• ברוכים הבאים לפורום הפונדק
    הפונדק הוא הקהילה הוותיקה והמובילה של מבוכים ודרקונים, משחקי תפקידים ומשחקי לוח בישראל.
    ההרשמה היא בחינם ולאחר מכן תוכלו לפרסם הודעות, למכור ולקנות משחקים, לחפש קבוצה למשחק ועוד!

    הרשמה /

אתגר כלי הנשק הקסומים!

כמו שמי שעוקב אחרי השרשור שלי "עוד כמה חפצי קסם חדשים למו"ד5" שם לב, לפני כמעט שלושה שבועות החלטתי לאתגר את עצמי:
https://www.pundak.co.il/forums/threads/38429/post-673709

לעבור על רשימת כלי הנשק של מו"ד5, ולכתוב לכל אחד מהם גרסא קסומה. בינתיים זה מתקדם לאט לאט, ואני די נהנה מהאתגר שהצבתי לעצמי - לנסות ולתפור "חליפה אישית" לכל כלי נשק ולתת לו כוחות קסומים ששונים מהאחרים.

אבל למה שרק אני אהנה?

נסו גם אתם - למהדורת מו"ד (או שיטה אחרת, אבל אז בפורום המקביל) - גרסא קסומה לכל נשק ברשימה. הרשימה למו"ד5 מופיעה כאן כרפרנס, פשוט כי היא קצרה יותר מהרשימה של מהדורה 3/3.5/פאתפיינדר:

Weapons.png
 
אתגר, אה ?
ובכן, אני בגישת המצלול, או בוא נכפיל את האתגר - צרפו לכל כלי נשק קסום שם של חיה, ובנו אותו על החיה המדובר. ונתחיל בהתחלה :

the cat's club.
כלי נשק פשוט, קסום נדיר ודורש התכווננות.
האלה בנויה מעץ קשיח ושרוט מאוד, רק זיהוי קסום יאפשר לנושא אותה לדעת שיש לו משהו רציני יותר ביד מאשר משהו שנראה כמו רגל עץ של כיסא שמאות חתולים השחיזו עליו ציפורניים. ברגע שמישהו יתחיל לשאת אותה, הוא ישים לב פתאום להמון החתולים שסביבו - חתולי בית שדורשים ליטוף , חתולי רחובי רעבים, גורים שתקועים על עצים, במידה והוא לא מנסה לעזור, הוא יגלה שהאלה נעשת כבדה יותר ומעיקה יותר. מי שינסה לעזור לחתולים יגלה בקרב הבא שבו הוא משתמש באלה את התכונה המיוחדת שלה : היא יוצרת טפרים אסטרליים שגורמים לנזק נוסף ( 1ק6 חותך, או שורט ) למי שנפגע ממנה.
שחקנים שיוסיפו לעזור לחתולים יגלו שטווח הפגיעה של טפרי האלה הולך ומתרחק מהם - הם מסוגלים לפגוע ( עם הטפרים בלבד ) לא רק ביצורים שקרובים להם, אלא גם ביוצרים במרחק של כמטר מהם , ומצד שני, הם יגלו שגם חתולים זוכרים את מי שעזר להם קודם....
 
פגיון ההרריים (לא נפוץ)
קונפדרציית השבטים ההרריים ידעה הרבה פלישות של אבירי מסדר הנץ בעבר. תחילה נהגו האבירים היהירים לרכב על סוסיהם בהרים, אך נוכחו לדעת שכך ההרריים מביסים אותם בקלות, ולכן החלו להילחם רגליים. כדי להתמודד עם הלוחמים הרגליים המשוריינים, המציאו אנשי ההרים את הפגיון המכושף הזה. הוא נראה כפגיון רגיל-קת עץ גלילית ליד אחת, שלעתים מצופה בלכה חומה, ומעין דוקרן פלדה חרוטי באורך של כ-40 ס''מ המזדקר מהקת. עם זאת, המאגים נוהגים לכשף את הנשק, שגם כך מסוכן מאוד עבור לוחמים משוריינים, כך שיתביית על האיבר החשוף (=לא משוריין) הראשון שהוא רואה, וירדוף אחריו גם בלי שיחזיקו אותו למשך פרק זמן של כשעתיים. אם הפגיון פוגע במשהו לפני כן, או פשוט לא פוגע, הוא נעצר, ודורש מנוחה של כמה שעות. ובמכאניקה: 3+ אם מטילים 2ק6 (שאני רגיל אליהן). אפשר להתאים גם לקוביות אחרות.
 
