• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 דרקונים ונתונים [דו"נ 19][3.5] מגני העלים

מגן העלים
"נמלה קטנטנה יכולה להרים חפצים ומזון למאורתה הגדולים בהרבה ממשקלה, וציפורי השיר הקטנות ביותר יכולות להשמיע צלילים כה יפים שאף מלכי הפיות מקנאים בהן. היופי נמצא בדברים הקטנים ביותר. הסתכל מקרוב, ילד חמוד, אולי תגלה דבר מה שלא ראית מקודם."
- גוליבר פיין, חבר במסדר מגני העלים, ומגן עלים בעצמו.

מסדר מגני העלים הוא אחד ממסדרי הדרואידים העתיקים והסודיים ביותר שקיימים, לא מכיוון שהם מסתירים את עצמם, אלא מכיוון שפעילותם והזיכרונות לדברים שהם עשו כמעט בלתי נראים לרוב בני האדם. העתיקות של מסדר מגני העלים נשכחות במהירות על ידי ההיסטוריה, למרות שכולן כוללות פלאים מדהימים, גם אם... קטנטנים.

מסדר מגני העלים הם דרואידים הרואים בכול פרט בעולם הטבע מקום לפלא והתפעלות. החל מהפיל העצום ועד הנמלה הקטנטנה, מגני העלים רוצים רק לחקור ולגלות עוד על עולם הטבע. לכול אחד מהם יש פרויקטים אישיים משלו, והמסדר לא נוטה להתערב בפעולות של חבריו, אך הם מתאחדים יחדיו על מנת לשנן את הטכניקות הסודיות שלהם ולספר על הממצאים המדהימים על עולם הטבע שרק הם יכולים לגלות. כוחם של מגני העלים, והיכולת המאפיינת שלהם, היא לשנות את צורתם לצורה קטנטנה ולהשתלב יחדיו עם הטבע. הם נוטים, בניגוד לדרואידים אחרים, להימנע מלקחת צורות כמו פיל עצום או יסודן רב עוצמה, ומעדיפים להתחבא בין העלים בצורת קרפדה או צרעה, מקללים את היריבים שלהם- שלרוב לא יכולים למצוא בכלל היכן הם נמצאים.

מגני העלים יכולים לקחת על עצמם צורות כה קטנות שרוב הדרואידים בכלל לא יכולים להתקרב אליהן. ייתכן שהם פחות ירשימו את יריבם עם צורות אלו, אך מגני העלים יודעים לנצל את המקסימום מצורתם הקטנה. מגני העלים העוצמתיים ביותר יצרו בכוחם כמה מהאגדות הנפוצות ביותר שקיימות, כמו הסיפור על הצפרדע שכול פעם שהיא קופצת היא מרעידה את האדמה, או הסיפור על הארנבת שרצה על הברקים עצמם במרכז הוריקן אכזרי.

התאמה למערכה: מגני העלים לוקחים גישה מאוד קלילה למקצוע הדרואיד ולתפיסה של הטבע, והרעיון שלהם די משעשע כשאתה חושב על כיצד הוא נראה בתוך המשחק. הם לא יתאימו למשחקים אפלים יותר, כאלו שעוסקים בנושאים כבדים, אבל כדב"שים למערכה עם אופי קליל או אפילו כמקצוע יוקרה לשחקן שחיבב את הרעיון שלהם.

התאמה לדמות: מגן העלים הוא מקצוע יוקרה שנבנה במטרה לסייע לדרואיד שרוצה להפוך לקטן יותר ויותר, ולדעת לנצל את הגודל הקטן שלו אל המקסימום. היכולות שלו תומכות בדרואיד שמעדיף להסתתר כיצור קטנטן ולהסתיר את הלחשים שהוא מטיל. הדרואיד הרגיל זקוק לדרגה 11 על מנת להתקבל למקצוע יוקרה זה, אך ניתן להשיג גישה יותר מהירה למקצוע אם השחקן בונה דרואיד 5/אדון הצורות הרבות 4. ועם זאת, בנייה זאת מפספסת 4 דרגות של הטלת לחשים, דבר שמאוד פוגע במגן העלים. לסיום, אציין שמגן העלים לא מתקדם ביכולת החיה המלווה שלו, מה שאומר שייתכן מאוד שהיא תישאר מאחורה בזמן ששאר יכולותיו של הדרואיד מתקדמות קדימה, כך שייתכן שעדיף בשלבים מוקדמים של הבנייה לקחת יכולת טובה יותר שתחליף אותה. לסיום, רוב יכולותיו של מגן העלים פועלות רק כשהוא נמצא בגודל קטנטן ומטה, אך לדרואיד הרגיל יש רק את היכולת לשנות צורה לחיות (ולאחר מכן צמחים) בגודל זה. אדון הצורות הרבות, הדרואיד העירוני ומקצועות דומים, שמאפשרים לדרואיד לקחת צורות שאינן של חיות- יכולים לגוון את המשחק של מגן העלים רבות.

