נכון, מלאך הוא לא אל, אבל הוא יצור מיתולוגי והוא קרוב מספיק לאל בשביל לכתוב עליו מבחינתי.
בנוסף, זאת הייתה כנראה אחת מההגשות הקשות ביותר לכתיבה שהיו לי אי פעם, אז אני אשמח לביקורת.
בנוסף, זאת הייתה כנראה אחת מההגשות הקשות ביותר לכתיבה שהיו לי אי פעם, אז אני אשמח לביקורת.
המאבק בין טוב ורע תמיד היה ברור לגן עדן, אבל המחשבה שרוע יוכל להשתלט ולהכניע לחלוטין על הטוב בלי ידיעתם בכלל לא חלפה בראש האלים של גן עדן. ולכן, כאשר אדוני היסודןת המרושעים התקיפו את אדוני הטובים, רק מלאכים בודדים היו שם להגן על אדוני היסודות הטובים. נוריאל עצמו ניסה בכול מהותו להגן על עטריה, הנסיך הזוהר (Atreia, the Lament Prince), אך כוחותיה של יימרי (Ymri, Queen of the Inferno), שנתמכו על ידי אדוני היסודות המרושעים האחרים, היו רבים מידי וחזקים מידי. עטריה הובס, וכך גם נוריאל שנכשל במשימתו, ועד מאז ועד היום אדוני היסודות המרושעים שולטים במישורים הפנימיים.
נוריאל היה המום מתבוסתו, פצוע וחבול, ונשבע באותו היום להביא צדק בשם אדון האש המובס כנגד יימרי. הוא ירד אל המחתרת במישור האש, למד במשך מילניה את דרכי המשרתים של יימרי ואת דרכיה של יימרי עצמה. הוא הקים מחתרת במישור האש על ידי טקסים מקודשים שחיזקו את יסודני האש שהתנגדו ליימרי ונתן להם כוחות קדושים. הוא השתכן באחד מהאתרים הנסתרים שהיו שייכים בעבר לעטריה, אי מרחף שעשוי מלהבה רותחת ועליה חתיכות מגמה הזזות המעגלים. את המקום הזה הוא הקדיש לזיכרו של הנסיך הזוהר, הסתיר אותו בקסמים רבי עוצמה, ומאז הוא הבסיס של המלאך.
נוריאל עצמו ממוקד במטרתו, מבקש לנקום ביימרי ולהביא צדק למישור האש, וגם אלפי שנים לא שינו את אמונתו במטרה זאת. הוא לא עוסק רבות בנושאים של חזרה בתשובה או טיהור, ויותר מעדיף להתמקד בחיסול הרוע ולחימה באויבים רבי עוצמה. הוא עתיק, יודע על סודות רבים ועל יצורים עתיקים משחר הימים, ולמרות שהטקסים לזימונו נשכחו לפני זמן רב- נוריאל צופה בעולם הגשמי לעתים, ולעתים נדירות הוא מגיע לסייע כאשר איומים אדירים נמצאים בפתח.
קשרים בעולם של גולאריון
נוריאל מוזכר רק בכתבים העתיקים ביותר ותמיד כהערת אגב, אף פעם לא בתיעוד רחב, למעט ברשומות הרשמיות של גן עדן. הוא מוזכר כאויב בכתבים הקדושים של אדון הקליפות׳ צ׳אוואזווג, ומתועד בתחילת הספר קורות הצדיקים, אך סיפור תבוסתו מסופר רק בספר הארורים. התזכורת המוזרה ביותר אליו היא בסיפורים והכתבים של האימאמים על הגיבור נאמאזרואום, ״החרב״, דת הנפוצה בשממות הנישאות על הרוח, ומספרת על גיבור-אל עתיק שיחזור ויושיע את אנשי המקום יום אחד.
אדונית היסודות, יימרי (Elemental Lord, Ymeri)
הקשר הברור ביותר של נוריאל הוא לאדונית היסודות המרושעת יימרי, מלכת האינפרנו. היא רצחה את האל עליו נוריאל היה אמור להגן, גרמה למלאך לספוג את התבוסה הנוראית ביותר שהוא ספג בחייו וכעת היא האויבת הנצחית שלו. נוריאל חלש פי כמה מיימרי ולא יכול לעמוד מולה לבדו, ויימרי לא משקיעה מספיק משאבים במלאך שכן היא מתעסקת באויבים ועניינים אחרים כול העת. המלחמה ביניהם מתמשכת כבר שנים רבות, ורק התערבות של גורם חיצוני תוכל להביא אותה לסיום.
האלה סרנראה (Sarenrae)
מעטים מאוד יודעים זאת, אך נוריאל והאלה האדירה סרנראה, שדתה נפוצה בכול העולם כמעט ושולטת על כול אימפריית קלש, הם בעצם אחים. הם נולדו מאותה הלהבה השמימית, ובעבר שיתפו פעולה במשימות רבות. סרנראה עלתה במעמדה ובעוצמתה בהרבה מאחיה, אך הקשר ביניהם עדיין נותר קשר חזק וטוב. בעקבות הבדל העוצמה שהלך וגדל ביניהם, הסתירו השניים את הקשר ביניהם על מנת למנוע מאויביהם לנצל קשר זה, ועם זאת סרנראה חישלה את העתק שנוריאל נלחם בעזרתו, וזעמה של האלה מובטח לאלו שיעזו לחסל את מלאך החמה העתיק.
