• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

עזרה| ביקורת על הרפתקה שכתבתי

הבחור החדש

פונדקאי מהשורה
שלום לכולם,
אני מנחה מתחיל, רק לפני חודשיים התחלתי את הקאמפאין של הקבוצה שלי ואני נהנה מכל רגע, אז רציתי לכתוב הרפתקה שהיא תהיה מוכנה כבר מראת כאשר הם יגיעו לרמות המתאימות. ההרפתקה שלי מבוססת על אלבום של להקה שנקראת Gloryhammer, אפשר לקרוא את הסיפור כאן:
https://en.wikipedia.org/wiki/Tales_from_the_Kingdom_of_Fife

לקחתי את הסיפור הזה והארכתי אותו טיפה, הוספתי דברים והסרתי דברים כדי להפוך אותו להרפתקה למבוכים ודרקונים. אני אשמח מאוד עם כל המחנים המנוסים שפה יוכלו לעזור לי לשפר את ההרפתקה, בינתיים אני לא מכיר כל כך הרבה מפלצות או איך לעשות מבוכים מאוד מעניינים אז אני פונה אליכם. אני צריך עזרה עם קרבות (האם להחליף פה מפלצת או להוסיף שם אחת), עם האוצרות והXP שהם מקבלים על כל קרב (חוץ מהחפצים הקסומים שהם חייבים להשיג, מה אני עוד יכול להביא להם?) ואם להחליף את אחד הקרבות במבוך מסובך שיהיה יותר מהבנה מעוד קרב. אני אקח כל ביקורת, גם עם היא קשה, אבל בבקשה לא לכתוב דברים כמו "זה חרא", תנו לי דרכים להשתפר ולעשות את ההרפתקה יותר טובה, קישור להרפתקה (אני חושב שההרפתקה תהיה לרמות 6-7 אבל אם יהיו שינויים אני אשנה גם את זה):
https://docs.google.com/document/d/1a43KLbZFV4tsMsaycvFwLtVZxXMgTHYxyFjhKXKEMW8/edit?usp=sharing

ההרפתקה היא לגרסה החמישית של מבוכים ודרקונים
מה שרשמתי הוא רק העלילה של ההרפתקה, כלומר אני עדיין צריך לכתוב את כל הדיאלוגים, יותר תיאורים ועוד דברים שכתבתי לעצמי שאני צריך להוסיף.

בהרפתקה עשיתי סימונים לשלושה דברים:
דמויות חשובות בבולד (הם יהיו חשובות לי ולהמשך הקאמפאין של הקבוצה שלי כי הם ממשיכים באותו העולם)
מפצלות ואוייבים בקו תחתון
ומקומות בהטייה

פירוט על מקומות ודמויות נמצא למטה בסוף ההרפתקה כדי שאם מישהו ירצה להשתמש בהרפתקה הזו (ואני אהיה יותר משמח לתת לאנשים להשתמש בה) הם יוכלו לתת לדמויות ולמקומות תיאורים משלהם.

שוב, תודה לכל מי שמוכן לתת יד ולעזור לי עם ההרפתקה!
 
שלום בחור חדש...
בתור מתחיל, ליצור הרפתקאה זה דבר גדול (במיוחד לא D&D קלאסי). אתה יכול להוריד הרפתקאות מהרשת. אני מנחה כבר שנה(שזה לא הרבה) ועד לכמפיין הבא שלי אני לא אשחק הרפתקאה שייצרתי... כנראה.
אבל אם אתה רוצה הייתי שמח לקרוא ולייעץ לך אבל לא נוח בכלל לקרוא את זה...
תראה הרפתקאות של איי הסערה איך הן מסודרות.
אם תרצה עזרה תומר לי, אשמח לייעץ ולעזור לך (אפילו לעזור לך עם הכתיבה במידה ותרצה).
 
העתקתי את הכל לפה למי שרצה

סיפורי ממלכת מקפייף (McFife)

