• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 לחשים וכישרונות (3.5) לחש חדש נוסף!

החלטתי לרכז כאן את כול הלחשים והכישרונות שאי פעם יצרתי ולהפסיק לפתוח עץ חדש בכול פעם שאני רוצה לפרסם כישרון או לחש חדש.

שילוב חייתי
דרואיד 9.
ק .ת. מק. נק"ן.
טווח: אישי ומגע (ראה בהסבר).
מטרה: אתה והחיה המלווה שלך.
משך: סיבוב/דרגה.
הצלה: רצון (לא מזיק)
התנגדות לחשים: כן (לא מזיק)
אתה יכול להטיל את הלחש על עצמך והחיה המלווה שלך, אתה צריך לגעת בחייה המלווה שלך בזמן הטלת הלחש.
אתה והחייה המלווה שלך הופכים ליצור אחד ומקבלים את שני התבניות(לרוב דמוי אדם וחיה) ואת התבנית משופר, הנתונים של היצור נקבעים לפי ההגדרות הבאות:
נק"פ שניהם מחוברים, כאשר הם נפרדים יש לחלק את נקודות הפגיעה לפי האחוזים שכל צד נתן, למשל החיה נתנה 80 נק"פ והדרואיד נתן 20 נ"פ (סך הכול 100) ובסוף הלחש נשאר רק 10 נק"פ הדרואיד יקבל 2 נק"פ והחיה 8 נק"פ.
קוביות פגיעה: לבדיקת השפעות המבוססות על קוביות פגיעה יש להשתמש בערך הגבוה יותר.
(אין לחשב מחדש בגלל השינוי בערך החוסן או התוספים של חפצים קסומים)
גודל: הגדול מבין השתיים* .
תכונות: משתמשים בטובות מבין השתיים*.
תנועה: המהירה מבין השתיים* **.
הצלות: הטובות מבין השתיים.
תוסף התקפה בסיסי: הטוב מבין השתיים.
שריון טבעי: הטוב מבין השתיים*
יכולות מיוחדות וגפיים*: כל התכונות המיוחדות והגפיים (מלבד איברי התנועה המיותרים) נשמרים, כך לשדרואיד שהתמזג עם דוב אימים יהיה את כל הנשקים הטבעיים של הדוב (נשיכה טפרים וכולי) וגם את רוב גופו מלבד הרגליים.
מיומנויות: יש להשתמש בטוב מבין השתיים, שימו לב שלא משנה באיזה מהם אתה משתמש אתה עדיין מקבל את תוסף הגזע של שניהם.
כישרונות: אפשר להשתמש בכישרונות של שניהם,שימו לב שכישרונות כפולים לא נותנים בונוס כפול.
חפצים קסומים: ממקרה של חפצים התופסים מקום על הגוף (טבעות או כפפות למשל) יש להשתמש רק באחד מהם (השחקן בוחר באיזה להשתמש כאשר הוא מטיל את הלחש) במקרה של חפצים שאינם תופסים מקום על הגוף (שרביטים מטות וחלק מהשרשראות) משתמשים בשניהם.
שריונות: הטוב מבין השתיים.
מגנים: שניהם.
נשקים: שניהם, כך שדרואיד עדיין יכול להתקיף עם החרב המעוקלת שלו (שגדלה לגודל החדש).
לחשים: לחשים שהוטלו במהלך הלחש או לפני משפיעים על שניהם,,שימו לב רוב הלחשים לא נותנים תוספים נוספים עם הוטלו פעמיים.