האדון השמימי ראגאת׳יאל (Empyreal Lord, Ragathiel)
הקשר בין ראגאת׳יאל לנוריאל התגבש רק לאחרונה, והוא לא התחיל בצורה חיובית. ראגאת׳יאל הוא בנו של דיספטאר, מה שמיד גרם בעבר לחוסר אמון בינו לבין נוריאל. ראגאת׳יאל ונוריאל מאוד דומים, נוריאל הוא אחיה של סרנראה, ראגאת׳יאל הוא בנה של פרוניה- אלה ממישור האש. שניהם שאפו לטוב כול חייהם, וגם לחיסול אויביהם בכול מחיר ופחות התמקדו על לגאול את הרוע. אך זמן רב נוריאל האמין שהם שני צדדים שונים של אותו המטבע. עד שנוריאל פגש את ראגאת׳יאל בשדה הקרב כנגד באלור רב עוצמה. הם לא היו זקוקים למילים, הם נלחמו כאיש אחד, ולמרות שאחרי הקרב הם לא דיברו רבות, הם מצאו אחים לנשק אחד בשני. התפיסה של ראגאת׳יאל בעיני נוריאל השתנתה לגמרי, ומידי פעם הם אפילו נפגשים במישור האש ונלחמים זה בזה לאימון.
אדון הקליפות׳, צ׳אוואזווג (Qlippoth Lord, Chavazvug)
אדון הקליפות׳ העתיק צ׳אוואזווג, האינפרנו המזדחל, מגזע השדים העתיק שבעבר שלט בשאול- הוא אויב עתיק של נוריאל. השניים נפגשו לפני עידנים בשדה הקרב ונלחמו אישית מספר פעמים. השנאה ביניהם עתיקה, ולמרות שכעת לשניהם יש אויבים אחרים (יימרי לנוריאל, גזע השדים לאדון הקליפות׳), שניהם מודעים ורוצים לחסל אחד את השני ולהרוס אחד לשני את המזימות כבר זמן רב.
הקייג׳ו, וורקלופס (Kaiju, Varklops)
הקייג׳ו הידוע בשם לורד וורקלופס, אחד ממפלצות הענק המאיימים על היבשת של טיאן-שיה (Tian-Xia), נראה כנחש אדיר בעל כנפי דרקון ושלושה ראשים, וידוע בתור הקייג׳ו החזק מכולם. לפני כמה עשרות שנים בלבד, נוריאל חזה במקרה בהתקפה של הקייג׳ו על מספר ערים ביבשת, ובראותו את ההרס ירד ממישור האש על מנת להגן על האנשים. האנשים מאמינים עד היום שהוא היה שליח של שיזורו, קיסרית גן עדן, אך הקרב האדיר בו הערים ניצלו כמעט במחיר חייו של נוריאל הגיע אך ורק מטוב ליבו של המלאך.
שליח הדימונים, זלישקאר (Daemon Harbinger, Zelishkar)
הסיבה בגינה נוריאל מעולם לא עלה במעמדו והפך ללורד שמימי היא סוד שמור, שלא ידוע אפילו לסרנראה עצמה, וידוע רק לשליח הדימונים הידוע בשם זלישקאר ולנוריאל עצמו. באותה התקופה, הקרובה לשחר הזמן, הטעה שליח הדימונים- יצור של אבדון והרס- את נוריאל וגרם לו לחסל בני תמותה רבים כאשר נוריאל חשב שהוא נלחם בדימונים (Daemons) ששירתו ביחד עם היצור. ייתכן שהמקרה הוא אפילו הדרך בה זלישקאר התקדם למעמדו, לאחר שגרם למלאך לחסל כה רבים באש ולהבות- שכן התחומים המקודשים לזלישקאר הם שריפה בחיים והצתות. בעוד שנוריאל לא מודע לעובדה שזלישקאר כלוא כבר כשמונת אלפים שנים בלבירינת׳ של השימאן-סח, הוא עד היום חושש מפני השליח הדימוני וחושד במעורבותו בכול פעם שהזדמנות נראית לו טובה מידי ׳להילחם למען הטוב׳. החשש הזה יהיה טבוע בנוריאל עד אשר זלישקאר יחוסל, ואם ייתגלה לנוריאל על כליאתו- ייתכן שהוא יצא בעצמו אל הלבירינת׳ לסיים את העבודה בעצמו.
אדונית היסודות, יימרי (Elemental Lord, Ymeri)
הקשר הברור ביותר של נוריאל הוא לאדונית היסודות המרושעת יימרי, מלכת האינפרנו. היא רצחה את האל עליו נוריאל היה אמור להגן, גרמה למלאך לספוג את התבוסה הנוראית ביותר שהוא ספג בחייו וכעת היא האויבת הנצחית שלו. נוריאל חלש פי כמה מיימרי ולא יכול לעמוד מולה לבדו, ויימרי לא משקיעה מספיק משאבים במלאך שכן היא מתעסקת באויבים ועניינים אחרים כול העת. המלחמה ביניהם מתמשכת כבר שנים רבות, ורק התערבות של גורם חיצוני תוכל להביא אותה לסיום.
