• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

מהדורה 3/3.5 הסתערות | חוקים חלופיים [3.5]

חוק חלופי: הסתערות מזיקה

על פי חוק זה, הסתערות גורמת גם לנזק נוסף בהתאם לתוסף שהיא מביאה להתקפה. הדבר בא כדי להגביר מעט את השימוש בהסתערות ולהעצים את המציאות במשחק. היא לוחם שמסתער עם החרב ינעץ אותה עמוק יותר, ולא רק מדוייק יותר.

חוק חלופי: הסתערות מבוססת מהירות

נניח כי הנזיר, שמהירותו היא 27 מ', מסתער קדימה במלוא המהירות. די הגיוני שהסתערות זו תהיה יותר חזקה מהרגיל. על פי חוק זה, התוסף להתקפה מהסתערות נקבע על פי מהירות הדמות המסתערת. כל 4.5 מ' של מהירות דמות נותנים תוסף של 1+ להתקפה מהסתערות, ומחסר של 1- לדרג"ש לאחר מכן. כלומר, שיצור עם מהירות מעוף של 18 מ' המסתער בתעופה יקבל 4+ להתקפה, ולאחר מכן יקבל 4- לדרג"ש.
שימו לב שהחוק מחליש את ההסתערות בשביל דמויות קטנות או דמויות הלובשות שריון כבד, ומחזק אותה עבור דמויות מהירות מהרגיל כגון הנזיר או הברברי. הוא מגביר את השימוש הקרבי בלחשים המגבירים מהירות, כגון נסיגה מזורזת, או בכשרונות המעלים את המהירות.

אני משתמש בשתי החוקים האלה במערכה שלי, ורציתי לחלוק אותם. בניגוד לכמה חוקים שהוספתי בשביל הכיף, החוקים האלה נשמעים לי מאוד הגיוניים.
 
הסתערות משמעה לא פשוט לשגר את עצמך כמו טיל על המטרה, וכמה שיותר מהר יותר טוב. על פי ההגיון הזה, ככל שאובייקט נע מהר יותר, הוא צריך לפגוע יותר טוב ולגרום יותר נזק (נגיד, חץ), וזו לא המציאות. יצור שמסתער, לא משנה מה מהירותו, עדיין חייב להיות מספיק בשליטה בסוף ההסתערות על מנת לכוון את הנשק שלו. תדמיין רגע לנסות להסתער על מישהו תוך כדי שאתה מחזיק חרב דו ידנית ורוכב על מכונית ספורט עם גג פתוח - אומנם אתה נוסע במאה קמ"ש, אבל לך עכשיו תכוון חרב על משהו שזז במאה קמ"ש ביחס אליך. לכן, התוסף קבוע, לא משנה כמה מהר את זז, כי בסוף הפעולה אתה עדיין צריך רגע להאט ולהתרכז במכה שאתה הולך להביא.
 
זה נכון, אבל די ברור לי שמישהו שאם אוסיין בולט (בדיוק סיים את הקריירה, אז בוא ניתן לו אזכור) ירוץ אלי במלוא המהירות ויתנגש בי, זה יכאב יותר מאשר אם בן אדם באותו משקל אבל איטי מאוד יעשה את זה. המומנטום הגבוה אמור להשפיע על הנזק, וככל שהמומנטום גבוה יותר, כך הנזק יותר משפיע.
 
האמת שלפי חוקי ניוטון, זה יכאב לו לא פחות...

אם אתה מסתכל על זה בהיבט של מישהו רץ ונכנס בך במהירות, אז זה כבר התנגשות ואפשר לחשב את התנע שכל אחד מהגופים סופג מהפגיעה. ולא יוצא מצב שבו הצד השני לא מושפע מההתנגשות (אלא אם כן הפכתם לגוף אחד, ואז זה חישוב אחר)

אם לחזור למו"ד אם מישהו נכנס בך במהירות של 12 קמ"ש, אז גם אתה וגם הוא תחטפו נזק.

מאחר ואנחנו לא מדברים על בן אדם שנכס בבן אדם, אלה בנשק שנכנס בבן אדם (וכמו שפאלפי אמר, אתה צריך להיות מסוגל לכוון, ואם אתה מנסה לדקור מישהו במהירות של 120 קמ"ש, כשהוא במהירות 0. אז בהצלחה) אז אתה גם צריך לקחת בחשבון כמה הנשק יכול לספוג. כי בסופו של דבר גם מתכת מתעקמת/נהרסת. אז התקפה במהירות גבוה מידי עלולה לשבור לך את הנשק.

אני גם קצת חושב שההשפעה של הסתערות לא מבוססת מהירות, אלא על העמדה שלך. אתה מקריב הגנה בשביל לתקוף יותר חזק, הריצה היא קצת קישוט.

והאמת, אני חושב שבמהיריות האלה, ההבדל באנרגיה הקינטית של הגוף הוא זניח בין מהירות למהירות. כי בסופו של דבר, התנועה שאתה עושה, והתנועה שהנשק שלך עושה, לא בהכרח אותו דבר. כך שלמעשה... אין למהירות שלך כל השפעה על הנזק של הסתערות. אתה יכול לרוץ במהירות של 100 קמ"ש אבל אתה עדיין מניף את הנשק במהירות של כמה סנטימטר לשנייה במקרה הטוב
 
אם אתה רוצה לדבר בפיזיקה, אם אני זז במהירות של פי 3 ממך, יש לי פי 3 יותר אנרגיה קינטית ממך, שבסופו של דבר תועבר ליריב באמצעות הנשק שלי. כלומר, ההסתערות הופכת יעילה יותר.
ואנחנו מדבירם פה על אנשים שמסוגלים להרוג פילים עם אגרופים ולחתוך גוש מתכת לשניים עם חרב, אני באמת לא חושב שהקטע של לכוון למטרה במהירויות גדולות בעייתי מדי. בכל זאת משחק פנטזייה.
 
אבל המיהרות הכוללת שלך לא תעבור לחרב שלך. אלא אם כן אתה רץ קימדה כשאתה מחזיק את החרב ישר ומקווה לטוב, אתה בסופו של דבר מבצע פעולה של הנפה/דקירה/חיתוך. אז למהירות האישית שלך בציר הX יש פחות חשיבות מהיוכלות שלך לבצע את אחת משלוש הפעולות האלה.

אם אתה מסוגל בצע פעולת הנפה במיהרות גבוה? וואלה זה עוד הגיוני. אבל זה שאתה רץ קדימה לא הופך שום דבר בהתקפה שלך ליותר חזקה. אלא אם כן אתה מייחס את עצמך לנקש, וההתקפה שלך זה להיכנס בעוצמה ביריב שלך. ואז מתקף ותנע, ואתה סופג חלק משמעותי בעצמך מהנזק (תרוץ לקיר במהירות של חמשים קמ"ש ותגיד לי שאתה שורד את זה) כך ששוב, אנחנו מדברים על המיהרות בה אתה יכול להניף נשק, ובמקרה הזה, למהירות ריצה שלך אין קשר.


אגב,
nav566 אמר/ה:
[post]678277[/post] ואנחנו מדבירם פה על אנשים שמסוגלים להרוג פילים עם אגרופים ולחתוך גוש מתכת לשניים עם חרב, אני באמת לא חושב שהקטע של לכוון למטרה במהירויות גדולות בעייתי מדי. בכל זאת משחק פנטזייה.

אז אם אתה יוצא מתוך נקדות הנחה שזה לא ריאלסטי, למה אתה רוצה להפוך את זה לריאליסטי בכך שאתה אומר שככל שאתה רץ יותר מהר אתה עושה יותר נזק? תחליט. זה ריאלסטי או לא?
 
אוקי, אז מה שאתה אומר שאתה מחפש ריאלזים שאתה חושב שמתאים. אז תעשה מה שאתה רואה לנכון, כי באותה צורה אתה יכול להחליט שכל מה שאנחנו אומרים הוא חסר משמעות, ואתה מפרסם את מה שרשמת כי אתה רוצה פידבק חיובי. (אגב, עדיין לא התייחסת לכל החלק הראשון של ההודעה שלי.) אלא אם כן נחשוב בדיוק כמוך, לא נדע מה אתה רואה כריאזלים נכון ולא. (והי, 3.5 זו עדין שיטה שהבחור ליד הנזר שלך כרגע ברא עולם באצמעות כוח המחשבה, ליד הבחור שהחזיר לחיים צבא שלם בכוח של אל). אז אין לי בידוק מה להוסיף לדיון הזה/הבא שבוא תשאל שאלה על ריאלזים במוד.
 
האמת, דבר ראשון הייתי עושה כאן הפרדה בין נשקי הנפה ונעיצה. בנשקי נעיצה המהירות יותר מיכולה להשפיע (בגלל שזה מו"ד אני מניח שאפשר להכניס גם ריצה), בהנפה הדיוק יותר בעייתי ולפעמים התנופה בעייתית (וכנראה גם לא ממש תאפשר מכה נוחה לפנים).
נשקי נעיצה אפשר לכוון גם במהירויות גבוהות והמהירות שם גם די משנה כמו שרואים בג'אוסט, אבל אם אתה לא מתקדם במהירות גבוהה באמת כנראה צריך להיות בונוס להתחמקות מההתקפה.
 