dragonitzan אמר/ה:
אהבתי!

חתולים!

למה שזה לא יתן גם תקשור עם חתולים (כי בא לי?)

כי אין שום קסם שיגרום לבני אדם להבין חתולים, ז"א, פנטזיה זה נחמד והכל... ואפשר לתקשר עם כלבים, סוסים ודרקונים..... אבל להבין חתולים זה הרבה יותר מדי בשבילנו.
 
טוב, אתה רוצה כלב? קבל :
the dog's dagger.
כלי נשק קסום , לא נפוץ עד נדיר ( תלוי במערכה ), דורש התכוונות - מקולל.
יש כמה כלי נשק מסוכנים בעולם הזה, וזה אחד מהם, לכאורה מדובר על פגיון שחוק וקצת ישן ( יש שאומרים שהעור שעוטף את הידית של הכלי הוא עור כלב), שאפילו לא גורם לנזק מיוחד ( למרות שהוא יפגע באוייבים שדורשים נשק קסום).
הקללה שלו תבטא לאחר שהוא נלקח ע"י הקורבן - מאוצר אקראי, כמכוון, או שיוענק במתנה - ואחרי שמישהו יעניק חסד לקורבן - זה יכול להיות משהו גדול - דרקון שיחוס על חייו של הגנב שלקח את הפגיון מאוצרו, או אדם שיקנה לך בירה בפונדק - הקללה תכפה על הקורבן להיות נאמן עד מוות למעניק החסד ( נכון, שימו 3> שבשני המקרים, גם של הדרקון וגם של הבחור שמזמין בירה, הם יכולים להיות מודעים לקללה !). בחלק מהמקרים זה יהיה קל יותר - גנב צעיר שיהיה נאמן לראש הגילדה, במקרה אחר - של גנב שיהיה נאמן לפאלדין זה אמור להיות קצת יותר קשה.
איך מסירים את הקללה ? שאלה מעולה, נתון לדעת השה"מ, כל עוד מעורב בזה כלב ( או בצורה ציורית, גם עמידה ב"קור כלבים " יכולה לפתור את הבעיה ).
 
אדיר, למרות שחוץ מעניין הנאמנות עד מוות (ואני די משוכנע שליידי לא הייתה מקריבה את חייה למעני...), אין פה הרבה כלביות.
 
חפצים מגניבים עד כה, אהבתי.

ולדרגוניצן שביקש תרגום לעברית - להלן התרגומים המקובלים בספרות משחקי התפקידים לכלי הנשק שברשימה:

Club - אלת עץ, נבוט, חבט
Dagger - פגיון
Greatclub - אלה אדירה, אלה גדולה, אלה כבדה
Handaxe - גרזן-יד
Javelin - כידון
Light hammer - פטיש קל, פטישון
Mace - אלת ברזל, אלה
Quarterstaff - מטה, מטה קרב, מטה קפא"פ
Sickle - מגל
Spear - חנית
Unarmed strike - מכה בלתי חמושה, מהלומה בידיים ריקות
---
Crossbow, light - רובה קשת קל
Dart - זיק, סכין הטלה
Shortbow - קשת קצרה
Sling - קלע, רוגטקה
---
Battleaxe - גרזן קרב, גרזן קרבות, גרזן מלחמה
Flail - מורג, אלת-שרשרת
Glaive - כילף, להב-מוט, מוט-להב
Greataxe - גרזן אדיר, גרזן מוט
Greatsword - חרב אדירה, חרב דו-ידנית
Halberd - האלברד, הלמן
Lance - רומח
Longsword - חרב ארוכה
Maul - מקבת, קורנס
Morningstar - כוכב השחר
Pike - מוט-כידון
Rapier - סיף, דקר
Scimitar - חרב מעוקלת, סימיטר
Shortsword - חרב קצרה
Trident - קילשון
War pick - מכוש מלחמה
Warhammer - פטיש מלחמה, פטיש קרב
Whip - שוט, מגלב
---
Blowgun - קנה נשיפה
Crossbow, hand - אקדח קשת
Crossbow, heavy - רובה קשת כבד
Longbow - קשת ארוכה
Net - רשת
 