האלה סרנראה (Sarenrae)
מעטים מאוד יודעים זאת, אך נוריאל והאלה האדירה סרנראה, שדתה נפוצה בכול העולם כמעט ושולטת על כול אימפריית קלש, הם בעצם אחים. הם נולדו מאותה הלהבה השמימית, ובעבר שיתפו פעולה במשימות רבות. סרנראה עלתה במעמדה ובעוצמתה בהרבה מאחיה, אך הקשר ביניהם עדיין נותר קשר חזק וטוב. בעקבות הבדל העוצמה שהלך וגדל ביניהם, הסתירו השניים את הקשר ביניהם על מנת למנוע מאויביהם לנצל קשר זה, ועם זאת סרנראה חישלה את העתק שנוריאל נלחם בעזרתו, וזעמה של האלה מובטח לאלו שיעזו לחסל את מלאך החמה העתיק.
האדון השמימי ראגאת׳יאל (Empyreal Lord, Ragathiel)
הקשר בין ראגאת׳יאל לנוריאל התגבש רק לאחרונה, והוא לא התחיל בצורה חיובית. ראגאת׳יאל הוא בנו של דיספטאר, מה שמיד גרם בעבר לחוסר אמון בינו לבין נוריאל. ראגאת׳יאל ונוריאל מאוד דומים, נוריאל הוא אחיה של סרנראה, ראגאת׳יאל הוא בנה של פרוניה- אלה ממישור האש. שניהם שאפו לטוב כול חייהם, וגם לחיסול אויביהם בכול מחיר ופחות התמקדו על לגאול את הרוע. אך זמן רב נוריאל האמין שהם שני צדדים שונים של אותו המטבע. עד שנוריאל פגש את ראגאת׳יאל בשדה הקרב כנגד באלור רב עוצמה. הם לא היו זקוקים למילים, הם נלחמו כאיש אחד, ולמרות שאחרי הקרב הם לא דיברו רבות, הם מצאו אחים לנשק אחד בשני. התפיסה של ראגאת׳יאל בעיני נוריאל השתנתה לגמרי, ומידי פעם הם אפילו נפגשים במישור האש ונלחמים זה בזה לאימון.
אדון הקליפות׳, צ׳אוואזווג (Qlippoth Lord, Chavazvug)
אדון הקליפות׳ העתיק צ׳אוואזווג, האינפרנו המזדחל, מגזע השדים העתיק שבעבר שלט בשאול- הוא אויב עתיק של נוריאל. השניים נפגשו לפני עידנים בשדה הקרב ונלחמו אישית מספר פעמים. השנאה ביניהם עתיקה, ולמרות שכעת לשניהם יש אויבים אחרים (יימרי לנוריאל, גזע השדים לאדון הקליפות׳), שניהם מודעים ורוצים לחסל אחד את השני ולהרוס אחד לשני את המזימות כבר זמן רב.
הקייג׳ו, וורקלופס (Kaiju, Varklops)
הקייג׳ו הידוע בשם לורד וורקלופס, אחד ממפלצות הענק המאיימים על היבשת של טיאן-שיה (Tian-Xia), נראה כנחש אדיר בעל כנפי דרקון ושלושה ראשים, וידוע בתור הקייג׳ו החזק מכולם. לפני כמה עשרות שנים בלבד, נוריאל חזה במקרה בהתקפה של הקייג׳ו על מספר ערים ביבשת, ובראותו את ההרס ירד ממישור האש על מנת להגן על האנשים. האנשים מאמינים עד היום שהוא היה שליח של שיזורו, קיסרית גן עדן, אך הקרב האדיר בו הערים ניצלו כמעט במחיר חייו של נוריאל הגיע אך ורק מטוב ליבו של המלאך.
שליח הדימונים, זלישקאר (Daemon Harbinger, Zelishkar)
הסיבה בגינה נוריאל מעולם לא עלה במעמדו והפך ללורד שמימי היא סוד שמור, שלא ידוע אפילו לסרנראה עצמה, וידוע רק לשליח הדימונים הידוע בשם זלישקאר ולנוריאל עצמו. באותה התקופה, הקרובה לשחר הזמן, הטעה שליח הדימונים- יצור של אבדון והרס- את נוריאל וגרם לו לחסל בני תמותה רבים כאשר נוריאל חשב שהוא נלחם בדימונים (Daemons) ששירתו ביחד עם היצור. ייתכן שהמקרה הוא אפילו הדרך בה זלישקאר התקדם למעמדו, לאחר שגרם למלאך לחסל כה רבים באש ולהבות- שכן התחומים המקודשים לזלישקאר הם שריפה בחיים והצתות. בעוד שנוריאל לא מודע לעובדה שזלישקאר כלוא כבר כשמונת אלפים שנים בלבירינת׳ של השימאן-סח, הוא עד היום חושש מפני השליח הדימוני וחושד במעורבותו בכול פעם שהזדמנות נראית לו טובה מידי ׳להילחם למען הטוב׳. החשש הזה יהיה טבוע בנוריאל עד אשר זלישקאר יחוסל, ואם ייתגלה לנוריאל על כליאתו- ייתכן שהוא יצא בעצמו אל הלבירינת׳ לסיים את העבודה בעצמו.
נוריאל
מלאך חמה מיוחד, דירוג אתגר 26
2,457,600 נק״נ
חוצן גדול ניטרלי-טוב (טוב, מלאך, נוכרי)
יוזמה: 9+; חושים: ראיית חושך 18 מטר, ראייה באור מועט, גילוי רוע, גילוי פחים ומלכודות, ראיית אמת, ראייה דרך אש, תפיסה 43+; הילה: הילת להבות, הילה הגנתית (ראה מאפייני מלאך).
