• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

"שימוש בכוח/קסם" בעולם מוד"י

אז הקבוצה הביתית שלי התחילה (אחרי הרבה הצקות ממני) לשחק בשיטה של מלחמת הכוכבים, ובפרט sw saga, שיטה קצת ישנה (אני זוכר שהיא יצאה ועוד שיחקתי עם קבוצה אחרת בשיטה הקודמת של SW, וזה היה כמה שנים לפני ש4 יצאה) שקצת הצליחה להפתיע אותי ב"חדשנות" שהייתה לה בתקופתו, הרבה עקרונות שאחרי זה הגיעו ב4, היו בשיטה הזו עוד קודם (הגנות בתור הצלות, תוסף הכשרה למיומנות, "כוחות" שאתה בוחר בכל דרגה [פחות או יותר])

אחד הדברים שהשיטה הזו מציגה, והוא כן קצת חדשני ביחס לשיטה הקודמת, הוא מיומנות שנקראת "שימוש בכוח (use the force) זו מיומנות לכל דבר, שרק מי שלוקח כישרון ספציפי יכול לקחת בה הכשרה, אבל מה היא בעצם מיומנות המפתח לכל השימוש ב"כוח"- כל גלגול שאתה תגלגל בניסיון להפעיל את ה"כוח" יעשה עם המיומנות הזו (לדוגמה, אתה מנסה להשתמש בכוח כדי להזיז חפץ- גלגל את המיומנות ובהתאם לתוצאה תדע כמה אתה יכול להזיז).

אבל, המיומנות הזו מאפשר מס' יכולת "קטונת" של הכוח, שבעצם כל מי שלוקח את המיומנות הזו מסוגל להפעיל, חלקם אפילו ללא אימון [בלי לקחת הכשרה במיומנות.] - מדיטציה כתחלופה לשינה, טלפתיה "קלילה" , ראיית עתיד חלשה, חישה במקורות כוח אחרים, גילוי יצורים חבויים... בעצם "לחשונים" בעולם חסר קסם מסודר כמו במו"ד.

התהייה שעלתה לי, היא האם ניתן להעביר את זה לשיטת מו"ד (אני מסתכל בעיקר על 3.5 וPF) ובעצם ליצור מיומנות דומה "שימוש בקסם/כל דבר אחר" שבעצם מייצגת דמות שיש לה קשר לכוח קסם בעולם, היא לא חזקה כמו אשף/מכשף בדרגה גבווה, וממש לא קרובה למה שכוהן עושה, אבל היא כן מחוברת לקסם יותר מדמות אחרת, וכן מסוגלת לבצע פעולות "פשוטות" באמצעות החיבור הזה.

כפועל יוצא מכך, אני גם חושב שצריך לאפשר למיומנות כזו להשפיע על הטלת לחשים רגילה (במחשבה ראשונית שיש לי, היא בעצם לשנות את העלת דרג הלחש בעקבות על-קסם, ולהחליף אותו בהצלחה בבדיקת המיומנות הזו- ככה שבעצם החיבור שלך לקסם מאפשר לך להפוך קסמים רגילים לחזקים יותר) אבל זה עדיין בוסרי ואני לא סגור על זה.

לפני שאני מתחיל לכתוב מכאניקה לכל הסיפור, הייתי רוצה לדעת אם לדעתכם זה א' מתאים לשיטה בכלל, וב' בר השמה?

כאמור, ידובר במיומנות שניתן לקחת בה רמות רק לאחר שאתה לוקח כישרון שמיועד "לפתוח" לך את המיומנות הזו, אולי יהיה מקום לתת לכל מקצוע מטיל לחשים את הכישרון הזה כבר בדרגה 1, אבל המטרה העיקרית שלי היא לתת לדמוית שהן לא מטיליות לחשים, קצת אופציה ל"מעבר" ולחסל את הרעיון שיש קסם בעולם, אבל הוא לא משפיע עליך.

אשמח לשמוע דעתכם
 
העניין שכישרון מהסוג הזה כבר קיים ב5, (תחת כל הכישרונות של תלמידי הקסם) מה שאני מחפש זה לא "למדתי אצל כוהן/אשף/דרואיד/מכשף וכו', ואני יודע לעשות כמה טריקים" אלא "אני מחובר לכוח הקסם שסובב את כולנו, ואף על פי שאני לא מבצע ניסים ופעולות אגדיות, אני כן מסוגל להשתמש בכוח הזה."
 
