• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מאנה - שיטת הטלת לחשים חלופית [ללא שיטה - מחפש המרה לשיטה]

לאחרונה, אני מנסה לבנות שיטה משל עצמי, כשאחד מהדברים שמאפיינים אותה הוא אמצעי הטלת הלחשים החדש: מאנה. במקום מספר מוגבל של לחשים מכל רמה, יש למטיל הלחשים כמות מוגדרת של מאנה, שגדלה כל רמה, ולכל רמת לחשים יש מחיר מוגדר. כך למעשה, מכשף יכול להטיל שני לחשים מרמה גבוהה מאוד, שבדרך רגילה הוא יוכל להשתמש רק בלחש אחד מרמה זו, אבל לאבד את היכולת להטיל לחשים עוצמתיים בגלל מחסור במאנה, או שהוא יכול להטיל הרבה מאוד לחשים ברמה חלשה, במקום להיות מסוגל להטיל רק כמות קטנה מאוד של ידיים בוערות.

כמות המאנה נקבעת על ידי שתי תכונות: מתאם מקצוע ומתאם תכונת הטלת לחשים. בכל רמה, אתה מקבל את מתאם המקצוע ועוד מתאם התכונה איתה אתה מטיל לחשים. אשף, לדוגמא, שיש לו מתאם מקצוע 7 (לדוגמא - עוד לא בטוח על מספרים) ו18 תבונה, יקבל 11 מאנה בכל רמה. בנוסף, כל רמה יש לך למעשה את מספר זה כפול הדרגה: אשף עם 17 תבונה ו-7 מתאם מקצוע בדרגה אחת-עשרה מקבל 10 מאנה, ומגיע ל-110 מאנה. ברמה 12, הוא מעלה את התבונה ל-18, וכעת כל רמה הוא מקבל 11 מאנה. במקום לעלות ל-121 מאנה, הוא עולה ל-132 מאנה.

לסיום, אתה יכול בכל זמן להמיר שתי נקודות פגיעה לנקודת מאנה אחת. אפשרות זו נועדה למען האפשרות של המכשף שבשארית כוחותיו יורה כדור אש ונופל מעולף, או זה שסוחט את כח חייו כדי להמשיך להילחם. האפשרות אינה פרקטית, אבל יכולה להשפיע בקרבות קשים במיוחד.

כך שחקן יכול לנהל יותר מעניין את משאבי הקסם שלו: לעשות קסמים חזקים מעטים או הרבה חלשים? בנוסף, זה הגיוני יותר: מדוע אדם יכול להטיל 'משאלה', אבל בגלל שהשתמש בחמש פעמים ידיים בוערות אז הוא לא יכול להשתמש בזה יותר? כך מכשף חזק יכול להשתמש עשרות פעמים בכדור אש, אבל מכשף חדש יכול ליפול באפיסת כוחות אחרי כדור אש יחיד.

ולמה אני מפרסם את זה? כדי להיעזר בכם, שיודעים טוב יותר איזון ושיטות:
- האם השיטה מאוזנת וטובה?
- כמה, לדעתכם, כדי שכל רמת לחשים תעלה במאנה, ומה מתאם המקצוע המתאים לכל מקצוע מטיל לחשים?
- האם יש פגמים עקרוניים בשיטה, והאם יש לכם רעיונות טובים לשיפור?
- ולסיום, האם יש דרך כשלהי בה יהיה ניתן להמיר את זה לשיטה מוכרת, והאם זה פרקטי לשימוש?

וכמובן, כל סוג של הערות יקובל בברכה.
 
זה נראה לי רעיון נחמד, אבל כל כמה זמן המאנה מתחדשת? כל מנוחה קצרה? כל מנוחה ארוכה?

לפי דעתי צריך לשים הגבלה בכמות המאנה שאפשר לבזבז בתור, אבל זה כבר לבחירתך.

כמה מאנות כל קסם יעלה בערך )כמה קסם חזק יעלה וכמה חלש)

אני אשמח לאמץ את השיטה כאשר היא תהיה מוכנה
 
dragonitzan אמר/ה:
[post]692587[/post] לסיום, אתה יכול בכל זמן להמיר שתי נקודות פגיעה לנקודת מאנה אחת.
מסובך מדי, לא פרקטי ומיותר, המאנה עצמה נשמעת מעניינת ואף טובה מאוד, אבל להמיר נק''פ בקסם זה מיותר לגמרי, לא צריך את זה. זה רק מסבך את השיטה וטוב, מיותר.