הגנה
דרג״ש: 45 (11+ שריון, 5+ זריזות, 1+ מגן, 19+ שריון טבעי, גודל 1-; הסטה [Deflection] של 4+ כנגד יצורים מרושעים); מגע 15; נטוע במקומו 39.
ק״פ: 31ק10+ 434 (620 נק״פ); התחדשות 20 (לחשים,עתקים והשפעות מרושעות); ריפוי בידי אש.
קשיחות 32+, תגובה 17+, רצון 28+; 4+ נגד רעלים, תוסף התנגדות 4+ כנגד השפעות רוע.
הפחתת נזק: 20/אפי ורוע; חסינות: אש, התאבנות, חומצה, קור; עמידות: חשמל 10; התנגדות ללחשים 36.
התקפי
מהירות: 10.5 מטר (15 מטר ללא שריון), מעוף 54 מטר (טוב).
קפא״פ: זעם החמה ביד ראשית 47+/42+/37+/32+ (2ק6+ 21 נזק+ 2ק6 נזק אש+ 2ק6 ליצורים מרושעים; פ״ח 15-20/*2, 1ק10 נזק אש נוסף בפ״ח), זעם החמה ביד משנית 47+/42+/37+ (2ק6+ 21 נזק+ 2ק6 נזק אש+ 2ק6 ליצורים מרושעים; פ״ח 15-20/*2, 1ק10 נזק אש נוסף בפ״ח). עוד 1ק10+ 16 נזק אם האויב נפגע משני הנשקים.
שטח: 3 מטר; הישג: 3 מטר (ראה זעם החמה).
יכולות דמויות לחש (ד״מ 20)
מתמשך: גילוי פחים ומלכודות, גילוי רוע, זיהוי שקרים (ד״ק 22), ראיית אמת.
לפי רצון: ביוגרפיית דם [Blood Biography], בלתי נראות (עצמי בלבד), גלים של עייפות, דיבור עם מתים (ד״ק 21), הכאה קדושה (ד״ק 22), הסרת מחלה, הסרת פחד, הסרת קללה, הפגת קסם נעלית, הנפשת חפצים, התנגדות לאנרגיה, זימון מפלצת 7, כליאה (ד״ק 27), להבה תמידית, משפט באש [Trial by Fire], סיוע, עוגן מימדי, שיקום פחות, תקשורת.
3/יום- גלים של תשישות, החייאה, הקסמת מפלצת המונית (ד״ק 26), להבת נקמה [Fire of Vengeance] (ד״ק 22), מחסום להבים (ד״ק 24), מרפא, קביעות, רעידת אדמה (ד״ק 26).
1/יום- מטח מטאורים (ד״ק 27), מטח פריזמטי (ד״ק 25), מילת עוצמה הלם, מילת עוצמה מוות, משאלה, סופת אש (ד״ק 26), שיקום נעלה, תקשור עם מישור (סרנראה בלבד).
לחשים מוכנים (דרגת מטיל 20)
דרג 9- אתריות, מרפא המוני, נס, סופת נקם (ד״ק 28); נחיל יסודנים (יסודני אש בלבד).
דרג 8- הילת קודש (ד״ק 27), סופת אש (ד״ק 27) (2), ריפוי פציעות קריטיות המוני; ענן מצית (ד״ק 27) [Incendiary Cloud]
דרג 7- הרס (ד״ק 26), התחדשות, מילת קודש (ד״ק 26), זינוק אתרי [Ethereal Jaunt], פתגם (ד״ק 26) [Dictum]; גוף יסודן 4 (יסודן אש בלבד).
דרג 6- אלמוות למוות (ד״ק 25), גירוש (ד״ק 25), מילת חזרה, סעודת גיבורים, ריפוי פצעים בינוניים המוני; זרעי אש (ד״ק 25).
דרג 5- הפגת רוע (ד״ק 24), מעבר מישור (ד״ק 24), נשימת חיים, סמל של שינה (ד״ק 25), עוצמה מקודשת, שבירת הקסמה (2); מגן אש.
דרג 4- הרחקה (ד״ק 23) [Dismissal], משמר מוות, נטרול רעל (2), ריפוי פצעים קריטיים (3); חומת אש (ד״ק 23).
דרג 3- אור יום, הגנה מאנרגיה, חומת רוח, טיהור בלתי נראות, מעגל קסם נגד רוע, ריפוי פצעים חמורים, תפילה; כדור אש (ד״ק 22).
דרג 2- זריזות החתול, חוסן הדוב, חכמת הנשר, כוח שור, נשק נטייה, קידוש, ריפוי פצעים בינוניים; יצירת להבה.
דרג 1- ברכה, חסד שמימי, מגן אנטרופי, מגן האמונה, ריפוי פצעים קלים (3); ידיים בוערות (ד״ק 20).
דרג 0- גילוי קסם, טיהור מזון ומשקה, ייצוב, מעלה.
סטטיסטיקות
תכונות: כוח 32, זריזות 20, חוסן 36, תבונה 26, חכמה 28, כריזמה 26.
תה״ב: 33+; תת״ק 45+; הת״ק 55.