הקבוצה מתחילה את הסיפור שלהם כאשר הם נכנסים לתוך גבולות ממלכת מקפייף לכיוון דנדיי (Dundee) בירת הממלכה במטרה להרוויח כסף.
הקבוצה הייתה במרחק של חצי יום הליכה מהבירה כשהיה כבר יותר מידי חשוך בשביל להמשיך אז הם עצרו בכפר כדי לנוח בפונדק. באמצע הלילה הקבוצה התחילה לשמוע רעשים של פיצוצים ורעמים חזקים מאוד, כשהם יוצאים מהפונדק הם רואים את הכפר שבו הם שהוו חצי הרוס, בתים הרוסים ועולים באש, ברקע אפשר לראות שמהשמיים נופלים כדורי אש וברקים על מקומות רחוקים, הכפריים מנסים להציל אחד את השנים, ילדים ונשים בוכים. מסביב אפשר לראות חלק מהכפריים נלחמים נגד מפלצות חצי מתות (undead) כמו זומבים (zombie) ושלדים (skeleton) שקמו לתחייה. הקבוצה יכולה להחליט לנסות ולעזור אבל כל מה שהם יעשו יוביל אותך לדרך המרכזית שבה הם רואים גובלינים יותר גדולים מהרגיל (hobgoblin) רוכבים על חדי קרן (unicorn) חצי מתים ואחד מהם מחזיק את הנסיכה. מהר מאוד אחריהם מגיע עדר של סוסים חצי מתים ובניהם חד קרן (unicorn) חצי מת שנלחמים בקבוצה. לאחר שמתו חצי מהאויבים מגיעים הפרשים של ממלכת מקפייף בפיקוד קפטן יוריאל. הקפטן שואל את הקבוצה מה קרה ואחרי שהם אומרים לו שהנסיכה נחטפה לפני הקרב הוא שולח 2 פרשים לנסות ולעקוב ולוקח את הקבוצה איתו לבירת הממלכה לפגוש את המלך. הקבוצה נכנסת לארמון ופוגשת בנסיך אנגוס מקפייף (Angus McFife), אנגוס מספר להם שהמכשף הרשע זארגות'ראקס (Zargothrax) תקף את הממלכה, הרג את אביו המלך וחטף את כלתו הנסיכה. המתקפה הייתה חזקה מידי ופתאומית והצבאות של הממלכה עדיין מנסים להדוף את כל הכוחות של זארגות'ראקס. אנגוס מספר להם שלפני כמה לילות הוא חלם שהדבר הזה יקרה אבל הוא לא התייחס לזה כמציאות, בחלום הוא גם חלם על שלושה חפצים קסומים שבעזרתם הוא שיחרר את הנסיכה, וכלא את זארגות'ראקס בכלא קסום שיחזיק אותו שם לנצח. בנוסף לשלושת החפצים הוא גם השיג את כוחם של קבוצת חיילים שבעזרתם הוא הצליח להילחם במכשפים ולהביס את זארגות'ראקס. אנגוס מבקש מהקבוצה לצאת למשא להגיש את שלושת החפצים הקסומים ולהשיג ברית עם החיילים שיעזרו להם. כאשר הקבוצה מסכימה אנגוס מצוות אליהם את הקוסם שלו לואיס. כאשר הקבוצה יוצאים מהארמון לאחר מנוחה, המצב בממלכה התייצב, למרות שעדיין יש שמועות של תקיפות פה ושם. העיר דנדיי מעלה עשן, יש כמה מבנים הרוסים ומתחילים בשיפוצים. ביציאתם מהארמון לואיס מספר לקבוצה על שלושת החפצים:
פטיש האסטרל: זהו פטיש אגדי שלפי האגדה שלו הוא חושל בידיי האלים באש אלוהית שדלוקה מתחילת היקום, הכוח העצום שלו הוא משיג בעזרת אור של אלפי כוכבים והכישוף שלו הוא עוצמתי אך לא ידוע.
קריסטל נשמת הדרקון: זהו קריסטל בצורת קרחון שמעופף מעל המשתמש שלו ובתוכו הקסם ליצור כלא קרח קסום שיכול להתנגד לסוגי הקסמים החזקים ביותר.
קמע הצדק: זוהי שרשרת בעלת אבן חן גדולה במרכזה שיכולה להסיר כל קללה.
לואיס אומר לקבוצה שביחד הם צריכים קודם להגיע לקוסם גרגוס (Gargus) ובעזרתו לאתר את שלושת החפצים שהם צריכים למצוא. גרגוס גר בכיוון מערב במגדל משלו קרוב לים. כאשר הקבוצה מגיעה למגדל הקוסם של גרגוס, לואיס מבקש מהם לחכות במרחק של כמה מטרים מהכניסה, והוא מושיט את ידו לעבר מראה קטנה עם עיטורים וחריטות בקצוות שלה ואבן חן בראשה. כאשר לואיס נוגע במראה, ההשתקפות של לואיס מתחילה להיטשטש ואחרי כמה רגעים מופיע פרצוף על המראה, זהו גרגוס. לאחר שיחה קצרה הדלת למגדל נפתחת. הקבוצה עולה למעלה והם פוגשים בגרגוס. לואיס מדבר עם גרגוס ומבקש ממנו לעזור להם למצוא את המיקומים של שלושת שחפצים הקסומים, ומביא לו רשימה. גרגוס מסתכל על הרשימה ואומר לקבוצה שהוא צריך מרכיבים מסוימים שיעזרו לו למצוא את החפצים הקסומים, ומביא לקבוצה רשימה. הרשימה מורכבת מבשרים, ירקות ורטבים. כשהקבוצה חוזרת עם הרשימה אל גרגוס הוא לוקח את כל המרכיבים ולאט לאט מכין לעצמו ולקבוצה ארוחת צהריים (אם הקבוצה שואלת, הוא ידע את המיקום של החפצים כבר לפני שהם הגיעו, הוא פשוט לא רצה לצאת החוצה ולהביא מצרכים לארוחת צהריים). אחרי הארוחה גרגוס אומר לקבוצה שבשביל להרים את פטיש האסטרל הם צריכים חפץ שנקרא "חגורת כוח ענקים" (ואם אין לקבוצה, גם כפפות כוח של אוגר, gauntlet of ogre power) והוא שולח אותם לדרום למחנה בנדיטים שהמנהיג שלהם לובש את אותה חגורה. גרגוס אומר לקבוצה שאם הם מוצאים מרכיבים שהם חושבים שהוא יוכל להכין מהם שיקויים או לכשף איתם קסמים שיביאו לו אותם, והוא זורק אל אחד מהם 3 צנצנות לשימור (הם מכושפות בקסם שכל מה שנמצא בתוכם לא יכול להירקב).
הקבוצה יוצאת לכיוון מחנה הבנדיטים, בדרך אפשר לעצור מידי פעם בכפרים בשביל לקנות דברים או לנוח, הם מידי פעם יפגשו בכמה יצורים חצי מתים ויביסו אותם בלי בעיה. בהגעתם למחנה הם רואים שהוא מורכב מ4 מבנים מרכזיים (מבנה אחד הוא חדר אוכל, מבנה שני הוא המחסן כלי נשק ואוצרות, מבנה שלישי זה החדר שינה של כל הבנדיטים ומבנה רביעי הוא החדר של המנהיג), רחבה גדולה מלפנים וגדר מעץ עם שפיצים למעלה מסביב לכל המחנה, מלפני שער גדול עם 2 שומרים בו. בתוך המחנה יש 12 בנדיטים, 8 לוחמים מקרוב ו4 קשתים מרחוק והמנהיג שלהם. לאחר שהקבוצה הביסו את המנהיג הם יכולים לקחת את את החגורת כוח ענקים ממנו (Belt of Giant Strength Hill Giant) ובין כל הקרבות שלהם יכולים למצוא במחנה 512 מטבעות זהב, 3 שיקויי חיים רמה ראשונה (2d4+2) ו2 "מרכיבים לשיקויים" (עדיין לא החלטתי מה). לואיס מציע לקבוצה לחזור לגרגוס ולשאול אותו לאן ללכת עכשיו. הקבוצה חוזרת לגרגוס, הם מביאים לו את הצנצנות, הוא מכין להם שיקוי חיים רמה שתיים (4d4+8) ושולח אותם לכיוון צפון למערות הגובלינים להשיג את פטיש האסטרל. גרגוס מספר להם שהוא ראה בכדור הבדולח שלו שהגובלינים מצאו את פטיש האסטרל והם מנסים לחפור ולהוציא אותו אבל אין להם את הציוד המתאים בשביל להרים אותו ולהשתמש בו. הקבוצה הולכת לכיוון המנהרה שנמצאת בתחתית רכס ההרים שנמצאים בממלכת מקפייף, בדרכם למנהרה הם נכנסים ליער שבו הם יכולים למצוא עקבות רגליים של גובלינים ולעקוב אחריהם למנהרה. בדרך למנהרה המוביל של הקבוצה נתקל בשלושה מלכודות:
מלכודת חבל: DC 15 perception בשביל לראות את החבל, בהיכשלות DC 15 DEX הצלה בשביל לא להיכלע למלכודת, בהיכשלות הדמות תלויה 5 מטרים מהרצפה הפוכה. אם מורידים את הדמות אפשר לחתוך את החבל ולהוריד בעדינות או לחתוך ולתת לדמות ליפול ובכך היא חוטפת 1d6 b נזק.
בור: DC 13 perception בשביל לראות את הבור שמוסתר על ידי עלים יבשים, בהיכשלות DC 15 DEX הצלה כדי לא ליפול לבור, בהיכשלות הדמות נופלת לבור וחוטפת 1d6 b נזק.
בול עץ נופל: DC 10 perception בשביל לראות את החבל שמפעיל את המלכודת, בהיכשלות DC 10 DEX הצלה לשתי הדמויות הראשונות כדי להתחמק מהבול עץ, בהיכשלות שתי הדמויות חוטפות 1d6 נזק עפות 4 מטר ונשכבות.
אחרי שהקבוצה עוברת את כל זה בשלום (או לא) הם מגיעים לקצה היער ופתח המנהרה, שבפתחה יש שתי מגדלי שמירה שנראים כאילו הם לא בנויים כל כך חזק אבל מספיק חזקים בשביל להחזיק גובלינים, עליהם 2 גובלינים עם קשתות ומתחתיהם 2 גובלינים עם חרבות קצרות.
בתוך המנהרה יש 8 גובלינים רגילים ועוד 6 גובלינים גדולים (hobgoblin) שהקבוצה צריכה להילחם נגדם. במנהרה יש 4 חדרים (תעלה ארוכה שמחברת בין החדרים, חדר ציוד קטן, חדר שינה לגובלינים, מעיין עם מים והחדר המרכזי שבו נמצא הפטיש) (אני צריך להכין את המפה אבל אם רוצים לשנות אפשר איך שרוצים). לאחר הבסת הגובלינים הדמות שלובשת את חגורת הכוח וכפפות הכוח יכולה להרים את הפטיש מהאדמה ורק היא יכולה להשתמש בו, דמויות אחרות שינסו להרים את הפטיש לא יוכלו בגלל שהם חלשות מידי.בנוסף, הקבוצה מוצאת לאחר חיפוש קל של המערה 230 מטבעות זהב. הקבוצה חוזרת אל גרגוס, גרגוס מופתע ומכניס את כל הקבוצה לתוך המגדל שלו. גרגוס נותן לכולם לשבת והוא מספר להם על פטיש האסטרל (מידע על הפשיט בסוף) ואומר להם שהחפץ השני ברשימה שלהם הוא קשה מאוד להשגה אך אפשר להכין אותו. בשביל להכין את הקריסטל צריך לטפס לראש ההר הגבוה היותר ברכס ההרים של ממלכת מקפייף ושם נמצאים קריסטלים חזקים מאוד שנוצרים במשך שנים באופן טבעים, אותם אפשר לשבור בעזרת מכוש פשוט. את הקריסטל שנשבר אפשר לכשף באמצעות פולחן קסום (שלואיס יכול לעשות) שיכין את הקריסטל. לאחר שהקריסטל יהיה מוכן הקבוצה תצטרך לקחת אותו לדרקון לבן מבוגר (Adult white dragon) שגר במערה על ההר ולתת לדרקון לנשוף עליו את הנשיפה הקרה שלו, בכך לתת לקריסטל לספוג את הנשיפה ולכלוא אותה בתוכו ולהיות מוכנה לשימוש (את נשיפת הדרקון אפשר להשיג כreaction בקרב או באמצעות דיפלומטיה עם הדרקון.הקבוצה תצא צפונה לכיוון ההרים, בדרך היא תוכל לעבור דרך העיר לקנות מכושים אם אין לה. כשהקבוצה מגיעה לתחתית ההר הם מגיעים לכפר שנמצא שם, בו לפני תחילת השביל הם פוגשים במדריך טיולים שקוראים לו אברם (Abram) שמציע לקבוצה את שירותיו להדריך אותם במעלה העם תמורת 100 מטבעות זהב. אם הקבוצה מסכימה הם משלמים לו והם מטיילים למעלה ההר ללא צרות, אברם אומר להם איפה נמצאים הצרות והוא מדריך אותם הרחק משם (אם הקבוצה רוצה הם יכולים ברצונם החופשי להסתבך בצרות). במקרה והקבוצה לא לוקחים את מדריך הטיולים, הקבוצה נתקלים בשלושה ענקים (Hill giant) שזורקים עליהם סלעים ממקום גבוה יותר בהר (סלע: גלגול DC 15 DEX הצלה להתחמק מהסלעים, בכישלון 2d6 נזק וגלגול DC 7 athletics כדי לא ליפול מההר), הענקים זורקים עליהם אבנים עד שהקבוצה מנסה לברוח מהם או נלחמים מהם מרחוק. היתקלות נוספת היא להקת זאבים של 5 זאבים (wolf) וזאב בלהות (Direwolf). כאשר הקבוצה מגיעים למעלה ההר הם יכולים לגלגל לDC 10 perception בשביל לחפש את הקריסטלים. הקריסטלים הם מקבצים קטנים באדמה של קריסטלים כחולים (טיפה יותר גדולים מגודל של אגרוף) אותם הם יכולים לחצוב בעזרת גלגול DC 5 STR, בהצלחה הם משיגים "קריסטל כחול" אחד ובכישלון הקבוצה צוחקת עליהם והם צריכים לנסות שוב. לאחר השגת הקריסטל לואיס מבקש מהקבוצה שהם יגיעו למקום יותר סגור כדי שהוא יוכל לבצע את הפולחן במקום עם פחות רוח ושלג, אברם מוביל אותם למערה קטנה ולואיס מבצע את הפולחן. לואיס נותן לאחד השחקנים את הקריסטל "קריסטל מכושף" שכעט, לאחר התרגלות (attunement) הקריסטל ירחף מסביב לראש של השחקן שהתרגל אילו אבל הם עדיין לא יודעים את כל היכולות שלו. הקבוצה תוכל לבקש מאברם להוביל אותם למערת הדרקון, אברם יסכים, טיפה בפחד ויגיד להם שהוא לא יכנס איתם למערה ויחכה להם בחוץ 6 שעות, אם הם לא יחזרו זה יהיה סימן בשבילו שכנראה קרה משהו רע והוא יעזוב. אברם מוביל אותם לכניסת מערת הדרקון. כאשר הקבוצה נכנסים למערה, הם יכולים לראות שאריות של שלדים, שריונות וכלי נשק של אלו שהיו פה לפניהם. כשהם מגיעים למערה עצמה הם רואים במרכזה את הדרקון עם הגב פונה אליהם, אפשר לשים לב לדם שיורד בין הקשקשים שלו וטפטופי דם מכניסת המערה עד אל הדרקון. הקבוצה יכולה להתחיל שיחה עם הדרקון שבה הדרקון יהיה הגנתי ותוקפני לגבי הקבוצה, ולהציע לטפל ולרפא בדרקון בתמורה לנשיפת הדרקון או שהם יכולים לתקוף את הדרקון (לדרקון יש חצי חיים) ובמהלך הקרב לנסות לשאוב את הנשיפה שלו. אחרי שהקבוצה מצליחה להפוך את "הקריסטל המכושף" ל"קריסטל נשיפת הדרקון" לואיס מציעה שהקבוצה תחזור לגרגוס כדי שהם ישיגו את החפץ הבא והאחרון. הקבוצה הולכת לגרגוס, גרגוס מופתע וצוחק דרך המראה ומכניס אותם למגדל שלו. אחרי דיבורים גרגוס אומר להם שבשביל שהם ימצאו את קמע הצדק הם צריכים לראות אותו בחזון ובשביל זה הם צריכים להשיג עלים של צמח שצומח ביער שנמצע בכיוון דרום מזרח. ביער עצמו הם צריכים לחפש את הצמח עם גלגולים של perception ולזהות את הצמח עם גלגולים של nature. אם לקבוצה לוקח יותר מידי זמן לאתר את הצמח (בגלל גלגולים גרועים או כי הDM החליט) תוקפים אותם 5 קופי אדם (ape) בזריקת אבנים ובריחה. אחרי שהקבוצה השיגה את העלים של הצמח והם הגיעו לגרגוס, גרגוס לוקח את העלים, בעזרת קסם מייבש אותם, שם אותם בתוך המקטרת שלו, מדליק אותם ונושם. אחרי שהוא העביר את