ככל הזכור לי יכולות להשבר.
ועוד אחת: מציינים שבלי שריון רסיס היא ממש כבדה, אז היא בהכרח שתי ידיים, ועם היא עדיין גבדה להחריד ושרק אנשים עם שריון יכולים לנצל את החרב כראוי
ספויילר לספר השני:
אני לא בטוח במה שאמרתי, הספרנים המתים צריכים להיטען באור סער, בגולת הניצב שלהם כמו עם השריונות, לא?
 
חרבות רסיס יכולות להישבר, אבל זה כל-כך נדיר שהוצאתי את זה מהפרק. אם זה קורה בספרים זה כבר סיפור אחר...
בנוגע למשקל - יש בזה משהו, דאינאר מתאר את הקלות שהוא נלחם איתה אבל שכחתי שזה בגלל השריון - מצד שני סזת' נלחם איתה ביד אחת לפי דעתי (שלו גם יותר קטנה).

יכול להיות שיש דברים משפיעים בספר השני, יכנסו כשאקרא אותו.
 
סזת' היא עניין מיוחד (honorblade, אני לא מחשיב את זה כספויילר כי עד שמבינים מה זה אז זה כבר לא ספויילר), אבל גם יש לו חרב קטנה יותר.
דאלינאר גם נלחם עם שריון, והוא גם חזק יותר מהרוב המוחלט של האנשים...

כמו כן חרבות רסיס מתפוגגות ברגע שהן עוזבות את היד של האוחז בהן
 
שריון רסיס

שריון לוחות מלא 5+ זה הוא עתק יוצא דופן. הוא נפוץ מעט יותר מעתקים רגילים, ויחד עם חרבות הרסיס הופעתו בעולם משנה את מבנה העולם כולו. השריון מגיע בצבע אפור, אבל לרוב הוא צבוע בצבעים שונים, ומראהו מיוחד ומעוטר. השריון כולל קסדה.
לשריון זה יש בנוסף את התכונות הבאות:
- הפחתת נזק 10/- .
- התקפות מגע (כולל אלו של חרב רסיס) מתייחסות לשריון זה, אל אף היותן התקפות מגע.
- נושא השריון זוכה לבונוס 6+ לכח, 3+ מטרים למהירות ההליכה שלו ותוסף 5+ להתקפה.
- נושא השריון מושפע מלחש האצה תמידי.
- תוסף הזריזות לשריון של השריון הוא 5+, במקום 1+. לשריון זה אין מגבלות משקל או מהירות תנועה.
- שריון זה בנוי משמונה חלקים:
  • קסדה
  • חזה
  • בטן
  • גב
  • רגל שמאל
  • רגל ימין
  • יד שמאל
  • יד ימין

לכל חלק יש 30 נק"פ, חוץ מלחזה, לבטן או לגב להם יש 60 נק"פ. לכל החלקים יש קשיחות 15.
כל פעם שמורידים נזק לנושא השריון, חצי מהנזק נעשה לחלק השריון הרלוונטי. בנוסף, אם מפספסים את נושא השריון ב-14 או פחות (התוסף לדרג"ש של השריון), הנזק יורד במלואו לחלק השריון המתאים.
אתה יכול לספוג 2- לפגיעה כדי לנסות לפגוע בחלק מסוים בשריון. אם לא מכוונים, התקפה מאחור תפגע בגב ולהתקפה מקדימה יש לזרוק קוביית אחוזים - 1-40 לחזה, 41-80 לבטן, 81-85 יד ימין, 86-90 יד שמאל ו91-100 האויב בוחר את המקום הנפגע.
כאשר אזור מאבד את כל הנק"פ שלו, הוא נשבר והשריון נפתח. מעתה, התקפות באזור זה לא יושפעו מהשריון (אם כי הוא עדיין נותן בונוסים).
יש לשלם 2 מ"ז על כל נק"פ של השריון כדי להחזירו.

הערות? תוספות? הארות?
דברין ששכחתי? מכאניקה מסובכת מדי?
תודה רבה.
 
הסיבה היא פשוטה - המכאניקה אכן מסורבלת, אבל חלק גדול בקרב נגד נושאי רסיס זה ניפוץ השריון שלהם, והטקטיקה בקרב (דו קרבות בין נושאי רסיס מתבצעים עד שבירת לוחית אחת).
במקור כמות הלוחיות גדולה אפילו יותר, וניסיתי לצמצם את זה להגיוני.
אם יש למי שמכיר את הספר דרך טובה יותר לבצע את זה אשמח לשמוע, אבל אני לא רואה חלופה טובה יותר.
 