כישרונות: הגנה בשני כלי נשק, התקפה ביעף [Flyby Attack], התקפת עוצמה, חומרה משופרת (חרב מעוקלת), חתך כפול [Double Slice], יוזמה משופרת, לחימה בשני כלי נשק, לחימה משופרת בשני כלי נשק, לחימה נעלית בשני כלי נשק, מעקב, עמידות, ריסוק בשני כלי נשק [Double Weapon Rend], רצון ברזל, קשיחות רבה, תגובות ברק, תגובות קרב.
מיומנויות: איום 42+, דיפלומטיה 42+, הישרדות 43+, התגנבות 37+, זיהוי מניע 43+, ידע (דת) 42+, ידע (היסטוריה) 42+, ידע (המישורים) 42+, ידע (טבע) 42+, ידע (מאגיה) 42+, מלאכה (נפחות נשק) 42+, תורת הלחשים 42+, תפיסה 43+, תעופה 39+; מחסר שריון 2-.
שפות: שאול, שטנית, שמימית, שפת האוויר, שפת האש; דיבור אמת.
מאפיינים מיוחדים: שינוי צורה (התמרה עצמית).
אקולוגיה
מיקום: אי דמעות הלהבה, מישור האש.
ארגון: בודד (מיוחד), בביתו לצד יסודני אש עתיקים שמימיים.
ציוד: אוצר משולש; זעם החמה (עתק ראשי), שריון שרשראות ממית׳ריל 5+.
אויבה של יימרי (י״ד): נוריאל נשבע להביא צדק לאדונית האש המרושעת יימרי. הוא יכול לגרום נזק אש ליסודני אש וליימרי עצמה ללא אף הגבלה, וכנגד אויבים אלו הוא נחשב כסייר בדרגה 20 בעל היכולת אויב מועדף עם תוסף 10+ כנגדם.
האש העולה מעלה (ע״ט): מהירות התעופה של נוריאל לא מואטת בשום מצב כול עוד נוריאל הוא בעל היכולת לזוז. שריונו לא מפחית אותה ולחשים כגון האטה הם חסרי השפעה עליה. הוא גם לא סובל ממחסרים לגלגולי תעופה משום השפעה, כולל מחסרי שריון.
לחשים: ככול מלאך חמה, נוריאל מטיל לחשים ככוהן בדרגה 20. בניגוד לרוב מלאכי החמה, נוריאל כן זוכה ביתרונותיו של תחום ההשפעה אש ומקבל יחידת לחש ליום מכול דרגה בה הוא יכול להשתמש להטלת לחש תחום ההשפעה שלו.
נולד מן הלהבה (י״ד): נוריאל נולד מן האש. התקפות ולחשי האש שלו מתעלמות ממחצית מכול עמידות לאש שיש למטרה (לעגל מטה), ומתייחסות לחסינות לאש בתור עמידות 25 לאש. כול נזק אש שנגרם לנוריאל מרפא אותו על פי כמות הנזק שהייתה אמורה להיגרם לו, עד למקסימום של 100 נק״פ לסיבוב, ונוריאל לא יכול להתקיף את עצמו כדי לרפא את עצמו. לנוריאל יש הילת אש בטווח 9 מטר שכול אויב של נוריאל המתחיל בה סופג 30 נזק אש. נוריאל יכול לראות דרך כול אש, קסומה או לא קסומה, ואש לעולם לא מפריעה לראייתו או להתקפותיו (הוא יכול, לדוגמה, לירות התקפות טווח דרך קיר פריזמטי אדום). הלהבות של נוריאל לעולם לא יכולות לרפא יצור מרושע. לסיום, מישור האש לעולם לא גורם לשום השפעה שלילית על נוריאל, ונוריאל חזק במישור זה כשם שהוא חזק במרכז הלהבה השמימית.
משפט בית דין של מעלה (ע״ט): נוריאל בעבר היה חלק מבית הדין של גן עדן, ולמרות שכעת הוא רחוק מאוד משם, הוא שומר את היכולת לשפוט את הרשעים לדין מיתה. נוריאל יכול להתחיל את המשפט של מטרה שהוא רואה כפעולה רגילה, אם המטרה מרושעת או שנוריאל מודע לחטא שביצעה המטרה (חטאים לדוגמה הם שימוש בחפץ מרושע, שיתוף פעולה עם חוצן מרושע, הריגת יצור שלא היה ראוי למות, וכו׳). המשפט נמשך 3 סיבובים, ודורש מנוריאל להשקיע את פעולת התנועה שלו לביצועו בכול תור, או שיצור אחר בעל תת הסוג טוב ישקיע את הפעולה הרגילה שלו. אם המשפט מסתיים, נוריאל זוכה ביתרונות של הכאת רוע כאביר קודש בדרגה 20 כנגד המטרה (ללא נזק נוסף לאלמתים, חוצנים מרושעים ודרקונים מרושעים, אך עם נזק כפול ליצורים מרושעים בעלי תת הסוג אש), ובנוסף המטרה סובלת ממחסר 4- לדרג״ש ולגלגולי הצלה כנגד כול לחש או התקפה מיצור בעל תת הסוג טוב. נוריאל יודע את מיקומה של המטרה ושל נשמתה למשך שבוע לאחר המשפט, ויכול לדעת אם היא חזרה לחיים בכול דרך או עלתה כאלמת. המטרה לא יכולה לקבל את היתרונות של מחסה או הסתרה כנגד נוריאל בשום מצב וכול עמידות או חסינות שיש לה כנגד נזק אש או נזק קדוש היא חסרת ערך למול נוריאל.