ב3.5 במדריך השלם למגיה יש כישרונות שנותנים לך 3 לחשונים (מדרג 1-0) פעם אחת ביום לכול אחד בדרגת מטיל 1.
הכישרונות הם:
בעל תובנה. יד לחשים. יליד נקרופוליס. מתקשר. נשמת הצפון. פגע לילה.
אבל לתת מיומנות שמאפשרת שימוש מסוים בלחשים עלולה להתקבל בעוינות קלה מצד השחקנים מטילי הלחשים, ואם היא מאפשרת למטילי לחזק את הלחשים שלהם זה ישבור אה"איזון" הלא קיים בין מטילי הלחשים לדמויות האחרות יותר משהוא כבר שבור.
מה עוד שקשה למצוא את האיזון בו זה יהיה על הקו המאוזן בין תהומות ה"חסר תועלת" והחזק מדי"
נ.ב. לא כתבתי איזה לחשים הכישרונות נותנים כי נראה לי שזה מפר זכויות יוצרים.
 
רשמתי במפורש שגם לדמות מטילת לחשים תהיה סיבה לרצות לקחת את זה (מעבר ליכולת הטלת לחשים קלילה שלא דורשת שימושים ליום וכו'). וכמו שהסברתי לד"ר, אני לא מחפש משהו של יכולת שולית של פעם ביום במקרה הטוב, אני מנסה להציג פה קונספט של "יש קסם, כולנו מחוברים אליו, ויש את אלה שגם מבלי ללמוד לתעל קסם ולהטיל לחשים, כן מסוגלים להשתמש בחיבור הזה לקסם."
 
הם... אני פשוט לא מצליח לראות את זה משתלב בצורה טובה, אבל אם אתה מתעקש.
אוקיי, אז המקסימום של מיומנות מקצועית לדמות ב3.5 היא 4 בדרגה אחת ו23 בדרגה 20 נכון?.
אני ממליץ שתחלק את תחום היכולות ל4 חלקים, 1 לכול 5 דרגות, כלומר יהיו 4 חלקים: קלוש (בדרגה 1-5 כלומר במיומנות 4-8 ) חלש (ד6-10 מ9-13) רגיל (ד11-15 מ14-18) ודגול (ד16-20 מ19-23).
אחרי זה תיתן כמה יכולות חלשות יחסית לדרגה שלהם, ויכולות חדשות יפתחו ככול שיש לך יותר רמות במיומנות.
למשל: טלקינזיס I יתן לך להרים חפץ קטן יחסית וקל (כמו תפוח או מפתח) במהירות נמוכה (אני יכול לראות את זה כשימושי מאוד במקרה שדמות נכלאה) בעוד טלקינזיס IV יתן לך למשוך את החרב שלך ליד ממרחק של 9מ' תוך שניה.
 
ראיתי בgiant in the playground ניסיון ליצור מחדש את מקצוע הtruenamer, שהיכולות שלו מתבססות על בדיקת מיומנות truenaming. בנוסף להפעלת הכוחות שלו, לtruenaming היו עוד כמה שטיקים נחמדים, כמו זיהוי קסם, הצתת אש, טלקינסיס מינורי ועוד. ובכללי הרעיון של ''מערכת קסם מבוססת מיומנות" שמוצג שם, בנוי בצורה די טובה. אולי יתן לך השראה למשהו-http://www.giantitp.com/forums/showthread.php?120488-Truenamer-Fix-PEACH
 
א- אני לא מתעקש,
ב- כמו שכבר רשמתי, יש שיטה שלמה שמסדרת את זה, השאלה היא לא מכאנית, אלא אם זה דבר שיכול לעבוד בשיטה כמו 3.5, כרגע הטענה שלך היא "מטילי לחשים לא יאהבו את זה" ואני מסביר לך שהם גם ירצו לקחת רמות בזה, כי המיומנות הזו תעזור להם לא פחות, למעשה היא תהיה די יעילה והכרחית להם.
ג-הקישור של נרוביאן פחות או יותר מוריד כל צורך ליצור לזה מכאניקה, מאחר ומישהו כבר יצר לזה מכאניקה.

