• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 4 מקצוע חדש למהדורה 4

טוב אז יצרתי מקצוע חדש בשם "מרגל מאגי" ואשמח לשמוע מה דעתכם.
אני אכתוב פה רק את הפלאף כי אני עדיין עובד על הקראנץ.

המרגלים המאגים התחילו את דרכם כגילדת מרגלים בשירות האצולה בממלכת הפיות. לאט לאט, המרגלים הללו קיבלו יכולות מאגיות אשר מאפשרות להם להשתמש בקסמי התגנבות והפתעה שונים ומגוונים.
כיום, המרגלים המאגים הם צאצאיהם של המרגלים המאגים מהגילדה, אשר העבירו את יכולותיהם מדור לדור. אם ההורים שלך הם מרגלים מאגים, רוב הסיכויים שגם אתה תהיה כזה. המרגלים המאגים היום הם כבר פחות מרגלים ויותר מתנקשים עם עוד כמה תכסיסים בשרוול, למרות שיש כאלו שעדיין עובדים בשירות הריגול.
ישנם שני סוגים של מרגלים מאגים:
צלף קסם
כצלף קסם, אתה משתמש בכוחות המאגים שלך ככל הניתן, למרות שאתה מטיל פגיונות או שוריקנים מפעם לפעם. קסמיך יכולים ליצור נשקים קסומים לשימוש חד פעמי, לחזק את הטלות נשקיך לזמן קצר או להפריע לאויביך.
צייד ראשים
ציידי ראשים לרוב נוטים להשתגר מאחורי אויבם ולדקור אותם בגב כאשר הם אינם שמים לב. רוב כוחותיך מסתמכים על דקירה בהפתעה והיעלמות.

אשמח גם אם תתנו לי רעיונות להתקפות ואני אשמח לשמוע את דעתכם על המקצוע
 
אני אוסיף טיפה קראנץ:

תיאור המקצוע
תפקיד: סער. אתה גורם את רוב נזקך בהתקפות פתע, כאשר אויביך אינם מצפים לכך. אתה נוטה לרכז כתפקיד משני.
מקור כוח: מאגיה. אתה נעזר בכשפים וכוחות מאגים כדי להפתיע אויביך ממקומות שבהם לא היית לפני רגע.
תכונות מפתח: זריזות, תבונה וכריזמה.
שליטה בשריון: בד.
שליטה בנשק: קפא"פ פשוט וטווח פשוט.
תוסף להגנה: 1+ תגובה, 1+ רצון.
נקודות פגיעה בדרגה ראשונה: 12+ ערך חוסן
נקודות פגיעה עם כל עליית דרגה: 5
פרצי ריפוי ליום: 6+ מתאם חוסן
הכשרה במיומנויות: התגנבות ופשיעה. בדרגה ראשונה בחר עוד 2 מיומנויות נוספות מרשימת המיומנויות להלן.
איום, אקרובטיקה, דיפלומטיה, חוכמת רחוב, טבע, מאגיה, תובנה, תפיסה ותרמית.
מאפייני מקצוע: רב אומן בהפתעות, דו ידני, תכסיס היעלמות


מאפייני מקצוע מרגל מאגי
כל המרגלים המאגים ניחנים במאפייני המקצוע הבאים.
רב אומן בהפתעות
מאז ומעולם המרגלים המאגים נעזרו באלמנט ההפתעה וכאיה לשמם גם תקעו סכינים בגב (תרתי משמע). כמרגל מאגי, אתה מקבל עוד 1ק4 נזק בנוסף ל2+ שאתה מקבל להתקפה. בנוסף בסיבובי הפתעה, אתה יכול להמיר פעולה משנית אחת לפעולה רגילה.


דו ידני
למרגלים המאגים יש שליטה אדירה בפגיון ויודעים להשתמש בו כאילו נולדו איתו ביד. אתה יכול להשתמש בשני פגיונות כאילו אתה משתמש באחד, ואתה עושה נזק של שניים במקום נזק של אחד.
 
בתור פלאף זה נראה פשוט כמו מקוצע יוקרה של נוכל
מכיוון שזה לא מחדש בתור מקצוע חדש,
זה פשוט נוכל קסום.
קראנץ אתה לא הוספת קשר ליכולת של הקסם במאפיינים שזה קצת מוזר.
 
זאת אומרת ש:
א' זה לא מרגיש כמו מקצוע מכיוון שזה פשוט נוכל עם קסם שזה יותר מתאים למקצוע יוקרה.
וב' במאפייני מקצוע לא נתת שום דבר שקשור לקסם וזה עוד הפעם רק הופך את זה להיות יותר דומה לנוכל.
 
שחכתי את המאפיין השלישי:

מאפייני מקצוע
כל מרגל מאגי יכול להשתמש בכוח תכסיס היעלמות.


תכסיס היעלמות מאפיין מרגל מאגי
"אתה חושב שאתה רואה אותי, אבל אני כבר מזמן לא שם"
התקלות • שיגור
פעולה משנית מטרה: אישי
השפעה: אתה משתגר מספר משבצות השווה למהירות שלך, אך משאיר אשליה בדמותך במקום שממנו השתגרת. אתה נשאר בלתי נראה עד שאתה תוקף.



יש לו עוד כמה התקפות של שיגור ושל שיפור הטלה בעזרת קסם
 
א- כדי שתרשום שזו מהדורה 4, בגלל זה הזאב אומר לך שזה מקצוע יוקרה לנוכל (נוכל מאגי נמצא ב3.5, PF וב5), בעוד המושג הזה בכלל לא קיים ב4. אז פה יש כשל תקשורת שהיה נמנע אם היית רשום בהתחלה משהוא בסגנון "מהדורה 4" . אני חושב שכדי שתערוך את השער כדי שאנשים אחרים יראו וידעו.

