ברוכים הבאים לפורום הפונדק
פורום הפונדק הוא קהילה של משחקי תפקידים, משחקי לוח, מיניאטורות, מדע-בידיוני ועוד. נשמח לענות על השאלות שלכם, לקרוא את היצירות שלכם ולשחק איתכם.
אתם מוזמנים להירשם לפורום ולהצטרף לקהילה.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

פורום המוקדש לדיונים על מבוכים ודרקונים מכל המהדורות כולל פאת'פיינדר. כאן תוכלו לפגוש את המומחים, לשאול שאלות, לפרסם תוכן שיצרתם, להתייעץ לגבי הנחייה, דמויות ועוד.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 06 פברואר 2018, 14:11

הסיבה היא פשוטה - המכאניקה אכן מסורבלת, אבל חלק גדול בקרב נגד נושאי רסיס זה ניפוץ השריון שלהם, והטקטיקה בקרב (דו קרבות בין נושאי רסיס מתבצעים עד שבירת לוחית אחת).
במקור כמות הלוחיות גדולה אפילו יותר, וניסיתי לצמצם את זה להגיוני.
אם יש למי שמכיר את הספר דרך טובה יותר לבצע את זה אשמח לשמוע, אבל אני לא רואה חלופה טובה יותר.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 7765
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי liorgonen3 » 06 פברואר 2018, 14:32

השאלה שאתה צריך לשאול היא עד כמה זה הולך להיות נפוץ? אם אתה כותב רשימת חוקים בעורך חמישה עמודים על משהו שעתיד להתרחש אחת להרפתקאה, וגם זה בדרגות גבוהות בלבד, אז אתה מייצר אנטיגוניזם לחוק שאתה מייצר, כי הגישה תיהיה "אני בחיים לא אשתמש בזה כבר, וכשכן אני אעשה חוק בית". אם תנסה להפשיט את זה כמה שיותר, אז אוטומטית זה יהפוך להיות יותר מושך ונוח. ואנשים ישתמשו בזה.

מאחר ומה שאנחנו מדברים פה זה על קרב עתקים (כי חרבות רסיס ושריון רסיס לא בדיוק נפוץ, קל וחומר בדרגות נמוכות ) הייתי מציע לך לפשט את זה כמה שרק ניתן, או לחלופין ליצור מכאניקה שתתאים חרבות רסיס גם לדרגות נמוכות. ואז אתה יכול להפוך אותה למשהו שנשאר לאורך כל המשחק, החל מדרגה 1.

קופץ לי לראש הארקטייפ שיש לארקניסט שמקבל חרב תבונית שמיכלה את הקסם שלו... לא בדיוק זוכר לי השם, אבל נראה לי שאתה יכול לעבוד אם זה כדי ליצור לחרב מנגנון התקדמות עם הדרגות, וככה לנסות להכניס את הרעיון של "זה לא רק החרב, זה גם המחזיק שלה"

בנימה נוספת, תוסף לתה"ב יוצר הרבה בעיות, בעיקר כי זה פרמטר לכמה דרישות של כישרונות/מקצעוות יוקרה, ואז יכול להיווצר מצב שלדמות יש את הדרישות כשהיא מחזיקה בחרב, אבל אין לה כשהיא מאבדת אותה... ואז נוצר ריק, ממליץ לך להפוך את זה לתוסף אחר, רק כדי למנוע בעיות כאלה.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 06 פברואר 2018, 14:46

רציתי פשוט שזה יוסיף את ההתקפה הנוספת. ניתן לשנות את זה לתוסף 5+ להתקפה, כאשר זה מוסיף התקפה אחת.

יש לכם רעיונות איך לפשט את השריון? מצד אחד זה מסורבל, מהצד השני זה חלק חשוב מהלחימה עם שריונות רסיס.
תודה על התגובה.

נ.ב. + ספוילר לבאות: הדבר הבא שאפרסם הוא מקצוע יוקרה בשם "נושא רסיס", שמותאם למי שנלחם עם חרב רסיס ושריון רסיס (וקיומם זה דרישותיו), שם דברים מגניבים יותר מתחילים לקרות עם הנשקים הללו, מלווה בציטוטים, כמובן.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 7765
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי liorgonen3 » 06 פברואר 2018, 14:55

תרשום שזה תוסף כלשהו להתקפה, והלובש מושפע מהלחש האצה באופן קבוע, על הדרך אתה יכול לנטרל גם את התוסף זריזות, כי שריון לא תמיד מרגיש טוב עם זריזות ורפלקסים, גם שריון רסיס.