המקטרת בין כל חברי הקבוצה (כן זה בעיקרון גראס) חברי מרגישים מסטולים ל1d8 שעות ובזמן הזה יש להם dis על כל הגלגולים שלהם. הקבוצה לא ראתה שום חזון וברגע שהם ישאלו את גרגוס הוא יגיד להם שהוא ידע איפה קמע הצדק נמצא הוא פשוט רצה את העלים, הקמע נמצא במרכז אגם לוך רנוך בקרקעית (Loch Rannoch) ושיזהרו כי באגם מסתתרים מפלצות מסוכנות. אגם לוך רנוך הוא אגם גדול מאוד, באורך של 15 ק"מ רוחב של 12 ק"מ ועומק של 2 ק"מ. כדאי מאוד שלקבוצה יהיה אמצעי כלשהו לצלילה כי בלי זה אם יתקעו. כאשר הקבוצה מגיעה לאגם הם יכולים לקנות סירה מהנמל של הכפר שליד או לבנות סירה. סירה לקבוצה של 6 דמויות עולה 250 מטבעות זהב ובשביל לבנות אחת דמות מהקבוצה צריך לגלגל גלגול invest DC 14 בשביל לחשוב איך להכין את הסירה, בהצלחה הדמות מבינה שהם צריכים לבזבז 150 זהב על חומרי בנייה וזה יקח 10 שעות לבנות, בכישלון הדמות תבין שזה יהיה זול יותר לקנות סירה. כאשר הקבוצה מגיעה למרכז האגם הם או הדמויות שיכולות לצלול לפרק זמן ארוך יצללו לתוך האגם. הם יותקפו על ידי sahuagin ו- hunter shark מותאם לפי כמות השחקנים. בקרקעית האגם נמצא קמע הצדק, על עמוד שיש מוקף בצמחיה שהקבוצה יכולה לקחת. לאחר שהם לקחו את את קמע הצדק הקבוצה יכולה לצאת מהאגם, לואיס אומר לקבוצה שעכשיו הם צריכים להשיג את הברית עם חיילי הקראיל (crail) ולחזור לאנגוס. הקבוצה חוזרת לגרגוס והפעם היא שואלת אותו את מיקום חיילי הקראיל. גרגוס צוחק ואומר לקבוצה שהם עדיין תחת השפעת העלים אם הם חושבים שהם יצליחו להשיג את עזרתם של חיילי הקראיל והוא מכוון אותם לכיוון צפון מזרח לכיוון המחנה שלהם בתחתית רכס ההרים צפונית לבירת הממלכה. כאשר הקבוצה מגיעה למחנה חיילי הקראיל, בשער מקבלים אותם 4 שומרים ששואלים אותם מה רצונם, כשהקבוצה אומרת שהם צריכם את עזרתכם בלהביס את את זארגות'רקס השומר אומר להם שהמנהיג שלהם מחכה להם והוא מלווה אותם פנימה. כשהם מגיעים למנהיג הם נמצאים בחדר האימונים המרכזי שבו יושב המנהיג הוליווד הוטסמן (Hollywood Hootsman) בכיסא שנראה כמו כיסא מלך רק פשוט יותר ולא מפואר כל כך. הוליווד מציג את עצמו בפני הקבוצה ואומר שהוא מבין שהממלכה נמצאת בצרה אבל הוא רוצה לבחון את הלוחמים שנשלחו בשביל להציל את הממלכה. כשהוטסמן מסיים לדבר הוא מוריד את הגלימה שלו וקופץ לתוך זירת הקרבות שנמצאת בחדר האימונים. הוא צועק מתוכה שישלחו אליו 2 מהלוחמים החזקים שלהם בלי נשקים (גם הוא בלי נשקים). ברגע ששתי הדמויות יכנסו לזירה שאר לוחמי הקראיל שמסתכלים מסביב יתחילו לצעוק ביחד "הוטס! הוטס! הוטס!" כעידוד למנהיג שלהם. הוטסמן יכנס לfrenzied rage וילחם נגד שתי הלוחמים שמולו ובגלל שהוא חזק יותר מהם הוא יביס את המטרה החלשה יותר (כשהדמות תגיע ל0 נקודות חיים היא תהיה במקום זה ב1 והוטסמן יפיל אותה על הרצפה ויגיד לה שהיא בחוץ) ואז הוא ילחם נגד החזק יותר, כאשר הוא עומד להביס את הדמות החזקה יותר הוא יעצור את הקרב ויגיד להם כל הכבוד על הלחימה, הם ראויים לעזרת של לוחמי הקראייל. כשהוסטמן מסיים את הקרב הוא מסמן לכוהנים לוחמים להגיע למטה להתחיל לטפל בפצועים, הוא אומר לקבוצה שהם יכולים לישון פה ומחר לצאת חזרה לבירת הממלכה שלהם. הקבוצה חוזרת לממלכה ומודיע למלך אנגוס שהם השלימו את מה שהוא ביקש מהם, אנגוס מודה להם ואומר להם שהם יפוצו על העזרה הגדולה שלהם, בינתיים שילכו לחדרי האורחים בארמון ויחכו לפקודה שלו לצאת להילחם בזארגות'רקס. הקבוצה מוזנקת על ידי חייליו של אנגוס. כאשר הם מגיעים לחצר הממלכה הוא רואים לפניהם את אנגוס מדבר עם הוטסמן ומאחוריהם נמצאים פלוגה של לוחמי קראיל, לפחות 500 חיילים, ביניהם כוהנים, קשתים, לוחמים ואשפים. אנגוס שוב מודה לקבוצה ואומר להם שהיום ביחד הם הולכים לחסל את זארגות'רקס. אנגוס והוטסמן הולכים לעבר פלוגת החיילים, החיילים ישירות מפנים להם את הדרך לעבר מבנה שנראה כמו מעגל מאבן בעל אבני חן בתוכו. הוטסמן צועק לחייליו להיות מוכנים, אנגוס אומר לקבוצה לעקוב אחריו, שתי קוסמים שאחד מהם הוא לואיס מפעילים קסם והופכים את המעגל לשער קסום שמוביל אותם ישירות למערה שבה נמצא הצבא של זארגות'רקס. מהר מאוד הוטסמן ואנגוס קופצים פנימה, אחריהם הקבוצה רצה ונכנסתם ואז חיילי הקראיל בסוף נכנסים. ברגע שהקבוצה עוברת דרך השער הם נכנסים למערת האשף, המערה הענקית של זארגות'רקס. לפתע קול מאוד חזק נשמע, "הייתי מוכן לבואכם, בואו ותנסו להשיג אותי", ומול הקבוצה, אנגוס, הוטסמן וחיילי הקראיל נמצאים הצבא החצי מת של זארגות'רקס. הצבא של זארגות'רקס כולל בתוכו זומבים, שלדים, גובלינים, הובגובלינים על סוסים חצי מתים וחדי קרן על סוסים חצי מתים במספרים עצומים, ומאחוריהם נמצא זארגות'רקס על כס המלכות שלו שנראה משועמם וחסר סבלנות שמצידיו נמצאים האשפים שלו שמחכים איתו. מאחוריהם נמצאת הנסיכה מחוסרת הכרה בתוך קריסטל גדול. לאט קבוצה החיילים מתקדמים קדימה ונורגים את כל היצורים החצי מתים בעזרת הכוהנים, הלוחמים והקשתים נלחמים בהובגובלינים ובגובלינים ומפני את הדרך לקבוצה ולמנהיגים שלהם. כאשר הדרך מתפנה לאנגוס הוא צועק " אני אמרתי שאני אקח לך את החיים זארגות'רקס!" ורץ לעברו, מתעלם מכול דבר אחר ומתחיל הקרב האחרון מגד זארגות'רקס. במהלך הקרב כאשר זארגות'רקס ממש פצוע הקבוצה צריכה לזרוק עליו את פטיש האסטרל בשביל לפגוע בו עם החשמל, וכאשר הוא המום להפעיל את קריסטל נשיפת הדרקון עליו כדי ללכוד אותו בכלא שעשוי מקרח נוזלי לנצח. אחרי שהקבוצה לכדו את זארגות'רקס אנגוס מהר לוקח מהם את קמע הצדק ורץ לעבר הנסיכה, הוא מניח את הקמע על הקריסטל הוא נמס עד שהוא נוגע בנסיכה ואז הוא לגמרי נמס ומעיר אותה. הוטסמן מדבר עם אנגוס ואז אמגוס הולך לקבוצה ואומר להם תודה רבה, סיימנו. אנגוס נוגע בעגיל שלו ואומר "לואיס, תוציא אותנו." כמה רגעים לאחר מכן נפתח השער מחדש ואנגוס והקבוצה חוזרים לממלכה. לאחר מנוחה אנגוס נותן לקבוצה את הפרס שלהם כתודה על כל המאמצים שלהם (כל DM יכול להחליט בעצמו מה זה יהיה ביחד לקמפאין שלו). סוף.