ב-היכולות מקצוע לא ברור בעליל, אני מבין שיש לו יכולת התקפת פתע מוחלשת, וזה רק מקריאה בתוך הקונטסנס... אחרת הוא מקבל לכל התקפה עוד 1ק4 וגם עוד 2, לא ברור. וניסוח לא ברור מוביל לבעיות. תסביר שמודבר ביכולת שמתקיימת רק כאשר X (יתרון קרבי במקרה כזה) ותעלה את זה לק6 (כל הסערים מקבלים יכולת נזק של ק6 בדרך כלל) נוכל רגיל מקבל 2ק6 בגלל שמדובר במצב יחיסית חריג (לתפוס אויב ביתרון קרבי).
בנוסף, בסיבובי הפתעה יש לך רק פעולה אחת בכל מקרה, אין לך פעולה משנית/תנועה/רגילה. (למיטב זכרוני) וגם אם כן, לתת למקצוע אפשרות ל2 פעולות בסיבוב הראשון יכול להיות שבור מאוד.

היכולת השנייה עוד פחות ברורה. אתה פשוט יכול לרשום שהוא מגדיל את קובית הנזק של הפיגיון שלו ב1 או משהו, אבל מעבר לעובדה שלהחיזק 2 פיגינות ביחד אחת לא נשמע פרקטי, זה גם קצת חזק מידי.

בכללי גם אין שום אזכור למאגיה, וחבל. אישית מרגיש לי שאפשר פשוט לקחת נוכל רגיל, לתת לו הכשרה במאגייה ולתאר את הכוחות שלו קצת אחרת במקום להרים מקצוע חדש.
 
התכוונתי שהוא מקבל עוד 1ק4 נזק כאשר הוא תוקף בהתקפת פתע, ושזה לא במקום ה+2 שכולם מקבלים. אני אוריד את הקטע עם ההחלפת פעולה.
אני אשנה את הקוביית נזק. האזכור למאגיה בא לידי ביטוי בזה שהתנועה שלו מבוסת על השתגרויות ויש לו גם כוחות שבעזרת מאגיה הוא למשל יוצר פגיון קסום שמופיע מאחורי האוייב ודוקר אותו או רימון סנוור שמופיע באמצעות לחש.
 
אני חושב שאתה עדיין לא סגור על מה בדיוק אתה רוצה מהמקצוע, ואולי (כמו הרבה יוצרים מתחילים) קפצת ליצירת מקצוע מהר מדי. מקצוע זה פרויקט די גדול, במיוחד במהדורה 4, וכדאי לנסות ליצור אחד רק כשיש לך יותר נסיון. כמו שאני ממליץ לכותבים להתחיל מסיפורים קצרים ולא מספר, אני ממליץ להתחיל ממשהו קטן יותר ממקצוע.

במקרה הזה המרגל המאגי נשמע כמו רעיון מעניין לנתיב מופת של נוכל, אז למה שלא תנסה ליצור אותו כאחד כזה? תדמיין איך יראה מרגל מאגי, אילו דברים מגניבים הוא יוכל לעשות שנוכל רגיל לא יכול, ואז תנסה למצוא יכולות וכוחות שיתנו לו את זה.
 
מכיוון שזה דבר שדרוש ניסיון כתיבה גם של פלאף וגם של קראנץ, זה לא סיפור שאתה יכול גם לאלתר, ליצור מקצוע זה דבר שצריך לחשוב עליו. אני תכננתי כמה מקצועות אבל אף פעם הם לא היו טובים מכיוון שלא היה לי ניסיון ביצריה כזאתי, אני לא אומר ששלך לא היה טוב אבל כן אתה צריך עוד ניסיון בשביל להבין איך עושים זאת טוב.
 
אין שום בעיה ביצירת מקצוע, הדבר הכי נורא שיכול לקרות הוא שהמקצוע יצא רע ואתה תקבל מיקורת בונה.
אבל מקצועות במהדורה 4 הם מאוד מסובכים ליצירה, כי אתה צריך ליצור 4 כוחות על כל אחת מ29 הדרגות, וזה חתיכת כאב ראש.
אני אישית ממליץ על ליצור גזעים ומפלצות כהתחלה, כי ממש כיף ליצור אותם ל4 ולא עד כדי כך קשה.
כמובן שעוד יצירות ל4 הם מבורכות, כל פיסת חומר למהדורה הזו טובה.
 
אם השאיפה היא ליצור מקצוע חדש, אני חושב שהתחלה טובה תהיה ליצור "בילד" למקצוע קיים. להרבה מקצועות יש את האפשרות לבחור בדרגה הראשונה התמחות כלשהי שקשורה לתכונה משנית של המקצוע (לדוגמה האשף בוחר אביזר מאגי מועדף), או שסתם יש להם בכל דרגה כוח אחד שקשור לתכונה משנית אחת וכוח אחד שקשור לתכונה משנית אחרת (לדוגמה נוכל).
תרגול טוב לכתיבת מקצוע יהיה ליצור התמחות חדשה כזו בדרגה הראשונה (לדוגמה - אביזר מאגי לאשף שהוא בעצם חרב, והוא מאפשר להוסיף איכשהו את מתאם הכוח להטלת הלחשים), או סט כוחות, כוח אחד בכל דרגה, שקשורים לבילד החדש הזה.
 
חזרה
Top