• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 מיומנות מלאכה ב3.5

אני יוצר דרואיד שמשתמש ברעלים ורוקח אותם. עברתי בשבילו על מיומנות המלאכה (אלכימיה זהה למלכה מבחינת חוקים) וראיתי שהמערכת מאוד מסובכת ולא ממש הגיונית. השה"ם קובע ד"ק ואז אתה מגלגל, אם אתה עובר את הד"ק אתה מכפיל את התוצאה בד"ק ומקבל את המספר הזה במטבעות כסף, אתה ממשיך כך עד שאתה מקבל את המחיר המלאה של החפץ, ההתקדמות היא שבועית.
זה ממש מסורבל לא הגיוני ומעצבן.
זה אומר שבשביל להכין חרב אדירה (50 מ"ז, דק 15) דמות עם 10 רמות בנפחות נשק תעשה בשבוע בממוצע 30 מ"ז כך שהיא תצטרך בערך שבועיים בשביל זה. זה לא ממש הגיוני, לפי המחקר שלי חרב באיכות ממוצעת מנפח ממוצע (ברמה חמש לכל היותר יהיה 8 נקודות, 12 אם הוא לקח מיקוד מיומנות) אמורה לקחת בין 3 ימים לשבוע, חרב ברמת מאסטר (מעשה אומן) עלולה לכחת חודש-חודשים.
תכשיטים יקרים אמורים לקחת לפי הגיון המשחק כשלושה חודשים מינימום, זה רחוק מאוד מהמציאות.
מה עוד שבשביל דברים של כימיה שאין ספק שלרוב לא לוקחים יותר משבוע עלולים לקחת כמה חודשים טובים.

הערה* בגלל שאני משחק בעברית ספר החוקים הוא של 3 ולא של 3.5. אשמח לדעת איך זה עובד ב3.5.
 
ב3.5 זה אותו הדבר.
מיומנות מלאכה אכן קצת מסורבלת במשחק, אבל אני חושב שזה בא מתוך הגיון די פשוט - המשחק לא רוצה לעודד שחקנים לשבת ולבנות לעצמם חפצים, בזמן שהם יכולים להסתובב בעולם ולהרוויח כסף כדי לקנות את אותם חפצים.
אני לרוב משתמש במיומנות מלאכה במשחק כאשר שחקן מנסה להשיג חפץ נדיר יחסית שלא נמצא באזור בו הוא מנסה לקנות אותו, ולכן צריך לפנות לבעל מלאכה ולבקש לייצר אותו מאפס, ואז ניתן לדעת כמה זמן ייקח הייצור.
מה שכן, ניתן להגביר את מהירות הייצור בשתי דרכים. קודם כל, בסקיל עצמו מתוארת האפשרות לבחור להעלות את הד"ק ב+10, מה שיגרום לכך שכל שבוע את מכפיל את התוצאה שלך במספר יותר גבוה ומתקדם יותר מהר בייצור. לבעלי מלאכה סופר מיומנים זו דרך טובה לייצר דברים מהר מאוד, כי הם יכולים לעבור את הד"ק הגבוה בלי בעיה.
דרך שניה, שאם אני זוכר נכון לא מצוינת מפורשות אבל לדעתי גם לא אסורה, זה לפצל את עלות היצירה בין כמה אנשים. אם אתה מייצר חפץ במחיר 500 מ"ז, אז שני אנשים יכולים כל אחד לייצר 'חצי' מערך החפץ, 250 מ"ז, באותו ד"ק, ולעבוד במקביל. הקושי בעצם נשאר אותו הדבר (שניהם צריכים לגלגל בדיקה כנגד אותו ד"ק ואם אחד נכשל אז הוא בזבז זמן וחומרי גלם), אבל אם שניהם מספיק מיומנים, ניתן להתקדם במהירות כפולה. השיטה הזאת יכולה לעבוד גם עם כמויות גדולות יותר של עובדים, ברמת ההגיון. למשל, על מנת לבנות טירה שעולה מאה אלף מ"ז בזמן שהוא פחות מעשור, צריך מלא מלא עובדים מיומנים שכל אחד מגלגל נגד הד"ק כדי לבנות חלק מן הטירה במקביל. מצד שני, לא נראה לי שלחשל טבעת מאוד יקרה זה עבודה שיותר משניים-שלושה אנשים יכולים לקדם אותה במקביל, כך שזה בכל מקרה ייקח הרבה זמן, כי היא דורשת מספר קטן של עובדים מאוד מיומנים.
 
nav566 אמר/ה:
אם אתה רוצה, אתה יכול לשנות את זה להתקדמות יומית במקום שבועית. לא בעיה.
יש כבר את האופציה הזו אבל זה הופך למטבעות נחושת מה שהופך את זה ללא יעיל (10 מטבעות נחושת שווים מטבע כסף אחת כך שאם תעבוד כל השבוע בהתקדמות יומית אתה תקבל 7/10 מי מה שהייתה מקבל בהתקדמות שבועית).