דמויות
נסיכה- בת אנוש, בת 27, גובה 1.70מ', שיער בלונדיני, עיניים כחולות, נראת אלגנטית מאוד, לבושה בשמלה כחולה, מראה דק אבל לא אנורקסי.
יוריאל- חצי אלף חצי אנוש, בן 25, גובה 1.75מ', גוף בנוי, בעל שיער לבן-בלונדיני, עיניים ירוקות, פאלאדין, בעל שריון מלא בצבעים כסוף וזהוב, שחצן, אמיץ ופטריוטי.
נסיך אנגוס- בן אנוש, בן 29, גובה 1.87מ', גוף בנוי, שיער שחור קצר, זקן שחור מלא קצר, עיניים חומות, לבוש בשריון דומה לשריון של יוריאל, לוחם )fighter(, פטריוטי, אמיץ ונדיב.
לואיס- בן אנוש, בן 21, גובה 1.70מ', גוף רזה, שיער שחור קצר, עיניים חומות, לבוש בחלוק שחור-סגול עם עיטורים זהובים בקצוות עם הכובע של החלוק על הראש, קוסם )wizard(, לחוץ, חששן, חכם, מגמגם, אוהב את אגנוס (כמו אח גדול) ופטריוטי.
גרגוס- גמד (dwarf(, בן 277, גובה 1.45מ', גוף שמנמוך, שיער אפור ארוך, זקן אפור ארוך, עיניים חומות, לבוש בחלוק אפור פשוט וכובע קוסמים אפור, בעל מטה עץ עם אבן חן בקצה, קוסם, רגוע, חכם, קצת ממורמר, אוהב למתוח אנשים (הכוונה למתיחות ולא למתח).
אברם- בן אנוש, בן 56, גובה 1.7מ', גוף רזה, קירח, לבוש בבגדי חורף פשוטים, בעל מקל הליכה שבתוכו יש חרב מוחבאת, שמח, אנרגתי, חברותי, סבלני.
הוליווד הוטסמן- בן אנוש, בן 40, גובה 1.90מ', גוף שרירי וגדול, שיער שחור קצוץ, בעל לבוש ברברי קצר וגלימה אדומה מאחוריו, מנהיג, אמיץ, לא יסרב לקרב, קשוח.
זארגות'רקס- דמותו מעוותת אך הוא נראה אנושי, בן אלמוות, גובה 1.80מ', גוף דקיק, קירח, לובש חלוק שחור וקוצני עם הקובע על הראש, מרושע, אדיש, משועמם.

