• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

איך אתם מעדיפים את הננס שלכם?

בתמונות המצורפות, אפשר לראות את השינוי הגדול שעבר הננס - בשחור לבן זה ננס ממוד"מ2, כשהוא עוד היה גרסא לא ברורה של גמד רק עם שיער לבן, אף גדול ויכולת לקחת מקצוע של אשליין. בצבעוני, זה כבר היורש שלו ממו"ד3 שדי דומה למה שהוא הפך להיות גם במהדורות העדכניות - יצור שונה לגמרי במראהו.

נראה שננסים אף פעם לא תפסו פופולאריות של ממש. זה אחד הגזעים ששינו הכי הרבה במהדורה 3 ואילך במטרה לעשות אותו יותר אטרקטיבי, ובכל זאת - הוא תמיד היה פחות אהוד לא רק מהגמד ממנו הוא התפתח משחקית, אלא גם מהזוטון שמאייש את אותה נישה של "הבחור הקטן".

gnome.jpg
 
האמת שהתמונה שהבאת היא של אשף אשליות ב3.5... אז הוא עדיין עם יכולות אשליין.(למעשה הוא אחד הגזעים הכי טובים לתפקיד)

בכל מקרה, אני דווקא מעדיף את הגישה של רומח הדרקון וWOW, ננס בתור יצור סקרן עם יכולות טכנולוגית גבוה יותר מאשר שאר הגזעים.

אני מניח שבזוטון אתה מתכוון לבן מחצית. משום מה אני זכרתי שזוטון זה שם אחר לננס.
 
אני חושד שהזיהוי של הננס עם טכנומאגיה גם תורם לחוסר הפופולאריות שלו - אני יודע שאני למשל לא כ"כ אוהב שילוב של טכנולוגיה עם פנטזיה, אז אם הטכנולוגיה הולכת גם הננס הטכנולוגי הולך איתה.

בכל השנים שלי בתחום, אני לא חושב שאני זוכר מישהו ששיחק ננס.
 
אני לא שיחקתי, אבל היה לי חבר שכן, ב3.5 יש להם כמה יתרונות טובים שקשה לפספס, הם מקבלים יותר חוסן ופחות כוח, למקצועות מטילי לחשים- זה נהדר.

אני תמיד אוהב טכנו-מאגיה, אז דווקא נוח לי איתם.

אל תשכח שכש4 יצאה, הם היו בכלל מפלצת לא שחיקה, (קצת הזוי כשחושבים על זה, יכולת לשחק זד או דם דרקון לפני שיכולת לשחק ננס, כאשר ב3.5 האחד דרש ממך לשלם דרגה , והשני נמצא בספר הרחבה שחצי המאנשים לא קראו). אז יכול להיות שבאמת יש בעייה קלה עם הפופלריות שלהם
 
מוזר, אצלי דווקא ננסים זה אחד הגזעים המועדפים ב3.5. קודם כל, זה הגזע הכי קסום - עזבו את האלפים שמלפים, ננסים הם היחידים בסל"ש שמקבלים יד"לים! זה אומר שכל ננס מכל מקצוע יכול לבצע אשליות פשוטות, שזה כבר אובר מגניב. ובנוסף יש להם כל מיני תוספים ויתרונות קסומים אחרים. חוץ מזה, יש להם אופי הרבה יותר מגובש ומעניין משל בני מחצית (שמתוארים כמעין jack of all trades או בני אדם רק קטנים יותר ונבזיים יותר). יש להם קהילות מוגדרות, תחומי עניין, ותוספי מיומנות ייחודיים. והם גם אוהבים מתיחות, שזה בכלל כיף, במיוחד עם היכולת המוגברת שלהם באשליות.
בני מחצית זה גזע למנצ'קינים - תוספים להתקפות, הצלות, ומיומנויות פיזיות. וואו, ממש מקורי. ננסים זה גזע לשחקנים יצירתיים - תוסף למיומנות אלכימיה בגלל חוש ריח מפותח? בוא נראה אותך משתמש בזה במשחק!
ובהשוואה לגמדים, ננסים נושאים הרבה פחות סטיגמות. גמדים הם תמיד זעפנים וכבדים וחייבים לפלפל על הצמות בזקן שלהם ועל כמה שהם משחיזים את הגרזן שלהם כל בוקר. ננסים הם קלילים וסקרנים.
ודווקא את עניין הננסים כטכנומאגים אף פעם לא ממש שילבתי למשחק. היכולות הטבעיות שלהם הרבה יותר מקרבות אותם מבחינתי לעולם הטבע, והם נראים לי דווקא כמו נוודים או שוכני יערות טובים. בהחלט אפשר לדמיין ואריאנט שמתאים אותם יותר לסטיגמה הזאת, ומחליף את התוספים לאלכימיה בתוספים למיומנות טכנית כלשהי, ואת יכולת הדיבור עם חיות באיזשהו יד"ל טכנולוגי, כגון mending.
 
