פשוט תקרא הרפתקאות קיימות ותראה מה אהבת שם ומה לא, ותנסה לחקות את זה.
בגדול, כשאתה מתיישב לכתוב, תרשום לעצמך על דף את הכותרות הבאות:
מטרה: איזה חלק מהעלילה הגדולה יותר ההרפתקה משרתת? למשל - אם העלילה היא "להדיח את המלך הרשע" אז ההרפתקה קשורה לזה איכשהו כנראה.
משימה: מה אנחנו עושים בהרפתקה כדי לקדם את השגת המטרה. למשל בהרפתקה שקשורה לעלילת "להדיח את המלך הרשע", המשימה שלנו יכולה להיות "לשחרר את מפקד המורדים מהכלא", "להרוג את המכשף המלכותי המנוול" או "להגיע לאי הפיראטים ולכרות איתם ברית נגד המלך הרשע".
שיטה: איך הדמויות אמורות לבצע את המשימה? אתה יכול לחשוב על כמה אפשרויות ולפי זה לכתוב כמה כיוונים להרפתקה. למשל, כדי "לשחרר את מפקד המורדים מהכלא" הדמויות יכולות להיכנס לכלא מעצמן, למצוא מעבר סודי או לתקוף את "טירת הצרחות" בה הוא כלוא מהאוויר באמצעות רכיבה על גריפונים.
אויב: במי הדמויות עשויות להיתקל? אם המשימה היא "להרוג את המכשף המלכותי המנוול", אז האויב הוא המכשף עצמו, השוליות שלו, לטאת המחמד הגועלית שלו ושכירי החרב שהוא הקסים לשרת אותו. אפשר גם להיות יותר מתוחכמים ולחלק את זה ל"אויב ודאי" שאיתו חייבים להילחם ו"אויב אפשרי" שממנו אפשר ואולי כדאי להמנע - כמו למשל הכוהן האפל שמבקר את המכשף המנוול מידי פעם, ואז כדאי לתזמן את המתקפה ליום בו הוא לא נמצא, או להסיח את דעתו איכשהו.
קרקע: איפה ההרפתקה מתרחשת? זה כבר השלב שמציירים את המפה שלה -הרפתקה במבוך שונה מהרפתקה בים ששונה מהרפתקה בג'ונגל.