• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 כישרון חדש: תודעה נקמנית (3.5)

תודעה נקמנית (כללי).
דרישות: מיקוד לחש (הקסמה), הגנה מאגית (הקסמה), חוכמה 20 או יותר (אפשר תכונה מחשבתית אחרת עם יש יכולת כישרון המאפשר שימוש בא בהצלות רצון). תורת הלחשים 10 רמות, רמת הטלת לחשים 10 .
הדמות מסוגלת להפנות לחשי הקסמה ויכולות דמויות לחש ממסורת ההקסמה חזרה למטיל הלחש.
תועלת: כאשר הדמות היא מטרה ללחש הקסמה או יכולת דמוית לחש ממסורת ההקסמה שמכוונת עליה הדורשות הצלת רצון (ולא לחש שתופס אותה באזור ההשפעה שלו) היא רשאית לקחת מחסר -3 להצלת הרצון ובמידה והיא מצילה המטיל חייב להציל כנגד ד"ק השווה לדרג הלחש או לדרג הלחש המיוחס ליכולת דמוית הלחש + מתאם החוכמה של הדמות + 10 או להיות המום למשך סיבוב אחד.
הדמות חייבת להיות מודעת להתקפה ולזהות שמדובר בלחש כל שהוא ממסורת ההקסמה (אך אין צורך לדעת בדיוק איזה)
למשל: קובולד מכשף עם תוסף 2 לכריזמה (ד"ק 13) הטיל על ג'ון הכוהן עם 20 חוכמה (+5) הקסמת אדם וג'ון הצליח בהצלה הרצון על הקובולד המכשף להציל רצון כנגד ד"ק 16 או להיות המום למשך תור אחד (הקסמת אדם זה לחש מדרג 1 + 5 מהחוכמה של ג'ון + 10).
או לחילופין: סקבוס הטילה יכולת דמוית לחש הקסמת מפלצת על ג'ון הכוהן והוא הצליח להציל (של ד"ק 22) בהצלה על הסקבוס להציל כנגד ד"ק 19 (הקסמת מפלצת זה לחש מדרג 4 + 5 מהחוכמה +10).
שיקוף לחש: במידה והדמות הצליחה בהצלה היא יכולה לבחור להקריב יחידת לחש מדרג זהה ללחש שהוטל עליה בשביל להחזיר את הלחש אל המטיל במקום ההלם, דמויות בעלות לחשים מוכנים זורקת לחש 1 לבחירתה מאותו הדרג ודמות המטילה ספונטנית מעבדת יחידת לחש מדרג זהה, ד"ק הלחש מחושב כרגיל כאילו הדמות הטילה אותו כרגיל (תכונת הטלת הלחשים של הדמות + דרג הלחש + תוספים שונים) אך עם מחסר של -2, ניתן להוריד את המחסר ל-1 עם הלחש המוקרב הוא לחש הקסמה (במקרה של מטיל ספונטני עם הלחשים הידועים לו מאותו דרג כוללים לחש ממסורת הקסמה) או להעלים את המחסר הזה לחלוטין עם הדמות מקריבה בדיוק את אותו הלחש (במקרה של מטיל ספונטני עם יש לו את הלחש הזה בלחשים הידועים).

הערה: אני חושב שזה יצא חזק מדי, אני שוקל להחליש את זה על ידי אחד מהאפשרויות הבאות: א' לעלות את המחסר ל-4. ב' להפוך את היכולת שיקוף לחש לכישרון נפרד. ג' להפוך את זה לכישרון אגדי.
 
אהבתי את הרעיון, אבל לדעתי סיבכת את זה יתר על המידה. והדרישה לחכמה לא מתאימה לדעתי, זה מגביל את זה רק לדמויות מבוססות חכמה- שהן לרוב דתיות- בעוד שהכישרון נראה לי הרבה יותר מתאים לאשפים או מכשפים.

פשוט תן לקחת 3- להצלה ואם הצלחת בה בכול זאת המטרה המומה לסיבוב/אתה יכול להטיל לחש הקסמה כתגובה מידית כנגדה כול עוד היא בטווח. אין צורך לסבך את זה יתר על המידה לדעתי, הדרישות מספיק מעצבנות לכישרון בכול מקרה וזו לא אופציה שתמיד תיקח (הגנה מאגית לדוגמה זה feat tax שדי מאזן את הכוח של הכישרון הזה, כי זה כישרון שאתה תהיה חייב לקחת בדרך לזה אבל אתה ככול הנראה לא תרצה אותו).
 
כל הרעיון זה שהתודעה שלך חזקה מספיק כדי להחזיר את את הלחש, אבל אולי אני אוותר על המחסר של שיקוף לחש.
וזה כישרון שמתאים גם למטלי קודש וגם למטלי קסם מאגי, אבל אולי באמת כדי לבטל את דרישות החוכמה ולדרוש במקום תוסף מסוים בהצלת הרצון.
והמום ללא הצלת רצון (אם זה מה שהתכוונת עליו) נשמע קצת חזק מדי, בנוסף כמו שאמרתי זה אמור להחזיר את הלחש לא לתת לך הזדמנות להטיל לחש משלך.
 
השפעות שכאלו הן לא דבר חסר תקדים בשיטה. יש כמה וכמה השפעות, בעיקר של תפלצים שונים, שנותנות לך נזק חכמה אוטומטי אם אתה מנסה לקרוא להם את המחשבות או משהו בסגנון. כול עוד זו השפעה לסיבוב, זה לא כזה קריטי לדעתי, למרות שאפשר להוריד ל-Dazed או Staggered, או אפילו Shaken אם רוצים להפוך את זה לפחד מסוג מסוים.

לא רואה סיבה לדרוש הצלת רצון. אתה מכוון את הכישרון אך ורק למטילי לחשים בכול מקרה, ופחות או יותר כול מקצוע מטיל לחשים הוא מקצוע עם הצלת רצון טובה.

ואם אתה בכול מקרה מנצל יחידת לחש משלך (וזו לא השפעה בסגנון Spell Turning) אני לא רואה סיבה לעשות חוקים מסובכים על איך אתה בדיוק מחזיר את הלחש המדויק, אלא פשוט תן למטיל להטיל לחש משלו כתגובה. זה עוצמתי ולא מוריד מהפלאף, אך ורק מקל על השחקן ולא מעכב את המשחק.
 
חזרה
Top