זעם החמה- עתק ראשי
מיקום: ללא. ד״מ 30. משקל: חצי קילו (קילו כאשר מפוצל לשני נשקים).
הילה: כבירה מכול מסורת ומתת-סוג טוב.
זעם החמה הוא מתנה של האלה סרנראה לאחיה נוריאל. נאמר כי בעודה מחשלת את הנשק לאחיה הצעיר, לאחר כישלונו הצורם, דמעותיה של האלה השתלבו בלהב כשסרנראה בכתה על העתיד הבודד שאחיה דן עצמו אליו.
זעם החמה הוא חרב מעוקלת [Scimitar] גדולה 5+ התפרצות אש קדושה שיכולה להתפצל לשני כלי נשק זהים מהסוג שלה. כאשר יצור אוחז בשני הלהבים, הלהבים נחשבים לכלי נשק קלים למטרות לחימה בשני כלי נשק, גורמים 1ק6 נזק אש נוסף (בנוסף לתוסף מהתפרצות אש), נחשבים כאילו הם גדולים בסדר גודל אחד למטרות הזק, והיצור יכול לזמן את שניהם חזרה לידו כפעולה מהירה כול עוד הוא אוחז בלפחות אחד מהם. בנוסף, כאשר האוחז לא סמוך לאף בן ברית, הוא יכול להחליט בהתקפה מלאה לתקוף בהרס מקודש יצורים בטווח של עד 15 מטר. ההתקפה מחושבת בדיוק באותה הצורה, למעט זה שהיא מעוררת התקפה מזדמנת. במידה ויצור מת בעודו אוחז בלהבים, סרנראה מיד יודעת את כול פרטי המקרה.
הריסה
זעם החמה, בצורה משעשעת, נקרא על שם הדרך בה ניתן להרוס אותו- מתוך התפיסה שכך אף אחד לעולם לא יימצא כיצד להרוס את העתק. על מנת להרוס את זעם החמה, יש לקחת את זעם החמה לאחד מהשערים הספונטניים המתרחשים בין מישור האש לכוכב השמש, ושם לתת ליסודן אש עתיק, דרקון פלזמה לטאי, ויצור רוע מיתי יחדיו לנשוף אש על הנשק. במצב זה, הנשק יישבר לרסיסים ויישתחררו ממנו דמעותיה של סרנראה- כוח שהאלים בהחלט לא ירצו שיגיע לידיים הלא נכונות.
מלאך חמה מיוחד, דירוג אתגר 26
2,457,600 נק״נ
חוצן גדול ניטרלי-טוב (טוב, מלאך, נוכרי)
יוזמה: 9+; חושים: ראיית חושך 18 מטר, ראייה באור מועט, גילוי רוע, גילוי פחים ומלכודות, ראיית אמת, ראייה דרך אש, תפיסה 43+; הילה: הילת להבות, הילה הגנתית (ראה מאפייני מלאך).
הגנה
דרג״ש: 45 (11+ שריון, 5+ זריזות, 1+ מגן, 19+ שריון טבעי, גודל 1-; הסטה [Deflection] של 4+ כנגד יצורים מרושעים); מגע 15; נטוע במקומו 39.
ק״פ: 31ק10+ 434 (620 נק״פ); התחדשות 20 (לחשים,עתקים והשפעות מרושעות); ריפוי בידי אש.
קשיחות 32+, תגובה 17+, רצון 28+; 4+ נגד רעלים, תוסף התנגדות 4+ כנגד השפעות רוע.
הפחתת נזק: 20/אפי ורוע; חסינות: אש, התאבנות, חומצה, קור; עמידות: חשמל 10; התנגדות ללחשים 36.
התקפי
מהירות: 10.5 מטר (15 מטר ללא שריון), מעוף 54 מטר (טוב).
קפא״פ: זעם החמה ביד ראשית 47+/42+/37+/32+ (2ק6+ 21 נזק+ 2ק6 נזק אש+ 2ק6 ליצורים מרושעים; פ״ח 15-20/*2, 1ק10 נזק אש נוסף בפ״ח), זעם החמה ביד משנית 47+/42+/37+ (2ק6+ 21 נזק+ 2ק6 נזק אש+ 2ק6 ליצורים מרושעים; פ״ח 15-20/*2, 1ק10 נזק אש נוסף בפ״ח). עוד 1ק10+ 16 נזק אם האויב נפגע משני הנשקים.
שטח: 3 מטר; הישג: 3 מטר (ראה זעם החמה).
יכולות דמויות לחש (ד״מ 20)
מתמשך: גילוי פחים ומלכודות, גילוי רוע, זיהוי שקרים (ד״ק 22), ראיית אמת.
לפי רצון: ביוגרפיית דם [Blood Biography], בלתי נראות (עצמי בלבד), גלים של עייפות, דיבור עם מתים (ד״ק 21), הכאה קדושה (ד״ק 22), הסרת מחלה, הסרת פחד, הסרת קללה, הפגת קסם נעלית, הנפשת חפצים, התנגדות לאנרגיה, זימון מפלצת 7, כליאה (ד״ק 27), להבה תמידית, משפט באש [Trial by Fire], סיוע, עוגן מימדי, שיקום פחות, תקשורת.