שניהם פועלים בתורות נפרדים וכל אחד מהם יכול להשתמש רק באיברים שהוא תרם לצורה החדשה חוץ מאיברי התנועה, למשל במקרה של הדרואיד עם הדוב שהוזכר למלאה הדרואיד יוכל לנועה ולהשתמש בידיים שלו ובנשקים שלו אך לא בנשקים של הדוב וכן להפך.
ניתן לעכב את אחד התורות כדי לפעול בתיאום, כאשר הם פעלים בתיאום ותוקפים ביחד הם מקבלים תוסף +2 להתקפות בגלל הקושי לה היצור המותקף להתגונן.
מחיר נק"ן: 500
*(הערה: במקרה ומשתמשים בתכונת הזריזות, נשקים, גפיים, תנועה או כל דבר אחר של היצור הקטן יותר שקשור לגודל יש להגדיל רותו לגודל החדש ולהוסיף את המחסרים והתוספים של הגודל)
**(הערה: במקרה והם יכולים לתרום צורות תנועה שונות מקבלים את שניהם, כך שאם היצור המהיר יותר תורם תנועה רגילה והיצור האיטי יותר יכול לתרום גם שחייה הם יקבלו גם שחיה)
כישרונות ליקנאתרופים:
נגע הליקנאתרופיה היה מאז ומעולם אחד הנגעים המפחידים והמסוכנים ביותר לאדם, אך בכול מקום שיש סכנה יש גם הזדמנות לכוח...

נגוע לבנה (כישרון ליקאנטרופי).
הנגע הליקנטרופי זורם בדמך והופך את צורת החיה שלך לאנושית יותר, או אולי את צורת האדם שלך לחייתית יותר...
דרישות, יכולת צורת פרא, הצלחה להתנגד לליקאנטרופיה, ריכוז 8 רמות, לא ליקאנטרופ.
תועלת: כאשר אתה בצורת פרא את יכול לדבר בשפה אנושית, יכולת זו מאפשרת לך להשתמש בלחשים בעילי רכיב קולי בלבד.
התקפה מנשק כסוף דורשת ממך להציל רצון או לאבד יכולת זו למשך 3 תורות, ד"ק 15.
בנוסף אתה חסין לליקנתרופיה

עור לבנה (כישרון ליקאנטרופי).
אור הירח משתקף בעורך ומקשיח אותו, כמתנה או כתביעת בעלות...
דרישות: נגוע לבנה.
תועלת אתה מקבל תוסף +1 לשריון הטבעי שלך על כול שני כישרונות ליקנטרופים כאשר אתה בצורת פרא.
נשק כסוף מתעלם מהדרג"ש המשופר.

עור ירח (כישרון ליקאנטרופי).
דרישות: 3 כישרונות ליקאנטרופים כשאחד מהם הוא עור לבנה.
אתה זוכה בהפחתת נזק/כסף השווה לשליש מהכישרונות הליקנטרופים שלך.

ראיית לבנה (כישרון ליקאנטרופי)
עינייך נעשות חדות יותר... חייתיות יותר...
דרישות: נגוע לבנה
תועלת: הראייה שלך משתפרת והופכת לראיה באור מועט. במידה וכבר יש לך ראייה באור מועט אתה זוכה בראיית חושך 9 מ'. במידה וכבר יש לך ראיית חושך אתה מגדיל את הטווח שלה ב9 מ'

ראיית ירח (כישרון ליקאנטרופי)
עיניך מקבלות ברק כסוף כמו הירח...
דרישות: ראיית לבנה.
תועלת: כמו ראיית לבנה אבל נצבר (ראייה רגילה עם ראיית לבנה וירח תהיה ראית חושך ל9 מ' וכן הלאה)

נשיכת לבנה (כישרון ליקאנטרופי)
נשיכתך מקבלת שבריר מכוחם של הליקנטרופים.
דרישות: שלושה כישרונות ליקאנטרופים.
תועלת: פעם ביום אתה ראשי להכריז לאחר פגיע מוצלחת שאתה משתמש בנשיכת לבנה, המטרה צריכה להצליח בהצלת קשיחות (10+מספר הכישרונות הליקנטרופים שלך+תוסף החוכמה שלך) או להיות חולה למשך מספר סיבובים השווה למספר הכישרונות הליקנטרופים שלך.
דמות חולה סובלת ממחסר -2 על כול גלגולי ההתקפה והנזק, הצלות, בדיקות מיומנות ובדיקות תכונה.
מיוחד: במקרה של 1 טבעי יש 50% שהאויב הנחשל נדבק בליקנטרופיה מהסוג של החיה שהדמות השתמשה בה כאשר נשכה אותו (ללא הצלה).

