• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 שינויים קטנים וחמודים בין פאת'פיינדר למבוכים ודרקונים 3.5

כפי שותיקי המהדורות יודעים, בשלב מסוים כל החוקים והניואנסים של המהדורות השונות מתחילים להתערבב אחת עם השנייה - סלט אדיר של מוד"מ עם מה' 5, מבוכים ודרקונים 3 עם 4 ואולי הנורא מכל - מה' 3.5/3/פאת'פיינדר שהן לכאורה אותה שיטה אבל תמיד יש הבדלים קטנים ומפתיעים בניהם שקשה לזכור.
אז בסשנים האחרונים, הנה כמה הבדלים שגילינו (יחי גוגל שמסייע לסגור ויכוחי חוקים ב-30 שניות, חסכון זמן אדיר!):
- לאשף יש אפשרות לשים לחש בחפץ, שזה אומר שבדרגה ראשונה הוא מסוגל להטיל שלושה (!) לחשים של דרג 1
- נשק כסוף מקבל 1- להתקפות - אולי זה היה פעם, אבל זה חדש לי, וזה טויסט חמוד על הנשק.
- לחשונים ופסוקים ניתנים להטלה ללא הגבלה, יחי לחשים בדרג 0
- מתק זה ממש, אבל ממש מגניב. בייחוד למשל שמשתמש באקרובטיקה כדי לעשות Tumble, הד"ק הוא פשוט המתק של היצור. זה פשוט, וזה עובד. גם תתק זה אחלה.

והדובדבן על העוגה - זיהוי לחשים זה פשוט בדיקת תורת לחשים, וכל מה שלחש זיהוי עושה זה להוסיף תוסף לבדיקה: החבר'ה מצאו אוצר וזיהו חפצים קסומים עם גילוי קסם, ואז התחלנו להתלבט איך מזהים. כשה"ם מנוסה, פשוט אמרתי להם מה החפצים עושים, כי שנאתי את הזיהוי של פעם שצריך להטיל לחש ולשרוף אז.
אמנם ספר החוקים הבסיסי משום מה לא מסביר את זה בפרק של הלחשים, אבל בבדיקה נוספת גילינו שזה באמת רק בדיקת תורת לחשים. מה שמשעשע זה כשהם מצאו את האוצר, היה שם שקיק עם 12 פנינים של מאה מ"ז, מה שגרם לכולם להסכים שזה העלות החומרית של זיהוי :mrgreen:

במלים אחרות, בינתיים פאת'פיינדר זה שיפור גדול מהצפוי ל- 3.5, גם בזכות החבורה, שבינתיים *טפו-טפו* לא היו ויכוחי חוקים כלל שהיו הסיוט שלי ב 3.5
 
לחש בחפץ זה מאפיין חלופי ליציר הסוד. האשף בוחר בדרגה הראשונה בין יציר סוד ובין חפץ מוקד. חפץ מוקד נותן לחש נוסף ליום, אבל אם האשף לא אוחז בו הוא מתקשה יותר להטיל לחשים.

נשק כסוף ב-3 היה 1- לנזק.

לחשונים ופסוקים כן הידד.
 
כ
the Nerubian אמר/ה:
[post]689433[/post] לחש בחפץ זה מאפיין חלופי ליציר הסוד. האשף בוחר בדרגה הראשונה בין יציר סוד ובין חפץ מוקד. חפץ מוקד נותן לחש נוסף ליום, אבל אם האשף לא אוחז בו הוא מתקשה יותר להטיל לחשים.
כן, האשף הבין את זה שהוא בנה את הדמות אבל הוא העדיף את האקסטרא-לחש. בכנות, אני מבין אותו, יציר סוד זה מגניב מצד אחד אבל זה קצת כאב-ראש ופחות "שימושי" בחלק מהמצבים.
 
The oldman אמר/ה:
[post]689528[/post] יציר סוד זה מגניב מצד אחד אבל זה קצת כאב-ראש ופחות "שימושי" בחלק מהמצבים.

אני לא כ"כ אוהב אותם. הרעיון של קוסם שמסתובב עם אוגר בכיס שנותן לו בונוסים לא ממש מצא חן בעיני.
 
The oldman אמר/ה:
כ
the Nerubian אמר/ה:
[post]689433[/post] לחש בחפץ זה מאפיין חלופי ליציר הסוד. האשף בוחר בדרגה הראשונה בין יציר סוד ובין חפץ מוקד. חפץ מוקד נותן לחש נוסף ליום, אבל אם האשף לא אוחז בו הוא מתקשה יותר להטיל לחשים.
כן, האשף הבין את זה שהוא בנה את הדמות אבל הוא העדיף את האקסטרא-לחש. בכנות, אני מבין אותו, יציר סוד זה מגניב מצד אחד אבל זה קצת כאב-ראש ופחות "שימושי" בחלק מהמצבים.
yellow_acid יכול לספר לכם למה יציר-סוד זה סופר שימושי.
 
לצערי עדיין לא הגעתי למצב שבו היציר סוד מגניב, כמו שהוא שימושי.
זאת חיה מצויה קטנה ותבונית, ככה שהיא יכול להגיע בטבעיות כמעט בכל מקום ולרגל עבורך, הוא גם יכול לחלוק איתך לחשים ולהנות מלחשים שמשפעים רק עליך בדרך כלל, מה שיכול להפוך אותה בשלוב עם שינוי צורה לאחד מגורמי הנזק המשמעותיים בחבורה (מצד שני אני חושב שבPF ממש איזנו את הלחשים של שינוי צורה ככה שאולי זאת כבר לא אופציה שם), ואפשר גם להעביר בעזרתו לחשי מגע באופן די דיסקרטי בסיטואציות מחוץ לקרב.
וזה אפילו אם לא בוחרים יציר סוד שבור, שיכול לעוף או לעוף ולדבר.
 
חזרה
Top