לדעתי הדרך הכי טובה לעשות את זה תעבוד בצורה הזאת: השה"ם קובע את הד"ק (כרגיל) אבל הזמן הוא על פי ההגיון ולא על פי המחיר. ובמידה והיצירה תיקח יותר משבועה יש לעשות בדיקה חוזרת כל שבוע, אם הצלחתה את מחסיר שבוע מזמן היצירה עד שאתה מגיע לאפס ימים, אם אתה נכשל השבוע לא נחשב כנגד זמן העבודה שלך (וכישלון 5 ומטה יגרום להרס מחצית מחומרי הגלם כרגיל).
יהייה ניתן לצמצם את הזמן על ידי הגדלת הד"ק.
 
אתה צודק בהערה שלך. פעם ראיתי פוסט משעשע בOOTS על איזה מישהו שעשה חשבון ויצא לו שלאל המלאכה עם תוסף של מעל 50 במיומנות יקח מעל שבוע ליצר חרב או משהו מגוחך כזה.
אבל אני לא בדיוק מבין למה אתה אומר שהשה"ם מאלתר את הד"ק. http://www.d20srd.org/srd/specialAbilities.htm#poison
רד טיפה למטה ותראה רשימה של רעלים עם השפעות וד"קים.
בקשר למיומנות עצמה, כמו שאמרתי אתה צודק. לכן אני מציע פשוט לחשוב כמה זמן יתאים למערכה שלכם שיקח לו ולפי זה לעשות את הבדיקה.
אתה רוצה שבמהלך זחילת מבוכים הוא יאלתר רעלים לפי מה שהוא מוצא? שהוא פעם בכמה זמן ישב יומיים שלוש ויכין מחדש אספקה? אתה רוצה לאפשר לו כל מה שניה להשתמש ברעל או שהוא יוציא את זה רק נגד יריבים חזקים? לפי זה תחליט כמה זמן יקח לו כל מנה.
 
yellow_acid אמר/ה:
הד"ק נקבע כרגיל (יש הסבר במיומנות).
והחיה המלווה של הדרואיד היא עקרב, הוא מחזיק על עצמו כמות עצומה של רעל (אני חושב על כפפת דקרים שמחוברת למיכל רעל) ואחרי כל הרפתקה הוא מחדש את המלאי.
אני גם מניח שזה יגרום לכך שעלות החומרים תרד מאוד (אתה אמור לשלם שליש עבור חומרי הגלם. אבל אני מניח שהעובדה שאתה מקבל את הרעל הלא מעובד בחינם תוריד את העלות בחצי כך שתשלם רק שישית, השישית הנותרת מייצגת המחיר של החומרים שמשאירים את הרעל פעיל).

בילד די מנצ'קיני נכון?
 
האמת שפרק זמן של שבוע הוא פרק זמן מאוד הגיוני ליצירת חרב, למעשה אפילו עם הטכנולוגיה של היום, נפח שיכין אותה בעבודת יד (אם כלים מודרנים) עדיין יירש לבערך חמישה ימים... בהנחה והוא אוכל/יושן וכאלה.

תזכיר לשחקן שלך שכיס רעל לא מכיל כמות אין סופית, ושהעקרב שלו לא מת על זה שהוא לוקח לו את היכולת שלו להגן על עצמו, ובום- השחקן כבר לא יכול להיות שותף ב"שימשון ועקרבו רעלים בע"מ "

בכל מקרה, שותף לדעה שזו לא שיטת משחקת שמעודדת לשבת ולהכין דברים, בגג חפצקים, וגם זה רק בתקופות "התקררות" בין הרפתקאות.

בכל מקרה, אם אתה רוצה, פשוט תגיד לשחקן שלך שאחת לחודש הוא צריך לבזבז X מ"ז, ואתה יוצא מתוך נקודת הנחה שהוא השקיע את זה בלקנות ציוד מספק כדי לא לעקוב אחרי מס' מנות הרעל שלו. ואם הוא רוצה לחבר את העקרב שלו לנשק, תזכיר לו שיש סיכוי להרעלה עצמית, ושיש מס' יכולות קסומות של נשקים שעושות את זה, אז שיקנה אחת לנשק שלו.
 