במהדורות ישנות, היה אפשר להסתער ולקבל תוספת לגלגול הפגיעה אבל לא לנזק, וזאת בתמורה למחסר לדרג"ש (אתה רץ או רוכב ישירות על מישהו במקום לנסות להתחמק ממנו) ורק רומח גרם לנזק מוגבר מהסתערות (ודרש סוס). לעומת זאת היה אפשר להערך לספיגת הסתערות (ולקבל בונוס לפגיעה במסתער) וחלק גדול מנשקי המוט גרמו לנזק נוסף אם פגעת בהם במי שהסתער עליך.
 
אני לא יודע על איזה מהדורות ישנות אתה מדבר, במהדורה 3.5 זה עדיין קיים. כלומר, הדוגמא היחידה לנשק שעושה יותר נזק כשאתה זז איתו מהר יותר לכיוון המטרה, זה רומח - כשאתה מסתער איתו מעל גבי סוס, הוא גורם לכפול נזק. ההגיון במקרה הזה נובע משתי סיבות - קודם כל, רומח הוא פשוט מוט מחודד שאתה מכוון באופן כללי למטרה. להבדיל מרוב כלי הנשק, לא צריך להניף אותו בצורה מדויקת כדי לפגוע, אתה פשוט מכוון ליריב, נועץ ומקווה לטוב. ודבר שני, זה שסוס מסתער נע הרבה יותר מהר מאדם שמסתער, וגם כשאתה רוכב על סוס ומחזיק את הרומח, אתה יכול להתרכז על להחזיק אותו יציב (להבדיל מאם היית מסתער ברגל, שאז זה היה אתגר להחזיק את הרומח יציב ומכוון למטרה). הנשק הזה בנוי ומיועד למטרה הזאת, להבדיל מכל כלי הנשק האחרים (אפילו חניתות, שנראות דומה אבל בנויות אחרת).
בכל שאר המקרים, אין לך את כל השילוב הזה של התנאים שנותנים לך אפשרות לתעל מהירות מאוד גדולה לקצה החד של הנשק שלך, וכך להגדיל את יכולת החדירה שלו.

לגבי יוסיין בולט, אתה מתבלבל פה לגבי מה בא לפני מה - יוסיין בולט יעשה לך יותר נזק כשהוא מתנגש בך בגלל שהוא ממש חזק. והוא יכול לרוץ מאוד מהר, בגלל שהוא ממש חזק. אבל אדם ממוצע שיושב על עגלה שמסיעה אותו במהירות של יוסיין בולט ויתנגש בך, לא בהכרח יעשה יותר נזק, כי הוא בעצמו (כמו שנאמר) גם יספוג הרבה מהפגיעה. להבדיל מיוסיין בולט שכנראה יעמוד בזה, כי הוא פאקינג הר אדם דחוס.

ודבר אחרון, זה לא באמת מועיל לדבר על פיזיקה בהקשר של דיוני מו"ד, מכל הסיבות הברורות.
 
שמע, לי יש שתי טענות בסיסיות:

1. כשאתה נע קדימה במהירות, אתה צובר מומנטום שמאפשר לך פגיעה חזקה יותר, כך שההסתערות גורמת גם לנזק מוגבר.

2. ככל שאתה יותר מהיר, אתה צובר יותר מומנטום, מה שמאפשר שיפור היעילות של ההסתערות.

עדיין לא הבנתי למה הן לא נכונות.
 
וגם אני וגם פאלפי הסברנו לך (בכמה דרכים, וכאשר ביקשת להיות מציאותי, הסברתי לך גם פיזקלית, אבל בוא נוציא את זה מהדיון) למה הטענות בסיס שלך לא מדויוקת למצב.

בא לך להתייחס לטענות שלנו? כי עד כה בשלושת ההדועות האחרונות שלך, לא בדיוק נתתה טיעון נגד לטענה שמהירות שלך והמיהרות של הנשק זה שני דברים שונים. וגם אם אתה נע במהירות של 500 מ' לשנייה, ואתה מנסה להוריד למישהו גרזן על הראש בדרך, זה לא ישנה את המהירות בה הגרזן יתקע במטרה שלך.
 
ברור שזה ישנה, חפץ זז במהירות של האדם שמחזיק אותו. אם באמצע ריצה הוא יפיל את הגרזן, הגרזן לא ינחת במקום בו נעזב, אלא ימשיך קדימה במהירות של מי שהחזיק אותו.
כשחושבים על זה באמת יהיה הגיוני אם הסתערות תוסיף נזק ולא תוסף תקיפה. אבל אז זה יהיה מידי דומה לתקיפת עוצמה.
 