השיטה נשמעת מעניינת, תוכל לפרסם אותה כאן כשתהיה גמורה?
 
הקטע של הנק"פ למאנה הוא לא פרקטי במיוחד, אבל נועד למען המגניבות והפלאפיות, ולמען הרגעים בהם אתה ממש צריך עוד מאנה אחת לקסם הכרחי.

תחומי המאנה שחשבתי עליהם: 2 מאנה לקסם דרגה 1, 10/8 לקסם דרגה 2, 18/21 לקסם דרגה 3 ו-באזור ה-30/40 לקסם דרגה 4.

הרחבה למאנה:

הילת קסם/הגנה קסומה

אנא, בחרו את השם שיותר מתאים לכם.

ההגנה הקסומה היא הגנה שעוזרת כנגד מטילי לחשים, ופר'טית אם משתמשים במאנה כהטלת לחשים.
ערך ההגנה הקסומה של אדם רגיל הוא 0. יכולות מיוחדות, קסמים וחפצ"קים יכולים להביא לך הגנה קסומה, ומפלצות יכולות להיות בעלות הגנה קסומה.

למעשה, ההשפעה של ההגנה הקסומה היא שכל קסם שמופעל עליך, עולה יותר מאנה כמספר ההגנה הקסומה. אם יש לך 2 הגנה קסומה ומטילים עליך לחש שעולה 2 מאנה, הקסם יעלה 4 מאנה.
ולמה זה יעיל?
במספרים נמוכים, זה לא יעיל כל-כך - לקוסם לא מפריע אם יש לו 5 או 6 לעלות המאנה, אלא אם הוא בדרגה נמוכה. הבעייתיות עולה בדרגות גבוהות יותר של הגנה קסומה. הגנה קסומה 10 עושה שחץ קסם שנורה עליך יעלה 12 מאנה, דבר שיכול לשרוף לקוסם את מאגרי המאנה בקלות. הגנה קסומה 20 יכולה לגרום ללחשים בדרגות גבוהות באמת להפוך ללא פרקטיים, ממחסור במאנה.
זה בעיקר בעייתי אם יש לך בעיית מאנה. נניח שהקוסם הנחמד שלנו, שאול, בדיוק נלחם בכמה עשרות גובלינים, ומאגרי המאנה שלו צומצמו מאוד, נניח ל-4 מאנה בלבד. כעת הופיע מולם מכשף, לא עוצמתי במיוחד, אבל הוא לבוש בגלימה שמוסיפה לו 15 הגנה קסומה. שאול מטיל עליו מגע חשמל, אבל ברגע הנגיעה, הקסם עולה לו 17 מאנה, במקום 2. זה לא מבטל את הקסם, אלא מוריד את המחיר הנדרש משאול המסכן. ותמורת 1ק6 של נזק חשמל, נעשה לשאול 22 נזק מידי, ושאול המסכן נופל מעולף (הקרב עם הגובלינים עלה לו בלא מעט נק"פ).

לכן הגנה קסומה זה מסוכן, טרחתי לכתוב את החוק על הנק"פ שמומר למאנה, ולכן לא כדי להטיל לחשים נגד קוסמים אדירים.
 
פלאפי אמר/ה:
[post]692606[/post] במה זה שונה משיטת מאגר הנקודות של הפסיונים?
השיטה של הפסיונים (לפי מה שהבנתי) רק מחזקת כוחות לפי רצון והשיטה הזו נותנת לך אפשרות לשהתמש בכל מניי כוחות שונים ולא לחזק כוחות קיימים.

אני מקווה שהסברתי והבנתי נכון
 
ItayElf אמר/ה:
פלאפי אמר/ה:
[post]692606[/post] במה זה שונה משיטת מאגר הנקודות של הפסיונים?
השיטה של הפסיונים (לפי מה שהבנתי) רק מחזקת כוחות לפי רצון והשיטה הזו נותנת לך אפשרות לשהתמש בכל מניי כוחות שונים ולא לחזק כוחות קיימים.
קודם כל, בהחלט יכול להיות שנרוב צודק ואנחנו מדברים על מהדורות שונות. אבל במהדורה 3.5, פסיונים משתמשים במאגר נקודות בדיוק בדרך שמתוארת כאן, כך שהם יכולים להטיל מעט לחשים חזקים או מלא לחשים חלשים או שילוב כלשהו.