אני משחק את השחקן, וכן אני מודע שיש גבול לכמות הרעל שאני יכול לקחת כל פעם.
אני מניח ששלוש מנות בשבוע הם המקסימום.
וכיס רעל באמת לא יכיל כמות אין סופית, אבל כשה"כיס" הוא מרחב חוץ ממדי די גדול(שאפשר להסיג מכל כך הרבה חפצים) אין ממש בעיה.
 
כיס רעל = איבר הגוף בו נמצא הרעל של החיה, לא התיק שבו אתה שומר את הרעל. ומאחר והחיה לא מייצרת כמות אין סופית של רעל, הוא יכול להתרוקן אם חולבים אותו.

אבל אם אתה כבר נכנס לסיפור, אז לך תמצא את המבחנה הספציפית בתיק נשיאה חוץ מימדי, תשפוך אותה על הנשק שלך בלי להסתכן בהרעלה, מבלי לבזבז על זה תור ולחטוף בערך 2 התקפות מזדמנות.
 
החיה מייצרת כמות מסוימת בכל כמה זמן. עם אנחנו מדברים על עקרב ענק אפשר לקחת 3 מנות בשבוע בלי לפגוע בו או ביצור הרעל שלו.
וזה לא מבחנה בתוך כיס מימדי. זה מיכל בתוך כיס מימדי שמחובר עליו צינור שמחובר לכפפת דקרים.
אם יש לך כמות גדולה מספיק של רעל יתכן שהכיס הבין ממדי ישמש כמיכל (אחרי כמה התאמות קטנות.)
 
תקרא מה שרשמתי לך על קיבולת רעל של חייה בעץ השני שפתחת עם הלחש של חומצה לרעל. לרבות שאלת הגודל וכו'

מעבר לזה, דרואיד לא "שולט" בחיה, היא בת ברית שלו, כמו שהוא לא אמור להתחיל להוריד ממנה חתיכות בשר כדי לשבוע, הוא לא אמור להפוך את החיה שלו למפעל ליצור רעל. באותה צורה דרואיד עם חייה מלווה שהיא כריש, יכול להחליט שהוא עוקר לו שיניים כדי להכין מחרוזות מגניבות ולמכור אותן בשוק.

מאחר וחייה לא אמורה להיות מבסוטה מזה שמישהו בא אליה, וחולב לה את הארס (כאמור, מנגונן ההגנה שלה, שווה ערך לתלוש לחתול שלך את הציפורניים) אז העקרב הענק לא אמור להיות כל כך משת"פ בעסק. למעשה, שימוש מתעלל כל כך בחייה שלך? אם הייתי השה"מ כבר היה דרואיד לשעבר.

tkhag1 אמר/ה:
[post]687657[/post] וזה לא מבחנה בתוך כיס מימדי. זה מיכל בתוך כיס מימדי שמחובר עליו צינור שמחובר לכפפת דקרים.
אז... איך זה עובד? איזה "מנוע" בדיוק גורם לזרימה של הרעל לתוך הצינור ומחוץ לכפפת הטפרים, ומי השה"מ שאישר כזה דבר לעזזאל?

ולא. אתה לא בדיוק יכול לעשות שינויים בכיס הבין מימדי, כל הרעיון שזה שער לממד כיס כזה או אחר, אתה לא בדיוק יכול להשאיר שם משאבה שעובדת עם צוות ננסים שמוודאים את התקינות שלה.
 
השה"ם שלי לא רואה את זה כהתעללות (התהליך מבוצע בזהירות כדי לא לגרום נזק או כאב לעקרב, העקרב רואה את זה כעזרה לדרואיד), ובכלל אם עושים את זה נכון זה עשוי אפילו להיות בריא לעקרב (כמו תרומת דם מדי פעם).
והשה"ם הזה יצר דב"ש מרושע שיוצר זומבים מחוזקים ומאחסן אותם בתוך שק עם חלל מימדי עצום שמשמש גם כמפעל זומבים, הייתה פעם אחת שנאלצנו להסתתר שם במשך יום שלם. בסופו של דבר זה מאוד תלוי באיך אתה רואה כיסים בין ממדים בעולם שלך.
ואתה יודע שמזרקה קסומה ששואבת מים זה לא בדיוק קשה בעולם פנטזיה נכון? אין שום סיבה שלא יהיה אפשרי לעשות את זה בקטן יותר.
ובכלל סגנון המשחק שלו מעודד חשיבה לא שגרתית בשביל ליצור יכולות חפצים וקומבוים חזקים.
 
