• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מה לעשות כשאחד השחקנים חזק מדי?

אז בכמה מהקפיינים שאני מריץ ושהרצתי נתקלתי במקרים בו אחד השחקנים בנה דמות שהייתה פשוט חזקה יותר מהשאר. לשחקנים האחרים זה לא הפריע במיוחד, אבל בניגוד אליהם, לי זה כן מפריע. במיוחד בתכנון ההתקלויות.

אני יודע שאם אני אבנה התקלות לפי החוקים הרגילים, אם אני אבנה התקלות ברמה של החבורה או כמה רמות מעליה אפילו, לחבורה לא תהיה בעיה לנצח בגלל הדמות החזקה האחת. אבל אם אני אבנה התקלות יותר קשה, סביר בהחלט שרק הדמות החזקה הזו תשרוד, ולשאר זו תהיה התקלות כמעט בלתי אפשרית.

אז, חוץ מלדבר עם השחקן ולהחליש לו את הדמות- מה שאני לא רוצה לעשות- וחוץ מלחזק את הדמויות האחרות (מה שאני עושה, אבל צריך להיות זהיר בו כדי שלא יקרה מצב בו זה ירגיש כאילו אני נותן רק להן דברים), מה אפשר לעשות בנושא?
 
אם אתה לא רוצה להחליש את הדמות באיזושהיא צורה הדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה לחזק את שאר החבורה ושוב, צריך מהדורה, אבל אני אקח שוב את 4 לדוגמא, אז לקחת מפלצת אליט ולגרום לה להילחם בעיקר מולו
 
למה הוא חזק יותר? אם זה בגלל שהלבל שלו גבוה יותר או משהו כזה אז פשוט תן לו קצת פחות xp עד שזה ייתאזן, אם זה בגלל שהוא פשוט לקח בילד טוב יותר או מקצוע שבור אז תעזור לשחקנים שלך עם בילדים או שתיצור חוק בית או שניים שיאזנו את המקצוע. אם אתה לא רוצה את אחת מהאופציות האלה, אתה יכול לבנות התקלות קצת קשה יותר מהרגיל ונגד הדמויות שהן לא הוא לשחק בצורה לא אופטימלית.
 
Nextorl אמר/ה:
תודה, אבל את שתי האופציות הללו אני כבר מכיר וציינתי אותן. השאלה אם חוץ מהן יש עוד משהו שאפשר לעשות, כי אני לא רוצה לעשות את שני הדברים האלה.

אתה מקיר את כל תוכניות הילדים הטיפשיות שאומרות לך "אין דרך קיצור ביחסים בין אישים"?, אובכן למרבה הצער הם די צודקים.
אם השחקן הוא אדם בוגר הוא יבין למה הוא צריך להחליש את הדמות שלו.
נ.ב. איך בדיוק הוא הצליח לבנות דמות חזקה מדי? מה הוא עשה?
 
לשכנע שחקן שאוהב לבנות דמויות חזקות שהדמות שלו חזקה מדי זה הכי מבאס בעולם. הבעיה פה, כמו תמיד, זה בתיאום ציפיות. צריך לפני המשחק לברר איזה סוג של משחק רוצים לשחק - פאוור גיימינג עם בילדים ולחימה טקטית, או דנג'ן קרול קלאסי וקטלני, או משהו אחר.