מקצוע יוקרה... אתה אמור לקבל עתקים ברמות גבוהות מאוד, אני לא יודע כמה מקצוע יוקרה יתאים לכך... אולי כדי לך ללכת הפוך, וליצור מקצוע יוקרה לדרגה גבוה (נגיד רק מדרגה 10 ככה) שמחשל לעצמו שריון וחרב רסיס בתהליך כלשהו, עד שזה מגיע לשיא העוצמה בדרגה 10 של מקצוע היוקרה (ודרגה 20 בפועל, שזה עדיין לא תמיד גבוה מספיק לעתקים, אבל לפחות זה)
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 06 פברואר 2018, 15:16

גם אפשרות - בעקרון אלו חפצים שמאוד משפיעים על ההרפתקה, וניתן לעשות הרפתקה של להשיג חרב רסיס/שריון רסיס.
נראה לי אני אעשה שבשביל המקצוע צריך חרב, ואחת היכולות שלו נותנת לו שריון/להיפך.
סמל אישי של משתמש
liorgonen3
הודעות: 7765
הצטרף: 07 ינואר 2013, 23:12

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי liorgonen3 » 06 פברואר 2018, 15:23

רק תוודא שאתה לא יוצר לוחם ברק 2.0... מקצוע חזק מידי בשביל שאר הקבוצה, אני אישית חושב שהייתי מתרגז עם בקבוצה שלי היה בחור בלתי מנוצח כי המקצוע שלו נותן לו עתק מטרוף בדרגה נמוכה.
I don't want to be at the mercy of my emotions. I want to use them, to enjoy them,and to dominate them
Oscar Wilde, The Picture of Dorian Gray
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 06 פברואר 2018, 15:49

המקצוע הזה מיועד להרפתקאות אפיות, או כאלה שבהן גם לשאר הקבוצה יש דברים מגניבים (אולי קבוצה של שועט רוח, מטיל נשמה ונושא רסיסים)
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 08 פברואר 2018, 09:41

סוג חפצ"קים חדש:
פבריאלים

פבריאל הוא מכשיר מבוסס אור סער. הוא חייב להכיל אבן חן כלשהי להכיל את אור הסער, וכוחותיו תקפים כל עוד אור הסער קיים. כדי למלא את אור הסער, יש להפעיל על הפבריאל לחש עם המילים 'אור' או 'סער', או לחשוף אותו לסערה במשך לילה שלם. חשיפה לסערה ממלאת את אור הסער עד לכמותו ההתחלתית, בעוד ששימוש בלחש ממלא 5 נקודות אור סער על כל רמת לחש, עד לכמותו ההתחלתית.

כשרון חדש:
יצירת פבריאלים
דרישות: דרגה 7, 5 רמות במיומנות 'מלאכה' תכשיטנות או נפחות (או מלאכה אחר אם מתאים).

אתה יכול ליצור פבריאלים לפי דרישות הבנייה הכתובות.
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 08 פברואר 2018, 13:39

סליחה מראש על הטריפל-פוסטינג, חשוב לי ליצור הפרדה בין ההגשות.

- - - - - - -
חצי-רסיס
מגן ברזל כבד זה אמנם שוקל יותר ממגן רגיל מה שמגביל את נושאיו, אבל אבן החן שבמרכזו זוהרת באור-סער קלוש ומגנה על נושא המגן מחרבות רסיס, רוחות רפאים ומתקפות שלא ניתן לחסום, בדרך כלל.

חפץ: מגן ברזל כבד.
סוג: פבריאל

אבן חן:__________נק' אור סער:_________תוסף הקסמה:_______עלות:
יהלום__________________10__________________1+__________4,000 מ"ז
ספיר__________________15__________________2+__________12,250 מ"ז
אבן-עשן_______________20__________________3+__________ 25,000 מ"ז
אודם_________________25__________________4+___________42,250 מ"ז
ברקת________________30__________________5+___________64,000 מ"ז


תכונה: משקל המגן 6 ק"ג, בעקבות אבן החן במרכזו ומבנהו המיוחד על מנת שהקסם יחזיק. בעקבות המשקל העודף, המגן נחשב בגודל אחד גדול יותר בהתקפת חבטה עם המגן.
תכונה: כל פעם שמתקיפים את נושא המגן עם מתקפת מגע מקפא"פ, המגן מאבד 5 נקודות אור סער ומוסיף את התוסף שלו לדרג"ש כנגד התקפה זו.