מקומות
דנדיי- בירת ממלכת מקפייף, עיירה מוקפת חומה ומאוד מבוצרת, בעלת דרכי מסחר רבות וארמון המלך.
ארמון- ארמון גדול ומבוצר בעל שתי מגדלי שמירה גדולים מקדימה, דלת עץ וברזל גדולה, חומה גבוהה ושער עץ גדול מסביבו.
מגדל הקוסם- מגדל גבוה מאוד מאבן, בכניסתו יש מראת קסמים המשמשת כאניטרקום, מעין מעלית שמופעלת על ידי קסם שמעלה למעלה ולמטה, איזור המגורים מבולגן ומלא ברכיבים לקסם, חפצים קסומים, שיקויים, אביזרי מחקר וספרים. גובה המגדל הוא 20 מטר וקוטר הבסיס הוא 10 מטר.
מערת הדרקון- כניסת המערה היא פתח בצידו של ההר באורך 8 מטר וגובה של 5 מטר, בתקרה מלאה נטיפים ועל הרצפה יש מלא עצמו, שריונות ונשקים ישנים של כל מי שניסה להביס את הדרקון בעבר. המערה עצמה היא בערך 15מ אורך, 12מ רוחב, ו8מ גובה, התקרה גם מלא נטיפים ויש כמה נטיפים שהם כל כך ארוכים שהם נראים כמו עמודי תמיכה של המערה.
מחנה חיילי הקראיל- מחנה גדול בגודל כפר, מגודר בחומת עץ, בעל מספר שערים מסביב וחמישה מבנים מרכזיים בתוכו.
חדר האימונים המרכזי- חדר עגול וגדול בעל 3 זירות לחימה מרובעות וזירה עגולה 5 מטר מתחת לאדמה בקוטר של 8 מטר, בצדדים של החדר יש כלי נשק לאימונים, שקי איגרוף.
מערת האשף- מערה עצומה בגודל 150מ אורך, 100מ רוחב ו20מ גובה שנראית כאילו היא נחפרה במשך עשרות שנים בעלת מפלי לבה בצדדיה ושלוליות לבה במרכזה, בתקרה שלה נמצאים קריסטלים סגולים.
 