דרישות
מיומנויות
: ידע (טבע) 10 רמות.
כישרונות: לחש טבעי, מיקוד מיומנות (ידע [טבע]).
יכולות מקצוע: הטלת לחשי קודש מדרג 4 ומעלה.
יכולת צורת פרא.
מיוחד: גילה והתחבר אל מסדר מגני העלים, שכמעט לא ידוע בעולם החיצוני.

מאפייני המקצוע
מיומנות מקצוע
: אומנות הבריחה (זריזות), דיפלומטיה (כריזמה), האזנה (חכמה), הישרדות (חכמה), הסתתרות (זריזות), טיפול בחיות (כריזמה), ידע (טבע) (תבונה), מלאכה (תבונה), מרפא (חכמה), ריכוז (חוסן), רכיבה (זריזות), שחייה (כוח), תורת הלחשים (תבונה), תנועה שקטה (זריזות).
נקודות מיומנות לדרגה: 4+ מתאם תבונה.
קוביית פגיעה: ק6.
מספר דרגות: 7.

יכולות המקצוע
שליטה בנשק ושריון
: מגן העלים לא מקבל שום שליטה בנשק או שריון בהם הוא לא שלט לפני כן.
הטלת לחשים: דרגותיו של מגן העלים במקצוע זה מצטברות ביחד עם דרגותיו כמטיל לחשי קדושה למטרות חישוב הטלת לחשים. הוא לא זוכה במאפייני מקצוע נוספים (למעט אמפתיה לחיות וצורת פרא, על פי יכולות אחרות) מהמקצוע בו הוא מתקדם בהטלת הלחשים. אם מגן העלים זוכה בהטלת לחשי קודש ממספר מקורות, הוא מתקדם רק באחד מהם בעזרת מקצוע זה.
צורת פרא: דרגותיו של מגן העלים במקצוע זה מצטברות ביחד עם דרגותיו כדרואיד למטרות חישוב היכולת צורת פרא, כמות שימושים ליום וכו'. מגן העלים מקבל את היכולת להשתנות לצמחים כאשר הוא מגיע לדרגה 12 כדרואיד, אך הוא לא זוכה ביכולת להשתנות ליסודנים או ליצורים ענקיים.
צורה קטנטנה: רבות מיכולותיו של מגן העלים פועלות רק כאשר הוא נמצא בצורה קטנטנה. צורה קטנטנה היא כאשר מגן העלים כרגע נמצא בגודל קטנטן (Tiny) ומטה. הדרך הברורה ביותר שמגן העלים נמצא בגודל זה היא באמצעות צורת הפרא שלו, אך מגן עלים מגזע בגודל קטנטן או שהוטלו עליו לחשים כגון התמרה או הקטנת אדם עדיין יוכל להשתמש במאפייני המקצוע שדורשים צורה קטנטנה.
אמפתיה לחיות הגדולות והקטנות (י"ד): אם למגן העלים היכולת אמפתיה לחיות, דרגותיו כמגן העלים מצטברות ביחד עם דרגותיו כדרואיד למטרות החישוב של היעילות של אמפתיה לחיות. בנוסף, כאשר הוא נמצא בצורה קטנטנה (ראה מטה), מגן העלים זוכה בתוסף לאמפתיה לחיות כנגד כול חיה הגדולה ממנו, השווה לתוסף הגודל שלו לדרג"ש.
שיפור צורת פרא- צורה קטנטנה (ע"ט): החל מדרגה 1, כאשר הוא משתמש ביכולת צורת פרא, מגן העלים יכול לשנות צורה גם ליצורים מגודל קטנטן ומטה מהסוגים הזמינים לו.
ניידות משופרת (ע"ט): מגני העלים בתחילת דרכם גילו במהירות שבצורות הקטנות ביותר שהם לוקחים על עצמם, לעתים קשה להם להתנייד ממקום למקום, ולכן הם פיתחו טכניקות שונות על מנת להקל עליהם בכך. החל מדרגה 2. כאשר מגן העלים נמצא בצורה קטנטנה, הוא מקבל תוסף של 4+ לקפיצה. בנוסף, הוא זוכה לתוסף העצמה של 3 מטרים בכול דרכי התנועה שיש לו בצורתו הקטנטנה- תהיה זו הליכה, התחפרות, תעופה או שחייה. לסיום, כאשר הוא מתייחס לרוחות, מגן העלים יכול להתייחס לעצמו כיצור בינוני לא משנה באיזה גודל הוא נמצא כעת- למרות שהוא יכול מבחירה להחליט שהרוח תשפיע עליו על פי גודלו הנוכחי. בדרגה 4, תוסף ההעצמה של מגן העלים לתנועה גדל ל-6 מטרים והתוסף לקפיצה גדל ל-8+, ובדרגה 6, תוסף המהירות גדל ל-9 מטרים כאשר תוסף הקפיצה גדל ל-12+.