נשיכה נוספת (כללי)
דרישות: נשיכת לבנה
תועלת: אתה רשאי להשתמש בנשיכת לבנה פעם נוספת ביום.
מיוחד: ניתן לקחת כישרון מספר פעמים,השפעותו מצטברות.

נשיכת ירח (כישרון ליקאנטרופי)
נשיכתך תוקפת קשות את מערכת החיסון של יריבך ומשאירה אותו חסר אונים.
דרישות: נשיכת לבנה
תועלת: פעם ביום אתה ראשי להכריז לאחר פגיע מוצלחת שאתה משתמש בנשיכת ירח, המטרה צריכה להצליח בהצלת קשיחות (10+מספר הכישרונות הליקנטרופים שלך+תוסף החוכמה שלך) או לחטוף למשך מספר סיבובים השווה לחצי ממספר הכישרונות הליקנטרופים שלך.
דמות החווה בחילה יכולה לנקוט בתורה רק בפעולת תנועה חלקית בלבד.
מיוחד: במקרה של 1 טבעי יש 60% שהאויב הנחשל נדבק בליקנטרופיה מהסוג של החיה שהדמות השתמשה בה כאשר נשכה אותו (ללא הצלה).

בן הירח והלבנה.
אתה מסוגל להשתנות לצורת חצי אדם והירח נותן לך כוח כאשר הוא זוהר במלואו, אך באיזה מחיר?.
דרישות: 4 כישרונות ליקאנטרופים.
תועלת: כאשר אתה משתמש בצורת פרא אתה רשאי להשתמש בשתי שימושים או בשימוש אחד של צורת יסודן כדי להשתנות לצורת ליקאנטרופ למשך מספר סיבובים השווה לכישרונות הליקאנטרופים כפול 3, אתה מקבל את כול היכולות של הליקאנטרופ חוץ מהבאים: קוביות פגיעה ונקודות פגיעה: אין לחשב מחדש קוביות ונקודות פגיעה (כולל השינוי בערך החוסן).
קללת הליקאנטרופיה: אתה לא מקבל את היכולת להדביק אחרים בנגע הליקאנטרופיה.
בנוסף תחת ירח מלאה אתה הופך לעוצמתי במיוחד. אתה זוכה בתוסף +2 לכול הכישרונות הליקאנטרופים שנותנים יכולות מספריות (למשל עור ירח ועור לבנה), ובתוסף +2 לד"ק לכול הכישרונות הליקאנטרופים שדורשים מהאויב זריקת הצלה (נשיכת לבנה למשל).
בנוסף אם אתה משתמש בצורת ליקאנטרופ בירח מלא אתה צריך להציל כנגד דק 15 או להתנהג כמו ליקאנטרופ מודבק כאשר אתה בצורה זו, בין אם נכשלתה או הצלחתה אתה מקבל את היכולת קללת הליקאנטרופיה ותוסף +2 להפחתת הנזק בצורתך הליקאנטרופית.
רקע על גייט
גייט היה אשף זימון אגדי. אומרים שהוא יכל לזמן צבאות מהגיהנום ואף את האלים עצמם, אך אין תיעודים כתובים לפעילויות אילו.
למעשה ידוע שחוצנים רבים הכל מהאימפים העלובים ועד מלכי החמה האדירים נסו למחוק כל זכר למרשתו של גייט, אך מספר ספרי לחשים המכילים את לחשיו של גייט שרדו.
אבל זה לא הדבר המרשים ביותר ששרד, אי ענק שזומן על ידי גייט נמצא בלב באוקיינוס, צמחים חיות אבנים ומתכות מכול רחבי הקוסמוס נמצאים על האי הענק, יצורים מוזרים שלא נראו בשום מקום ידוע בקסמוס משוטטים באי והשפעות פלאיות שלא נראו מעולם שגרתיות שם כמו טיפות ביום גשום.
אומרים שלוקח שבוע שלם על גב הדרקון המהיר ביותר לחצות את האי בחלק הצר ביותר שלו.
אומרים שהאי הוא מישור בפני עצמו.
אומרים שהאי הוא ישות חיה בפני עצמה.
אומרים שספר הלחשים האגדי של גייט "שער הידע" שוכן בלב האי.
בין אם האגדות נכונות ובין אם לא מספר מהלחשים של גייט עוברים בין אשפי הזימון שמגנים על ידע עתיק זה בקנאות.
הלחשים של גייט
אשד המלח של מלבולג'.
זימון.
דרגים: מכשף/אשף 5
רכיבים: ק, ת, מ.
זמן הטלה: פעולה אחת.
משך: סיבוב דרגה.
טווח: קרוב (7.5 מ' + 1.5 מ'/שתי דרגות.)
הצלה: תגובה חלקי וקשיחות חלקי (ראה תיאור)
התנגדות לחשים: לא.
לחש זה גורם לאשד עשוי מלח מלבולג' או "מלח שחור" שחור לפרוץ מהאדמה ולהתקע ביריב, היריב צריך להציל תגובה או להיות משופד על ידי האשד, יצור משופד חוטף 3ק6 נזק ו1ק4 נזק לחוסן (קשיחות לחצי משתי סוגי הנזק) יצורים המבוססים על מים כמו יסודני מים חוטפים נזק כפול. יצור שהצליח להציל תגובה אינו משופד אך חוטף חצי נזק (הצלת קשיחות מוצלחת תוריד את זה לרבע).
יצור שלא הצליח בהצלה חוטף 3ק6 נזק ו1ק4 נזק לחוסן (קשיחות לחצי) בכול פעם שמתחיל תורו, ניתן לשבור את האשד ד"ק שבירה 30 או להוציא אותו מהגוף ד"ק אומנות הבריחה 25.
מוקד: גביש מלח שחור בשווי 1,000 מ"ז.