Troll_love_uman אמר/ה:
[post]690684[/post] בתור מתחיל, ליצור הרפתקאה זה דבר גדול

אני לא יודע מי אמר לך את זה.. אבל זה פשוט לא נכון - אם לא כותבים הרפתקאות, לא מבינים איך לכתוב אותן אף פעם.
אני חושב שכתבתי הרפתקאות מרגע שהתחלתי להנחות. מחלקן אני ממחזר רעיונות עד היום.
 
אני מתאמן. אני כותב אותם אבל כדי לעשות משהו מושקע לוקח לי יותר זמן ליצור אותה מאשר לשחק אותה. ואדם שלא שיחק מבוכים ודרקונים לא יודע איך זה אמור להראות
 
וואו. המון תוכן. עצה ראשונה מצידי תהיה פישוט שלו, לרמה בסיסית של ראשי פרקים.
הרבה דברים יכולים להשתנות בגלל החלטות שלך או של השחקנים תוך כדי משחק. כדאי להיות בעל כיוון כללי ברור ולא להיצמד בצורה מחייבת לכל פרט שחשבת עליו.

Troll_love_uman אמר/ה:
[post]690684[/post] ליצור הרפתקאה זה דבר גדול (במיוחד לא D&D קלאסי). אתה יכול להוריד הרפתקאות מהרשת. אני מנחה כבר שנה ועד לכמפיין הבא שלי אני לא אשחק הרפתקאה שייצרתי... כנראה.
יש הבדל בין הרפתקה לקמפיין. סדר גודל, בפשטות.