אם כולם רוצים לשחק פוליטיקה ותכחים אה-לה משחקי הכס אבל במו"ד ושחקן אחד רוצה להרוג דרקונים עם מלא פאוור אטאק, אז צריך מראש להסכים לאיזה כיוון המשחק הזה הולך, ומי שלא מתאים לו צריך או להתגמש או לחפש קבוצה אחרת. גם יכול להיות מצב שכולם בתחילת המשחק חושבים שהם הולכים לשחק האק אנד סלאש נחמד, אבל התפיסה של אחד השחקנים את המושג האק אנד סלאש כולל לבנות בילד מ-25 ספרי הרחבה שונים כדי להשיג את המקסימום סלאש באמצעות מקסימום האק(ינג). ואם שאר השחקנים לא רואים את זה ככה, אז יכול בקלות להיווצר המצב שאתה תיארת. וגם נשמע לי הגיוני שלשאר השחקנים לא כל כך אכפת - אם הם לא פאוור גיימרים רעבי-DPS, אז לא יהיה להם אכפת שאחת הדמויות בחבורה עושה פי 6 יותר נזק מהם בסיבוב, כי הם רק יהיו מרוכזים בכמה הדמויות שלהם עצמם מגניבות.

אז פה נשאלת השאלה למי זה באמת מפריע - אם זה רק מפריע לך שאתה לא יכול לאתגר את כל הדמויות באותה רמה, אבל השחקנים סבבה עם זה, אז נראה לי עדיף שפשוט תזרום איתם וזהו.
אם השחקנים מתלוננים על זה שהם לא מקבלים מספיק זמן מסך או שהאתגר לא מתאים לדמויות שלהם, אז צריך לעצור רגע את הקמפיין ולהבין איזה סוג של משחק אתם רוצים לשחק. אני חושב שדברים כאלה קודם צריך לברר באופן פרטי (לשאול בנפרד כל אחד למי זה מפריע, ואז לדבר איתו בנפרד), ולאחר שברורות לך העמדות של כל אחד בקבוצה, לשבת על זה קבוצתית ולפתור את זה בצורה בוגרת. אם זה שחקן אחד, עדיף להימנע מלהתנפל עליו קבוצתית, ולבוא מראש עם הצעות לפיתרון העניין. לדעתי ככל שקבוצה מתנהלת שקוף יותר, ככה יש פחות בעיות ופחות מתחים. גם העניין הזה שהמנחה בסתר עושה דברים מאחורי הגב של השחקנים כדי לפצות על איזשהו פער ביניהם זה לא בהכרח חכם. נשמע לי עדיף פשוט להגיד לשחקנים ישירות שאתה מנסה לאזן את החבורה ולכן אלא שפחות יודעים לעשות בילדים חזקים יקבלו יותר חפצקים כדי שלא ירגישו מאחור. במצב כזה אם הייתי השחקן ההוא לא הייתי נעלב מזה שמקפחים אותי, אלא להיפך - אם המנחה מרגיש צורך לשדרג את שאר השחקנים כי אני חזק מדי, זה נשמע לי כמו מחמאה.
ובסופו של תהליך, אם רואים שהפער בין מה שהשחקן הזה נהנה ממנו למה ששאר הקבוצה נהנת ממנו הוא גדול מדי ובלתי ניתן לגישור - מבוכים ודרקונים זה לא נישואים קתוליים. אפשר גם להגיד יפה שלום וזהו. אני רק כן חושב שאף אחד לא נהנה ש"זורקים" אותו מקבוצה, אז זה נשמע לי כמו החלטה שצריך להגיע אליה יחד איתו. האופציה של להיפרד היא אחרונה, וצריך להעלות אותה רק כשרואים שבאמת אין שום דרך לגרום לכך שכולם יהיו מרוצים.
 
אופציה שלישית :
תחשוף בפנינו את כל הקלפים, איך נראית הדמות שלו, איך נראית דמות אחרת ממוצעת במשחק, איך הוא משחק שמאפשרת לדמות שלו להיו חזקה הרבה יותר מכל דמות אחרת במשחק.

אופציה רביעית :
לבנות הרפתקאות כך שלאחרים יהיה יתרון יחסי, אם הוא קוסם, למקם מולם מפלצות חובבות קוסמים/חסינות לקסם, גנב - מקם לחימה עם נזק מטורף, לוחם ? מפלצות שאינן פגיעות לכלי הנשק שלו....
 