3/יום- גלים של תשישות, החייאה, הקסמת מפלצת המונית (ד״ק 26), להבת נקמה [Fire of Vengeance] (ד״ק 22), מחסום להבים (ד״ק 24), מרפא, קביעות, רעידת אדמה (ד״ק 26).
1/יום- מטח מטאורים (ד״ק 27), מטח פריזמטי (ד״ק 25), מילת עוצמה הלם, מילת עוצמה מוות, משאלה, סופת אש (ד״ק 26), שיקום נעלה, תקשור עם מישור (סרנראה בלבד).
לחשים מוכנים (דרגת מטיל 20)
דרג 9- אתריות, מרפא המוני, נס, סופת נקם (ד״ק 28); נחיל יסודנים (יסודני אש בלבד).
דרג 8- הילת קודש (ד״ק 27), סופת אש (ד״ק 27) (2), ריפוי פציעות קריטיות המוני; ענן מצית (ד״ק 27) [Incendiary Cloud]
דרג 7- הרס (ד״ק 26), התחדשות, מילת קודש (ד״ק 26), זינוק אתרי [Ethereal Jaunt], פתגם (ד״ק 26) [Dictum]; גוף יסודן 4 (יסודן אש בלבד).
דרג 6- אלמוות למוות (ד״ק 25), גירוש (ד״ק 25), מילת חזרה, סעודת גיבורים, ריפוי פצעים בינוניים המוני; זרעי אש (ד״ק 25).
דרג 5- הפגת רוע (ד״ק 24), מעבר מישור (ד״ק 24), נשימת חיים, סמל של שינה (ד״ק 25), עוצמה מקודשת, שבירת הקסמה (2); מגן אש.
דרג 4- הרחקה (ד״ק 23) [Dismissal], משמר מוות, נטרול רעל (2), ריפוי פצעים קריטיים (3); חומת אש (ד״ק 23).
דרג 3- אור יום, הגנה מאנרגיה, חומת רוח, טיהור בלתי נראות, מעגל קסם נגד רוע, ריפוי פצעים חמורים, תפילה; כדור אש (ד״ק 22).
דרג 2- זריזות החתול, חוסן הדוב, חכמת הנשר, כוח שור, נשק נטייה, קידוש, ריפוי פצעים בינוניים; יצירת להבה.
דרג 1- ברכה, חסד שמימי, מגן אנטרופי, מגן האמונה, ריפוי פצעים קלים (3); ידיים בוערות (ד״ק 20).
דרג 0- גילוי קסם, טיהור מזון ומשקה, ייצוב, מעלה.
סטטיסטיקות
תכונות: כוח 32, זריזות 20, חוסן 36, תבונה 26, חכמה 28, כריזמה 26.
תה״ב: 33+; תת״ק 45+; הת״ק 55.
כישרונות: הגנה בשני כלי נשק, התקפה ביעף [Flyby Attack], התקפת עוצמה, חומרה משופרת (חרב מעוקלת), חתך כפול [Double Slice], יוזמה משופרת, לחימה בשני כלי נשק, לחימה משופרת בשני כלי נשק, לחימה נעלית בשני כלי נשק, מעקב, עמידות, ריסוק בשני כלי נשק [Double Weapon Rend], רצון ברזל, קשיחות רבה, תגובות ברק, תגובות קרב.
מיומנויות: איום 42+, דיפלומטיה 42+, הישרדות 43+, התגנבות 37+, זיהוי מניע 43+, ידע (דת) 42+, ידע (היסטוריה) 42+, ידע (המישורים) 42+, ידע (טבע) 42+, ידע (מאגיה) 42+, מלאכה (נפחות נשק) 42+, תורת הלחשים 42+, תפיסה 43+, תעופה 39+; מחסר שריון 2-.
שפות: שאול, שטנית, שמימית, שפת האוויר, שפת האש; דיבור אמת.
מאפיינים מיוחדים: שינוי צורה (התמרה עצמית).
אקולוגיה
מיקום: אי דמעות הלהבה, מישור האש.
ארגון: בודד (מיוחד), בביתו לצד יסודני אש עתיקים שמימיים.
ציוד: אוצר משולש; זעם החמה (עתק ראשי), שריון שרשראות ממית׳ריל 5+.
אויבה של יימרי (י״ד): נוריאל נשבע להביא צדק לאדונית האש המרושעת יימרי. הוא יכול לגרום נזק אש ליסודני אש וליימרי עצמה ללא אף הגבלה, וכנגד אויבים אלו הוא נחשב כסייר בדרגה 20 בעל היכולת אויב מועדף עם תוסף 10+ כנגדם.
האש העולה מעלה (ע״ט): מהירות התעופה של נוריאל לא מואטת בשום מצב כול עוד נוריאל הוא בעל היכולת לזוז. שריונו לא מפחית אותה ולחשים כגון האטה הם חסרי השפעה עליה. הוא גם לא סובל ממחסרים לגלגולי תעופה משום השפעה, כולל מחסרי שריון.
לחשים: ככול מלאך חמה, נוריאל מטיל לחשים ככוהן בדרגה 20. בניגוד לרוב מלאכי החמה, נוריאל כן זוכה ביתרונותיו של תחום ההשפעה אש ומקבל יחידת לחש ליום מכול דרגה בה הוא יכול להשתמש להטלת לחש תחום ההשפעה שלו.