אלת בני הלוויה-The greatclub of the companions

השבטים הברבריים מהצפון דוגלים באומץ בשדה הקרב, ובני הלוויה של מנהיגיהם ממחישים זאת בצורה מעולה. הם מסוגלים לזרוע סביבם מעגלי גופות, וזאת בעיקר הודות לכוהני אלילם ווטאנאז, שמכשפים את האלות כך שיפגעו באויב תמיד. אם אחד שאינו מהשבט אוחז באלה, עליו לזרוק לכוח הרצון שלו, ואם התוצאה פחותה מחצי הסכום האפשרי (3 ב-1ק6, 10 ב-1ק20) האלה מתחילה לחבוט בפניו, בצלעותיו... ובעוד כמה מקומות. האלה עצמה נראת כאלת עץ גדולה עם גילופי סוסים, גיבורים וחזירי בר, וראש ברזל עם דוקרנים.
 
כדי לעשות מעניין ולא להתחיל עם אלות כמו כולם, אני אתחיל מלמטה!

רשת צייד הלילה
לפני שנים רבות היו ציידי הלילה, מפלצות שחיו בלילות, צדו חיות משק לאיכרים וזזים במהירויות מטורפות. אך היאום האמיתי שלהם היה ציפורני הלהבים הארוכים והחדים מאוד שלהם. רשתות ציידי הלילה היו רשתות קסומות שנבנו כנגדם, רשתות קסומות שכאשר קצה חוט של הרשת נגע בקצה אחר, הקצוות התאחו במידית.
ההשפעה הייתה כפולה - ראשית, כאשר הרשת תפסה צייד לילה, היא התאחתה במידית והפכה לכדו רשת חזק.
שנית, כל פעם שציפורני ציידי הלילה היו חותכים את החבלים, הם היו מתאחים במהרה מחדש.

כיום, משתמשים ברשתות אלו כדדי לתפוס פולשים וללכוד יריבים בקרב, לכידתם בצורה שמונעת לחלוטין בריחה.

מכנית, יש לכך שתי השפעות - ראשונה היא שד"ק לבריחה מהילכדות ברשת גבוה ב-5 מהרגיל (אם קיים).
השנייה היא שכדי לחתוך החוצה מהרשת צריך לחתוך לפחות 10 פעמים חבלים בסיבוב יחיד (יחד עם בעלי ברית) כדי לצאת, וד"ק כדי לצאת מהרשת גבוה ב-10 מהרגיל.
 
הפרנציסקה של ואלריוס (נדיר עד נדיר מאוד)