הסבר על מלח שחור: המדור השישי של הגיהנום מורכב מגושי אבן שחורים ענקיים שהקטנים בהם בגודל עיר קטנה והגדולים בגודל של מטרופוליס. בין הצוקים השחורים יש מנהרות שבהם ניתן למצוא מנרלים ומתכות יקרים ונוראים שלא צריכים להיחשף לעולם.
אחד מהמנרלים האלה הוא המלח השחור המכונה "מלח ערפדי" גביש שחור זה שוטה את הדם והלחות של כל דבר שהוא נוגע בו, לרוב ניתן להבחין במרבצים של המינרל הזה באמצעות מציאת סלעים מצומקים וסדוקים המקיפים את המינרל.
 
אוקי, אבל איך היצור כלאיים הזה נראה בתכלס? זה כמו שלב הביניים של ליקאנטרופים? או שפשוט מחברים ביחד את כל האיברים ואז אלף שמתמזג עם דוב נראה כמו דוב עם שני ראשים וארבע רגליים וארבע ידיים?
 
פלאפי אמר/ה:
[post]692178[/post] אוקי, אבל איך היצור כלאיים הזה נראה בתכלס? זה כמו שלב הביניים של ליקאנטרופים? או שפשוט מחברים ביחד את כל האיברים ואז אלף שמתמזג עם דוב נראה כמו דוב עם שני ראשים וארבע רגליים וארבע ידיים?


זה תלוי מאוד ביצורים שמתחברים... די קשה לתאר את זה...בסופו של דבר אני מניח שהשחקן והשה"ם יחליטו על המראה הכללי.
לדרואיד בן האנוש שלי שמשתמש בעקרב הייתי נותן נותן מראה שמזכיר בערך קנטאור... הגוף האנושי מתחבר פחות או באזור הראש של העקרב הפרצוף של העקרב מתמזג פחות או יותר אם מהמותניים שלו, הגוף של העקרב קצת מתערך ונעשה יותר צר והזנב נעשה גבוה יותר והרגלים שלו נעשות טיפה יותר ארוכות, הצבתות של העקרב יוצאות מאזור הצלעות של החלק האנושי וכל הגוף גם של העקרב וגם של באן האנוש מחוסה בעור/שריון עקרב והמפרקים הופכים להיות קצת חרקיים.

נ.ב. הלחש מאוזן?
 