השאלה שאתה צריך לשאול היא עד כמה זה הולך להיות נפוץ? אם אתה כותב רשימת חוקים בעורך חמישה עמודים על משהו שעתיד להתרחש אחת להרפתקאה, וגם זה בדרגות גבוהות בלבד, אז אתה מייצר אנטיגוניזם לחוק שאתה מייצר, כי הגישה תיהיה "אני בחיים לא אשתמש בזה כבר, וכשכן אני אעשה חוק בית". אם תנסה להפשיט את זה כמה שיותר, אז אוטומטית זה יהפוך להיות יותר מושך ונוח. ואנשים ישתמשו בזה.

מאחר ומה שאנחנו מדברים פה זה על קרב עתקים (כי חרבות רסיס ושריון רסיס לא בדיוק נפוץ, קל וחומר בדרגות נמוכות ) הייתי מציע לך לפשט את זה כמה שרק ניתן, או לחלופין ליצור מכאניקה שתתאים חרבות רסיס גם לדרגות נמוכות. ואז אתה יכול להפוך אותה למשהו שנשאר לאורך כל המשחק, החל מדרגה 1.

קופץ לי לראש הארקטייפ שיש לארקניסט שמקבל חרב תבונית שמיכלה את הקסם שלו... לא בדיוק זוכר לי השם, אבל נראה לי שאתה יכול לעבוד אם זה כדי ליצור לחרב מנגנון התקדמות עם הדרגות, וככה לנסות להכניס את הרעיון של "זה לא רק החרב, זה גם המחזיק שלה"

בנימה נוספת, תוסף לתה"ב יוצר הרבה בעיות, בעיקר כי זה פרמטר לכמה דרישות של כישרונות/מקצעוות יוקרה, ואז יכול להיווצר מצב שלדמות יש את הדרישות כשהיא מחזיקה בחרב, אבל אין לה כשהיא מאבדת אותה... ואז נוצר ריק, ממליץ לך להפוך את זה לתוסף אחר, רק כדי למנוע בעיות כאלה.
 
רציתי פשוט שזה יוסיף את ההתקפה הנוספת. ניתן לשנות את זה לתוסף 5+ להתקפה, כאשר זה מוסיף התקפה אחת.

יש לכם רעיונות איך לפשט את השריון? מצד אחד זה מסורבל, מהצד השני זה חלק חשוב מהלחימה עם שריונות רסיס.
תודה על התגובה.

נ.ב. + ספוילר לבאות: הדבר הבא שאפרסם הוא מקצוע יוקרה בשם "נושא רסיס", שמותאם למי שנלחם עם חרב רסיס ושריון רסיס (וקיומם זה דרישותיו), שם דברים מגניבים יותר מתחילים לקרות עם הנשקים הללו, מלווה בציטוטים, כמובן.
 
תרשום שזה תוסף כלשהו להתקפה, והלובש מושפע מהלחש האצה באופן קבוע, על הדרך אתה יכול לנטרל גם את התוסף זריזות, כי שריון לא תמיד מרגיש טוב עם זריזות ורפלקסים, גם שריון רסיס.

מקצוע יוקרה... אתה אמור לקבל עתקים ברמות גבוהות מאוד, אני לא יודע כמה מקצוע יוקרה יתאים לכך... אולי כדי לך ללכת הפוך, וליצור מקצוע יוקרה לדרגה גבוה (נגיד רק מדרגה 10 ככה) שמחשל לעצמו שריון וחרב רסיס בתהליך כלשהו, עד שזה מגיע לשיא העוצמה בדרגה 10 של מקצוע היוקרה (ודרגה 20 בפועל, שזה עדיין לא תמיד גבוה מספיק לעתקים, אבל לפחות זה)
 
גם אפשרות - בעקרון אלו חפצים שמאוד משפיעים על ההרפתקה, וניתן לעשות הרפתקה של להשיג חרב רסיס/שריון רסיס.
נראה לי אני אעשה שבשביל המקצוע צריך חרב, ואחת היכולות שלו נותנת לו שריון/להיפך.
 
חזרה
Top