אין שום קשר בין תרומת דם לבין חליבת רעל, אם כבר תשווה את זה להקזת דם, מה שיש שיגידו שהיה בריא, ויש שגידו שלא. כך או כך, בספק שזה מספיק כדי ליצור למישהו אספקה אין סופית של רעל. אין לי מה להגיד על המחשבה של העקרב, באותה צורה אתה יכול לשחק דרואיד אם נחיל עכברים שיש להם על הגב מבחנות אש אלכימאים.

ואם השה"מ שלך בחר לדרוך על כל היגיון במשחק, זה כבר מעבר לשליטתי, אתה דרואיד? פשוט תכניס עדר קרנפים לתוך תיקים בין מימדים ותתן להם לצאת כשאתה רוצה לתקוף. זה אותו מצב שאתה מציג שהשהמ שלך עשה.

לעניין מזרקה- אם בכל רגע נתון נוטף לדרואיד שלך דם מהכפפות שלו, זה נשמע לי לא נוח.

מה אגיד לך, אם סגנון המשחק של השה"מ שלך מזכיר מדען מטורף, אז תהיה מדען מטורף. עכשיו רק נשאר לדון בלמה לעזזאל דרואיד נלחם בקפא"פ שלא בצורת חייה, אבל זה כבר בחירה של השחקן. לי אישית יותר קוסם להילחם בצורת הידרה מאשר עם זוג כפפות דקרים.
 
כמו שאמרתי שוב ושוב, זה לא אספקה אין סופית. יש גבול לכמות שאתה יכול לקחת בפרק זמן מסוים.
וחליבת ארס הייתה דבר נפוץ עוד מימי היוונים, הומצאו שיטות לחלוב ארס בלי לפגוע בתורם.

ואין שום צורך לזלזל בסגנון משחק ששונה מהסגנון הרגיל, ובקשר לרעיון שלך: למה לא? אין בזה שום דבר פסול.
ומה רע בלהשתמש בכלים שעומדים לרשותך? חשיבה מקורית היא דבר שעדיף לעודד ולא לדכא.
אם אתה לא אוהב את זה במשחק שלך זה לא אומר שזה בהכרח דבר רע, הרבה אנשים יכולים להנות מהסגנון המשחק הזה.

בקשר למזרקה, אני חושב שדי ברור שמנגנון השאיבה מפסיק ברגע שזה מלא. מצטער אם לא הבהרתי את עצמי כמו שצריך.

והסיבה שהדרואיד נלחם בקפא"פ בצורת אדם היא השהטריק הזה מאפשר לעביר לחשי מגע באותו זמן. (שוב, שימוש נבון בהגיון, ובמידה שאתה אומר שהכפפה חוסמת לחשי מגע אתה בעצם אומר שאנשי קודש ומאגיה לא משתמשים בכפפות בכלל, בדיקה קטנה בציוד דבש"ים תגלה לך שאתה טועה)
 
לא זלזלתי, חלילה. אבל מהתיאור שלך נשמע שהשה"מ שלכם קצת "משתגע" ברעינוות שלו, ואלא אם כן כל הקבוצה עושה את זה בעצמה אז זה בעייתי.

בעניין המזרקה- אם זה קסום זה דבר אחד, אם לא, אז הטכנולוגיה שאנחנו מדברים עליה לא "עוצרת" המים ממשיכים להישאב ולזרום 24/7. פחות או יותר.

אני נאלץ לחלוק עליך, על העברת לחשי מגע דרך כפפת דקרים, יש מקצועות שכל הרעיון שלהם זה לתעל קסם דרך הנשק שלהם, יש הבדל בין איזו כפפה שהיא בגד כזה או אחר, לבין גוש מתכת מלא דקרים, ותמיד אפשר להגיד שהכפפות שבהן משתמשים מטילי לחשים אלה כפפות שלא חסומות את האצבעות. אחרת אפשר להגיד שאני לובש 30 זוגות של כפפות על הידיים שלי, ובעצם הגדלתי את טווח המגע שלי לקצה הכפפה האחרונה.

אני לא יכול לבדוק כרגע, אבל גם נשמע לי שככפת שריון זה משהו שמפריע עם תנועת ידיים והגינוי שיהיה לזה כישלון לחשי מאגיה באחוז כזה או אחר. (אלא אם אתה מדבר איתי על כפפת דקרים שרק מכסה את פרק היד וגב היד, ואז אין כל קשר ל"מגע".

כך או כך, אני לא חובב של "קומבניה שנותנת לי יכולת של מקצוע אחר אבל לא באמת".