אסיד, אתה מפספס את הנקודה. אתה מתייחס לזה שהנשק הוא חלק מהגוף, ולכן שותף מלא לתנועה של הגוף. אבל מאחר ולחימה זה לא "תכוון את הקצה החד לעבר האויב" ב90% מהמקרים אתה תהיה מחויב לבצע תנועה כזו או אחרת אם הנשק (כאמור הנפה) ואז המהירות האופקית שלך מאבדת את הפקטור
 
זה ממש לא. מעבר לעובדה שסביר להניח שתניף בצורה שונה מכיוון התנועה שלך, בוא ניקח דוגמה

מכונית נוסעת במהירות 70 קמ"ש. בתוך המכונית ילד מחזיק כדור. אם הוא זורק את הכדור על קיר המכונית, האם הכדור פגע במכונית במהירות של 70 קמ"ש?

זה מקרה דומה, (לא זהה) אשר מדבר על מהירות יחסית. קצת כמו הניסוי של לעמוד על גג של טנדר נוסע ולזרוק את הכדור לאוויר. הכדור יחזור לאותה נקודה. מאחר והוא נע במהירות יחסית למכונית. אבל הוא ממש לא יהרוג את מי שזרק אותו. כי הוא יפגע בו במהירות זהה למהירות הטנדר.

תנועה עובדת ב2 צירים (בדרך כלל) ציר X וציר Y (לאורך ולגובה, בהתאמה) 90 % ממכות הנשק דורשות ממך תנועה שלו. חוץ מרומח וכאלה. אתה צריך להניף את החרב/הגרזן/הפטיש או לבצע חיתוך עם הסכין. אלא אם כן אתה קושר את הנשק שלך לראש. ודואג שמישהו ירה אותך מתותח, בהנחה ואין התנגדות אוויר ואתה לא מתהפך תוך כדי. אז ורק אז למהירות שלך יש השפעה המהירות של הנשק.

כמו שפלאי אמר, כואב לך שמישהו נכנס בך בריצה בגלל שיש לו מסת שריר שמסוגלת להביא את עצמו לריצה הזו. (וגם לספוג אותה).
מעבר לעובדה שסביר להניח שהגוף שלך יפגע מעוצמת המכה (קצת כמו שכאוב להפיל משוקלת על הרצפה כשאתה עדיין אוחז בה,)

אז גם ב10% האלה שהמהירות שלך היא כן פקטור לנזק (רומח, כמו שפלאפי הציג) ואתה לא מבצע שום פעולה עם הנשק (הרבה פעמים רומח היה נעול על הגוף, כי היית יודע בוודאות איפה הוא צריך לפגוע) מהירות גבוה מידי הופכת מהר מאוד לחוסר תועלת.
 
שתי הדוגמאות שהבאת לא קשורות.
המכונית לא נפגעת במהירות של 70 קמש כי היא עצמה זזה באותה מהירות, כנ"ל הילד שזורק כדור.
אתה מביא דוגמאות על שני אוביקטים שזזים באותה מהירות אז ההתנגשות בינהם לא קטלנית, כאן האוביקט השני עומד במקום.
אם ניקח א הדוגמא השניה שלך, אם הילד שזרק את הכדור יתפוס אותו לא יקרה לו כלום כי גם הוא בתנועה, אבל אם הילד במכונית ימסור את הכדור לילד שבדיוק מחכה במעבר חציה שיתחלף הרמזור, זה לא יהיה נעים.
 
liorgonen3 אמר/ה:
אסיד, אתה מפספס את הנקודה. אתה מתייחס לזה שהנשק הוא חלק מהגוף, ולכן שותף מלא לתנועה של הגוף. אבל מאחר ולחימה זה לא "תכוון את הקצה החד לעבר האויב" ב90% מהמקרים אתה תהיה מחויב לבצע תנועה כזו או אחרת אם הנשק (כאמור הנפה) ואז המהירות האופקית שלך מאבדת את הפקטור

לא היא לא. אם אתה זז קדימה במהירות 18 קמ"ש ומניף גרזן במהירות 36 קמ"ש, הגרזן ינוע במהירות כוללת של 54 קמ"ש. כשאתה זז, הנשק זז איתך וגם הוא צובר מומנטום. אני לא מבין את הבעיה.

חוץ מזה, אני מבקש להתייחס לכל אחד מהחוקים בנפרד. אתם לא מסכימים עם שניהם?
 
חזרה
Top