• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 כישרון חדש וחפץ קסום חדש (3.5)

אני אשמח לחוות דעת נוספת וקצת עזרה,
בכישרון אני לא בטוח מה הדרג המתאים (בין 2-4) וגם אני לא מצליח לחשוב על שם טוב, ובחפץ אני לא בטוח מה המחיר המתאים.
הכישרון:
התעלמות מזימון [על קסם]
ניתן להטיל לחש בלי לגרום נזק ליצורים מזומנים.
תועלת: הלחש אינו משפיע על יצורים שהדמות זימנה או תזמן אך הם אינם חסינים להשפעות שנגרמו באופן עקיף שאינם קשורות לגוף הלחש, לדוגמה: אם הדמות מטילה כדור אש ונמצא שם כלב שמימי שהיא זימנה הכלב לא יושפע אך אם עקב כך פרצה שריפה הכלב אינו חסין לאש של השריפה, דוגמה נוספת: הדמות יצרה קיר אבן וזימנה יסודן אש הקיר לא יחסום את היסודן ולא יפריע לראיתו, היסודן יראה את הקיר כמו אשליה שהוכחשה אך הקיר עדין יעניק ליסודן מחסה והסתרה, לעומת זאת לחש היוצר מגן על כול היצורים לא יועיל ליסודן אך גם לא יפריע לו.


המקטרת של סם: למקטרת זו שבעה גרסאות (שמונה אחרי שאצור לחש מתאים בדרג 7 ), כל מקטרת מאפשרת להשתמש בלחש מוכן או ביחידת לחש זמינה להטלה כדי להטיל את הלחש שלה או שלה או של המקטרות החלשות יותר,
בנוסף ניתן להשתמש בה כדי להוסיף 2 דרגות הטלה ו1 לד"ק ההצלה ללחשים שהדמות מטילה דרך המקטרת כל עוד היה אפשר להטיל אותם אל ידי ההטלה הספונטנית של המקטרת (למשל אפשר להטיל ענן מצחין מחוזק עם מקטרת 3 ומעלה, אך לא ניתן לחזק ערפל מוצק עם מקטרת 3),
ניתן לחזק גם לחשים שהוטלו על ידי ההטלה הספונטנית של המקטרת,
בין אם זו הטלה ספונטנית או הטלה של לחש זמין זמן ההטלה עולה לסיבוב מלא אם משתמשים במקטרת.
מקטרת 1: מעטה ערפל.
מקטרת 2: ענן ערפל.
מקטרת 3: ענן מצחין.
מקטרת 4: ערפל מוצק.
מקטרת 5: ענן הרג
מקטרת 6: ערפל חומצתי
מקטרת 7: -
מקטרת 8: ענן תבערה.
הערה : המקטרת רב פעמית
 
למה מקטרת? זה נשמע מגניב, אבל אני לא רואה שום פלאף נורמלי. אני חושב שהרעיון של קערת קטורת קסומה יעבוד יותר טוב.
אגב, חפץ קסם די חזק. איפה המחירים? בכל מקרה, הרעיון עם הקטורת אומר שזה שימוש חד פעמי, מה שישמש כמו סוג של מגילה שמשתמשת בדרגי הלחשים שלך. האמת שזה יכול להיות מעניין. מצד שני, זה די חלש... לא יודע.

הכישרון נראה לי טיפה חסר תועלת. גם אם אתה מזמן, סביר להניח שלא יהיו לך הרבה לחשים שיכולים להזיק ליצורים שלך. לא משהו ששווה לבזבז עליו אפילו דרג אחד.
 
אין פלאף?! אין פלאף?! אין פלאף?! (עד כאן התגובה הדרמטית) :D
אבל ברצינות? זה די ברור, זו מקטרת קסומה שנושפת עשן קסום, מה לא ברור? (האמת שאני מנסה להמציא סיפור בשביל זה ואשמח לרעיונות ).
nav566:
וזה לא יעבוד עם קטורת כי זה אמור להיות רב פעמי.
כתבתי למעלה שאני לא יודע איזה מחירים לתת.
והכישרון יכול להיות מאוד שימושי עם הלחש הנכון, למשל אתה מטיל (בוא ניקח לחש מהמקטרת) ערפל חומצי, האויב: א' מועט, ב' מעבד את הראייה באופן חלקי, ג' סופג נזק. ואחשב, דמיין שיש שם 4 יצורים שמחזיקים אותו שם ולא מושפעים מהערפל, "טיפה חסר תועלת"? לי זה ניראה מעוד חזק.
 
אורח אמר/ה:
שליחה אם פגעתי, אלישע1,
רוצה עזרה?
אמרתי שחסר פלאף,בגלל שלא ברור מי זה סם ואיך המקטרת קשורה אליו וכו'.

אל תדאג, זו הייתה בדיחה.
והאמת שעדיין לא חשבתי על פלאף עד הסוף, וסם היה הדמות הקודמת שלי (אבל סם הזה יהיה די שונה מימנו),
ואני מאוד אשמח לרעיון בשביל הסיפור של המקטרת.
נ.ב. למה אתה לא נרשם? אנחנו נשמח מאוד לראות אותך בקהילה.
 
איפשהו היה מקצוע יוקרה של ממלכות נשכחות עם היכולת "לחש סלקטיבי" שככל שהוא התקדם ברמות, היה יכול להוציא יותר ויותר יצורים מההשפעה של הלחשים שלו, אם אני זוכר נכון, זה התחיל בזן ספצפי של יצורים (דמוי אדם, ענקים וכו') המשיך לגזעים ספציפים (בני אנוש,אלפים,גמדים) ובדרגה האחרונה הסתכם ביצורים ספציפים (בובו הגובלין, או בבר האורק הברברי). בפועל הרעיון של המקצוע היה שהוא מוכשר בלחימה והטלת לחשים, אז הוא יודע איך להגן על החברים שלו מהלחשים שלו... אני חושב שאפשר לעשות היקש לכישרון שאתה מציג, ואולי להפוך אותו לשרשרת כישרונת שעושים את אותה השפעה.

במידה ואתה פחות מעוניין, אני חושב שראוי לתת לכישרון הזה כמה דרישות מקדימות, אולי "זימון משופר" (או איך שלא תירגמו את זה לעברית), ומיקוד לחש "יצירה". אגב, במצב כזה, אתה לא חייב שזה יהיה כישרון אל-קסם. אלה כישרונות שבכל מקרה מישהו שמתמקד בזימון יקח, אז זה לא כזה "עונש"

אם אתה רוצה, אתה גם יכול להשאיר אותו חסר דרישות, אבל אני חושב שכמו כישרונות אל קסם אחרים, גם הוא דורש העלה ברמת הלחש המוטל מאחר וזה לא כל כך "שבור" אני חושב שדרג 1 גבווה יותר זה מתאים, בגג 2.

הבעייה היחידה שלי עם הכישרון, זה אחת הדוגמאות שלך
tkhag1 אמר/ה:
[post]680509[/post] הדמות יצרה קיר אבן וזימנה יסודן אש הקיר לא יחסום את היסודן ולא יפריע לראיתו, היסודן יראה את הקיר כמו אשליה שהוכחשה אך הקיר עדין יעניק ליסודן מחסה והסתרה,

להרבה לחשי יצירה אין התנגדות מלחשים, וזאת למה? - בגלל שהקסם הוא ביצירה שלהם, ולא בקסם עצמו (אם לתת דוגמה, גולת אש פחותה- אתה משתמש בקסם כדי לזמן את גולת האש, אבל בלהטיל אותה אין כל קסם, אתה פשוט מכוון וזורק).

אז קיר האבן שזימנת לא קסום בדיוק... הוא הגיע בכוח קסם, אבל הוא קיר אבן לכל דבר. לבטל אותו בשביל יצור אחר הופך אותו בחזרה לקסום. ואז יש כל מיני שאלות שקשה לענות עליהם.
"האם מישהו יכול להפיג אותו עכשיו?/האם זה אומר שלקיר יש הילה קסומה" ועוד דברים שכרגע פחות קריטים.

אני לא אגיד שזה לא מציאותי, אבל זה כן בעייתי, אני חושב שכדי להשאיר את הכישרון רק על לחשים עם השפעה ברורה על המטרה. כדור האש שלך לא יפגע ביסדון המים, אבל רשת החוטים שיצרת מסביב למטרות שלך? היא כן תשפיע עליו, וקיר הכוח שזימנת עדיין יחסום אותו.

כרגע אין לי יותר מידי מה להגיד על החפצק. אני חושב שהוא בסדר. אני לא בטוח שהיא שווה יותר ממגילה (העליה בד"ק נחמדה, אבל לא כזו קריטית). ורצוי שתגיד כמה כל מקטרת עולה. אני גם חושב שאולי במקום ליצור לחש חדש, אתה פשוט יכול לקחת לחש אחר ולעניק לו כישרון על קסם. זה יפשט את הבעייה, ויחסוך דיון על איזון של לחש חדש.

יש חוקים ליצירת חפצקים, ממליץ לך להציץ בהם כדי לקבל בערך כמה כל מקטרת צריכה לעלות.
 
tkhag1 אמר/ה:
[post]680549[/post] וזה לא יעבוד עם קטורת כי זה אמור להיות רב פעמי.
כתבתי למעלה שאני לא יודע איזה מחירים לתת.
והכישרון יכול להיות מאוד שימושי עם הלחש הנכון, למשל אתה מטיל (בוא ניקח לחש מהמקטרת) ערפל חומצי, האויב: א' מועט, ב' מעבד את הראייה באופן חלקי, ג' סופג נזק. ואחשב, דמיין שיש שם 4 יצורים שמחזיקים אותו שם ולא מושפעים מהערפל, "טיפה חסר תועלת"? לי זה ניראה מעוד חזק.

היה מדריך בסוף של פרק 7 במדריך לשה"מ שפירט גם על התאמת מחיר לחפצי קסם.

ובסדר, אז אפשר לעשות עם זה קומבו חזק, אבל זה לא אומר שזה כישרון טוב. נכון, זה שימושי בחלק מהמקרים, ומאפשר שימוש בלחשים בלי להגביל את עצמך. זה פשוט לא נשמע לי כמו כישרון ששווה בתשעים אחוז מהמקרים את איבוד הדרגים. אולי אם זה רק דרג אחד. אם ניקח את הדוגמא שלך, העלאה של שתי דרגים בלבד תהפוך את הערפל החומצתי ללחש מדרג 8, אותו דרג של כמישה מחרידה, שגם היא לא תפגע ביצורים שלך, תעשה כמויות פסיכיות של נזק ויהיה יותר קשה להתנגד לה. נשמע כמו עסקה יותר טובה. העלאה בשלוש דרגים תהפוך את זה לדרג 9, אותו הדרג של אצבע המוות. אתה מבין את הבעיה?
 
tkhag1 אמר/ה:
[post]680584[/post] וסם היה הדמות הקודמת שלי (אבל סם הזה יהיה די שונה מימנו),

אני הייתי בטוח שזה המקטרת של סאם משר הטבעות... שהוא, כמו כל ההוביטים, אהב לעשן מקטרת (אם כי אז היה אפשר לבחור את גנדאלף, שמעשן צורות שונות ומשונות).
 
dragonitzan אמר/ה:
[post]680609[/post] אני הייתי בטוח שזה המקטרת של סאם משר הטבעות... שהוא, כמו כל ההוביטים, אהב לעשן מקטרת (אם כי אז היה אפשר לבחור את גנדאלף, שמעשן צורות שונות ומשונות).

תכלס, זו גם הייתה המחשבה שלי.
 
תראה, הבעייה בכישרון הזה, הוא שההגדרה של "לחש מפריע" מאוד פתוחה. אם כל לחש שאני מטיל לא משפיע על היצור שזימנתי, אני יכול לזמן 7 יסודנים שיעמדו באותה משבצת ויתקופו בתורם את אותו אויב? זה מצב זהה לדוגמת קיר האבן שלך, כי שוב, קיר האבן לא קסום, היצירה שלו בעולם הזה היא קסומה, וזה זהה ללחשי זימון אחרים. היסודן שזימנת לא "קסום" באותה צורה, יש קסם שמחזיק אותו במישור החומר/איפה שלא תהיה, ואם הקסם הזה עוד אפשר לשחק, אבל יצור עם התנגדות לחשים לא יקבל התנגדות מול כל התקפה של היסדון. (שוב, הדוגמה מקודם, הקסם הוא יצירת האש בידיים, הזריקה שלה על האויב זה פעולה טבעית). אם אתה עושה את מה שאתה אומר, זה בהכרח קובע שבכל לחשי היצירה שלך עדיין יש קסם, ועדיין ניתן להפיג אותם.

אולי צריך לתקוף את הבעייה מנקודה אחרת.... מה אם הכישרון משפיע על הזימון, ולא על הלחשים שאתה מטיל לאחר מכאן. אני חושב שכישרון על קסם שנותן ליצור שאתה מזמן להפוך ללא מוחשי פעם בסיבוב, בדומה לרוח רפאים. זה נשמע לי קצת חזק, אבל זה יותר מתאים למה שאתה מחפש. כי ה"היגיון המוד"י" לא בדיוק זורם אם מה שהכשירון שלך עושה. אתה מוזמן לעשות מה שבא לך, אבל במצב הנוחכי של הכישרון, אפשר לקחת אותו למקומות מאוד מסבכים, עזוב את הדוגמה של עצירת זמן, מה אם "הפיכת סלע ללבה"? היסדון שתזמן ישאר מרחף מעל בור הלבה שיפתח?
 
liorgonen3
בקשר לזה... תיאורטית ה7 יסודנים אפשרי... הרעיון הפנימי של הכישרון זה שהאנרגיה של הלחש עוברת מניפולציה הגורמת להאנרגיה להיות לא ממשית עבור המזומן, אבל במקרה הספציפי הזה זה לא יהיה אפשרי בגלל שהכישרון סותר את עצמו.

כול זה טוב ויפה עד שמגיעים לתהפוכה, בניגוד לשאר המסורות (אולי חוץ מהקסמה) תהפוכה משפיע באופן ישיר על העולם, לכן זה יעבוד בצורה קצת שונה, השפע ישירה של הלחש שאמורה לשנות את המזומן לא תעבוד, לדוגמה לא יהיה אפשר לפגוע בו עם התמרה, אבל כן יהיה אפשר להתמיר את עצמך ואז לפגוע ביסודן,
כשמופעל לחש של מסורת התהפוכה המושפע מהכישרון האנרגיה של הלחש לא ישפיע על המזומן (למשל אי אפשר להשתמש עליו באופן ישיר בטלקינזיס) אבל יהיה אפשר להשפיע באופן בלתי ישיר (למשל להרים חרב בטלקינזיס ואז לתקוף איתה).
בלחשים שיש התלבטות צריכים לשאול האם ההשפעה היא של הקסם או כדרך אגב?
למשל במבט כובש, האם אתה פשוט מפעיל קסם דרך מבט או שאתה גורם לעיניים שלך לעבור שינוי שנותן להן כוחות כמו מדוזה?
אם זה אופציה א' אז המזומן אינו מושפע אם זה אופציה ב' את הוא כן מושפע.
ובקשר לקיר. אתה צודק כאשר המשך של הלחש הוא מידי, במקרה של לחש זימון שמזמן משהוא באופן תמידי ולא ניתן להפיג אותו (כלומר הקסם רק "הביאי" את הקיר והוא לא גם "משאיר" אותו אז זה אפשרי), כלומר לחשים ממסורת היצירה לא ישפיעו רק אם הלחש "מחזיק" את היצור או החפץ שזומן.
 
אגב, לא בדיוק התייחסת לנושא של העלאת דרג הלחש, לי אישית זה מרגיש כישרון חזק מכדי להיות על קסם מבלי עלייה בדרג. ואני כן חושב שיש פה מקום לכמה כישרונות דרישה. לא כל אשף דרגה 1 עם הכישרון צריך להיות מסוגל לזמן משהו ואז להספים ידיים בועורת בידיעה שהוא לא פוגע במזומן שלו.


אני חושב שאפשר להתייחס לשאלה מה משפיע ומה לא בצורה פשוטה, אם ללחש יש התנגדות לחשים, הוא לא ישיפיע, אם אין לו, הוא כן ישיפיע
 
liorgonen3 אמר/ה:
אגב, לא בדיוק התייחסת לנושא של העלאת דרג הלחש, לי אישית זה מרגיש כישרון חזק מכדי להיות על קסם מבלי עלייה בדרג. ואני כן חושב שיש פה מקום לכמה כישרונות דרישה. לא כל אשף דרגה 1 עם הכישרון צריך להיות מסוגל לזמן משהו ואז להספים ידיים בועורת בידיעה שהוא לא פוגע במזומן שלו.


אני חושב שאפשר להתייחס לשאלה מה משפיע ומה לא בצורה פשוטה, אם ללחש יש התנגדות לחשים, הוא לא ישיפיע, אם אין לו, הוא כן ישיפיע

tkhag1 אמר/ה:
[post]680509[/post] בכישרון אני לא בטוח מה הדרג המתאים (בין 2-4) וגם אני לא מצליח לחשוב על שם טוב,

הממ

ואני לא רוצה להשתמש בהתנגדות לחשים בגלל שלרוב הלחשים המפריעים אין התנגדות.
 
כל לחש שיש לו התנגדות לחשים, היסודן שלך מוגן מפניו אם אתה רוצה שהוא יהיה מוגן. היסודן עדיין יושפע מלחשים שאין להם התנגדות לחשים. מה הבעיה?
ולאיזה לחש מפריע אין התנגדות אגב.
העניין הוא שאם יש כזה, כנראה שאין סיבה הגיונית שהיסודן יהיה מוגן מפניו, כי הדבר עצמו הוא לא סוג של התקפה קסומה, הוא רק נוצר בקסם.
מה שאתה מציע, עם המשך של הלחש, הוא דרך מאוד מסורבלת להסתכל על דברים.
 
ללחש "רשת קורים" אין התנגדות לחשים, כי הוא בעצם מביא לעולם רשת קורים שמפריעה לכל מי שנמצא באיזור שלה. כנ"ל לחשי הענן למינהם.... בסופו של דבר אפשר להבין למה רוצים שהם לא ישפיעו... אבל אני חושב שבדרך כלל, בקבוצה מסודרת, הם יוטלו בחוכמה כי אמור להיות לך לפחות קאפקפניק אחד בקבוצה, שגם יושפע מהלחשים האלה... מה שהכישרון שלך כרגע אומר, מתייחס יותר לאופציה של כדור אש למקום בו נמצא היסודן שלך, שיפגע בכל מי שסביבו, אבל לא בו.

יש חלוקת לחשים שמוכרת בתור "תציל או X" תציל או תמות,תציל או תחטוף נזק, תציל או שנתקעת... הרעיון זהה, יש הצלה, אם הצלחת את מסודר, אם לא נכשלת. בדרך כלל יש העדפה שלא להפוך כל לחש לשבע הצלות שונות, התנגדות לחשים והתקפה... לחשי ענן בדרך כלל ידרשו הצלחת קשיחות, שהיא גם ככה ההצלה היותר נפוצה אצל מפלצות, אז כנראה שאמרו שלתת גם התנגדות לחשים לזה יחליש את הלחש עוד יותר... מאחר ולחשים מפריעים בדרך כלל לא מסיימים קרב, אז נתנו להם עוד קצת תמיכה פה ושם.

אני מבין את הסיטואציה, ואני מבין את הרצון שלך למנוע מלחשי איזור לפגוע בזימונים שלך (או בך, או בקבוצה שלך).

ההצעה האחרונה שנותרה לי היא להפנות אותך לPlayer's Guide to Faerun, ולקרוא על Spellguard of Silverymoon, במפורש על יכולת המקצוע שלהם -Selective Spell, דיברתי עליה קודם, אני מניח שאפשר להמיר אותה לרצועת כשרונות, ואז להפוך את הכישרון שאתה רוצה ליצור לחזק יותר, בכך שהוא יאפשר לך לקטלג בצורה מלאה במי (או מה) אתה רוצה לפגוע עם הלחשים שלך
 
חזרה
Top