בכל מקרה, אני לא רואה איך זה משנה משהו, זה שאתה נוגע במישהו לא אומר שכפפת הדקרים גורמת לו לנזק, ואני אגיד מראש שלהקסים את כפפת הדקרים כדי לקבל תוסף להתקפה בלחשי מגע זה מאנצ'יקניזם ברמה שאני אפילו לא נוגע בה. אבל אם השה"מ שלך מאשר את זה, עוף על זה.

ועל הדרך, אם אתה מרגיש שעוד 1ק4 נזק ללחשים שלך זה מה שאתה צריך, אני מציע לך לבדוק אופציות אחרות לבנייה של הדמות, מנקודה אישית, לשחק דרואיד ולעשות רק את זה שקול ללנהוג בטנק, אבל במקום לירות מהתותח, לצאת החוצה ולזרוק על אנשים אבנים.
 
כולם מנסים למקסם את היכולות שלהם.

וכן זה קסום לא מכני (למרות שבעולם הזה אפשרי להסיג משאבה לא קסומה, יש משהוא שנקרא "איגוד הממציאים של קלדש" שמומחים בטכנולוגיה, כמובן שזה כל כך יקר שכבר עדיף להשתמש בקסם)

והרעיון זה לא "1ק4" נוסף, זה 1ק4+כוח+הקסמת הנשק+רעל+לחש מגע, קצת יותר מרשים לא?
וכפפות כוח העוג הם " כפפות עור עבות עם חיזוקי ברזל לאורך גב היד והאצבעות" וכפפות דקרים הם לא "גוש מתכת קוצני" זה פחות או יותר כמו התיאור של כפפות כוח העוג עם דקרים.
בכל מקרה די ברור שאתה לא יכל להעביר את זה למעבר לכפפה אחת.
אני מסכים איתך בקשר לסיכויי כישלון לחשי מאגיה (למרות שאין לזה שום התייחסות בחוקים), אבל כמו שאמרנו מדובר בדרואיד שמטיל לחשי קודש.
liorgonen3 אמר/ה:
[post]687665[/post] אלא אם אתה מדבר איתי על כפפת דקרים שרק מכסה את פרק היד וגב היד, ואז אין כל קשר ל"מגע".
אני אצא מתוך נקודת שבזה את מתכוון לכך שאתה יכול להעביר לחשי מגע רק מכפות הידיים, ושוב זה מאוד תלוי איך אתה מסתכל על קסם בעולם שלך.

בקשר למקצועות: לתעל קסם דרך כפפה על היד שלך זה משהוא אחד, לתעל קסם לחנית שאתה מחזיק ביד זה משהו אחר לגמרי.

והדרואיד לא עושה רק את זה, אבל אין כזה דבר "יותר מדי דרכים להרוג"
 
בקשר ללחשי מגע דרך כפפות, רוב הסטים של שיריונות מגיעים עם כפפות זה רשום בתאור שלהם בספר, ובתאור של כפפות בספר רשום בפרוש שהם נחשבות להתקפה לא חמושה שעושה נזק רגיל במקום נזק לא קטלני, אז אם הן התקפה לא חמושה אמור להיות אפשר להעביר איתן לחשי מגע שעוברים בהתקפות לא חמושות (למרות שאני לא בטוח איך החוקים של הלחשים האלו עובדים. אף פעם לא נכנסתי לזה, ולמה שמטיל לחשים מלא בכלל ירצה לבזבז את התורות שלו על התקפות מגע?)
Gauntlet, Spiked זה כבר סיפור אחר, וכתוב שהיא נחשבת תקיפה חמושה, ככה שרק לחשי מגע שפועלים עם נשק יעבדו איתה. (אני מנחש שכפפות דקרים זה Gauntlet, Spiked?)
בכל מיקרה זה לא כל כך משנה כי ממה שאני רואה כאן אתה והשה"ם שלך זורקים מהחלון את החוקים גם ככה, שזה בסדר גמור כי החוקים הם רק המלצה, אבל כדאי לדעת מה הם אומרים בכל מיקרה.
 
אני אשיב לך על זה בשאלה, איך אתה מסתכל על נזיר עם כפפות דקרים? כפפות רגילות לא ממש יפריעו להתקפה הלא חמושה שלו נכון? אבל אם שמנו כמה דקרים על הכפפה הוא גורם 1ק4 במקום 1ק6? לא ממש הגיוני נכון?
כפפת דקרים היא כמו שריון דקרים, זו תוספת לא המנה העיקרית.
 
חזרה
Top