טוב ציפור אחת ביד... (י"ד, ד"ל): מגני העלים גילו מהר מאוד שאחת מהחולשות הגדולות ביותר שלהם היא להיתפס על ידי יצורים גדולים מהם. למגן העלים, אפילו בן אנוש הוא ענק שיכול למחוץ אותו ביד. לכן, מגני העלים מצאו דרכים להתגונן מכך ולברוח מאלו שמנסים לנצל את גודלם הקטן על מנת להכאיב להם. החל מדרגה 3, מגן העלים זוכה בתוסף השווה לתוסף הגודל שלו לדרג"ש לגלגולי אומנות הבריחה.
החל מדרגה 7, שלוש פעמים ביום מגן העלים יכול להטיל על עצמו כיכולת דמוית לחש את הלחש חופש תנועה, עם דרגת מטיל השווה לדרגתו כמגן העלים ומשך של דקה. השימוש ביכולת זו לא מעורר התקפות מזדמנות.
שיפור צורת פרא- צורה זעירה (ע"ט): החל מדרגה 4, מגן העלים יכול לקחת על עצמו צורה של יצור זעיר ממגוון הסוגים שהוא יכול להשתנות אליהם. בנוסף, מגן העלים יכול לקחת על עצמו צורה של יצור קטנטן ולשנות את גודלה לגודל זעיר, בעוד שהכוח של הצורה קטן ב-2 והזריזות שלה גדלה ב-2. תכונות לא יכולות לרדת בצורה זו מתחת ל-1. כאשר הצורה קטנה, מגן העלים נראה בתור פעוט מהגזע האמור (לדוגמה- גור חתולים), או פשוט תת-גזע קטן במיוחד אך טבעי של הגזע הזה (לדוגמה- צפרדעים קטנטנות ורעילות).
לדוגמה, מגן העלים בדרגה 4 יכול לשנות צורה לעכברוש או חתול (יצורים בגודל קטנטן) בגודל זעיר, עם השינויים האמורים לתכונות.
בנוסף לכך, החל מדרגה 4 מגן העלים יכול לשנות צורה גם ליצורים מסוג רמש, בנוסף ליצורים להם כבר היה מסוגל לשנות צורה (לרוב חיה ואולי גם צמח).
רתיעה זעירה (י"ד): החל מדרגה 6, כאשר הוא בצורה קטנטנה, מגן העלים זוכה ביכולת רתיעה (Evasion). בנוסף, לכול התקפת דחיפה (Bull Rush) או של דריסה (Overrun) של יצור הגדול ממנו כנגדו יש 50% החטאה.
שיפור צורת פרא- צורה פעוטה (ע"ט): החל מדרגה 7, מגן העלים יכול לקחת על עצמו צורה של יצור פעוט ממגוון הסוגים שהוא יכול להשתנות אליהם (לרוב חיה וצמח). בנוסף, מגן העלים יכול לקחת על עצמו צורה של יצור זעיר ולשנות את גודלה לגודל פעוט, מה שגורם לזריזות של הצורה הזו לעלות ב-2. הוא לא יכול לשלב את יכולת זו ביחד עם היכולת "שיפור צורת פרא- צורה זעירה" על מנת לקחת צורה פעוטה של יצורים שבבסיסם הם קטנטנים, ויכול לקחת רק צורות פעולות של יצורים שבבסיסם הם זעירים.

penbw6699ynx.png
 
עריכה אחרונה:
נראה נחמד בהחלט יכול ללכת טוב בתור איזה דב"ש בסגנון חוקר שעוסק כל היום במחקריו, במכאניקה של 3.5 אני פחות מבין אבל נראה נחמד, בהחלט דמות דב"ש שיכולה להיות נחמדה.
 