בפאת'פיינדר אני זוכר שהמפתחים דיברו על זה שהם בכוונה ניסו להרחיק את הננסים שלהם ולעשות אותם מיוחדים בפני עצמם- ולכן שם אין להם שום קטע עם טכנומאגיה, והם מהגרים מהעולם הראשון (המישור של הפיות) שברחו משם לפני אלפי שנים בגלל איום נורא. הקטע של פיות וקשר לטבע חזק הרבה יותר אצלם.

אני דווקא מחבב מאוד את הננסים הטכנומאגיים דווקא, למרות שלדעתי הם קצת דורכים על הגמדים במידה מסוימת. הננסים האשליינים הם הקלאסיים מבחינתי והם מה שאני מחשיב ל"ננס הבסיסי", אבל אין לי חיבה מיוחדת אליהם.
 
טכנומאגיה זה נפלא. אני משתמש בזה מלא. בכל מערכה. אבל איכשהו מבחינתי זה תמיד היה משהו של גמדים....
קיצר, ננסים זה באמת אחד המקצועות האהובים עלי. עם יד"לים כיכולת של גזע בסיסי, תוסף לחוסן וגודל קטן שנותן בונוס לדרג"ש, הם מבחינתי הגזע המושלם למטילי לחשים. יש להם גם פלאף מגניב למדי.
 
במקור טוב טוב הגמד אכן היה ננס ולא גמד - לסידרה קראו David the Gnome ואני זוכר אותה כמטרידה ופרוורטית משהו. רק תראו את צלמו המתועב של מלך האלפים אותו דויד הננס (טוב-טוב הגמד) פוגש בפרק ביזארי במיוחד בו הוא הולך לממלכת האלפים לחפש איזמל מנתחים קסום או משהו כזה:

gustavkingoftheelves.jpg
 
הGnome של המהדורות הישנות היה קרוב יותר לגרסת גמד הגינה, למען האמת. אני חושב שהטוויסט הטכנולוגי הופיע לראשונה רק ברומח הדרקון למהדורה 1, וכבר אז הוא היה מעצבן מאוד. בכלל, הגישה של רומח הדרקון היא כנראה קטן=מעצבן. ננס, קנדר, גובלין - אם זה מתחת למטר עשרים, אתה רוצה להרביץ לזה.
 
אם אני זוכר נכון, במוד"מ1 אפילו לא טרחו לצייר את הננס. הוא פשוט היה מין וריאנט של הגמד שיכל להיות אשליין - במוד"מ1 אשליין היה מקצוע בפני עצמו ולא סוג של קוסם, עם טבלת התקדמות ורשימות לחשים משלו.
 
ב3.5 היה מקצוע יוקרה לננס אשליין שאיכשהו (בילד ממש מוזר) היה יוצר אשליות כל כך מוחשיות, שהן היו "אמיתות" יותר מהמציאות עצמה. ואשליה של כדור אש הייתה גורמת לך יותר נזק מכדור אש רגיל לפנים.

היה גם מקצוע בסיס שהתמחה באשליות, מין נוכל/קוסם שבמקום לעשות נזק נוסף בהתקפת פתע, היה מעלה את הקושי של הלחשים שלו עם היריב היה מופתע. אירוני להגיד שהוא לא היה מקצוע כל כך מוצלח לננסים ככל הנראה.

השאלה למה הננס חזר, הוא הפך למפלצת ב4, ואף אחד לא חשב שהוא הולך להיות גזע שחקן.
למעשה:
 
liorgonen3 אמר/ה:
ב3.5 היה מקצוע יוקרה לננס אשליין שאיכשהו (בילד ממש מוזר) היה יוצר אשליות כל כך מוחשיות, שהן היו "אמיתות" יותר מהמציאות עצמה. ואשליה של כדור אש הייתה גורמת לך יותר נזק מכדור אש רגיל לפנים.

סלחו לי על התמציתיות, אבל מה לעזאזל?
 
זה לא בדיוק עוגן בחוקים בצורה הגינוית, אבל מבחינה קראנצ'ית- אתה מטיל לחש ממסורת אשלייה, והדרג שלו היה נחשב בכפולת של 10 % ללחש אחר (היית מקריב לחש דרג 9 בשביל לעשות כדור אש, הוא היה עושה רק 90% נזק)
העניין היה שהוא מקבל כמה יכולת שמעלות את הדרגת לחש בפועל, ועוד איזה כישרון... מפה לשם, הלחשים שלך נחשבים מעל דרג 9 (בפועל) ואז אתה עושה יותר מ100% נזק... אז כן, זה הזוי, אבל קיים בשיטה.
 
חזרה
Top