YDS- תודה, אבדוק זאת
 
במהדורה 3.5 היו כל כך הרבה סוגים של מטילי לחשים ודרכים להשתמש בקסם שקשה לזכור את כולם. הtruename אכן היה ניסיון לייצר שיטת קסם שמתבססת על גלגול מרכזי כלשהו, אבל זה לא ממש צלח.
אני לא כל כך זוכר איך פסיונים עבדו, אבל אני כן זוכר שהיו גזעים שהיו בעלי יכולת פסיונית טבעית, והיו מקבלים אוטומטית כמה נקודות למאגר שלהם גם בלי לקחת מקצוע. וגם היה איזה כשרון שנותן לך נקודות פסיוניות בלי מקצוע.
הכשרונות מהקומפליט ארקיין גם בהחלט נשמע כמו משהו שמתקרב למה שאתה מדבר עליו.
יכולת השירה הטרובדורית של הטרובדור מתקבלת בתלות בכמה רמות יש לו במיומנות הופעה. מצד שני, אתה חייב להיות גם טרובדור ברמה מספיק גבוהה כדי להשתמש בהן, אז אי אפשר להגיד שהסקיל הוא זה ששולט ביכולות המקצוע.
וורלוק הוא אאל"ט אחד המקצועות היחידים שמקבל יכולות דמויות לחש בשימוש חופשי. אפשר לעשות לו ואריציה שבמקום לשאוב את הכוח שלו משדים, הוא שואב אותו מאיזה שדה קסום שמפעפע בעולם.

אני חושב שהבעיה העיקרית עם מה שאתה מציע, זה שאתה רוצה לתת לדמויות לא-קסומות יכולת שימוש בקסם אפקטיבי (אם לצתת אותך, לא רק "כמה טריקים"), בלי להשקיע בכך דרגות. וזה משהו שמו"ד לא מעודד, וגם לא בנוי לתוך האיזון שלו. העניין כמובן טמון בשיטת המקצועות - כשאתה לוקח מקצוע אתה מתמחה במשהו מסוים ומתקדם איתו ככל שאתה ממשיך לקחת דרגות במקצוע הזה. אם אתה רוצה לעבור לתחום אחר, אתה לוקח דרגות במקצוע אחר, מה שמאט מאוד או אפילו עוצר לגמרי את ההתקדמות שלך במקצוע הקודם. השיטה הזאת לא ממש מעודדת מולטיטאסקינג, אלא אם זה במקצועות שמאוד קרובים אחד לשני, או במקצועות יוקרה שמאפשרים סינרגיה יעילה יחסית בין מקצועות מאוד שונים.
כדי להתגבר על הבעיה הזאת, הומצאו מלא מקצועות בסיס סינרגיים - כל מיני לוחמים קוסמים וקוסמים לוחמים ונוכלים קוסמים וכדומה. אפשר להגיד שזה מתחיל אפילו בסל"ש, עם שלושה מקצועות סינרגיים - טרובדור (שהוא נוכל שגם עושה קסם full time), ופלאדין וסייר (שזה לוחמים full time שמקבלים קצת קסם מהצד כי הם מחוברים לאיזשהו כוח קדוש). בספרי ההרחבה אפשר למצוא עוד כל מיני דברים אחרים.
בשיטות אחרות שעובדות על בסיס בניית דמות באמצעות נקודות, זה הרבה יותר קל להוסיף איזשהו סקיל אוניברסלי שכולם יכולים לקחת, שמשקף קסם טבעי שכל אחד יכול לגשת אליו. במו"ד זה לא נשמע לי כמו משהו שיעבוד.