יכולת להפעלה:
פעם בהתקלות, אתה יכול לחסום מתקפת מגע מטווח/מקפא"פ מידית.
במידה וחסמת קסם, יורד למגן X5 דרג הלחש נקודות אור סער.
במידה וחסמת יכולת אחרת, יורד למגן אור סער ככמות הנזק שההתקפה הייתה אמורה להוריד.
אם אין למגן מספיק אור סער לחסום את ההתקפה, היכולת נכשלת.

יצור:
יצירת פבריאלים, אבן חן מלוטשת בשווי 500 מ"ז מהסוג המתאים
, ובנוסף:
יהלום: 1,500 מ"ז, לחש 'אור' או 'סערה' מדרג 1 לפחות
ספיר: 6,000 מ"ז, לחש 'אור' או 'סערה' מדרג 2 לפחות
אבן-עשן: 12,000 מ"ז, לחש 'אור' או 'סערה' מדרג 3 לפחות
אודם: 21,000 מ"ז, לחש 'אור' או 'סערה' מדרג 4 לפחות
ברקת: 31,500 מ"ז, לחש 'אור' או 'סערה' מדרג 5 לפחות


אשמח לכל תגובה, כדי לראות שאנשים עדיין מתעניינים - ושיש טעם להמשיך בפרויקט!
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 11 פברואר 2018, 11:16

פבריאלים נוספים:
פבריאל חום
אבן החן הגדולה ששוכנת באח מפיצה חום רב, ולמרות ששום אש אינה דולת כלל לא מרגישים כי בחוץ יורד שלג.

חפץ: אבן חן מלוטשת.
סוג: פבריאל.

אבן חן:__________נק' אור סער:_________עלות:
יהלום__________________10____________250 מ"ז
ספיר__________________20____________1,000 מ"ז
אבן-עשן_______________30_____________2,250 מ"ז
אודם_________________40_____________4,000 מ"ז
ברקת________________50_____________ 6,250 מ"ז


תכונה: כאשר נוגעים באבן ולוחשים פקודה (הפקודה נקבעת על ידי יוצר הפבריאל ברגע יצירתו), הפבריאל מתחיל להפיץ חום. תמורת נקודת אור סער לשעה, הוא יכול למנוע מבעליו לספוג נזק מתנאי מזג אוויר קיצוניים (מגן מקור עז, לא מחום). תמורת שתי נקודות אור סער לשעה, הוא יכול להמיס שלג, והבעלים מרגיש כאילו הטמפ' סביבו היא טמפרטורת החדר, כל עוד היא נמוכה מטמפרטורת החדר במציאות (האבן לא מקררת במדבר). הבעלים יכול לגרום לאבן לבזבז מחיר כפול של נקודות סער, כדי שכל מי שברדיוס 15 מ' סביבו יהנה גם הוא מההשפעה. החימום ימשך עד שהטמפרטורה בחוץ תעלה מעל לטמפ' החדר, עד שהבעלים ילחש את הפקודה מחדש או עד שיגמרו נקודות אור הסער.

יכולת להפעלה:
כל פעם שבעל הפבריאל סופג נזק קור, הפבריאל יכול לשחרר אור סער מתוכו שיחסום אותו. על כל נקודת אור סער שמבוזבזת, בעל הפבריאל סופג נזק אחד פחות. (לא ניתן לשימוש ביהלום).

יכולת להפעלה:
תמורת 20 נק' אור סער, הבעלים יכול ליצור הילה של חום סביבו. למשך דקה, כל מי שברדיוס 15 מ' מהפבריאל סופג חצי נזק קור. (לא ניתן לשימוש ביהלום או ספיר).

בבקשה תגיבו, כל תגובה תתקבל בברכה!
סמל אישי של משתמש
Nextorl
The Crescent Archmage
הודעות: 7984
הצטרף: 31 יולי 2011, 13:37
מיקום: סרמיאת, עולם המערכה הביתי שלי

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי Nextorl » 11 פברואר 2018, 14:25

לצערי אני לא מכיר מספיק את השיטה כדי להעיר על המכאניקה, אבל אני חייב להגיד שממש אהבתי את הדירוג כוח לפי אבני החן. ח"ח.
"Honor is dead, but I'll see what I can do."
Kaladin Stormblessed
סמל אישי של משתמש
dragonitzan
הודעות: 2813
הצטרף: 15 ספטמבר 2016, 15:19
מיקום: מול המחשב, או מעבר לו.

דרך המלכים - נסיון (אפילו לא כזה כושל) להעביר לפאת'פיינדר

שליחה על ידי dragonitzan » 11 פברואר 2018, 16:44

תודה רבה :).

תגובה מהירה


שאלת אימות זו היא אמצעי למניעת שליחה אוטומטית של טפסים על ידי בוטים.
   
שלח תגובה
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה