• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

פאת'פיינדר 1 דרקונים ונתונים [דו"נ 12] ממכר, PF אבל מתאים לכל שיטה

שיקוי ממכר אינו סוג שיקוי מיוחד - זוהי תבנית שאפשר להוסיף לכל שיקוי שהוא.

שיקוי ממכר הוא שיקוי שהוקסם בקסם שלילי, וגורם למי ששותה אותו לרצות עוד ועוד ממנו. אחרי שתייה של מנה אחת של השיקוי, אתה צריך לזרוק זריקת רצון בד"ק קושי 10, או לשתות מנה נוספת של השיקוי במידי. שתיית המנה הנוספת מכפילה (גם אם בתיאור השיקוי מתואר שאין זו אפשרות) את השפעת השיקוי, והפעולה לא לוקחת תור, כך שזה יכול להיות יתרון. בשתייה שנייה ד"ק הקושי הוא 11, בשלישית 12, ברביעית 13, וכך עד 20 בעשירית.

אבל, יחד עם הצטברות הרווח מהשיקוי, שתיית היתר מביאה איתה חסרונות נוספים, לפי מספר המנות שלקחת:
2 מנות: יש בדמך יותר שיקוי משהיה אמור להיות, ואתה מסוחרר מעט. 1- להתקפה ו-1- לתוסף הזריזות לדרג"ש.
3 מנות: אתה לא מסוגל לחשוב בבהירות, 2- לכל מיומנות תלוית חכמה, כריזמה או תבונה.
4 מנות: מעומס השיקוי ידיך רועדות, ומתקשות לפגוע במטרה. המחסר להתקפה ולדרג"ש עולה ל2-, ואתה מקבל 2- לנזק.
5 מנות: יש בגופך כוח קסם חזק בהרבה משהוא אמור להכיל, ואם אתה מטיל לחש כלשהו אתה יורד במידית ל-0 נק"פ.
6 מנות: כעת גופך לא מסוגל להכיל את החומרים הבעייתיים שיש בשיקויים, ואתה מקבל 4- לכל התכונות הפיזיות.
7 מנות: אתה מלא בשיקוי רב מדי, המחסר לפגיעה, לנזק ולדרג"ש עולה ל4-, המחסר למיומנויות עולה ל6- והמחסר לתכונות הפיזיות עולה ל6-.
8 מנות: כעת השימוש בקסם כל-כך קטלני, שגופך אוטם כל אפשרות לשימוש בקסמים, קסמים ידידותיים (כמו 'כוח השור', לדוגמא) שמוטלים עליך מתבטלים וקסמים שפוגעים בך (כמו קליע קסם או כדור אש) עושים נזק כפול.
9 מנות: עכשיו אתה לא מסוגל לעשות דבר מלבד שתיית השיקוי - אם אתה מצליח להימנע משתיית המנה העשירית אתה נופל חסר הכרה, ואינך יכול לפעול כלל. אינך יכול להוסיף את תוסף הזריזות לדרג"ש, וכמות הקסם שבתוכך כל-כך קטלנית שכל חפצי הקסם שעליך מספיקים לפעול זמנית.
10 מנות: כעת השיקוי רב מדי, ואתה נופל מת.

כל ההשפעות מצטברות, ומתבטלות לאחר שעה בה אתה נח ולא נוגע בשיקוי מכל סוג.

אם אתה לא מצליח להשיג מנת שיקוי נוספת, אתה זוכה בנסיון הצלה נוסף. אם נכשלת גם בו, אתה מנסה להשיג שיקוי בכל דרך - לקחת מחבר, לבזוז את האויב, לגנוב מהמוכר או כל אופציה אחרת. במידה ואין דרך להשיג שיקוי, הדמות תתחיל לשתות כל שיקוי שהיא רואה, או אפילו מים, יין ונוזלים אחרים. שיקויים נוספים לא יעלו את דרגת הקושי להצלה, יאפשרו נסיון הצלה ויקדמו אותך במד המנות לחישוב המחסרים.
במידה שבמשך שעה שלמה לא הכנסת שום שיקוי או חומר קסום אחר לגופך, ההשפעה נרגעת ואתה נופל חסר הכרה.

מספיק שהמנה הראשונה תהיה ממכרת - אם שתיתי 'שיקוי ריפוי ממכר', אני נהיה מכור לשיקויי ריפוי, וכל כזה שאשתה מרים את המד של המחסרים ומעלה את ההצלה.

העלות של שיקוי ממכר היא כמו של השיקוי הרגיל.

שיקוי ממכר מלאכת מחשבת
יש שני סוגים לשיקוי ממכר משופר:
- הראשון, הוא שיקוי מוגבר, הוא שיקוי שנוצר על ידי מגים אפלים, ונועד לפגיעה במי ששותה אותו. מנת שיקוי כזו עולה 500 מ"ז יותר. ד"ק הקושי ההתחלתית היא 15, והשתייה הראשונה מתחילה כאילו שתית 3 מנות (יחד עם השפעת המנה השנייה).
- השני, הוא שיקוי משופר, נוער לאלו שצורכים את השיקוי למען התועלת שבו. הוא עולה 300 מ"ז יותר. אצלו, ד"ק ההתחלתית היא 5 (אם כי ניתן להיכנע מרצון לשיקוי), וצריך לקחת שלוש מנות לפני שהשיקוי מתחיל להשפיע לרעה - מנה שנייה היא כמו מנה רביעית.
 
מצד שני, זה יוצא מנקודת הנחה שיש לך בהישג ידה של הדמות עוד מנות של שיקוי שמוגדר כהתמכרות?

או שנניח אם התמכרתי לשיקויי גדילה, כל שיקוי גדילה יתן את האפקט שתיארת (גם בלי שתהיה לו התכונה "ממכר").
 
שוב, ההשפעות נגרמות ממנה אחת של שיקוי ממכר, ורובן הן מעודף השיקויים בגוף (לשתות 10 בקבוקים מלאי שיקוי גדילה ב-6 שניות זה די מוות בטוח).
שיקוי ממכר מחדיר את החומר שגורם לך להתמכר, אבל משם אין הבדלים אם אתה שותה ממכר או לא - אלא אם זהו שיקוי מוגבר, שמעלה אותך שלוש רמות בסולם כל שתייה שלו וב-5 את דרגת הקושי.
(שתייה של עוד שיקויים מוגברים לא מצטברים ככה).

ושאלה לקהל - האם הייתם משתמשים בשיקויים כאלה? כן יש בהם תועלת רבה...

*הערה: אתה תמיד יכול לוותר על הצלת הרצון ולקחת עוד מנה אוטומטית. זה עדיין מעלה בסולם ומגביר את דרגת הקושי.
 
,
dragonitzan אמר/ה:
[post]684573[/post] 8 מנות: כעת השימוש בקסם כל-כך קטלני, שגופך אוטם כל אפשרות לשימוש בקסמים, קסמים ידידותיים (כמו 'כוח השור', לדוגמא) שמוטלים עליך מתבטלים וקסמים שפוגעים בך (כמו קליע קסם או כדור אש) עושים נזק כפול

ההשפעה השמינית קצת מציקה לי, אם אתה "אטום לקסם" למה אתה סופג נזק כפול מלחשי נזק? "השיקוי עושה לך דווקא"? לא יותר הגיוני שהוא יהייה חסין באופן כללי? או שכול לחש לא משנה איזה יגרום פציע? או לחילופן השיקוי גורם לקסם לעבד יציבות עד שיש: 45% שלא יפעל, 20% שהייה מעוצם, 20% מיטבי, 10% גם מעוצם וגם מיטבי ו5% שהמשתמש ימות בפיצוץ קסום.
בכל מקרה לא הגיוני שרק לחשים רעים מתחזקים ורק לחשים טובים לא עובדים.
 
אני מבין מה אתה אומר...
מה דעתך על: "לחשים עם הצלה נחסמים במידית, לחשים ללא הצלה פוגעים ומעלים שלב נוסף את רמת המנות."

ככה בעצם רואים שהוספה של עוד קסם לגוף, בנוסף למסה הרצחנית שיש עכשיו, מגדילה עוד את העומס על גופך. למעשה, ככה מהרמה השמינית לא רק שיקויים יכולים לקרב אותך למוות - שני קליעי קסם מספיקים...
 
נשמע הגיוני אבל תשנה את זה מהצלה להתנגדות לחשים ( לחשים בלי התנגדות בעצם כבר השתמשו בקסם שלהם ורק ההשפעה העקיפה פוגעת בך, כלומר לחש בלי התנגדות יוצר בוא נגיד אש אבל האש כבר לא קסומה היא רק תוצר לוואי מהקסם בעוד בלחשים עם התנגדות כמו כדור אש האש קסומה באופן ישיר והיא לא תוצר לוואי)

אגב אם כבר מדברים על לחשים בעלי מספר מתקפות (כמו קליע קסם וחלק מהקרנים) האם כל פגיע (קליע) מעלה את השיקוי ברמה אחת ?
 
אני מסכים שזה בעייתי...
אפשר אולי שקסמים 'חיצוניים' (כמו כדור אש, קליע קסם וכו') ישפיעו כרגיל וקסמים 'פנימיים' (קריאת מחשבות, היפנוזה, שליטה באדם, כח הדב וכו') לא יפעלו אוטומטית?
 
חזרה
Top