וחוץ מזה בלי קשר למהדורה, הנושא של מאנה במשחק נחקר לעומקו ולרוחבו. אני מציע לך לחפש בהסטורית הפורום עצים על הרעיון הזה והדיונים שעלו בעקבותיהם, ואני בטוח שתוכל למצוא גם אינסוף כאלו ברחבי הרשת. יחד עם חוקים להפוך קרב לריאליסטי יותר וחוקים לקרב המוני, נראה לי שזה אחד מחוקי הבית הכי נפוצים שיש.
 
אני הייתי שמח לקבל את זה לפאת'פיינדר.

dvav אמר/ה:
[post]692618[/post] אלו רשימות להמרת יחידות לחש לנקודות מהספר לשה"ם של מו"ד 5
הבעיה שלי עם הטבלאות האלו שהיחס בין לחש בדרגה 1 ללחש בדרגה 9 הוא קטן, וכמות המאנה שלך לא תלויה בכלום - רק בדרגה (אין הבדלים לפי מקצוע, תכונה או כדומה).

פלאפי - ידוע לי שזה חוק בית נפוץ, ורציתי לראות כמה חוק הבית שלי בימים אלו מאוזן וטוב, ולשתף אותו עם אחרים :).

מעניין לראות שיש חוקים כאלה גם במקומות אחרים.
נ.ב. מה דעתכם על ההגנה הקסומה? יעיל? מיותר? מגניב? לא שמיש?
 
אז מה שפלאפי אמר.

תשתמש בשיטה של הפסיונים - כבר עשו עבורך את המתמטיקה כולה ואפילו יש דרך לקבל נקודות בעלות של "שריפת תכונה" שזה כמו נזק תכונה אבל שלא ניתן להשיב בקסם אלא רק במנוחה.
 
בימים האחרונים ניסיתי לחשוב אם מערכת כזו תתאים ל-4, וכיצד. מעניין אותי אם מישהו ניסה כזה משהו למהדורה4. אני מודע לנקודות הכוח של הפסיוניים, זה צעד בכיוון אבל פחות מאנה בצורה שמדמיינים כשאומרים מאנה.
 
אני עייף, קשה להתנסח.

נקודות הכוח של הפסיונים ב-4 הם מאגר של שיפור כוחות. כול פעם שאתה מנצל נקודת כוח, הכוח בו השתמשת הופך לשווה יותר. אם אני זוכר נכון לקחו להם כוחות התקלות בשביל הטריק הזה. אבל זה לא כמו מאנה, שאתה מנצל על כול לחש שאתה מטיל, ויכולה באמת להתאים להרבה קסמים חלשים או לקסמים בודדים אך עוצמתיים.
 
מאנה במשחקי מחשב היא בדרך כלל משאב עם מחיר קבוע לכל לחש, בלי יכולת להחליט כמה אתה משקיע בו (שזה דבר שיש בפסיונים). היא מתחדשת לאט (בערך ברמה של משאב התקלות, בניגוד למשאב יומי).

אשאל שוב ותענה כשיהיה לך זמן - מה תרצה שהמערכת שלך תדע לעשות?
1. על מה מנצלים מאנה?
2. האם אפשר להגביר כוח באמצעות השקעת יותר מאנה מהמינימום הנדרש?
3. מתי מאנה מתחדשת? כמה מהר היא מתחדשת?

אם אתה רוצה שדמות תוכל פשוט לבחור אם להשתמש רק בכוחות בינוניים או רק בכוחות חזקים, אפשר לקבוע יחס המרה של כוחות התקלות ויומיים (הייתי אומר 2:5) ואז במקום לקרוא להם כוחות התקלות וכוחות יומיים לקרוא להם "כוחות שעולים 2 מאנה וכוחות שעולים 5 מאנה". זה יפתור את הבעיה עבור כוחות התקפה, ואז רק צריך למצוא פתרון לכוחות תכלית כדי למנוע מצב שמשתלם תמיד לוותר עליהם לחלוטין.
 
ב"מזרח הבלתי ידוע", ספר הרחבה די נידח לשיטה של אלריק!/סטורמברינגר, הייתה שיטת קסם נפרדת, שונה מזו של השיטה הרגילה (שהתבססה על נקודות קסם והייתה די פשוטה ונוחה), אבל מקורית וכזו שאפשר לעשות איתה כל מיני קסמים ספונטניים.