נולד מן הלהבה (י״ד): נוריאל נולד מן האש. התקפות ולחשי האש שלו מתעלמות ממחצית מכול עמידות לאש שיש למטרה (לעגל מטה), ומתייחסות לחסינות לאש בתור עמידות 25 לאש. כול נזק אש שנגרם לנוריאל מרפא אותו על פי כמות הנזק שהייתה אמורה להיגרם לו, עד למקסימום של 100 נק״פ לסיבוב, ונוריאל לא יכול להתקיף את עצמו כדי לרפא את עצמו. לנוריאל יש הילת אש בטווח 9 מטר שכול אויב של נוריאל המתחיל בה סופג 30 נזק אש. נוריאל יכול לראות דרך כול אש, קסומה או לא קסומה, ואש לעולם לא מפריעה לראייתו או להתקפותיו (הוא יכול, לדוגמה, לירות התקפות טווח דרך קיר פריזמטי אדום). הלהבות של נוריאל לעולם לא יכולות לרפא יצור מרושע. לסיום, מישור האש לעולם לא גורם לשום השפעה שלילית על נוריאל, ונוריאל חזק במישור זה כשם שהוא חזק במרכז הלהבה השמימית.
משפט בית דין של מעלה (ע״ט): נוריאל בעבר היה חלק מבית הדין של גן עדן, ולמרות שכעת הוא רחוק מאוד משם, הוא שומר את היכולת לשפוט את הרשעים לדין מיתה. נוריאל יכול להתחיל את המשפט של מטרה שהוא רואה כפעולה רגילה, אם המטרה מרושעת או שנוריאל מודע לחטא שביצעה המטרה (חטאים לדוגמה הם שימוש בחפץ מרושע, שיתוף פעולה עם חוצן מרושע, הריגת יצור שלא היה ראוי למות, וכו׳). המשפט נמשך 3 סיבובים, ודורש מנוריאל להשקיע את פעולת התנועה שלו לביצועו בכול תור, או שיצור אחר בעל תת הסוג טוב ישקיע את הפעולה הרגילה שלו. אם המשפט מסתיים, נוריאל זוכה ביתרונות של הכאת רוע כאביר קודש בדרגה 20 כנגד המטרה (ללא נזק נוסף לאלמתים, חוצנים מרושעים ודרקונים מרושעים, אך עם נזק כפול ליצורים מרושעים בעלי תת הסוג אש), ובנוסף המטרה סובלת ממחסר 4- לדרג״ש ולגלגולי הצלה כנגד כול לחש או התקפה מיצור בעל תת הסוג טוב. נוריאל יודע את מיקומה של המטרה ושל נשמתה למשך שבוע לאחר המשפט, ויכול לדעת אם היא חזרה לחיים בכול דרך או עלתה כאלמת. המטרה לא יכולה לקבל את היתרונות של מחסה או הסתרה כנגד נוריאל בשום מצב וכול עמידות או חסינות שיש לה כנגד נזק אש או נזק קדוש היא חסרת ערך למול נוריאל.
זעם החמה- עתק ראשי
מיקום: ללא. ד״מ 30. משקל: חצי קילו (קילו כאשר מפוצל לשני נשקים).
הילה: כבירה מכול מסורת ומתת-סוג טוב.
זעם החמה הוא מתנה של האלה סרנראה לאחיה נוריאל. נאמר כי בעודה מחשלת את הנשק לאחיה הצעיר, לאחר כישלונו הצורם, דמעותיה של האלה השתלבו בלהב כשסרנראה בכתה על העתיד הבודד שאחיה דן עצמו אליו.
זעם החמה הוא חרב מעוקלת [Scimitar] גדולה 5+ התפרצות אש קדושה שיכולה להתפצל לשני כלי נשק זהים מהסוג שלה. כאשר יצור אוחז בשני הלהבים, הלהבים נחשבים לכלי נשק קלים למטרות לחימה בשני כלי נשק, גורמים 1ק6 נזק אש נוסף (בנוסף לתוסף מהתפרצות אש), נחשבים כאילו הם גדולים בסדר גודל אחד למטרות הזק, והיצור יכול לזמן את שניהם חזרה לידו כפעולה מהירה כול עוד הוא אוחז בלפחות אחד מהם. בנוסף, כאשר האוחז לא סמוך לאף בן ברית, הוא יכול להחליט בהתקפה מלאה לתקוף בהרס מקודש יצורים בטווח של עד 15 מטר. ההתקפה מחושבת בדיוק באותה הצורה, למעט זה שהיא מעוררת התקפה מזדמנת. במידה ויצור מת בעודו אוחז בלהבים, סרנראה מיד יודעת את כול פרטי המקרה.
הריסה
זעם החמה, בצורה משעשעת, נקרא על שם הדרך בה ניתן להרוס אותו- מתוך התפיסה שכך אף אחד לעולם לא יימצא כיצד להרוס את העתק. על מנת להרוס את זעם החמה, יש לקחת את זעם החמה לאחד מהשערים הספונטניים המתרחשים בין מישור האש לכוכב השמש, ושם לתת ליסודן אש עתיק, דרקון פלזמה לטאי, ויצור רוע מיתי יחדיו לנשוף אש על הנשק. במצב זה, הנשק יישבר לרסיסים ויישתחררו ממנו דמעותיה של סרנראה- כוח שהאלים בהחלט לא ירצו שיגיע לידיים הלא נכונות.