הבעיה העיקרית שלי עם הלחש היא שהוא לא מרגיש כמו משהו דרואידי. זה מרגיש כמו לחש של אשף מטורף, כמו לחש שיוצר דברים שכנגד הטבע. לדרואיד מתאים יותר, לתחושתי, להתמזג לתוך החיה המלווה לחלוטין ולרכוב איתה ברוחו ככה שהוא יכול להטיל עליה לחשים ולחוש דרך חושיה, אולי אפילו להשאיר את הגוף הפיזי שלו במצב מדיטציה בזמן שהוא עושה זאת.

מבחינת עוצמה - הלחש חלש מאוד ביחס לדרג שלו. הדרואיד והחיה פועלים בתורות נפרדים באותו גוף, קצת כמו רוכב ורמך בעצם, והיתרון העיקרי הוא ביכולת ההשרדות שלהם שמתחלק שווה בשווה בלי שליריב תהיה אפשרות להתמקד רק בחיה לדוגמה ולנטרל אותה. רוב הדברים כמו תה"ב והצלות פשוט יהיו אלו של הדרואיד, כי בדרגה הזו הן יהיו גבוהות משל החיה. זה נראה יותר כמו דרג 4-5.

כשרונות - נראה לי מוזר לעשות כשרונות שמשפרים לחש שאותו הדמות תקבל רק בדרגה 18. לשחקן כמעט לא יהיה מתי להשתמש בהם
 
הכישרונות לא קשורים ללחש ואנחנו בקבוצה משחקים עם הגרסה של 3 לדרואיד, כלומר הוא יכול להחזיק סכום קוביות פגיעה של חיות ששווה לרמת ההטלה שלו כפול 2.
ואני חושב שהגישה ללחשי דרואיד קצת לא צודקת, בטבע יש הרבה מאוד דברים מוזרים ומוטציות הם חלק טבעי מהתפתחות הגזעים. לחשים דרואיד יכולים להיות עדינים כמו פרח צומח או אכזריים כמו צבועים שאוכלים את הטרף שלהם בחיים.
 
הנרוביאן - לדעתי הלחש מתאים לדרואיד, ואני לא בטוח לגבי דרג 4-5, אולי אפילו 6-7. הלחש מעולה בסופו של דבר גם לבריחה (פעולת תנועה אחת מזיזה את שניהם, על זה לא חשבת כשתכננת את הלחש, נכון? יוצא להם בתור בעצם 4 פעולות תנועה ו2 רגילות!)
tkhag1 אמר/ה:
[post]692168[/post] הצלה: רצון (לא מזיק)
התנגדות לחשים: כן (לא מזיק)
1- הלחש אישי במהותו, לא אמורה להיות הצלה ובטח שלא ה"ל. רק אם החיה נשלטת יש מקום להצלה.
tkhag1 אמר/ה:
[post]692168[/post] ניתן לעכב את אחד התורות כדי לפעול בתיאום, כאשר הם פעלים בתיאום ותוקפים ביחד הם מקבלים תוסף +2 להתקפות בגלל הקושי לה היצור המותקף להתגונן.
מחיר נק"ן: 500
2- לא מצאנו תקדים לזה שכששתי דמויות תוקפות יחד ללא איגוף, אפילו מגופים שונים, הן מעניקות 2+ להתקפה אחת לשנייה.
3- רכיב נק"נ בלחש קרבי? שים רכיב חומרי יקר, או מחיר אחר ללחש, כמו 2- לרצון כל משך הלחש (עקב הימצאות 2 תודעות בגוף אחד) ומצב תשישות לאחר מכן, עקב ההתפצלות לשני גופים בחזרה.
4- איך מחשבים השפעות חיוביות ושליליות הפועלות על הצדדים באיחוד ובפירוד?
 
נראה לי לא הגיוני שרוב הכשרונות מבוססים על כמות הכשרונות שלך...
בנוסף, מעט מאוד אנשים מצליחים להתנגד לליקאנטרופיה, או בכללי נתקלים בליקאנטרופ. לשים את זה כדרישה לכל הכשרונות האלו זה מרגיש לי קצת בעייתי - מעט מאוד יזכו להשתמש בזה...