היו לך שני "מצפנים" של שמונה כיוונים, אחד של "ספירות, ואחד של "רונות".
המצפנים היו מסודרים כך (מתחיל מצפון, נע לצפון מזרח, וכך הלאה עד שמסתיים בצפון מערב):

ספירות:
אדמה: אדמה, חול, כל המינרלים והמתכות
פלורה: כל הצמחיה, הפטריות והעובשים
פאונה: כל צורות החיים שאינן בעלות תבונה אנושית - חרקים, זוחלים, דגים , עופות, יונקים וכו'
מים: מים מלוחים ומתוקים,אגמים, ימים, זרמים וגם כל הנוזלים שמורכבים בעיקר ממים - יין, חלב, מיץ
רוח: כל מה שקשור לנשמה וגם חושים - ראיה, שמיעה וצליל, טעם, ריח, מרקם
אש: על כל מאפייניה - חום, עשן, להבות - וכולל גם אור וצל
בשר: כל מה שקשור לגוף האדם ולתבונה האנושית.
אוויר: מרוחות קלילות ועד סופות

רונות:
מניעה: רונה שעוצרת ואוסרת דברים
מיזעור: רונה שמפחיתה גודל, מסה, משקל ודחיסות
זימון: מאפשר לתודעה להיכנס ל"עולמות אחרים" ולזמן משם יצורים או דברים
יצירה: ייצור דברים מחומרי גלם, או בריאה של ממש ללא חומרי גלם כלל
כיוון: הרונה הזו שולטת בתנועה והזזה בהתאם לפיזיקה של העולם החומרי - למעלה, למטה, הצידה וכו'
העצמה: הרונה ההפוכה למיזעור - מגדילה ממדים, מסה, דחיסות וכו'.
גירוש: הרונה ההפוכה לזימון, מאפשרת להחזיר יצורים ממימדים אחרים למקום ממנו באו.
שינוי: רונה שמשנה והופכת דבר אחד לאחר - עופרת לזהב, קרח לקיטור, בשר ודם לאבן וכן הלאה

כל מכשף/קוסם/כוהן/איך שלא תקרא למטיל לחשים בשיטה הזו, מתמחה בספירה אחת וברונה אחת. למשל - קוסם שמתמחה בספירת הפלורה וברונת הגירוש. לכל מטיל לחשים כזה יש מספר נקודות קסם שזהה לתכונת ה"עוצמה" שלו - תכונה שבBRP, השיטה הבסיסית בה סטורמברינגר ונגזרותיה משתמשות, מקבילה בערך, אבל רק בערך, למשהו בין חוכמה לכריזמה, עם טווחים די דומים לאלו של מו"ד (2ק6 + 6 לדמות מתחילה, ז"א 8 עד 18, כשלחשים אפשר להטיל רק אם יש לך עוצמה 16 ומעלה)

כדי להטיל לחשים באמצעות שיטת הקסם של המזרח המתוארת כאן, אתה חושב לאיזה רונה וספירה מתאימה ההשפעה שאתה רוצה ליצור - אם ההשפעה היא מהרונה והספירה בה אתה מתמחה, אתה משלם נקודת קסם אחת לרונה, ואחת לספירה, סה"כ 2 נקודות קסם. למשל הקוסם שמתמחה בפלורה ובגירוש, יכול לגרש עובש קטלני ממימד אחר בחזרה לשם. אם אתה מנסה ליצור השפעת קסם אחרת, אתה סופר את המרחק על המצפן מהספירה והרונה הנדרשות לאלו שבהן אתה מתמחה - מכיוון שהמצפן עגול ואפשר לספור עם או נגד כיוון השעון, המרחוק המירבי הוא 4 צעדים (לרונה או ספירה שנמצאות בדיוק מול זו שלך על המצפן).

כלומר, אם אותו קוסם שמתמחה בפלורה ובגירוש ירצה לזמן רוח-עצים (דריאדה או משהו כזה) אז הוא ישלם נקודת קסם אחת על הספירה (פלורה, בה הוא מתמחה) ועוד 4 נקודות קסם על הרונה של הזימון (שנמצאת בדיוק מול הרונה שלו) וסה"כ 5. אם הוא ירצה להטיל כדור אש, כנראה שהוא יצטרך להשתמש בספירה של האש (4 צעדים מהספירה של פלורה) ורונת היצירה (3 צעדים מהרונה שלו) למחיר של 7 נקודות קסם. לעומת זאת קוסם שמתמחה ברונת היצירה וספירת האש יוכל להטיל כדור אש במחיר 2 נקודות קסם בלבד.

ומה קורה כשנקודות הקסם נגמרות? אם הן יורדות ל-0, אז הקוסם מתעלף. נקודות קסם אבודות, בין אם זו אחת או כולן, מתחדשות לאחר שינה טובה של לילה שלם (6-8 שעות).
 
חזרה
Top