הפרנציסקה היא גרזן הטלה גרמאני, לא מיוחד מאוד: קת עץ מעוקלת מעט וראש ברזל חד. מכל מקום, הנשק הזה קטלני-הוא מסוגל להיתקע עמוק במגן עץ (תוך פציעת היד המחזיקה והריסת המגן) בהטלה טובה. אבל הפרנציסקות של ואלריוס הן משהו מיוחד. מסופר שראש אחד השבטים הגרמאניים נוצח בידי רומא, וכמחוות כניעה הביא למצביא המנצח ואלריוס 1000 פראנציסקות. המצביא אימץ את הגרזנים, וחימש בהם את חייליו המובחרים ביותר. מה שהוא לא ידע, זה שהגרזנים כושפו בידי המאגים כך שתמיד יחזרו אחור (כמו בומרנג), ויפגעו בראשו של מי שהטיל אותם, ושלעולם לא יפגעו במשהו שלפניהם. אחרי כמה עשרות שנים, כשדורו של ואלריוס מת מזמן, התמרד השבט הגרמאני כנגד ואלריוס סקונדיס, נכדו של ואלריוס. בקרב השליכו הרומאים את הגרזנים על הגרמאנים המסתערים, ולתדהמתם גילו שהלהב מסתחרר, לכיוונם של ראשיהם. אחרי שהרומאים שחטו את עצמם נטלו גיבורי הגרמאנים את הגרזנים שלל. עקבות 1000 הגרזנים לא ידועים, אך מן הסתם כמה נהרסו, נקברו עם אציל זה או אחר, וכמה עדיין קיימים, מסתובבים מיד ליד.
ומכאנית: בחופשיטה שאני רגיל אליה הזורק המופתע צריך לעשות בדיקת זריזות תגובה, ואם התוצאה קטנה מחצי הסכום המקסימלי (3 מ1ק6) הוא יספוג נזק לא נעים ו/או בריא של גרזן הישר בפנים.

נ.ב.: אני הלכתי על רומא, אבל כל סיפור דומה יכול לעבוד.
 

קבצים מצורפים

  • IMG_1352.JPG
    IMG_1352.JPG
    11.8 KB · צפיות: 719
קשת השיגעון העליון
אלקרוקונוס השד היה שד טירוף. הוא איים על העולם בתקופת חייו, אבל כשצבאות שלמים צרו על מאורתו הוא הבין שעליו לנקוט במעשה נואש כדי שחותמו ההרסני ישאר על העולם. בפרץ השראה אחרון, הוא כישף את קשתות כל חיילי צבא האויב, והשקיע בכך את כל כוחו - ובגלל ששד הינו אנרגיה טהורה, זה השמיד את גופו לגמרי.
יש כמה מאות קשתות כאלה שמסתובבות בעולם. כל קשת שעומד לירות בקשת כזו, מותקף בשיגעון מסתורי - אבל אם הוא יצליח לעמוד מול כוחו של אלקרוקונוס, הוא יוכל להטיל שיגעון זה על אויביו.

כאשר אדם נוגע בפעם הראשונה בקשת כזו, עליו להצליח בבדיקת רצון 20 או שיקרה לו אחת מארבע אפשרויות:
(1ק4, או מה שמתאים למנחה)
1 - מתעלף במידית. אחרי ההתעוררות כדי לירות בקשת הוא יצטרך לנסות שוב את הזריקה.
2 - בקרב הבא שלו, הוא יראה רק מחצית מהאויבים. לא רק שהוא לא יוכל להתקיף חצי מיריביו, לחצי מהאויבים תהיה מתקפת פתע עליו בכל התקפה שלהם. בסוף ההשפעה כדי לירות בקשת הוא יצטרך לנסות שוב את הזריקה.
3 - בקרב הבא שלו, הוא יראה כפול אויבים. מה שאומר שהוא צריך לזרוק לרצון (ד"ק 15) כדי לא לנוס בבהלה מכמות היריבים, ואחר כך חצי מהתקפותיו יהיו פספוס. בסוף ההשפעה כדי לירות בקשת הוא יצטרך לנסות שוב את הזריקה.
4 - בקרב הבא שלו, הוא יראה חיצים מסתוריים שפוגעים בכל בעלי הברית שלו. הוא יצטרך לזרוק רצון (ד"ק 15) כדי לא לנוס מבהלה, ואחר כך הוא לא יוכל להסתמך על ידידיו - הכוהן של הקבוצה לא ירפא אותו, ואם הלוחם יהרוג מישהו, הוא לא יראה אותם נופלים. בסוף ההשפעה כדי לירות בקשת הוא יצטרך לנסות שוב את הזריקה.

לעומת זאת, ברגע שהוא מצליח בזריקת הרצון, הוא משתלט על הקשת והוא יכול להשתמש בה כרצונו. כעת, כל חץ של הקשת יגרום לנפגע אחת מארבע השפעות (1ק4 או מה שמתאים למנחה, בקריטית בחירה של השחקן):
1 - היריב רואה עשרות חיצים נורים לכיוונו כל הזמן. כל תור שלו הוא ינסה להציל רצון (ד"ק 15) ובכישלון הוא יאבד את תורו, בגלל נסיונות התחמקות מהחיצים. בהצלחה ההשפעה נגמרת.
2 - היריב רואה שד מסתורי מופיע ליד בעל הקשת ומתקיף אותו. עד תום ההשפעה (בהצלת רצון ד"ק 16) הוא ילחם בשד בלבד, ולא יוכל לעזור לקרב האמיתי. בנוסף, אם שד האשלייה הורג אותו הוא מתעלף מפחד. שד האשלייה לא עוצמתי במיוחד (10 נק"פ והתקפות של 1ק4, או סטטים טחרים לבחירת המנחה) אבל נגד חיילים פשוטים הוא חזק.
3 - היריב רואה את הקרקע מולו נפערת ונשברת, כך שעליו ללכת בזהירות כדי לא ליפול לבורות. מהירות ההליכה שלו נהיית חצי מהרגילה, הוא לא יכול לרוץ או ללכת מהר, והליכה נחשבת לו תור שלם. ההשפעה נגמרת בהצלת רצון ד"ק 17
4 - היריב מתחיל לראות הפוך, וכ=לפני כל פעולה הוא צריך להציל רפלקסים בד"ק 15 או שהוא נופל. ההשפעה נגמרת בהצלת רצון ד"ק 15.
-------
ולח'אן - תודה, ולא סתם עשיתי את זה לציידי לילה... רציתי לראות את תגובת השחקנים שלי.

עריכה: וואו זה יצא ארוך...
 
לא, לא נמאס לי מהגרמאנים...
------------------------------------
האָנגוֹנים של סנרד-(נדיר)
כמו הרבה שבטים גרמאניים, גם האנגלים נקראים על שם נשק-כידון ההטלה המפורסם שלהם, ה״אנגון״. אך האָנגוֹנים של סנרד שונים, והם נודעו בכל רחבי ארץ הביצות והיערות.
לפני הרבה שנים, איים דרקון קרח אפור, גדול וחסר תעופה, ספּטפ׳וֹיר שמו, על שבט האנגלים. לאחר שפעמיים ניסו להילחם מולו, ובקרבות נהרגו כל אלופיהם ורבים מגבריהם, החליט ראש השבט הזקן גוויס לשלוח את אחיינו, נער בן 13 בשם סנרד. סנרד הצליח לנהל משא ומתן עם הדרקון, והבטיח לו שאצל השבט השכן, הסקסים, יש יותר בהמות, אנשים ושלל. כשסנרד הלך מלפני הדרקון הוא הטיל בדייקנות כידון היישר לעינו של הדרקון. הכידון חדר דרך העין למוח, והרג את הדרקון. כשסנרד הוציא את הכידון, הוא גילה שבזכות דם דרקון הקרח הכידון יכול להקפיא, באופן בלתי מוגבל, כל מה שהוא פוגע בו, אך הכידון נשבר במהלך הפגיעה, כיוון שהראש מותקן רופף כדי להגדיל את הנזק, ולכן הוא חד פעמי. סנרד מיהר וטבל את כל הכידונים שהיו בשבט בדם הדרקון, כ-5000 במספר. מרביתם כבר שומשו מזמן, אך מעריכים ש-2000 נותרו, מחכים למי שימצא אותם.
מכאנית, כשהכידון פוגע במישהו, בנוסף לנזק של פגיעת כידון גדול בצורה שלא מאפשרת לשלוף אותו, הקורבן קופא לבין שלוש לזמן לא מוגבל של דקות, תלוי ברמת החימום.
 
חזרה
Top