בעיה נוספת זה לקחת משהו כזה כסקיל, כמו שאתה מציע. כי סקילים הם מראש יכולות מאוד מאוד צרות ומוגבלות, וברגע שאתה מוסיף למשחק סקיל שיש לו פוטנציאל לעשות מלא דברים, פתאום כל נקודת סקיל שמושקעת בו שווה הרבה יותר מנקודות שמושקעות בסקילים אחרים. ובנוסף לכך, אתה מכניס ליכולת הזאת אלמנט של מזל - אם צריך לגלגל את הסקיל כנגד מספר מטרה כדי להצליח במשהו, זה נהיה יכולת קסומה שתלוייה במזל בבסיסה. ובמו"ד כמו שאני מכיר אותו, אין כמעט אף תקדים ליכולת קסומה שתלויה במזל. יצורים בעלי יד"לים מקבלים מספר שימושים קבועים ליום, ולא צריכים לגלגל שום דבר כדי להשתמש בהם. ויצורים בעלי דרגות כמטילי לחשים גם מקבלים שימושים ידועים מראש.
כלומר, כוח כזה כסקיל הוא חזק מדי, וכוח כזה כיכולת הטלת לחשים הוא אקראי מדי.

בקיצור, ההצעה שלי זה לקחת את הקונספט שלך ולשלב אותו בתוך החוקים הקיימים באמצעות שינוי הפלאף. למשל, במקום פסיונים תקרא לזה force users, ותוסיף שכל מי שרוצה יכול לקחת דרגה אחת כפסיון כדי לקבל גישה לכמה כוחות בסיסיים.
 
פלאפי אמר/ה:
אני חושב שהבעיה העיקרית עם מה שאתה מציע, זה שאתה רוצה לתת לדמויות לא-קסומות יכולת שימוש בקסם אפקטיבי (אם לצתת אותך, לא רק "כמה טריקים"), בלי להשקיע בכך דרגות. וזה משהו שמו"ד לא מעודד, וגם לא בנוי לתוך האיזון שלו. העניין כמובן טמון בשיטת המקצועות - כשאתה לוקח מקצוע אתה מתמחה במשהו מסוים ומתקדם איתו ככל שאתה ממשיך לקחת דרגות במקצוע הזה. אם אתה רוצה לעבור לתחום אחר, אתה לוקח דרגות במקצוע אחר, מה שמאט מאוד או אפילו עוצר לגמרי את ההתקדמות שלך במקצוע הקודם. השיטה הזאת לא ממש מעודדת מולטיטאסקינג, אלא אם זה במקצועות שמאוד קרובים אחד לשני, או במקצועות יוקרה שמאפשרים סינרגיה יעילה יחסית בין מקצועות מאוד שונים.
כדי להתגבר על הבעיה הזאת, הומצאו מלא מקצועות בסיס סינרגיים - כל מיני לוחמים קוסמים וקוסמים לוחמים ונוכלים קוסמים וכדומה. אפשר להגיד שזה מתחיל אפילו בסל"ש, עם שלושה מקצועות סינרגיים - טרובדור (שהוא נוכל שגם עושה קסם full time), ופלאדין וסייר (שזה לוחמים full time שמקבלים קצת קסם מהצד כי הם מחוברים לאיזשהו כוח קדוש). בספרי ההרחבה אפשר למצוא עוד כל מיני דברים אחרים.
בשיטות אחרות שעובדות על בסיס בניית דמות באמצעות נקודות, זה הרבה יותר קל להוסיף איזשהו סקיל אוניברסלי שכולם יכולים לקחת, שמשקף קסם טבעי שכל אחד יכול לגשת אליו. במו"ד זה לא נשמע לי כמו משהו שיעבוד.

בעיה נוספת זה לקחת משהו כזה כסקיל, כמו שאתה מציע. כי סקילים הם מראש יכולות מאוד מאוד צרות ומוגבלות, וברגע שאתה מוסיף למשחק סקיל שיש לו פוטנציאל לעשות מלא דברים, פתאום כל נקודת סקיל שמושקעת בו שווה הרבה יותר מנקודות שמושקעות בסקילים אחרים. ובנוסף לכך, אתה מכניס ליכולת הזאת אלמנט של מזל - אם צריך לגלגל את הסקיל כנגד מספר מטרה כדי להצליח במשהו, זה נהיה יכולת קסומה שתלוייה במזל בבסיסה. ובמו"ד כמו שאני מכיר אותו, אין כמעט אף תקדים ליכולת קסומה שתלויה במזל. יצורים בעלי יד"לים מקבלים מספר שימושים קבועים ליום, ולא צריכים לגלגל שום דבר כדי להשתמש בהם. ויצורים בעלי דרגות כמטילי לחשים גם מקבלים שימושים ידועים מראש.
כלומר, כוח כזה כסקיל הוא חזק מדי, וכוח כזה כיכולת הטלת לחשים הוא אקראי מדי.