מגניב - אבל לא כל כך פרקטי.

נ.ב. הייתי ממליץ שלא רק דרואידים יוכלו להשתמש בזה...
 
למעשה בניתי את זה על השילדה של הכישרונות הדרקוניים מהמדריך השלם למאגיה וכך הם עובדים.

חוץ מזה לא כל כך נדיר להתקל בליקאנטרופיה וגם אפשר ליזום מפגש כזה או לכלול אותו ברקע של הדמות.

אילו כישרונות חזקים למדי שמבוססים על היכולות של הדרואיד ולכן הם מאוזנים (כמו כישרונות דרקוניים של מכשף).

נ.ב. מה לא פרקטי?
 
כדי לקחת אותם, אתה חייב להיתקל בליקאנטרופ, לשרוד, לקחת נגע הלבנה ועור לבנה/ראיית לבנה/ראיית ירח (שניים מהשלושה לפחות) ורק אז אתה יכול להיות חופשי בבחירות.
 
מה שזה אומר שאתה צריך להקריב 3 כשרונות כדי שזה יהיה יעיל (אותם אפשר לקחת רק מדרגה 4), ודרואיד לא מקבל הרבה כשרונות, ובנוסף רובם צריכים שיהיה הרבה כשרונות כאלה - דרואיד שהולך בדרך זו הולך רק בדרך זו, כדי שהיא תועיל.
 
אני טיפה ממשיך את הקו של דרגוניצן... למה שדרואיד יקח את הכישרון הזה? כישרונות דרקוניים נותנים למכשף קצת דחיפה מעבר למה שהלחשים שלו נותנים (והאמת שכבר נידון ונשחק הדיון על כמה הכישרונות הללו חסרי תועלת במקרה הטוב). הכישרונות האלה... למה שדרואיד ייקח את הכישרון שנותן לו ראייה טובה יותר, שכישרון אחר יתן לו האפשרות לשנות צורה לרקון (ובדרך כלל לקבל ראיית סומא על הדרך) או כישרון שנותן לו להפוך להידרת כפור...
הכישרונות הללו חמודים ברעיון שלהם, אבל אני לא רואה דרואיד לוקח אותם, מעבר לעובדה שרק מדרגה 6 הוא יכול להיות מסוגל לקחת את הראשון... אז אנחנו מדברים על כך שאת הכישרונות הכבדים הוא יקבל רק בדרגה 15/18 ואלה כישרונות שהופכים אותו "רק" ללינקטרופ. אנחנו מדברים על דרואיד בדרגה 18, הוא הופך להתגלמות הטבע/חייה אגדית/דרקון/מפלצות (עם הכישרונות הנכונים) או שהוא מסוגל לעצב מחדש את הטבע בכוח רצונו בלבד... לקבל יכולת של יצור עם מתאם דרגה 2/3....
 
מסכים אם מה שאמרו מעלי.
אחד הפתרונות הוא להפחית את הדרישות לנגוע הלבנה, הוא עדיין היה עלוב יחסית, אבל דרגה 4 עדיפה על דרגה 6...
או אולי להפוך את הדרישות לפחות עדינות ובמקום לכתוב "יכולת צורת פרא", פשוט תכתוב, "דרואיד" בדרגה כלשהי, נמוכה מארבע, כך שדרישות כמו דרואיד 3, ריכוז 4 רמות, היו הרבה יותר יעילים, אבל הרבה פחות "עדינים", באופן כתיבתם. ולא יתאמו את הסגנון העדין יותר בספרים.
 
tkhag1 אמר/ה:
[post]692782[/post] נ.ב. אתה יכול לתת לי קישור של הכישרונות האלה?
לא, הם מחוץ לSRD ונמצאים בספרים שמוגנים בזכויות יוצרים.

ולצערי, אין לי דרך לשפר את הכישרונות. הייתי שוקל להמיר אותם למקצוע יוקרה, אבל הבעיה אצל דרואיד היא שהוא בדרך כלל צריך לוותר על צורת הפרא/לחשים שלו בתוך מקצוע יוקרה, ואין לו שום סיבה הגיונית לעשות כן.
 
חזרה
Top