אני בגישה של יצירה עצמית של הרפתקאות. לא תוכל להשתפר כשה"ם בתחום הזה אם לא תתנסה בו.
 
טוב, קראתי את ההרפתקה (אפשר לחלק לפסקאות, ויש כמה תרגומים חצציים) - יש פוטנציאל, אבל כמה דברים ראשוניים.

1) נורא מוסלל, כתוב כמו סיפור והדמויות הן רק ניצבים. לא ברור גם למה הדב"שים בכלל צריכים אותן שם. ההסללה בולטת במיוחד בקטע של "ואם אין להם ציוד צלילה הם נתקעים".

2) רמת עוצמה לא אחידה - במו"ד בדרך כלל מתכווננים לדרגה מסויימת כשכותבים הרפתקה, ופה חלק מהאתגרים קלים מידי לדמויות שיש להן אפילו קצת נסיון, בעוד שהאחרים הם ברמה כמעט-אפית.
 
dragonitzan אמר/ה:
[post]690694[/post] חדי קרן אל-מתים? מה?

תקרא גם את תקציר אלבום המטאל שזה מבוסס עליו ושהוא קישר אליו - זה חלק מעלילה.
ובעיקרון חד קרן אל-מת זה פיצ'ר מצמרר ומגניב שטכנית גם לא בעיה לעשות - כל מה שאתה צריך זה חד קרן מת ולחש מעוצמה 3.
 
אני בונה כרגע כמפיין עם כול ההרפתקאות שלו. אני מאוד מתחיל ולא הייתי כל כך שחקן לפני שליט מבוך.
לא ידעתי איך הרפתקאה אמורה להראות. אז השתמשתי במוכנות מראש
 
אני הייתי בדיוק כמוך לפני בערך שנה, עדיין בניתי הרפתקה בעצמי. היא לא הייתה הרפתקה טובה מאוד, אבל היא לא הייתה צריכה להיות. משה"ם מתחיל לא מצופה איכות מטורפת, ובטח שלא כשהוא מריץ לקבוצה של שחקנים מתחילים.
 
קראתי את כל התגובות, אני עכשיו עובד על סידור ההרפתקה ואני משנה חלק מההיתקלויות כדי שהם יהיו הרבה יותר גמישות ופחות סלולות. אני מצאתי בספר המדריך לDM איך לתת לקבוצה אוצרות אז הסתדרתי, ומצאתי אתר שמסדר לי את הקרבות לפי רמה וXP אז גם בזה הסתדרתי. הדבר היחיד בינתיים שאני צריך עזרה בו זה איך אני עורך מפלצות כדי לעשות אותם יותר undead כמו חדי הקרן. חוץ מזה תודה על כל ההצעות של כולם, אני מרגיש שיש שיפור D:
 
לא קראתי את הכול, אבל שמתי לב לכמה מקומות חלשים שיהרסו לך את ההרפתקה. לדוגמא. מה אם החבורה לא תרצה ללכת עם יולינדר אל הארמון...
תמצא כמה דרכים אלנטרנטיביות. תצא מנקודת הנחה שאתה לא יודע מה הם עושים. תיצור כמה שיותר דברים שיעזרו לך לכוןן אותם או כמה דרכים שיעזרו להם להגיע לאותו המקום. עוד דוגמא זה מה יקרה אם הם יחליטו להמשיך ללכת לעיר בלילה ואז לא יגיעו לכפר... מה תעשה אז?
 
הי הבחור החדש,
העלילה נראית מגניבה, למרות שההתחלה ארוכה מדי כאקספוזיציה וחסרת אקשן מבחינת הדמויות.
אם אני מבין נכון את המבנה, אז יש לך התחלה, אז ארמון, ואז שלושה חפצים וסיום.
לא הייתי עושה את המסע להשגת שלושת החפצים ליניארי. כלומר תן לשחקנים לבחור את הסדר
בנוסף, צריך לחשוב על סיבה מדוע צריך את ההרפתקנים?

אני חייב גם להודות שבאמצע הקריאה נשברתי - כרגע הטקסט הוא פשוט קיר-טקסט. אם תוכל בגרסה הבאה לחלק אותו לפסקאות ופרקים, יהיה מעולה.

כמה כתבות מומלצות לקריאה:
https://www.pundak.co.il/library/roleplaying/300-three-clues-rule https://www.pundak.co.il/library/roleplaying/76-adventure-writing-recipe https://www.pundak.co.il/library/roleplaying/347-adventure-design-junctions-part1

נ.ב. הדיון על לכתוב לבד מול הרפתקאות מוכנות חוזר כל הזמן. זה לא המקום. כל דבר עם יתרונות משלו, וחלק מהמנחים, כמוני למשל, לפעמים מריצים מוכנות ולפעמים כותבים לבד.
 
אני מסכים שההרפתקה שלי היא יותר מידי מוסללת, והעלילה היא בדיוק קיר של טקסט. אני אנסה לשפר את ההרפתקה שלי לפי המדריכים האלה ולראות איך אני אוכל להיות יותר גמיש איתה ולא לתת להם קו אחד ללכת דרכו, תודה על העזרה D:
 
חזרה
Top