מעבר לכל העצות המצוינות שכתבו כבר, אשמח להבין מה זה "חזק יותר"? בניגוד לשיטות מסוימות בהן האיזון הוא לא תמיד אלמנט שכותבים מדגישים, במבוכים ודרקונים הוא קיים מאוד.
לכן קשה לי לראות שדמות תהיה הרבה יותר חזקה מאשר דמויות אחרות. מהניסוח שלך מדובר על הפרש משמעותי - לא עוד 10% - קשה לי לראות איך?
אלא אם זה שילוב של דרגות גבוהות, אופטימיזציה ממגוון רחב של ספרים או שפשוט יתר השחקנים בונים דמויות לא "טובות"...
אם זה אופטימיזציה מהרבה ספרים אפשר להגביל. למשל כרגע במשחק פאת'פיינדר בונים מספר החוקים הבסיסי, ה APG וזהו.
 
אולדמן, אני לא מכיר את המקרה הספציפי שלו, אבל אני סמוך ובטוח ששחקן עם ידע, ניסיון ורצון יכול לייצר דמות הרבה יותר חזקה משאר החבורה. אם אין הגבלות על ספרים, אז זה בכלל קלי קלות. אבל גם אם אתה מאוד מגביל את ספרי ההרחבה (או אפילו אם משחקים רק עם ספרי בסיס, שוד ושבר!), פאוורגיימרים יישארו פאוורגיימרים. וגם בהחלט יכול להיות ששאר השחקנים פשוט לא יודעים לעשות אופטימיזציה או ליישם טקטיקה כמו שצריך, ולכן הוא תמיד יוצא חזק יותר (שזה בעצם להגיד, אפקטיבי יותר).

גם אצלנו הגבלתי את הדמויות לספרי בסיס בלבד, ועדיין באמצעות אופטימיזציה ותכנון טקטי עילאי הם מתגברים על התקלויות ברמת אתגר הרבה מעבר לדרגה שלהם.
 
זה שאיכשהו יצא שבקבוצה יש הרפתקן אחד חזק יותר מהשאר, רק אומר שגם בקבוצת היריבים יכול להיות כזה דבר.

במקום שהחבורה תילחם בעדר חזירי בר זהים, היא תילחם בעדר חזירי בר שמונהג על ידי "פייאה החזירה הקטלנית" שהיא גדולה ותוקפנית יותר. ככה כל אחד יקבל יריב ברמתו - אם הוא מתעקש לבטוש את החזירים הרגילים בזמן שפייאה טובחת בחברים שלו, אז הוא לא סתם פאוור גיימר - הוא גם מניאק.
 
לא נשמע לי כמו משהו שיעבוד. זה לא שכשחבורה נתקלת באויבים אז כל אחד בוחר להילחם סולו מול אויב ברמתו. בדרך כלל לכל אחד בחבורה יש תפקיד שהוא מבצע, והם פועלים ביחד כדי להביס את האויבים קולקטיבית. אני מניח שהדמות החזקה יותר תהיה כנראה או הקוסם או אחד מהלוחמניים, ובכל מקרה זה שמייצר את רוב הנזק בקרב (בין אם ישירות או בעקיפין), כך שבכל מקרה יותר משתלם לדמות הזאת, ולכלל החבורה, להשקיע את ההתקפות שלה קודם כל באויב הכי חזק ואז אחר כך לעבור לחלשים יותר.
 
קשה לומר שיש איזה קומבו קבוע שעובד בכל המקרים. גם לדמות חזקה במיוחד יכולים להיות מצבים שבהם היא פחות יעילה או שהכוח העיקרי שלה לא עובד (כבר הוזכר בעץ קודם), אבל אם יוצאים מנקודת הנחה ששחקנים מצפים שהדמות של כל אחד מהם תזכה לעשות משהו מעניין ומגניב במרבית תרחישי האקשן (לא בהכרח קרב אבל הרבה פעמים כן, והשאלה הייתה על דמות חזקה) אז סביר להניח שגם השחקן שבנה דמות חזקה ירצה להעמיד אותה במבחן נגד הדובלין הגדול ולא הגובלינים הקטנים.

בינתיים עדיין לא קיבלנו הסבר מה חזק כל כך בדמות הזו, ככה שהכל מאוד תיאורטי.
 
כמו שאמרתי כבר בהודעה הראשונה, זה קרה לי כמה פעמים. בין אם אחד השחקנים עושה אופטימיזציה בבניית הדמות, שהמקצוע שלו פשוט חזק בהרבה משאמור להיות, או שפשוט נתתי לו משהו חזק מדי.
נגיד כרגע, אני מנחה לקבוצה שכוללת מצביא, ברברי וכושף-להב ב-4. ולעזאזל, סורדמייג' הוא מקצוע עוצמתי ברמות. במיוחד אחרי אופטימיזציה קלה. הוא פשוט יכול לבטל לחלוטין נזק של מפלצות כהפרעה מיידית. בנוסף, יש לו דרג"ש בשמיים, וגם שאר ההגנות שלו לא רעות בכלל, אז המפלצות בקושי מצליחות לפגוע בו. בינתיים, לברברי יש אחלה נזק ולמצביא יש אחלה ריפוי, אבל זה פשוט מתגמד לנוכח העובדה שאם המפלצות לא תוקפות את הסוורדמייג', הן לא עושות נזק. ואם הן תוקפות- הן מפספסות.

עכשיו, אני צ'יפרתי יותר את הברברי והמצביא עם חפצ"קים, וגם משתמש ביותר מפלצות או במפלצות עם התקפות איזוריות. לשחקנים עצמם, זה לא מפריע. כי מו"ד 4, ואחרי הכל הסוורדמייג' מגונן אז זה טוב להם שהוא חזק. אבל לי זה כן, גם בגלל שקשה לי לאתגר אותם, וגם בגלל שזה פשוט מבאס כשהמפלצות לא עושות כמעט נזק בגלל הסוורדמייג'.

זו הסיטואציה שהובילה אותי לשאול את השאלה, אבל כמו שאמרתי. זה לא ספיציפית בנושא הזה, אלא יותר כללי. ויש הרבה דרכים בהן שחקן אחד יכול לצאת חזק יותר משאר החבורה. אז תודה רבה על התשובות המגוונות.
 
Nextorl אמר/ה:
[post]689154[/post] הוא פשוט יכול לבטל לחלוטין נזק של מפלצות כהפרעה מיידית. בנוסף, יש לו דרג"ש בשמיים, וגם שאר ההגנות שלו לא רעות בכלל, אז המפלצות בקושי מצליחות לפגוע בו.

שמועות על מעשי הדמויות בוודאי מתפשטות בעולם המשחק. בטוח שיש בכל ספרי הכללים שנתנו לו את הכוחות האלה, גם המפלצת המתאימה להתגבר עליהם שתבוא לקרוא עליו תגר.
 
נשמע לי שאתם קוראים משהו לא נכון במקצוע.
כושף-חרב מקבל תוסף גדול מאוד לשריון כשיש לו יד פנויה והוא לא נושא מגן. והוא מסתובב עם שריון קל כי שריונות כבדים דופקים לו את תוסף התכונה לדרג"ש.

היכולת להפחית נזק היא רק כאשר יריב מסומן בטווח תוקף בן ברית (לא את כושף-החרב), והוא לא מבטל נזק אלא מפחית 7-8 נקודות. הוא יכול לסמן רק יריב אחד, אז הוא לא יכול להגן על כולם נגד קבוצה של יריבים.

ואם הדמות חזקה מדי, אבל לשחקנים לא אכפת והדמות ממילאעסוקה בלהציל את הדמויות האחרות - אין בכלל בעיה. פשוט תעלה את דרוג האתגר של ההתקלויות (תוסיף 1-2 יריבים לקרב או תבחר יריבים בדרגות גבוהות יותר).
 
חזרה
Top