בקיצור, ההצעה שלי זה לקחת את הקונספט שלך ולשלב אותו בתוך החוקים הקיימים באמצעות שינוי הפלאף. למשל, במקום פסיונים תקרא לזה force users, ותוסיף שכל מי שרוצה יכול לקחת דרגה אחת כפסיון כדי לקבל גישה לכמה כוחות בסיסיים.
כל מה שאתה אומר נכון, אבל אם מיומנות הקסם היא מספיק ממוקדת (כלומר, לא "מיומנות קסם" אלא יותר כמו שכבר יש "מלאכה (אלכימיה)" או המיומנות החדשה "היפנוזה עצמית" מהפסיונים שהן יותר ספציפיות) - אז לא נוצרת בעיה של מיומנות שהיא טובה יותר מהאחרות.
השאלה היא רק האם כל מטיל לחשים צריך גם לשלוט אוטומטית במיומנות הקסם הזו, או לא. במלחמת הכוכבים היית מצפה שכל ג'דיי ישלוט במיומנות השימוש בכוח, ובמו"ד כל טרובדור שולט לפחות בסוג אחד של הופעה. אם אשף חייב להיות טוב באלכימיה אז צריך להכניס גם שינויים במקצועות מטילי הלחשים. אם לא - צריך רק להכניס את המיומנות החדשה למשחק ולהחליט עבור מי היא מיומנות מקצוע.
 
המטרה שזה יהיה מסודר, אני מנסה שזה יהיה 1 ל1 כמו בsaga, (הצגתי במפורש את היכולת מעלה, ויש קישור לסקייל עצמו שם). הכישרונות מCMA לא פרקטים בשום צורה, הם "כישרונות מלכודות" כמו שכבר שמעתי שהם נקראו, הם לא באמת נותנים לך משהו אמיתי חוץ מיכולת שאין בהם כל שימוש, וגם זה 1 ליום.

אני עוד עושה קצת חושבים, בייחוד כי אני מחפש דרך להפוך את זה למשהו שגם מטילי לחשים ירצו (הצגתי את הרעיון של תחליף ל"אל קסם" בהעלאת דרגות, אם כי אני חושב שאם אתה קובע שכל דמות עם היוכלת להטיל לחשים מקבלת את המיומנות הזו בתור מיומנות נוספת שהיא יכולה להשקיע בה, ואפילו הייתי מגזים להגיד שהיא מקבלת נקודה 1 חינם בה, אז אתה גם יכול להשתמש בה במקום דרגת מטיל, ולהציג אותה בתור "כמה חזק אתה בקסם")

בכל מקרה אני עדיין עושה קצת חובשים איך לעשות את זה, או אם בכלל לעשות את זה. כרגע אני לא מת על הרעיון של "לקרוא לפסיון FOCRE" כי זו לא המטרה, מצד שני, לאו דווקא בטוח שהמטרה הזה ברת יישום במו"ד.
 
קודם כל, אני מאוד אוהב את SAGA, שיטה מצוינת, שאני חושד שאם מו"ד 4 הייתה נראית כמוה אז היא הייתה זוכה לקבלת פנים יותר חיובית.
בקשר למיומנות, אם אני מבין נכון אתה לא מנסה להחליף את מטילי הלחשים הקיימים אלא לתת אפשרות לכל אחד להשתמש ביכולת דמויות לחש - שלמען הפרוטוקול זה שונה לגמרי מ SAGA, שם הג'די הוא "מטיל הלחשים". המכאניקה שם נותנת פתרון תחליפי למטילי לחש למרות שלכאורה כל אחד יכול לקחת אותו.

אם אתה רוצה דומה, למה לא להתבסס על Use Magical Device ונניח לקבוע תחום מצומצם של יכולות - כדי לא לפגוע במטיל לחשים הייתי מגביל את ההשפעה - שמקבלים אותם כחלק מבחירה בכישרון. ככל שלוקחים יותר כשרונות, אפשר לבחור בכוחות חזקים יותר.
כמובן שהכוחות צריכים להיות ממוקדים בהשפעה שלהם, מכיוון שהם במספר מועט.
 
חזרה
Top