קונספט יפה מאוד ומקורי!
מכנית, הייתי משנה לא מעט דברים.

קודם כל, חסר לי פה מידע על נתונים כגון תה"ב, הצלות וכדומה. בתחושה שלי תה"ב צריך להישאר בינוני, והצלות צריך להיות תגובה ורצון (במקום קשיחות ורצון לדרואידים רגילים).
במיומנויות אני רואה שנתת 6+מתאם תבונה. כיוון שהמקצוע הזה ממשיך בהתקדמות מלאה בהטלת לחשים וגם בחלק ניכר מהיכולות האחרות של דרואיד, אני חושב שלתת לו יותר נקודות מיומנות לדרגה זה קצת לא מאוזן. הייתי מוריד את זה ל4+תבנ כמו דרואיד רגיל. בנוסף, הייתי מוסיף לו אומנות הבריחה כמיומנות מקצוע (לא נראה לי שאי פעם נוצר מקצוע שיותר מתאימה לו המיומנות הזאת).
לא ברור לי מה ההצדקה לתוסף שיש לו לאמפתיה לחיות גדולות ממנו. נשמע לי דווקא יותר מתאים שהוא יקבל תוסף אם הוא באותו גודל של החיה - ואז, למשל, אם הוא רוצה לתקשר בהצלחה עם משפחה של אוגרים, הוא יהפוך את עצמו לאוגר ויזכה באמונם. במקרה הזה לדעתי גם התוסף צריך להיות גדול יותר (נגיד +4 לאמפתיה ליצורים שאתה באותו גודל כמוהם).
ניידות משופרת - הניסוח קצת בעייתי. "הוא נחשב ליצור בינוני... [ל] כול נושא אחר הקשור לתנועה וגודלו של היצור". משתמע מכך שהוא נחשב גם כיצור בינוני למטרת היאבקות, למטרת בדיקת פריקה מנשק, הכשלה, וכו וכו. אני חושב שכדאי להחליף את כל החלק הראשון של היכולת בפשוט תוסף לקפיצה. ההתייחסות לרוח ספציפית היא בסדר. התוסף למהירות נשמע סבבה.
הקסם הנסתר - זו יכולת יותר מדי נישתית. הטריק מיומנות שאתה מדבר עליו לא נמצא בספרי הבסיס וגם לא בספרי ההרחבה הנפוצים, ככל הידוע לי. הייתי מחליף את זה ביכולת יותר פשוטה ויותר מגניבה, שנותנת לו איזשהו שימוש מוגבל בעל-קסם שמדמה לחש שקט\לחש חסר תנועה בלי לשלם בדרגים נוספים, אולי מספר מוגבל של פעמים ביום. וכמובן רק כשהוא בצורה קטנה. בכל מקרה, צריך שזה יהיה משהו פשוט ולא נתון לפרשנות.
רתיעה - הניסוח של החצי השני של היכולת קצת מסורבל. אפשר פשוט להגיד שכנגד התקפות בול ראש או אובראן של יצורים גדולים ממנו יש לו 50% החטאה.
טוב ציפור אחת ביד - מה שתארת פה זה אחת הסיבות שהמקצוע הזה צריך לקבל אומנות הבריחה. בעצם החיסרון הכי גדול במקצוע הזה זה המחסר המחריד להיאבקות, שגורם לו להיות מטרה מושכת לכל בעלי התפיסה המשופרת למיניהם. אני חושב שבאופן כללי המקצוע הזה צריך לקבל תוספים הולכים וגדלים לאומנות הבריחה (בסגנון +4 דרגה 2, +8 דרגה 4, +12 דרגה 6), כדי לפצות על החסרון שלו בהיאבקות. השימוש בחופש תנועה יכול לבוא בנוסף ליכולת הזאת, או כשלב הסופי של היכולת הזאת (נגיד במקום התוסף הסופי שרשמתי בדרגה 6, הוא יקבל שימוש בחופש תנועה מספר פעמים).
צורות פרא זעירות ופעוטות - אני מבין שבעצם התוספת של לקחת צורה רגילה ולהפוך לגרסא יותר קטנה שלה זה כי אין בעצם צורות ממש ממש קטנות שאפשר להפוך אליהן, שזה מוצדק. מצד שני, להפוך לחתול בגודל של נמלה נשמע לי... קצת אנטיתזה לקונספט של דרואידים כשייכים לטבע. זה פשוט לא טבעי. כדאי לדעתי לעשות משהו אחר. קודם כל, צורות בגודל diminutive (זאת שהיא אחת מעל הכי קטנה; אני לא זוכר מה תורגם רשמית כפעוט או זעיר, אז אכתוב באנגלית כדי להימנע מבלבול) קיימות בשפע, כך שלא צריך לדאוג שהדרואיד לא יוכל למצוא כאלה. זה אומר שהיכולת הזאת של דרגה 4 לא צריכה תוספות מיוחדות חוץ מהיכולת להפוך לחיות בגודל הזה. היכולת של דרגה 7 להפוך ליצורים בגודל fine, כן מצדיקה התייחסות מיוחדת. אבל לדעתי הרעיון של לקחת יצור כמו קרפדה ולהקטין אותו לגודל של יתוש זה לא מתאים, מהסיבה שציינתי קודם.
אני חושב שפה זה המקום אולי לתת נתונים רשמיים כלשהם ליצורים בגודל הזה, בין השאר כיוון שאין ממש נתונים כאלו במקומות אחרים במשחק. כיוון שיצורים בגודל הזה זה בדרך כלל חרקים, הייתי נותן פה 3 סוגים כלליים של חרקים - אחד דמוי נמלה גדולה (או חיפושית או מקק או כל דבר אחר שפשוט זוחל על הקרקע ואולי יש לו צבתות או משהו), אחד דמוי דבורה (או זבוב או צרעה או יתוש, כל דבר שעף באויר ואולי יש לו עוקץ), ואחד דמוי עכביש (כמו הנמלה, רק שיש לו גם יכולת לטוות קורים ואולי גם רעל). כיוון שהמשמעות היחידה של הצורה הזאת זה בקונטקסט של צורת הפרא, אז המידע שצריך לדעת זה: תכונות פיזיות , מהירויות תנועה, תוסף שריון טבעי, התקפות והתקפות מיוחדות.
בתכונות הפיזיות כוח יהיה תמיד 1, זריזות מעל 18, וחוסן בין בין 6 ל-10. יצורים עם יותר זריזות יש להם פחות חוסן ולהיפך. במהירויות תנועה, חרקים איטיים כמו נמלה יכולים לקבל מהירות 5 רגל או 10 רגל, עכבישים בין 10 ל-20, ויצורים מעופפים צריכים לקבל מהירות תעופה של בין 10 רגל ל-30, עם תמרון טוב (חרגול) עד מושלם (דבורה). לרוב החרקים גם יהיה מהירות טיפוס שהיא חצי ממהירות התנועה (לעכבישים יכול להיות באותה מהירות). תוסף שריון טבעי יהיה 0 לרוב החרקים, ואולי 1-2 לצורות קשוחות כמו חיפושית זבל. התקפות יהיה מקסימום נשיכה שעושה 1 נזק, או עוקץ ארסי שלא עושה נזק אבל מעביר רעל. לעכבישים אפשר להוסיף קורים. לכל הנתונים המכניים האלה אפשר לשאוב רפרנס מהנתונים של חרקי-ענק שיש במגדיר המפלצות.
כמובן, אם אתה מרגיש שזה יותר מדי חפירה והנתונים האלה לא באמת חשובים כי אף אחד לא הולך להילחם בצורה מקרוסקופית, אפשר גם לרשום שנתוני הצורה ה-fine ייקבוע על ידי המנחה, או על פי נתונים של חרקים קיימים שיקבלו הקטנה כלשהי (נגיד לקחת נתונים של אותו חרק בגודל tiny, לתת זריזות 4+, כוח 1, וחצי מהירות תנועה).

בנוסף לכל ההתייחסויות הספציפיות ליכולות, אני רוצה גם להתייחס באופן כללי לכך שזה בעצם מקצוע יוקרה לדמויות בדרגות גבוהות. דרואיד נטו שייקח את זה יהיה בדרגת דמות 12 בדרגה הראשונה שלו כמגן עלים, וכמו שאמרת אדון הצורות הרבות יהיה בדרגת דמות 10. כמו מקצועות אחרים לדרגות גבוהות, כגון רב-מג, זה אומר שמאפייני המקצוע הזה צריכים לתת יתרונות שיהיו מועילים לדמויות בדרגות האלה. לכן בעצם יכולות שנותנות גישה לחופש תנועה או תוספי מהירות קטנים הם די חסרי משמעות לדמויות בדרגות האלה. כרגע המקצוע הזה בנוי מבחינת היכולות והאסקלציה שלו לדמויות בדרגות בינוניות. כלומר, לדמות שהייתה לוקחת אותו בדרגה 6, כמו מקצוע יוקרה רגיל, זה היה בהחלט מקצוע נחמד. אבל לדמות בדרגה גבוהה זה לא באמת משתלם. במיוחד לאור העובדה שדרואיד בדרגה 17 מקבל גישה לshapechange, שנותן לו להשתנות לצורות פעוטות (המקצוע הזה נותן גישה לצורות האלה רק בדרגה 19 בעצם).
ישנן שתי דרכים שאני רואה לפתור את הקונפליקט הזה. הראשונה, זה אם אתה רוצה להשאיר את המקצוע הזה פחות או יותר כמו שהוא בלי לערוך בו יותר מדי שינויים, הייתי מציע להוריד את הדרישה להפוך ליצור מגודל קטנטן, ולתת את היכולת הזאת בדרגה הראשונה של המקצוע. זה בשילוב עם דרישה לידע (טבע) 8, ייתן לדרואידים בדרגה 6 לקחת את המקצוע הזה. זה בעצם אומר שדרואיד שלוקח את זה בוחר להקריב את הצורת פרא לגדלים גדול ומעלה, בתמורה ללקבל גישה לגדלים קטנים הרבה יותר מהר. זה מתאים לדרואידים שרוצים להתמקד בחמקנות והתגנבות במקום בקרב, ובעצם נותן לדרואיד דחיפה לכיוון הנוכל. במקרה הזה אז אולי 6+תבנ מיומנויות זה כן נחמד, אבל בתמורה לכך צריך להקריב מספר יכולות מקצוע (אולי תה"ב נמוך, או לוותר על השתנות לצמחים בצורת פרא).
דרך שניה זה פשוט להפוך את המקצוע הזה למתאים לדרגות גבוהות. זה אומר שיכולות המקצוע צריכות להיות עוצמתיות יותר, ואלו שיש להן התקדמות על פני המקצוע, צריכות להתחיל חזקות, ולהתקדם לחזקות מאוד. אולי שווה לשאוב השראה מצורת הלחימה של antman בסרטים של מארוול כדי לחשוב על יכולות חזקות שיכולות לנצל את הגודל הקטן של הדמות. למשל, השתנות מאוד מהירה שאפשר לנצל אותה כדי לבצע התקפות פתע או לחלופין כדי להתחמק מהתקפות. או למשל לשמור על הכוח והנזק המקורי שלך גם אחרי שהשתנת לגודל מאוד קטן, בכך אתה בעצם שומר על היכולת ההתקפית שלך בזמן שאתה מקבל תוספי גודל נחמדים להתקפה והגנה. השינויים האלה הופכים את המקצוע ליותר ממוקד קרב, מה שלדעתי לא סותר את האופי שלו כפי שהוא רשום, אלא לוקח אותו למקום של יותר "מגן הטבע".

ואחלה תמונה!
 
thewolf אמר/ה:
[post]693762[/post] נראה נחמד בהחלט יכול ללכת טוב בתור איזה דב"ש בסגנון חוקר שעוסק כל היום במחקריו, במכאניקה של 3.5 אני פחות מבין אבל נראה נחמד, בהחלט דמות דב"ש שיכולה להיות נחמדה.
תודה רבה! ניסיתי באמת לכוון לסוג דמויות כזה, אז שמח לשמוע שקלעתי למטרה.
פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] קודם כל, חסר לי פה מידע על נתונים כגון תה"ב, הצלות וכדומה. בתחושה שלי תה"ב צריך להישאר בינוני, והצלות צריך להיות תגובה ורצון (במקום קשיחות ורצון לדרואידים רגילים).
ידעתי ששכחתי משהו. זה באמת היה התכנון שלי, לא מאוד שונה מהדרואיד הרגיל.
פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] במיומנויות אני רואה שנתת 6+מתאם תבונה. כיוון שהמקצוע הזה ממשיך בהתקדמות מלאה בהטלת לחשים וגם בחלק ניכר מהיכולות האחרות של דרואיד, אני חושב שלתת לו יותר נקודות מיומנות לדרגה זה קצת לא מאוזן.
לפחות בתפיסה הראשונה שלי של המקצוע, ראיתי אותם בתור חוקרים וכאלו שמגלים עוד על הטבע מהצפייה המאוד קרובה שלהם בו. ככול שהתקדמתי עם מאפייני המקצוע, נראה שקצת התרחקתי מהרעיון הראשוני הזה, אבל זה מה שנשאר ממנו. כרגע, אני מניח שזה נכון יותר להוריד את זה.
פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] לא ברור לי מה ההצדקה לתוסף שיש לו לאמפתיה לחיות גדולות ממנו. נשמע לי דווקא יותר מתאים שהוא יקבל תוסף אם הוא באותו גודל של החיה - ואז, למשל, אם הוא רוצה לתקשר בהצלחה עם משפחה של אוגרים, הוא יהפוך את עצמו לאוגר ויזכה באמונם. במקרה הזה לדעתי גם התוסף צריך להיות גדול יותר (נגיד +4 לאמפתיה ליצורים שאתה באותו גודל כמוהם).
הרעיון הוא יכולת שמעודדת אותו להיות קטן כבר מההתחלה (רציתי שתהיה כזו כבר בדרגה הראשונה), ובנוסף הוא יודע איך כיצור קטן להיראות כלא מזיק או למשוך את תשומת הדעת של החיות האחרות. בראש שלי, אני מדמיין את הפיל שנבהל מעכבר עם היכולת הזו. זה לא משהו כזה far fetched לדעתי לדמיין.
פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] צורות פרא זעירות ופעוטות - אני מבין שבעצם התוספת של לקחת צורה רגילה ולהפוך לגרסא יותר קטנה שלה זה כי אין בעצם צורות ממש ממש קטנות שאפשר להפוך אליהן, שזה מוצדק. מצד שני, להפוך לחתול בגודל של נמלה נשמע לי... קצת אנטיתזה לקונספט של דרואידים כשייכים לטבע. זה פשוט לא טבעי. כדאי לדעתי לעשות משהו אחר. קודם כל, צורות בגודל diminutive (זאת שהיא אחת מעל הכי קטנה; אני לא זוכר מה תורגם רשמית כפעוט או זעיר, אז אכתוב באנגלית כדי להימנע מבלבול) קיימות בשפע, כך שלא צריך לדאוג שהדרואיד לא יוכל למצוא כאלה. זה אומר שהיכולת הזאת של דרגה 4 לא צריכה תוספות מיוחדות חוץ מהיכולת להפוך לחיות בגודל הזה. היכולת של דרגה 7 להפוך ליצורים בגודל fine, כן מצדיקה התייחסות מיוחדת. אבל לדעתי הרעיון של לקחת יצור כמו קרפדה ולהקטין אותו לגודל של יתוש זה לא מתאים, מהסיבה שציינתי קודם.
אני דווקא לא מסכים. יש קרפדות קטנטנות, יש גורי חתולים, וככה אני מדמיין את שינוי הצורה. לא חיה בוגרת ממש קטנה, אלא גרסה צעירה וקטנה של החיה הבוגרת. אולי כדאי להוסיף על זה בפלאף.

ולכתוב עכשיו נתונים לעכבישים, נמלים, חיפושיות ודבורים זה משהו שדי משעמם אותי, ובכוונה לא עשיתי. אני בטוח שניתן למצוא כבר נתונים לדברים האלו בספרי צד שלישי כולשהם או להמציא לבד למשחק שלך (על פי הקווים המנחים שנתת), אבל זה פחות מה שכיוונתי לעשות בדו"נ הזה. אם יש נתונים לדברים האלו, שישתנה אליהם בכיף (למרות שאציין שהם בירור יהיו Vermin, ככה שיהיה בעייתי להשתנות אליהם בלי איזה כישרון מיוחד).

בנוגע לקסם הנסתר, רתיעה, וכו', אני אערוך את כול היכולות האלו ברגע שאערוך את המקצוע.

פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] ניידות משופרת - הניסוח קצת בעייתי. "הוא נחשב ליצור בינוני... [ל] כול נושא אחר הקשור לתנועה וגודלו של היצור". משתמע מכך שהוא נחשב גם כיצור בינוני למטרת היאבקות, למטרת בדיקת פריקה מנשק, הכשלה, וכו וכו. אני חושב שכדאי להחליף את כל החלק הראשון של היכולת בפשוט תוסף לקפיצה. ההתייחסות לרוח ספציפית היא בסדר. התוסף למהירות נשמע סבבה.
רציתי לתת לו את האפשרות לקפוץ, לזוז וכו' כמו יצור בגודל נורמלי, מבלי עכשיו להסתבך עם דברים כמו "אז איך החתלתול הקטנטן עולה במדרגות". אני אנסה לחשוב על ניסוח טוב יותר.

פלאפי אמר/ה:
[post]693763[/post] ישנן שתי דרכים שאני רואה לפתור את הקונפליקט הזה. הראשונה, זה אם אתה רוצה להשאיר את המקצוע הזה פחות או יותר כמו שהוא בלי לערוך בו יותר מדי שינויים, הייתי מציע להוריד את הדרישה להפוך ליצור מגודל קטנטן, ולתת את היכולת הזאת בדרגה הראשונה של המקצוע. זה בשילוב עם דרישה לידע (טבע) 8, ייתן לדרואידים בדרגה 6 לקחת את המקצוע הזה. זה בעצם אומר שדרואיד שלוקח את זה בוחר להקריב את הצורת פרא לגדלים גדול ומעלה, בתמורה ללקבל גישה לגדלים קטנים הרבה יותר מהר. זה מתאים לדרואידים שרוצים להתמקד בחמקנות והתגנבות במקום בקרב, ובעצם נותן לדרואיד דחיפה לכיוון הנוכל. במקרה הזה אז אולי 6+תבנ מיומנויות זה כן נחמד, אבל בתמורה לכך צריך להקריב מספר יכולות מקצוע (אולי תה"ב נמוך, או לוותר על השתנות לצמחים בצורת פרא).
מעדיף את הדרך הזו.

ייערך כנראה בשבוע הבא, שם אמור להיות לי הרבה זמן פנוי ואני אוכל לחשוב על הנושא לעומק.
 
העוג הברברי אמר/ה:
[post]693803[/post] הרעיון הוא יכולת שמעודדת אותו להיות קטן כבר מההתחלה (רציתי שתהיה כזו כבר בדרגה הראשונה), ובנוסף הוא יודע איך כיצור קטן להיראות כלא מזיק או למשוך את תשומת הדעת של החיות האחרות. בראש שלי, אני מדמיין את הפיל שנבהל מעכבר עם היכולת הזו. זה לא משהו כזה far fetched לדעתי לדמיין.
אוקי, אז אולי לתת את התוסף פשוט לבדיקה מול חיות בגודל שלו ומעלה.

העוג הברברי אמר/ה:
[post]693803[/post] אני דווקא לא מסכים. יש קרפדות קטנטנות, יש גורי חתולים, וככה אני מדמיין את שינוי הצורה. לא חיה בוגרת ממש קטנה, אלא גרסה צעירה וקטנה של החיה הבוגרת. אולי כדאי להוסיף על זה בפלאף.
אוקי, לא ככה הבנתי את היכולת. זה באמת יותר מסתדר לי מאשר מה שדמיינתי בהתחלה. אבל עדיין זה קצת בעייתי. נראה לי שלגור חתולים לא יהיה ממש אותם נתונים כמו חתול בוגר (זה לא רק תכונות, גם התקפות וכדומה).

העוג הברברי אמר/ה:
[post]693803[/post] (למרות שאציין שהם בירור יהיו Vermin, ככה שיהיה בעייתי להשתנות אליהם בלי איזה כישרון מיוחד).
אני חושב שזה סיבה מאוד טובה לתת למקצוע הזה אפשרות להשתנות לvermin. אם זה בא במקום ההשתנות לצמחים, זה גם נשאר מאוזן ביחס לאיך שכתבת את המקצוע. אם כי אני חושב שכדאי להוסיף איזשהו סייג, שאי אפשר להפוך לvermin גדולים יותר מגודל קטן או משהו בסגנון (כדי שזה לא יהפוך למקצוע שמאפשר לך להפוך לעכבישי ענק וכדומה).
 
חזרה
Top